Print side | Luk vindue

Førstehåndsindtryk af nyt Sony TV med Android.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157250
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 02:34


Emne: Førstehåndsindtryk af nyt Sony TV med Android.
Skrevet af: hedberg
Emne: Førstehåndsindtryk af nyt Sony TV med Android.
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 12:04
Her op til jul blev vi enige om at købe et nyt TV til hinanden i julegave og jeg ville prøve noget andet end de LG og Samsung vi havde i dag. Lige siden vi købte vores eksisterende TV har de været dårligt supporteret af producenten og opdateringer er en "by i Rusland".

Da jeg allerede havde Nvidia Shield som fungerer ganske godt og som har de fleste apps jeg bruger til hverdag var det naturligt at kigge på Sony og den indbyggede Android TV platform.

Vores valg faldt på en 2018 model hvor vi havde holdt øje med prisen hen over noget tid og i går aftes ankom der så en kd-85xf8596. Aftenen gik så med at få installeret de forskellige apps f.eks. KODI, HBO, Netflix, DR m.m. og prøve lidt forskelligt materiale. 

Nu er det stadig tidligt, men indtil videre er jeg meget tilfreds med det indbyggede Android og KODI har fint kunne afspille det materiale jeg har smidt efter den (inklusiv 4K materiale). Umiddelbart lader det til, at vi vil kunne genbruge Apple TV'et, Google Chromecast (fordi det er indbygget) andre steder.

Alt i alt er det en positiv oplevelse indtil videre og jeg glæder mig til at lege videre de næste par dage.


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Her op til jul blev vi enige om at købe et nyt TV til hinanden i julegave og jeg ville prøve noget andet end de LG og Samsung vi havde i dag. Lige siden vi købte vores eksisterende TV har de været dårligt supporteret af producenten og opdateringer er en "by i Rusland".

Da jeg allerede havde Nvidia Shield som fungerer ganske godt og som har de fleste apps jeg bruger til hverdag var det naturligt at kigge på Sony og den indbyggede Android TV platform.

Vores valg faldt på en 2018 model hvor vi havde holdt øje med prisen hen over noget tid og i går aftes ankom der så en kd-85xf8596. Aftenen gik så med at få installeret de forskellige apps f.eks. KODI, HBO, Netflix, DR m.m. og prøve lidt forskelligt materiale. 

Nu er det stadig tidligt, men indtil videre er jeg meget tilfreds med det indbyggede Android og KODI har fint kunne afspille det materiale jeg har smidt efter den (inklusiv 4K materiale). Umiddelbart lader det til, at vi vil kunne genbruge Apple TV'et, Google Chromecast (fordi det er indbygget) andre steder.

Alt i alt er det en positiv oplevelse indtil videre og jeg glæder mig til at lege videre de næste par dage.
Stort tillykke med det nye TV. Jeg er jo slet ikke så avanceret i mit brug af TV - jeg vil bare have et godt billede.

Jeg går på 4. uge og venter på et Pana OLED TV, og forstår slet ikke min ventetid - selv frataget jul - og nytår. En noget frustreret situation.

Hyg dig med dit nye TV, det må dæleme være en stor skærmSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Stort tillykke med det nye TV. Jeg er jo slet ikke så avanceret i mit brug af TV - jeg vil bare have et godt billede.

Jeg går på 4. uge og venter på et Pana OLED TV, og forstår slet ikke min ventetid - selv frataget jul - og nytår. En noget frustreret situation.

Hyg dig med dit nye TV, det må dæleme være en stor skærmSmile 


Egentligt ville jeg foretrække en ren skærm uden smart tv fordi det sjældent er så "smart" og typisk forældes hurtigere end skærmen. Jeg har hørt, at Sony er bedre til at holde deres ældre apparater ved lige, så det håber jeg på er rigtigt, men det vil tiden vise.

Det er godt nok lang tid at vente. Jeg ventede kun et par dage og det syntes jeg var lang tid :) Jeg håber du snart modtager det.

Jeg har en dedikeret biograf ved siden af hvor både lyd og billede er prioriteret højere end det er i stuen. Et OLEG ville bare være for dyrt i den størrelse jeg ønskede.

Mvh,
Thomas


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 18:41
  

 En DR App til Android TV OS, hvornår er den kommet.? Der er en til Android Telefon og Tablet, men sidst jeg søgte på Shield var der ikke nogen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  

 En DR App til Android TV OS, hvornår er den kommet.? Der er en til Android Telefon og Tablet, men sidst jeg søgte på Shield var der ikke nogen.


Jeg kan se den er omtalt inde på flatpanels i august 2018, så den har været her noget tid. Den var pre-installeret på TV'et, så ved ikke om det er unikt for Sony TV.


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 19:20

 Kan kun finde en der hedder Test TV, den er ikke noget værd, den har jeg set på for en del måneder siden.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 19:27
Jeg kan se at andre omtaler den som en "HBB genvej", så det er nok ikke en rigtig app. Den virker også en del mindre poleret og langsommere end den tilsvarende til Apple TV.


