Print side | Luk vindue

TV3+ problemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157070
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 14:06


Emne: TV3+ problemer
Skrevet af: MortenBby
Emne: TV3+ problemer
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 17:58
Jeg optager film mm. på min Panasonic harddiskoptager, hvilket som regel går helt glat. Men i den senere tid har der været problemer med optagelse af programmer fra TV3+. Maskinen optager ca. 15 minutter, stopper åbenbart, optager 15 min igen, stopper osv. Der kommer kort sagt ingen sammenhængende optagelse ud af det.På alle andre kanaler går det fint så hvad er galt med kanalen?

Spekulerer på om der er kaos hos dem der udsender kanalen; flere kommerciele kanaler herunder  TV3 og kanal 4 uafbrudt har sendt de samme juleprogrammer de sidste 3-4 uger...Er der gået nisser i deres broadcastinggrej eller er det min maskine der pludseligt ikke kan lide kanalen??

På forhånd tak
Morten


-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 20:48
Hvilken udbyder får du dit signal fra? Er det en betalingskanal hvor du bruger CA modul og kort? Hvis det sidste er tilfældet gætter jeg på du bruger et CI+ modul, som i visse tilfælde KAN give problemer.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg optager film mm. på min Panasonic harddiskoptager, hvilket som regel går helt glat. Men i den senere tid har der været problemer med optagelse af programmer fra TV3+. Maskinen optager ca. 15 minutter, stopper åbenbart, optager 15 min igen, stopper osv. Der kommer kort sagt ingen sammenhængende optagelse ud af det.På alle andre kanaler går det fint så hvad er galt med kanalen?

Spekulerer på om der er kaos hos dem der udsender kanalen; flere kommerciele kanaler herunder  TV3 og kanal 4 uafbrudt har sendt de samme juleprogrammer de sidste 3-4 uger...Er der gået nisser i deres broadcastinggrej eller er det min maskine der pludseligt ikke kan lide kanalen??

På forhånd tak
Morten
Det kunne måske skyldes indstråling på den frekvens TV3+ ligger på, pga. "utætte" kabler/samlinger/stik.
Normalt ligger der flere kanaler på samme frekvens, prøv at tjekke de øvrige kanaler på samme frekvens om de lider af samme problem, for at afklare om det er det der er problem (kan være det er kanaler du ikke ellers ser på Wink )

EDIT: Nu skriver du ikke noget om hvilken Panasonic model. Kan man i menu system tjekke signalstyrke og signalkvalitet for de enkelte kanaler?
Hvis du har høj signalstyrke, men dårlig signalkvalitet tyder det på indstråling.


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: partyhans
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 15:22
Hej
Jeg har nøjagtig samme problem med TV3+ og Panasonic
Optager, den optager ca. 15 min og afslutter derefter optagelsen, for derefter igen at optage ca. 15 min. Og sådan fortsætter den.

Jeg får signal fra Yousee og har kun mellempakken, ingen kort.
Når jeg ser signalstyrken på Panasonic optager, siger den 100% styrke og kvalitet.
Jeg prøvede for sjov skyld at optage på mit tv, og der optages TV3+ uden problemer.

Mit setup er, Yousee mellempakke, Sony 40w605B og Panasonic DMR-BCT745EG


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 16:55

 Kunne det tænkes at der måske ved en fejl er DRM på kanalen, det kan Panasonic Recordere ikke lide og så vil de ikke optage.?
Der skrives om samme problem på You See forum.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 19:37
Jeg bor på Østerbro i Kbh, har kabeltv; fuldpakken fra Yousee og det er først indenfor de seneste 3 uger problemet er opstået. Før var der ingen problemer med TV3+. Mit grej er nyt, alt sammen Panasonic og jeg købte et ekstra sikret antennekabel med støjfilter så jeg kan ikke tro det er mit grej det er galt med. Og da Partyhans har samme problemer er det ikke sandsynligt at det kun er os der oplever problemer

Tjekkede lige en testoptagelse fra TV3+ i går nat og det er det samme: 15 min, så slut, 15 min så slut osv.

Jeg har en teori om at der ved en fejl laves bittesmå afbrydelser i sendingen af kanalen. Så små at man ikke bemærker det hvis man ser den live men optageren opfatter det som om programmet er slut så den stopper. Da den er programmeret til at at optager hele filmen fortsætter den til næste afbrydelse forekommer. Det ville forklare de mærkelige optagelser jeg får, men hvis teorien er rigtig må løsningen komme udefra; men hvordan fortæller man TV3+ at de har problemer med at sende korrekt?



