Print side | Luk vindue

Yousee = no see, no internet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157257
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 15:33


Emne: Yousee = no see, no internet
Skrevet af: Hother
Emne: Yousee = no see, no internet
Skrevet den: 29-December-2018 kl. 22:27
Jeg er sædvanligvis en rolig gemyt - mener jeg selv, vistnok også min bedre halvdel.

I de seneste måneder er internettet gået ned meget jævnligt. Det kan være nede i kortere, og i meget længere tid. Intet internet er så lig intet TV, hverken digitalt eller analogt. Og forsvindings numrene sker ofte en eller to gange om ugen.  

Seneste omgang var her til aften. Sad og ventede i 38 minutter for at komme til at fejlmelde via kundeservice. Det viste sig så, at det var en stor del af Kastrup der var gået ned. Forventet repareret den 2. januar. Lidt komisk, for så ville Dronningens Nytårstale igen foregå uden vor "deltagelse", igen grundet en Yousee fejl.

Heldigvis kom signalet igen omkring kl. 21.15 af mere uvisse årsager, for Yousee skulle ingen teknikere have på vagt i weekenden iflg. deres kundeservice.

Noget som jeg synes er enormt morsomt er Yousee´s egen reklame for deres stabile internet. Gad vide hvor de gemmer det net - kan man tegne et abonnement? For der er ingen stabilitet her overhovedet.

Jeg går og roder med den tanke, at få den næste general forsamling her i vores andelsforening til at opsige vort abonnement. Jeg ved de vil lytte, og vores formand er lige så træt af Yousee som jeg.

Jeg har dog et stort problem, efter min bedste vurdering levere Yousee det bedste TV signal. 

Yousee virker desværre ret så ligeglade med deres kunder, men deres regning, den kommer minsandten STABILT hvert kvartal - her er absolut ingen slinger i valsenOuch

Godt nytår til alle, og ikke mindst til Yousee´s kunder.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 08:16
Bruger kun Yousee til tv og de hænger ingen tynd tråd da streamning er ved at overtage her.

Internet får jeg fra waoo som er fiber og bare virker.  Og hastigheden er altid ens og meget hurtig 

Yousee lover altid mere end de kan holde 

God nytår


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Bruger kun Yousee til tv og de hænger ingen tynd tråd da streamning er ved at overtage her.

Internet får jeg fra waoo som er fiber og bare virker.  Og hastigheden er altid ens og meget hurtig 

Yousee lover altid mere end de kan holde 

God nytår
Ja, det hele skal være så hurtigt, stringent, optimeret, digitalt og moderne. Der er bare et par problemer - det virker ikke, og de medarbejdere man taler med hos deres kundeservice er ret begrænsede i deres viden.

Gad vide om YouSee har opsat et mål for kundetilfredshed. Det må være en gyser.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 09:49
Sæt noget monitorering op. Der findes et væld af software der kan sættes til at undersøge om din netforbindelse er oppe, hvis du googler på fx. internet connection uptime monitor eller noget i den dur får du masser af forslag.

Sæt softwaren op til at teste fx. hvert minut om der er hul igennem til googles 8.8.8.8, til dr.dk og til yousee's dns server. Lad softwaren køre nonstop en uges tid og send så logfilen til yousee og bed dem om at forklare hvordan "danmarks mest stabile internet" kan have så mange tidspunkter uden forbindelse.

Min erfaring er, at internetudbydere arbejder meget mere målrettet på at løse fejl når du kan dokumentere at du ikke får det du betaler for. Når teknikerne har kigget på tingene, du har fået nyt modem og hvad ved jeg, så kører du bare en ny omgang monitorering og sender dem en ny log fil hvis problemet ikke er løst.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sæt noget monitorering op. Der findes et væld af software der kan sættes til at undersøge om din netforbindelse er oppe, hvis du googler på fx. internet connection uptime monitor eller noget i den dur får du masser af forslag.

Sæt softwaren op til at teste fx. hvert minut om der er hul igennem til googles 8.8.8.8, til dr.dk og til yousee's dns server. Lad softwaren køre nonstop en uges tid og send så logfilen til yousee og bed dem om at forklare hvordan "danmarks mest stabile internet" kan have så mange tidspunkter uden forbindelse.