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 19:40

 Den er ikke udgivet af DR, det er en privat person der har udviklet den.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 20:54
Det er noget Sony har implementeret. Det er dog en fejl, når Faltpanels kalder den en HbbTV genvej. HbbTV kræver der er antenne/kabel tilsluttet. Den app der findes i Sony TV virker uden. Vi havde selv svigerfars hjemme for nylig, og den virkede fint, selvom vi ikke har noget TV signal ind i huset.

Men det kan nu lade sig gøre med DR på Android TV. Der findes jo et plugin til Kodi. Menuen i den er dog ret basic og grim, men så snart man afspiller, så virker alt som det plejer. Tilmed bedre end normal, da Kodi som en af de få apps, rent faktisk kan rette frekvensen til at passe videoen. Det kan fx TV 2 Play ikke på Android, så 50hz ser træls ud, hvis Android er indstillet til 60hz.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 04:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er noget Sony har implementeret. Det er dog en fejl, når Faltpanels kalder den en HbbTV genvej. HbbTV kræver der er antenne/kabel tilsluttet. Den app der findes i Sony TV virker uden. Vi havde selv svigerfars hjemme for nylig, og den virkede fint, selvom vi ikke har noget TV signal ind i huset.


HbbTV er opbygget om en hjemmeside (html) + en lille triggerkode, så man kan bruge den røde knap. Det er ret lavpraktisk faktisk. Det er denne hjemmeside, som Sony bare har smidt et DR-ikon på og maskeret som en app. Det er dog ikke en app. Det er HbbTV-hjemmesiden. Der er intet i vejen med at kalde det en HbbTV genvej, selvom jeg dog ikke tror, at vi har brugt lige præcis den vending.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 09:34
Det var en vending jeg så der var brugt i forummet, så det er ikke noget I nødvendigvis skal stå på mål for.


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 20:54
Et lille skår i glæden.. TV'et har tilsyneladende et 100Mbit netkort og ikke gigabit hvilken kan hæmme ønsket om at benytte KODI til 4K indhold.




-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nu er det stadig tidligt, men indtil videre er jeg meget tilfreds med det indbyggede Android og KODI har fint kunne afspille det materiale jeg har smidt efter den (inklusiv 4K materiale). Umiddelbart lader det til, at vi vil kunne genbruge Apple TV'et, Google Chromecast (fordi det er indbygget) andre steder.


De eneste grund jeg selv kan se til at benytte eksterne enheder i forhold til et Android TV er at man (ud over Kodi og den slags) har bedre mulighed for at styre fps output på eksterne enheder og dermed opnå bedre judder end via en intern platform der som udgangspunkt arbejder i 60 Hz.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HbbTV er opbygget om en hjemmeside (html) + en lille triggerkode, så man kan bruge den røde knap. Det er ret lavpraktisk faktisk. Det er denne hjemmeside, som Sony bare har smidt et DR-ikon på og maskeret som en app. Det er dog ikke en app. Det er HbbTV-hjemmesiden. Der er intet i vejen med at kalde det en HbbTV genvej, selvom jeg dog ikke tror, at vi har brugt lige præcis den vending.
 

Hmm, det får mig til at tænke på om der måske eksisterer nogle muligheder for at sideloade den slags genveje til forskellige kanaler, så man ville kunne bruge HbbTV via sådanne genveje uden nødvendigvis at have antennesignalet - Er der nogen der ved om der er nogle der laver den slags?


Skrevet af: miri
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

...
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HbbTV er opbygget om en hjemmeside (html) + en lille triggerkode, så man kan bruge den røde knap. Det er ret lavpraktisk faktisk. Det er denne hjemmeside, som Sony bare har smidt et DR-ikon på og maskeret som en app. Det er dog ikke en app. Det er HbbTV-hjemmesiden. Der er intet i vejen med at kalde det en HbbTV genvej, selvom jeg dog ikke tror, at vi har brugt lige præcis den vending
Hmm, det får mig til at tænke på om der måske eksisterer nogle muligheder for at sideloade den slags genveje til forskellige kanaler, så man ville kunne bruge HbbTV via sådanne genveje uden nødvendigvis at have antennesignalet - Er der nogen der ved om der er nogle der laver den slags?
Hvis du har en browser på dit tv, så kan du prøve følgende link:
https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/" rel="nofollow - https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/


-------------
miri


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 23:02
Du må gerne fortælle hvor godt de forskellige setups håndterer skifte i frekvens for forskellige film/materialer. 23.976, 24.000, 29.97, 30, 50, 60.

- Native apps med fjernsynet.
- Kodi
- andre


Skrevet af: janelne
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 20:03
Spændende tråd!
Må jeg høre hvad I bruger Kodi til?
Jeg har Kodi-app'en på mit android-tv, alene for at se DRs kanaler live. Men hvilke andre guldkorn og kanaler kan det ellers bruges til?


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Spændende tråd!
Må jeg høre hvad I bruger Kodi til?
Jeg har Kodi-app'en på mit android-tv, alene for at se DRs kanaler live. Men hvilke andre guldkorn og kanaler kan det ellers bruges til?

Jeg har lavet en kopi af alle mine Blu-rays til harddisk, fjernet reklamer m.m. og bruger Kodi til at afspille dem. Specielt børne filmene holder noget bedre på denne måde. 





-------------
Med venlig hilsen,
Thomas



Print side | Luk vindue