-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 20:12
Jeg har samme problem med min Panasonic UBC80. Er også startet indenfor sidste måneds tid. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-December-2018 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:



Jeg har en teori om at der ved en fejl laves bittesmå afbrydelser i sendingen af kanalen. Så små at man ikke bemærker det hvis man ser den live men optageren opfatter det som om programmet er slut så den stopper. Da den er programmeret til at at optager hele filmen fortsætter den til næste afbrydelse forekommer. Det ville forklare de mærkelige optagelser jeg får, men hvis teorien er rigtig må løsningen komme udefra; men hvordan fortæller man TV3+ at de har problemer med at sende korrekt?

 
Jeg tror ikke denne teori holder. Når recorderen er sat til at optage i et bestemt tidsrum, skal den gøre det i ét stræk, uanset om udsendelsen bliver afbrudt eller der eventuelt slet ikke modtages noget signal. 
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 10-December-2018 kl. 17:50
Panasonicoptagere "brokker" sig faktisk hvis den ikke får et rimeligt signal eller hvis det afbrydes. Andre optagere kører måske videre og måske det er derfor kun Pana-ejere har ovennævnte problem


-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 10-December-2018 kl. 22:43
Min 740 gør det samme. Jeg har yousee 


Skrevet af: j8544
Skrevet den: 10-December-2018 kl. 23:05
Jeg har netop optaget en udsendelse fra tv3+ på tre forskellige ikke-Pana-apparater fra Stofa. Alle er ok mht. længde. Har kun set den ene, den var ok. Mine apparater stopper også optagelsen ved manglende signal.
Signalet fra tv3+ er således ok her.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 11-December-2018 kl. 08:52
Er 15 min ikke lige præcis når reklamerne kommer?! Måske der maskinerne tricky´s af noget signal... 
Jeg har fået det lille problem at lige før hver reklame blok, forsvinder lyder og tv´ets info bjælke popper op. Det startede så for flere måneder siden... Også Yousee fuldpakke. 


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 11-December-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Er 15 min ikke lige præcis når reklamerne kommer?!

Der er normalt ca. 20 minutters program mellem reklamerne (der så varer ca. 10 min)...

Og det er ikke det, der er problemet. Prøv at PAUSE LIVE TV på kanalen og se en udsendelse forskudt...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 11-December-2018 kl. 18:08
Med disse glimrende indlæg tegner der sig nu et billede af problemet. Spørgsmålet er om det ligger hos Yousee eller TV3+, og hvad er det for en ændring der er sket for 3-4 uger siden.
Det er også et spørgsmål hvad det præcist er ved Panasonicmaskiner, der gør de bliver påvirket; er de mere fintfølende end andre eller har de en skavank?
Det ville være fint med TV3+ erfaringer fra ejere af andre harddiskoptager end Panasonic.




-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-December-2018 kl. 18:14

 Der er ikke noget problem når der bruges You See Humax bokse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-December-2018 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:


Det ville være fint med TV3+ erfaringer fra ejere af andre harddiskoptager end Panasonic.



Ingen problemer med min Quadbox (Linux) og Stofa.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 14-December-2018 kl. 19:22
Jeg har som før nævnt også problemer når jeg bruger min Panasonic optager. Har ingen problemer med at optage til en ekstern usb disk tilsluttet til tv’et. 

Det skal iøvrigt oplyses at de 15 minutter der optages ikke er 15 minutter man kan se. Optagelsen hakker og sprutter og springer frem og tilbage i tid. Det samme sker hvis man pauser live signalet fra 3 plus og vil se det lidt forskudt via Panasonic recorderen. 

Det er stadig en gåde at det kun er 3 plus og kun Panasonic.


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 14-December-2018 kl. 22:45
Kan det tænkes at Panasonic tuner ind på den krypterede TV3+ i stedet for den u krypterede?

Hvis den krypterede TV3+ ligger i en anden frekvens men har samme service id (SID) kan det være Panasonic bytter rundt på noget?

Det er set før med Panasonic at de ikke følger Nordic standarden...

Det forklare også hvorfor den optagelsen på 15min pixelere.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-December-2018 kl. 22:48
 
 Det bør kunne aflæses, 666 MHz er den til fuldpakken..