Min erfaring er, at internetudbydere arbejder meget mere målrettet på at løse fejl når du kan dokumentere at du ikke får det du betaler for. Når teknikerne har kigget på tingene, du har fået nyt modem og hvad ved jeg, så kører du bare en ny omgang monitorering og sender dem en ny log fil hvis problemet ikke er løst.

Det burde jo egentlig ikke være nødvendigt - men tak for tippet. Det er altid hele ejendommen der går ned, for de ringer alle til mig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 13:34
 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile


-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 14:23
Nytårsaften fejres altid hos os, da der er flere, der gerne vil se de tyske nytårsshows fra tysk tv. Danske DR og Tv2 kan jo som bekendt ikke lave musikshows, der er værd at bruge tid på.

Hvorfor fejres nytåret så altid hos os? Fordi vi også har parabol, og fordi der ALTID opstår voldsomme forstyrrelser på You-See's få tyske kanaler nytårsaften. Første gang vore venner fortalte det, troede jeg ikke på det, men nu har jeg flere år i træk oplevet, at det er rigtigt nok. Især i tidsrummet fra ca. kl 21 til ca. kl. 01 kommer forstyrrelserne. Det er mest på Das Erste (den kanal, You-See stadig ikke har fundet ud af, skiftede navn fra ARD for efterhånden årtier siden) og så på ZDF. Det er tilsyneladende ikke udefra kommende forstyrrelser.

Jeg vi må give Hother ret. Det ville være dejligt, hvis der var samme stabilitet, som der er med afsendelsen af You-See's opkrævninger. Her hos os er der også overvejelser om et evt. skifte til Waoo.


Godt nytår.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Tak for et spændende indlæg. Jeg mener nu at vi allerede har fiber kabler indlagt i hele området.

For mig er prisen vigtig, men ikke et alt afgørende parameter. Jeg vil gerne betale lidt mere hvis deres ydelser fungere. Som YouSee ydelser fungere her, så betaler vi alt for meget nu.

Jeg mener også at YouSee påtager sig en samfundopgave på flere måder. Folk her omkring arbejder ofte hjemmefra. Det har man taget forbehold for om de kan, grundet tilgængeligeden af internettet - eller manglen af samme.

Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.

For mig at se tager Yousee ikke deres ansvar alvorligt, det eneste jeg mener man tager alvorligt er vist indtjeningen, med for ringe forsyningssikkerhed og for ringe service over en bred kam (fejlrettelser og information).  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 14:38
Sikken en svada, med katastrofeberedskab og hvad ved jeg. Så må man håbe at det vitterligt er hos yousee og ikke jeres antenneforening fejlen er!

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sikken en svada, med katastrofeberedskab og hvad ved jeg. Så må man håbe at det vitterligt er hos yousee og ikke jeres antenneforening fejlen er!

Klaus
Nej - det er fair nok det som jeg skriver, og helt korrekt. Fejlen er hos YouSee - det er checket.

Såvel TDC som YouSee har kontraktlige forpligtigelser med Forsvaret, Bredskabstyrelsen og luftrafiktjenester af samme årsager som jeg har beskrevet.

Hvis man udbyder en tjeneste og tager sig godt betalt, så har man også påtaget sig et ansvar for at levere varen. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 15:15
Vi har TV via Yousee og internet via en anden udbyder. Installationen er vores egne. 

Jeg må indrømme at vi næsten aldrig har udfald på TV signal og internet.

TDC/Yousee er et alm. firma og så længe staten ikke betaler for det, så har de ikke mere ansvarlig for samfund eller katastrofe beredskab en alle andre selskaber.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Vi har TV via Yousee og internet via en anden udbyder. Installationen er vores egne. 

Jeg må indrømme at vi næsten aldrig har udfald på TV signal og internet.

TDC/Yousee er et alm. firma og så længe staten ikke betaler for det, så har de ikke mere ansvarlig for samfund eller katastrofe beredskab en alle andre selskaber.

Godt at høre.

Almindeligt firma, både og, de har visse samfundsmæssige ansvar al den stund, at Danmark ikke kan fungere uden deres tjenester  - og TDC får betalt.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 15:29
TDC får betaling for at tv og internet virker ud til alle deres kunder?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

TDC får betaling for at tv og internet virker ud til alle deres kunder?


