Print side | Luk vindue

Shield TV og YouSee app

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157153
Udskrevet den: 30-Maj-2025 kl. 13:12


Emne: Shield TV og YouSee app
Skrevet af: PF
Emne: Shield TV og YouSee app
Skrevet den: 17-December-2018 kl. 16:43
Efter den nyeste opdatering til Nvidia Shield TV, kan jeg ikke længere få YouSees app til at virke på den. Jeg kan heller ikke streame fra YouSee appen på min telefon til Shield TVs indbyggede Chromecast.
Andre med det problem eller som har hørt om en løsning?



Svar:
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 17-December-2018 kl. 17:15
Har lige testet, ingen problemer med yousee app på Shield eller via cast til Shield.

Prøv at genstarte din boks måske? Smile


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 17-December-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har lige testet, ingen problemer med yousee app på Shield eller via cast til Shield.

Prøv at genstarte din boks måske? Smile

Jeg har haft genstartet den et par gange, uden held desværre. Ville sgu være træt af at reset til fabriksindstillingerne, for så mister jeg hele mit Plex bibliotek. Med mindre man kan tage backup af det på en Shield.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 01:10
Det kan man sikkert godt, ved bare ikke lige hvordan. Der må google hjælpe dig.

Har du prøvet afinstallere yousee app og installere den igen? 

Kører selv med nyeste Update på Shield og jeg castede fra en Galaxy S9+ uden problemer, både med livetv, prøvede catchup fra guiden og prøvede start forfra.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 10:34
Jeg har geninstalleret appen et par gange, uden held igen desværre.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 13:13


 Kan kun tilslutte mig til de øvrige som ikke melder om problemer, alt er som før OS opdateringen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mikey
Skrevet den: 24-December-2018 kl. 08:32
Hej alle
Har selv lige fået dette problem. Installerede i forgårs opdateringen for at få HBO på den. Derefter vil YouSee app'en ikke afspille. Man kan fint starte app'en og se programmerne men efter man trykker på kanalen, så melder den fejl og hopper tilbage til kanal oversigten. Jeg kan heller ikke caste YouSee tv fra smartphone eller pc og caste til NS. Igen så viser den klar til at caste, den ser ud som om den lige skal til at afspille men håber tilbage til "klar til at caste" billedet. YouSee app'en er afinstalleret og installeret påny og ligeledes er NS genstartet en del gange. Håber der findes en lysning, så en "tilbage til fabriksindstilling" kan undgås. 


Skrevet af: AVedel
Skrevet den: 08-Januar-2019 kl. 17:41
Jeg har samme problem som PF og Mikey, er der fundet en løsning endnu?


Skrevet af: Mikey
Skrevet den: 08-Januar-2019 kl. 18:06
Jeg fandt ud af at det intet havde med opdateringen at gøre. Jeg gendannede NS til fabriksindstillinger og startede helt forfra. Stadig samme problem. Fandt så efterfølgende ud af:

1. at jeg heller ikke kunne se tv på pc i browseren på en pc når det var på samme Yousee kabelinternet
2. Smed jeg hele mit netværk på en helt anden router med USB modem som WAN virkede alt som det skulle
3. Smed jeg pc og NS på via mobilt hotspot så virkede alt.
4. Smed jeg NS og pc på YouSee kabelinternet men denne gang via VPN så virkede det
5. Så koblede jeg mit eget netværk inklusiv Netgear router (min egen) af YouSee udleverede router og gendannede deres udleverede router til fabriksindstillinger og koblede pc direkte på internettet og stadig kunne jeg ikke se TV.

Så mit postulat var at det var deres netværk et eller andet sted der fejlede. Snakkede med dem d. 24. og løbende indtil d. 28 hvor de forsøgte at sige det var NS der var problemet og jeg skulle kontakte Nvidia for at hører hvilke porte der krævedes åbnet og alle mulige andre skøre forslag. D. 28 gik de på weekend og pludselig d. 2. januar virkede det hele igen

Så i mit tilfælde var det ikke Nvidia Shield


Skrevet af: AVedel
Skrevet den: 08-Januar-2019 kl. 18:41
Wow okay. Det lyder som en voldsom omgang. Det er sket for mig før, hvor en gendannelse løste problemet, men nu er det kommet igen. Lidt træls hvis jeg skal gendanne hver 14. Dag.

Jeg har en Xiaomi MiBox i soveværelset, og der kører det bare som det skal.. Jeg må bare håbe det begynder at virke igen snart..

Tak for svar.



Print side | Luk vindue