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 15-December-2018 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Kan det tænkes at Panasonic tuner ind på den krypterede TV3+ i stedet for den u krypterede?

Hvis den krypterede TV3+ ligger i en anden frekvens men har samme service id (SID) kan det være Panasonic bytter rundt på noget?

Det er set før med Panasonic at de ikke følger Nordic standarden...

Det forklare også hvorfor den optagelsen på 15min pixelere.

Det er absolut en mulighed. Min Panasonic har jo ikke Danmark som mulighed når man starter op. Tyskland, Østrig eller Schweiz er mulighederne. Jeg har prøvet Tyskland og Østrig med samme resultat. 

Det skal dog siges at man sagtens kan se kanalen via recorderens tuner. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 15-December-2018 kl. 08:16
Den er indlæst på 514,00 MHz. Og der står endvidere TV med bland selv yousee. Så det burde jo være ok. 

Såvidt jeg kan se har dem med fuldpakke uden bland selv også problemer.


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 15-December-2018 kl. 09:28
ligger TV3+ ikke også som en tilkøbskanal altså krypteret? Så den ligger dobbelt?

Min hypotese er at Panasonic optager den krypterede version.

Jeg har før set at Panasonic kan bytte rundt på kanaler med samme SID eller kanal navn.

Fejlen er nok kommet af at YouSee har ændret SID på den krypterede TV3+, eller en Panasonic software opdatering.


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 15-December-2018 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

ligger TV3+ ikke også som en tilkøbskanal altså krypteret? Så den ligger dobbelt?

Min hypotese er at Panasonic optager den krypterede version.

Jeg har før set at Panasonic kan bytte rundt på kanaler med samme SID eller kanal navn.

Fejlen er nok kommet af at YouSee har ændret SID på den krypterede TV3+, eller en Panasonic software opdatering.

Jeg har bland selv og i Panasonic menuen står der 514 MHz yousee bland selv. Samme som TV3 max og TV3 sport. Og de 2 kanaler optager jeg uden problemer. Men det er muligt at når den bytter rundt når optagelse går i gang. Men kan man se eller ændre dette?


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 15-December-2018 kl. 18:22
Hvad kunne gøre at YouSee skulle ønske at ændre SID. Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
Gad vide om det ville hjælpe at indlæse kanalerne igen; det er bare besværligt igen at skulle lave favoritliste.



-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-December-2018 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

..
Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
...
En tanke: Hvad sker der hvis du sætter den til optagelse (timer) og samtidig ser kanalen igennem optager tuner, er udsendelse så OK når du ser den direkte, og hvordan er optagelse når den er slut? 

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 16-December-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

..
Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
...
En tanke: Hvad sker der hvis du sætter den til optagelse (timer) og samtidig ser kanalen igennem optager tuner, er udsendelse så OK når du ser den direkte, og hvordan er optagelse når den er slut? 

Nej. Samme problem. Virker fint live, men optagelsen fejler. Det samme hvis man pauser live program og ser den lidt forskudt. Den fejler. 
Jeg har iøvrigt prøvet at genindlæse kanaler og det hjælper ikke noget. 

Sidste firmware opdatering er desuden fra April og problemerne er først opstået inden for den sidste måneds tid. Så må næsten være YouSee eller TV3 plus. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 16-December-2018 kl. 12:53
Jeg fandt en ekstra udgave af TV3+ lang nede i kanalrækkerne og lavede en testoptagelse på 1. time. Men DEN var krypteret, der var hængelås på bjælken og optagelsen stoppede og startede ligesom den anden udgave.
Det er altså den rigtige udgave optageren har fat i men den fejler af andre grunde.


-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 18:20
Ikke fler bud? Jamen så er sagen henlagt som uafklaret som de siger i krimibranchen.
Håber de sender noget ordentligt påde andre knaler.
Glædelig jul
Morten



-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 18:43
Jeg kan da lige tilføje at jeg har nøjagtigt samme problem med min Panasonic.
Jeg har fuldpakken og bruger ikke kort.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 18:58
Jeg har fra andet sted fået fortalt at Viasat har begyndt at sende en ekstra PID med ud i deres signal. 

Min udbyder har blokeret for den/ fjernet den.

Den skulle have nogle signaler så Viasat skulle kunne noget ekstra med reklamer. Ved ikke hvad? Det er en private data PID lige som HBB PID’er.

Hvis der en nogen på YouSee net der kan analysere kan i nok se den ekstra PID.