Klaus
Nej, TDC får bl.a. penge for at udvikle, etablere og stille mange forskellige typer af linier til rådighed for samfundet - herunder myndigheder.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 16:32
Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 
Det gør jeg, og det er netop derfor jeg undrer mig over jeres oplevelser. Her spiller det bare, og jeg har ikke tidligere hørt, at der skulle være problemer med signalerne, heller ikke fra nabo ejendommene.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sidder i Kastrup, i en større ejendom bag hotellet i Kastruplundgade, og glæder mig over at jeg ikke har oplevet de problemer, som store dele af Kastrup åbenbart har bøvlet med på det seneste.

Vi har Yousee som leverandør af vores TV-signal og vælger så selv internet-leverandør. Der har jeg valgt den billige løsning fra Hiper. Det bliver så leveret via COAX forbindelsen. 

Den har stået på juleferie siden den 19/12, så vores internet og Tv har i den grad været brugt, modsat dagligdagen hvor belastningen er meget begrænset i dagtimerne.

Det overrasker mig at der kan være så stor forskel på oplevelsen indenfor få hundrede meter.
Jamen så bor du næsten ved siden mig (Kastruplundgade). Desværre er vi pt. ikke i stand til selv at vælge leverandører pg.a. en kontrakt der udløber i det nye år. 
Det gør jeg, og det er netop derfor jeg undrer mig over jeres oplevelser. Her spiller det bare, og jeg har ikke tidligere hørt, at der skulle være problemer med signalerne, heller ikke fra nabo ejendommene.
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 17:13
[/QUOTE]
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
[/QUOTE]
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

[/QUOTE
Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
[/QUOTE]
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
[/QUOTE]
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
[/QUOTE]
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.
[/QUOTE]
Ok. Jeg er dog stadig overrasket over jeres kvaler, normalt er borgerne i kvarteret, ret hurtige til at skrive på FB, når der bare er det mindste, eller udtrykke deres utilfredshed på torvet. Ikke sådan at jeg står på torvet og og deltager i debatten Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Så gå du over i ejendommen hvor genbrugsbutikken er , så skal du bare høre. Vores system er ret nyt, og hele baduljen er checket af underleverandør til Yousee.
Men I har da lige fået ny leverandør, hvis jeg husker rigtig. Der var da en del opslag på dørene i Thyges Gård om at de skiftede til Waoo eller hvad de nu hedder.
Det er ikke samme ejendom. Den du omtaler er et socialt byggeri og vores ejendom er en andels forening.

Så godt det opslag du nævner. Men iflg. YouSee var fejlen i går ikke kun hos os, men også andre steder i Kastrup.
[/QUOTE]
Ok. Jeg er dog stadig overrasket over jeres kvaler, normalt er borgerne i kvarteret, ret hurtige til at skrive på FB, når der bare er det mindste, eller udtrykke deres utilfredshed på torvet. Ikke sådan at jeg står på torvet og og deltager i debatten Wink
[/QUOTE]
Jeg har hørt at der har været en del sure bemærkninger herfra på FB. Jeg er ikke selv på FB.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 18:13
[/QUOTE]
Jeg har hørt at der har været en del sure bemærkninger herfra på FB. Jeg er ikke selv på FB.
[/QUOTE]
Nu kan det selvfølgelig godt være at jeres forening, ligesom vores har deres egen lukkede FB side, men jeg følger 3 FB sider, hvor så godt som alt der handler om Kastrup bliver slået op. Der er brok over ikke tømte skraldespande, en stjålet Isbjørn  Thumbs Down og fyrværkeri som larmer åh så meget Confused men ingen nævner med et ord, at de har problemer med deres forbindelse fra Yousee.

Jeg tog så lige en tur ind på Yousee's driftside, og der er en fejlmelding i området, som jeg lige ser det, og den handler om noget webmail. Men du må have en god kamp med få det I betaler for hos Yousee Ouch


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Tak for et spændende indlæg. Jeg mener nu at vi allerede har fiber kabler indlagt i hele området.

For mig er prisen vigtig, men ikke et alt afgørende parameter. Jeg vil gerne betale lidt mere hvis deres ydelser fungere. Som YouSee ydelser fungere her, så betaler vi alt for meget nu.

Jeg mener også at YouSee påtager sig en samfundopgave på flere måder. Folk her omkring arbejder ofte hjemmefra. Det har man taget forbehold for om de kan, grundet tilgængeligeden af internettet - eller manglen af samme.

Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.

