Hej, jeg ville da lige fortælle om mit setup, hvis nogen af jer havde brug for inspiration.
Setup: Én Amazon Alexa - Echo Dot Phillips Hue - 2 stk. play bag tv'et i stuen Philips Hue - Pære i gulvlampe i stuen Philips Hue - Pære i natlampen i soveværelset Tado - Termostater i Stuen og soveværelse Et godt gammeldags anlæg med forstærker.
-Jeg bor i en meget lille lejlighed så meget mere smart udstyr kan næsten ikke proppes ind...
Måden det er bygget op: I echo dotten, er der en AUX-Udgang som er koblet direkte i min forstærker. Philips Hue & Tado termostater er koblet op via hver sin bridge til echo dotten.
Funktioner jeg har: "Alexa, Goodmorning" - Alexa siger godmorgen, derefter fortæller hun vejrudsigten for dagen og derefter spiller DR P3 på et behageligt volume niveau. Samtidig mens hun snakker tænder hun lyset i hele stuen.
"Alexa, Goodbye" - Alexa siger god dag, hvorefter hun skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik & lys i hele lejligheden.
"Alexa, I'm home" - Alexa siger hej, tænder lyset i stuen og tænder igen DR P3.
"Alexa, Goodnight" - Alexa siger god nat, tænder lyset på 50% i soveværelset, skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik og lys i stuen. Derefter går der yderligere 2 minutter før lyset i soveværelset dæmper til 20%, efter 4 minutter mere dæmper lyset til 10%, 4 minutter mere efter slukker det så helt.
Mine Tado termostater, passer lidt sig selv, de sørger for at der kun er 16 grader i stuen om natten og 16 grader så længe der ikke er nogen hjemme. Så snart der er nogen der er på vej hjem, varmer de op til 25 grader, så der altid er rart varmt når man kommer hjem. I soveværelset holder vi døren lukket så der er 16 grader indtil klokken 21.
Man kan ufatteligt mange ting med en Alexa, hvertfald. Jeg er super glad for at man kan lære hende "rutiner" og det er kanon brugbart.
Jeg kender desværre ikke ret meget til Google Home, men vil da meget gerne hjælpe til med opsætningen?
|