Nogen der har talt med YouSee? Det kan være de også skal blokere for de nye PID’er, lige som andre udbydere måske har gjort.




Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 21:01
Yousee, hos mig:

(før er fra sidste år)



Skrevet af: Kand
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 23:02
Ja så er det ikke det der kan være udløseren til fejlen


Skrevet af: Holm
Skrevet den: 17-Januar-2019 kl. 11:29
Jeg har samme problem og har skrevet om det på YouSees forum - https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/tv3plus-kan-ikke-optages-paa-min-panasonic-hdd-optager-103511" rel="nofollow - https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/tv3plus-kan-ikke-optages-paa-min-panasonic-hdd-optager-103511 .

Jeg opleverede problemet første gang den 25. november 2018 (den 19. november 2018 optog jeg en udsendelse fra TV3+ uden problemer). Jeg har også skrevet til både TV3/Viasat og Panasonic. TV3 svarede kort før jul, at de prøver at løse problemnet. TV3 stillede mig nogle tekniske spørgsmål, som jeg mellem jul og nytår har forsøgt at svare på. Panasonic har svaret de er i gang med at kigge ind på problemet af TV3, men såfremt der ikke er problemer med yderligere kanaler mener de, at optageren ikke har software eller hardware relateret problemer.

Jeg holdt juleferie hos min Far i Aalborg konstaterede. Min Far, der får tv-signal fra Stofa kan uden problemer optage TV3+ på sin Samsung-optager.

Jeg kan uden problemer optage udsendelser fra TV3s andre kanaler, DRs og TV2s kanaler, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6 og Kanal 9 (jeg har dog ikke testet samtlige kanaler). Derfor kan jeg ikke forestille mig, at fejlen ligger i optageren.

PS: Jeg har helt almindelig kabel-tv via et antennekabel i væggen. Jeg har ingen boks eller kort.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Holm Holm skrev:

Jeg har samme problem og har skrevet om det på YouSees forum -

Jeg holdt juleferie hos min Far i Aalborg konstaterede. Min Far, der får tv-signal fra Stofa kan uden problemer optage TV3+ på sin Samsung-optager.




Du skulle have taget din recorder med til Aalborg. Så havde du straks fundet ud af om problemet ligger hos Yousee.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Holm
Skrevet den: 21-Januar-2019 kl. 08:17
Det ser ud til problemet er løst. Jeg kunne i week-end'en optage udsendelser, bl.a. AFC-finale i amerikansk fodbold, fra TV3+ uden problemer.


Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 21-Januar-2019 kl. 12:22
Ja, virker nu igen.
Jeg har YouSee med bland selv 39 og bor på Frederiksberg.
Jeg testede i går og igen her til formiddag på Panasonics recorder BD 84.


-------------
Doo Wop


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 21-Januar-2019 kl. 13:55
tak for oplysningen. Virker også her igen. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 23-Januar-2019 kl. 01:41
Kik her

https://digitalt.tv/panasonic-harddiskoptager-har-problemer-med-tv3-paa-yousee/#comment-6717%20" rel="nofollow - https://digitalt.tv/panasonic-harddiskoptager-har-problemer-med-tv3-paa-yousee/#comment-6717

Men hvis det virker igen, det må jeg da lige teste.

Har disse to optagerer.

Panasonic DMR-BCT 835
Panasonic DMR-BCT 940.

De er købt på en Tysk-Dansk side men det tror jeg ikke gør nogen forskel.

De havde ikke det problem i starten med yousee på tv3+.

Kom senere efter noget opdatering af yousees udstyr vil jeg mene.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 23-Januar-2019 kl. 19:09
Det virker selvfølgelig også her hos mig, der startede tråden. Men det kunne stadig være interessant at vide hvorfor problemet overhovedet opstod.
Jeg tvivler på YouSee vil erkende at der har været et problem, men i modsat fald kunne det være interessant at høre om.



-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 23-Januar-2019 kl. 19:44
Er forskellen sket i forbindelse med kanalomlægningen?


Skrevet af: Holm
Skrevet den: 24-Januar-2019 kl. 09:03
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så har jeg også skrevet til bl.a. TV3 om problemet. Jeg modtog et svar fra TV3 mandag, hvor den person jeg har korresponderet med skriver: "Jeg har fået at vide, at der er en encoder der er blevet nulstillet (reset) i onsdags". Onsdag er onsdag i sidste uge.



Print side | Luk vindue