For mig at se tager Yousee ikke deres ansvar alvorligt, det eneste jeg mener man tager alvorligt er vist indtjeningen, med for ringe forsyningssikkerhed og for ringe service over en bred kam (fejlrettelser og information).  

Jeg er enig i din betragtning at prisen ikke er altafgørende. For mig er det også, som dig, stabiliteten. Jeg synes bare ikke at prisen for Yousee er deres produkt “værd” og nu valgte jeg at stille op til bestyrelsen for ca 5 år siden med det mål at få fiber i vores huse. Sidste sommer kom Fibia så forbi med er godt tilbud: gratis installation, etablering og det hele for 5års aftale med foreningen. Eneste krav var at ca de her 2/3 hoppede med i første omgang. Så jeg har fugt mange timer sammen med en projektgruppe på at få folk med. Der hjælper det temmeligt meget med ca 100kr/måned i besparelse for dem der “bare skal have net” hvilket er ca 80% af alle.

Vores aftale med Yousee på vores eget COAX net har altid kun omhandlet TV, hvor internet var på rent markedsvilkår.

Nu er vi ca 2/5 igennem udrulningen og det spiller bare og Yousee er nok begyndt at notere en hvis aktivitet herude, da selv kundeservice piver over alle de opsigelser der kommer herude fra ClapTongue

Fordelen er nu at synes folk det er noget l... kan de let skifte imellem 2 udbydere (udover dem via adsl, som kun giver 10/2)


-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

 Vi et i gang med at rulle fiber ud i vores grundejerforening af samme årsag. Vi har når det et rullet fuldt ud, internet fra waoo (Fibia) og tv via Yousee. Fibia kunne desværre ikke matche prisen på vores tv aftale hos Yousee. Fiber er 100% frivilligt for alle, men ca 2/3 af alle har meldt sig på. 

Det giver efter min opfattelse 2 klare fordele, udover at spare 100kr/måned, at have 2 “huller” ind.
1. Hvis det ene ikke fungerer så kan man netop “bruge fødderne” og skifte udbyder.
2. Det frigiver båndbredde på COAX nettet, som så burde give bedre plads og stabilitet til tv signalerne, når der ikke er så mange der ligger og henter for meget på nettet LOLBig smile
Tak for et spændende indlæg. Jeg mener nu at vi allerede har fiber kabler indlagt i hele området.

For mig er prisen vigtig, men ikke et alt afgørende parameter. Jeg vil gerne betale lidt mere hvis deres ydelser fungere. Som YouSee ydelser fungere her, så betaler vi alt for meget nu.

Jeg mener også at YouSee påtager sig en samfundopgave på flere måder. Folk her omkring arbejder ofte hjemmefra. Det har man taget forbehold for om de kan, grundet tilgængeligeden af internettet - eller manglen af samme.

Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.

For mig at se tager Yousee ikke deres ansvar alvorligt, det eneste jeg mener man tager alvorligt er vist indtjeningen, med for ringe forsyningssikkerhed og for ringe service over en bred kam (fejlrettelser og information).  

Jeg er enig i din betragtning at prisen ikke er altafgørende. For mig er det også, som dig, stabiliteten. Jeg synes bare ikke at prisen for Yousee er deres produkt “værd” og nu valgte jeg at stille op til bestyrelsen for ca 5 år siden med det mål at få fiber i vores huse. Sidste sommer kom Fibia så forbi med er godt tilbud: gratis installation, etablering og det hele for 5års aftale med foreningen. Eneste krav var at ca de her 2/3 hoppede med i første omgang. Så jeg har fugt mange timer sammen med en projektgruppe på at få folk med. Der hjælper det temmeligt meget med ca 100kr/måned i besparelse for dem der “bare skal have net” hvilket er ca 80% af alle.

Vores aftale med Yousee på vores eget COAX net har altid kun omhandlet TV, hvor internet var på rent markedsvilkår.

Nu er vi ca 2/5 igennem udrulningen og det spiller bare og Yousee er nok begyndt at notere en hvis aktivitet herude, da selv kundeservice piver over alle de opsigelser der kommer herude fra ClapTongue

Fordelen er nu at synes folk det er noget l... kan de let skifte imellem 2 udbydere (udover dem via adsl, som kun giver 10/2)
Godt gået af digSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 19:08
Det kan også anbefales at kigge på parknet.dk" rel="nofollow - parknet.dk , afhængig af hvor stor jeres forening er. Modellen er lidt anderledes end de kommercielle udbydere, da Parknet er andelsejet, dvs. medlemsforeningerne ejer udstyret, og køber ydelserne til Parknets kostpris (Parknet har dog bl.a. supportpersonale ansat, men selve foreningen skal ikke tjene penge).

