Print side | Luk vindue

Rca stik / xlr stik hvilkne

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157247
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 16:09

Emne: Rca stik / xlr stik hvilkne
Skrevet af: stillersen
Emne: Rca stik / xlr stik hvilkne
Skrevet den: 28-December-2018 kl. 21:31
Jeg har en masse Chord company chameleon silver plus kabel liggende, som jeg mangler og få loddet xlr og rca stik på, så har lige et par spørgsmål i håb om i kan svarer på. så her kommer de ;)

1. Har overvejet neutrik stik på, som jeg har på nuværende xlr kabler. Skal jeg vælge 3 polet eller 4 polet?

2. Rca xlr adapter, vil man tabe noget der?

3. Hvad skal jeg lode med, lodtin, sølv eller noget helt 3

4. Jeg kan vel sagtens lave et y kabel ud af 1 kabel så, så jeg kan biamp

Svar:
Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 01-Januar-2019 kl. 17:14
Det Silver plus er der vel ikke meget point i at lodde xlr på da det kun er 2 leddet ? ville personlig selv nøjet med nogen gode RCA Stik, evt dem man lige som skruer fast, ligesom phonixgold eks.

Eneste point med XLR / RCA er at du har Stel med, og at det er kanal balanceret, så hvis din forforstærker står flere hunrede meter væk fra din effekt del så vil det have meget og sige, men inde for 5m/10m, så er hvis i den ende med kabel indianere man ikke skal få startet, jeg kan ikke høre forskelden, og ved min far heller ikke kan, terminering samt legering på kabel og stik har nået og sige.

Du kan få lodde tin med 15% sølv i, det holder, og tag det gamle af det, der hvor men også havde en smule bly i, ved ikek hvor du skal finde det idag

Ellers er der Sølvlim, du få på en kanyle og det tag lang tid om at tørrer (ca 2 timer):), men det virker

Hvad skal Y kabel siddes imellem ? 2 effektblokke ?

-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup

Print side | Luk vindue