Det betyder, at ens boligforening investerer en god sum for at få egne kabler i ejendommen, og for at få gravet fiber frem. Derefter er specielt internet meget billigt. De stiler efter 300/300Mbit/s i "primetime", på andre tidspunkter har man typisk 1Gbit/s, afhængig af kabling. Og det for en pris på 68,-/måned (individuel afregning) - eller 53,- hvis man afregner kollektivt for alle i foreningen (det gør vi).

TV-mæssigt er priserne stadig billigere end Yousee, omend fordelen her ikke er helt så stor. Kvaliteten er høj; signalerne tages mig bekendt ned fra Canal Digital, og omkodes så vidt vides ikke. Jeg har tidligere målt 15+ Mbit/s for DR1. Der er dog ikke samme muligheder for start forfra, web-TV osv. Men det klarer jeg personligt med et mediecenter :-)


-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Det kan også anbefales at kigge på parknet.dk" rel="nofollow - parknet.dk , afhængig af hvor stor jeres forening er. Modellen er lidt anderledes end de kommercielle udbydere, da Parknet er andelsejet, dvs. medlemsforeningerne ejer udstyret, og køber ydelserne til Parknets kostpris (Parknet har dog bl.a. supportpersonale ansat, men selve foreningen skal ikke tjene penge).

Det betyder, at ens boligforening investerer en god sum for at få egne kabler i ejendommen, og for at få gravet fiber frem. Derefter er specielt internet meget billigt. De stiler efter 300/300Mbit/s i "primetime", på andre tidspunkter har man typisk 1Gbit/s, afhængig af kabling. Og det for en pris på 68,-/måned (individuel afregning) - eller 53,- hvis man afregner kollektivt for alle i foreningen (det gør vi).

TV-mæssigt er priserne stadig billigere end Yousee, omend fordelen her ikke er helt så stor. Kvaliteten er høj; signalerne tages mig bekendt ned fra Canal Digital, og omkodes så vidt vides ikke. Jeg har tidligere målt 15+ Mbit/s for DR1. Der er dog ikke samme muligheder for start forfra, web-TV osv. Men det klarer jeg personligt med et mediecenter :-)
Tak for dit indspark, den vil vi kigge nærmere påSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 19:40
Jeg har haft kabel TV fra TDC/YouSee siden starten af 90'erne.

Udover planlagte afbrydelser, har jeg aldrig oplevet problemer i de nu mere end 25 år. Skal siges jeg bor i hus og har 100% styr på min egen installation.

Føler mig nærmest som et særtilfælde LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har haft kabel TV fra TDC/YouSee siden starten af 90'erne.

Udover planlagte afbrydelser, har jeg aldrig oplevet problemer i de nu mere end 25 år. Skal siges jeg bor i hus og har 100% styr på min egen installation.

Føler mig nærmest som et særtilfælde LOL
Jeg ved ikke hvad forskellene kan ligge i. I de første år kørte det fint, men de sidste par år er det i den grad gået ned af bakke. Men der er jo en del som YouSee har lagt om her i området, ved ikke om der er en sammenhæng her.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Det kan også anbefales at kigge på parknet.dk" rel="nofollow - parknet.dk , afhængig af hvor stor jeres forening er. Modellen er lidt anderledes end de kommercielle udbydere, da Parknet er andelsejet, dvs. medlemsforeningerne ejer udstyret, og køber ydelserne til Parknets kostpris (Parknet har dog bl.a. supportpersonale ansat, men selve foreningen skal ikke tjene penge).

Det betyder, at ens boligforening investerer en god sum for at få egne kabler i ejendommen, og for at få gravet fiber frem. Derefter er specielt internet meget billigt. De stiler efter 300/300Mbit/s i "primetime", på andre tidspunkter har man typisk 1Gbit/s, afhængig af kabling. Og det for en pris på 68,-/måned (individuel afregning) - eller 53,- hvis man afregner kollektivt for alle i foreningen (det gør vi).

TV-mæssigt er priserne stadig billigere end Yousee, omend fordelen her ikke er helt så stor. Kvaliteten er høj; signalerne tages mig bekendt ned fra Canal Digital, og omkodes så vidt vides ikke. Jeg har tidligere målt 15+ Mbit/s for DR1. Der er dog ikke samme muligheder for start forfra, web-TV osv. Men det klarer jeg personligt med et mediecenter :-)
Tak for dit indspark, den vil vi kigge nærmere påSmile

Fibia gav os også et bud på waoo TV, men ikke billigt nok til at skifte. Jeg havde også Parknet i tankerne, da jeg har boet i Dalgas Have på frb, som også havde det. Det er bare det her med investeringen, som er make-or-brake for mange. Vores installation ville estimeret kommer til at koste en 13-15mio og delt udover godt 900 grundejere er det acceptabelt. HVIS alle nu ønskede det.

Og heri ligget problemet. Laaangt de fleste er ok tilfreds med det de har (lur mig om ikke det er de 80% jeg tidligere har nævnt) og der er spørgsmålet, hvorfor skal jeg skifte? jeg er godt godt tilfreds. Hvis der så hænger en betaling på 10-15.000 i bagenden af dette, så får du IKKE medvind. Vi fik i samme omgang et tilbud fra Yousee (via Dansk KabelTV, som ruller deres fiber ud til foreninger) hvor modellen også var egenbetaling.

Fibia, smider penge i r.... og betaler hele gildet. De ejer det hele, yder support på det hele. Ja det koster måske ikke kun ca 70kr, men så måske en 100-150kr mere pr måned afhængig af forhandlingsævnerne. Til gengæld tager de alt risiko, support, rep osv. og det er STADIG væsentligt billigere end Yousee (You don't).

Hvis du har mod på det, kan jeg godt i en PB give dig kontaktinfo til ham fra fibia vi har haft dialogen med


-------------
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 21:04
Jeg har haft internet via YouSee siden 2007. Når forbindelsen er der, så er den god - men jeg skal have en anden hastighed nu, da de nedlægger Bland Selv-forbindelsen. Det bliver så en 100 ned og 20 op, for ca. små 300 Kr. pr. måned. Her kan jeg så tilkøbe mere upload-hastighed for ca. 50 Kr.

Der har ALTID været små udfald, som kun kan afhjælpes ved at slukke/tænde computeren. Det er der også, på den nyeste router - "Rumskibet". Der har været tekniker forbi mange gange, uden resultat. Da TV'et var koblet på vha. "rygsækken", som den kaldes, så var der også tit udfald her. Så nu har jeg bedre signal til TV'et ved at koble dette på antennestikdåsen inde i soveværelset istedet for. Det virker bedre end at tilkalde teknikere...

Har ingen TV i soveværelset, så der er ingen splitter.

Aars, Nordjylland


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Det kan også anbefales at kigge på parknet.dk" rel="nofollow - parknet.dk , afhængig af hvor stor jeres forening er. Modellen er lidt anderledes end de kommercielle udbydere, da Parknet er andelsejet, dvs. medlemsforeningerne ejer udstyret, og køber ydelserne til Parknets kostpris (Parknet har dog bl.a. supportpersonale ansat, men selve foreningen skal ikke tjene penge).

Det betyder, at ens boligforening investerer en god sum for at få egne kabler i ejendommen, og for at få gravet fiber frem. Derefter er specielt internet meget billigt. De stiler efter 300/300Mbit/s i "primetime", på andre tidspunkter har man typisk 1Gbit/s, afhængig af kabling. Og det for en pris på 68,-/måned (individuel afregning) - eller 53,- hvis man afregner kollektivt for alle i foreningen (det gør vi).

TV-mæssigt er priserne stadig billigere end Yousee, omend fordelen her ikke er helt så stor. Kvaliteten er høj; signalerne tages mig bekendt ned fra Canal Digital, og omkodes så vidt vides ikke. Jeg har tidligere målt 15+ Mbit/s for DR1. Der er dog ikke samme muligheder for start forfra, web-TV osv. Men det klarer jeg personligt med et mediecenter :-)
Tak for dit indspark, den vil vi kigge nærmere påSmile

Fibia gav os også et bud på waoo TV, men ikke billigt nok til at skifte. Jeg havde også Parknet i tankerne, da jeg har boet i Dalgas Have på frb, som også havde det. Det er bare det her med investeringen, som er make-or-brake for mange. Vores installation ville estimeret kommer til at koste en 13-15mio og delt udover godt 900 grundejere er det acceptabelt. HVIS alle nu ønskede det.

Og heri ligget problemet. Laaangt de fleste er ok tilfreds med det de har (lur mig om ikke det er de 80% jeg tidligere har nævnt) og der er spørgsmålet, hvorfor skal jeg skifte? jeg er godt godt tilfreds. Hvis der så hænger en betaling på 10-15.000 i bagenden af dette, så får du IKKE medvind. Vi fik i samme omgang et tilbud fra Yousee (via Dansk KabelTV, som ruller deres fiber ud til foreninger) hvor modellen også var egenbetaling.

Fibia, smider penge i r.... og betaler hele gildet. De ejer det hele, yder support på det hele. Ja det koster måske ikke kun ca 70kr, men så måske en 100-150kr mere pr måned afhængig af forhandlingsævnerne. Til gengæld tager de alt risiko, support, rep osv. og det er STADIG væsentligt billigere end Yousee (You don't).

Hvis du har mod på det, kan jeg godt i en PB give dig kontaktinfo til ham fra fibia vi har haft dialogen med
Jo tak den info vil jeg erne bede om. Den vil nok ikke blive brugt lige med det samme, for vores næste projekt er et nyt tag.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jeg har haft internet via YouSee siden 2007. Når forbindelsen er der, så er den god - men jeg skal have en anden hastighed nu, da de nedlægger Bland Selv-forbindelsen. Det bliver så en 100 ned og 20 op, for ca. små 300 Kr. pr. måned. Her kan jeg så tilkøbe mere upload-hastighed for ca. 50 Kr.

Der har ALTID været små udfald, som kun kan afhjælpes ved at slukke/tænde computeren. Det er der også, på den nyeste router - "Rumskibet". Der har været tekniker forbi mange gange, uden resultat. Da TV'et var koblet på vha. "rygsækken", som den kaldes, så var der også tit udfald her. Så nu har jeg bedre signal til TV'et ved at koble dette på antennestikdåsen inde i soveværelset istedet for. Det virker bedre end at tilkalde teknikere...

Har ingen TV i soveværelset, så der er ingen splitter.

Aars, Nordjylland
Tak for fiduserne som jeg godt kender. Det man skal huske på her er jo, at det ikke er mig alene der har problemet. Når nettet går ned, så rammer det samtlige 68 andelshavere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 30-December-2018 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har haft kabel TV fra TDC/YouSee siden starten af 90'erne.

Udover planlagte afbrydelser, har jeg aldrig oplevet problemer i de nu mere end 25 år. Skal siges jeg bor i hus og har 100% styr på min egen installation.

Føler mig nærmest som et særtilfælde LOL

Bare rolig du er ikke alene Smile

I vores rækkehusbebyggelse har vi haft Yousee de seneste 12 år, til både TV og internettet. Hele bebyggelsen fik nye kabler i forbindelse med installationen og det har fungeret stort set uden problemer og jeg vil ikke bytte dem ud med nogen andre. 


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, TDC får bl.a. penge for at udvikle, etablere og stille mange forskellige typer af linier til rådighed for samfundet - herunder myndigheder.

Og du går automatisk ud fra at jeres antenneforening er lige så godt stillet som de linjer der “står til rådighed for samfundet”?


Jeg er selv YouSee kunde (DSL) og har haft nogle småproblemer, ikke mindst fordi de kobberkabler vi kører på har været samlet mange steder undervejs. Men jeg oplever ikke dårlig service, tvært imod så oplever jeg hurtigere responstider end lovet og teknikere som kan forklare hvad problematikken er/har været på min linje.

Jeg er da også fuldt klar over at min linje ikke står særligt højt på listen over ting der skal udbedres, hvis der er flere fejl. Det står også højt og tydeligt i min aftale med YouSee, men det kan jeg betale mig fra.
Hvordan samarbejdsaftalen mellem jeres leverandør (TDC/Dansk kabelTV/YouSee) er ved jeg af gode grunde ikke, men det lader til at du kender dem?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej, TDC får bl.a. penge for at udvikle, etablere og stille mange forskellige typer af linier til rådighed for samfundet - herunder myndigheder.

Og du går automatisk ud fra at jeres antenneforening er lige så godt stillet som de linjer der “står til rådighed for samfundet”?


Jeg er selv YouSee kunde (DSL) og har haft nogle småproblemer, ikke mindst fordi de kobberkabler vi kører på har været samlet mange steder undervejs. Men jeg oplever ikke dårlig service, tvært imod så oplever jeg hurtigere responstider end lovet og teknikere som kan forklare hvad problematikken er/har været på min linje.

Jeg er da også fuldt klar over at min linje ikke står særligt højt på listen over ting der skal udbedres, hvis der er flere fejl. Det står også højt og tydeligt i min aftale med YouSee, men det kan jeg betale mig fra.
Hvordan samarbejdsaftalen mellem jeres leverandør (TDC/Dansk kabelTV/YouSee) er ved jeg af gode grunde ikke, men det lader til at du kender dem?


Klaus
Hvad  alverden bygger det på, at jeg automatisk går ud fra.....??? Jeg er stillet som alle andre. Det jeg omtalte var TDC´s forpligtelser over for samfundet. Jeg vil dog fastholde, at indgår man en leverings kontrakt, og tager penge for at levere et produkt, så har man også en forpligtigelse til at levere, og det mener jeg ikke at YouSee gør med så mange nedbrud.

Ja jeg kender aftalen med YouSee, vi kan ikke få en hurtigere fejlretning, selv om vi vil betale for det.

Det lidt pudsige er, at da jeg havde TDC bredbånd inden min pension, så var der en aftale om hurtig fejlretning grundet karakteren af mit job. Der gik typisk en time eller to, så var jeg oppe og køre igen, så det kan lade sig gøre med special aftaler - bare ikke for private kunder. Og så er vi tilbage til forpligtelsen igen over for samfundet.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 09:24
Du blive ved med at køre i de der forpligtigelser overfor samfundet, samtidig med at du omtaler dine egne problemer med jeres antenneforening.

Hvis det ikke har relevans for jeres antenneforening, hvorfor skriver du så om det?



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 09:47
Der skrives:
Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.


Yousee og andre tele udbydere fungere meget kort tid under en katastrofe hvor landet er uden strøm 

En gammel fm transistor radio kan bruges et par år endnu    Hvis man husker friske batterier 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du blive ved med at køre i de der forpligtigelser overfor samfundet, samtidig med at du omtaler dine egne problemer med jeres antenneforening.

Hvis det ikke har relevans for jeres antenneforening, hvorfor skriver du så om det?



Klaus
Af den årsag at det kan være problematisk hvis ikke f.eks. internet og TV fungere. Dermed har det en relevans for alle.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 10:58
Lur mig, dem der vitterligt har brug for internet i en krisesituation skal TDC nok sørge for har internet. En tilfældig beboer i en boligforening på Amager, skal nok satse på en batteridrevet radio med egen antenne, der kan tunes ind på P4......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-December-2018 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der skrives:
Så er der forholdet omkring katastrofeberedskab m.v. Her skal borgeren jo i givet fald orientere via radio og TV. Det kan godt nok blive svært i en given situation.


Yousee og andre tele udbydere fungere meget kort tid under en katastrofe hvor landet er uden strøm 

En gammel fm transistor radio kan bruges et par år endnu    Hvis man husker friske batterier 

Helt klart, hvis Danmark stort set bliver lagt ned på et split sekund, så er alt jo nærmest ligegyldigt.

De forskellige typer af beredskab er indrettet på typisk geografisk afgrænsede områder, og typer af alvorlige hændelser, og her er det ikke lige meget hvilken type af information der er tilgængelige for offentligheden.

Bredskabet i almindelighed er langt mere kompleks, end det som jeg fornemmer folk også her er bekendt med. Folk behøver såmænd heller ikke vide noget om sagen, når bare det virker.

Godt nytår


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 01-Januar-2019 kl. 23:43
Det kan være svært at sige, hvad der sker i fremtiden, men der er dog ting, som altid er fuldstændig sikre: Forstyrrelser på You-See's tyske kanaler nytårsaften! Som jeg skrev inden nytårsaften, ville disse forstyrrelser komme, og det gjorde de - helt som tidligere år. Det er dejligt at man kan spå om fremtiden - en anden spådom kunne være, at You-See bliver smidt ud af vores boligforening inden alt for længe.



Print side | Luk vindue