Print side | Luk vindue

Tilslut af DVD/HDD og HTPC til JVC 37m60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15748
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 16:17

Emne: Tilslut af DVD/HDD og HTPC til JVC 37m60
Skrevet af: micro73
Emne: Tilslut af DVD/HDD og HTPC til JVC 37m60
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 16:21

Hejsa.

Jeg vil købe en JVC 37m60 og bank den op på væggen. Så skal jeg have tilslutte min JVC mh30 og min HTPC, men hvordan er det best?

1. Købe en DVI/HDMI-kable til HTPC og op i TVet (DVI i HTPCen, HDMI I TVet). og et scart-kable mh30 op i TVet, men hvad så med lyden fra HTPC.

2. Et scart-kable mh30 op i TVet, og et scart/Komposit Video/Audio fra HTPC til TVet (Komposit Video/Audio i HTPCen, scart i TVet) så har da lyden med, men det er vel det beste

PÅ min HTPC we der også Grøn/RødBlå stik der liner Komposit Hvad er det til?

Hvis jeg nu også køber JVC mh300 hvor der er HDMI på, ville jeg så have lyden med fra mh300 op i TVet eller skal der bruges et kable mere til lyden

Til sidst hvad er en PC-indgang så der er på 37m60?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 18:10

fra din mh30 bør du bruge et godt scart kabel

Og fra din HTPC bruge dvi til hdmi indgangen på tv, lyden kører du ind via phono stik i tv'et

En mh300 overfører lyden i hdmi kablet til tv

Hans

Skrevet den: 30-September-2006 kl. 18:38

okay men lige en lille ting, hvis jeg også køber en mh300 få jeg da en lille problem ned HDMI-indgangen på tvet for der er jo kun en.

derfor, så hvad er en pc-indgang på tvet? en DVI eller USB eller noget helt andet?

Kan det ikke passe at det Grøn/Blå/Røde stik på min HTPC er X-VGA....

Men mange tak Hans inde til nu..

micro

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 23:34

Hey er der ikke nogen der ved det???

være nu lidt frisk det er søndag aften, så må i da have hvilet ud efter så en hård uge på jobbet

Skrevet af: birkholm
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 23:47

Brug PC-indgang til HTPC og HDMI til MH300.

/Birkholm

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 00:27

Tak for svaret...

men ville gerne vide hvad PC-Indgang 100% er??? DVI, X-VGA eller hvad er det...

Skrevet af: birkholm
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 08:43

Se evt. side 8 i http://www.brugermanualer.dk/jvc/LT37M60.pdf - http://www.brugermanualer.dk/jvc/LT37M60.pdf

Men der er tale om et 15-polet stik som du kender det fra PC'ere.

Venligst
Birkholm

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 10:36

Ja, PC-indgangen på fjernsynet er et til et traditionelt VGA-kabel, der er almindeligt brugt ved tilslutning af skærm til computer. Derudover skal du have et sæt audio-kabler fra HTPC'en til fjernsynet (eller til forstærker).

På denne måde kan du anvende HDMI til DR-MH300 og scart eller component til DR-MH30 (så vidt jeg husker er der komponent på DR-MH30).

De stik du omtaler på din HTPC (grøn, rød, blå) - hvis det er phono stik, kan disse måske være til komponent kabler. Ulempen ved komponent er at det kræver 5 kabler for at få lyden med også. Til gengæld giver det en god billedkvalitet.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 13:16

Nu er jeg med. så tak for jeres gode svare,

men lige en til mere, X-VGA og VGA går jeg ud fra det er det samme stik men måske er X-VGA bare en ny måde at behandle input på eller sådan ca.

Nu hvor i siger jeg skal bruge VGA til HTPCen tknke jeg om der en lille fordel ved at bruge DVI fra HTPCen og VGA på TVet

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 08:18

Oprindeligt skrevet af micro73 micro73 skrev:

Nu hvor i siger jeg skal bruge VGA til HTPCen tknke jeg om der en lille fordel ved at bruge DVI fra HTPCen og VGA på TVet

Nej det er ikke en fordel - i så fald går du fra digital til analog. Hvis du vil bruge DVI på HTPC skal du bruge HDMI på fjernsyn. (Jeg mener ikke der er både HDMI og DVI på fjernsynet).

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 12:38

Mange tak for jeres hjælp. det bliver i dag jeg køber JVC 37m60 Men venter lige med JVC nh3000.

Jeg glæder mig.

Slut her fra

MICRO

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af micro73 micro73 skrev:

Mange tak for jeres hjælp. det bliver i dag jeg køber JVC 37m60 Men venter lige med JVC nh3000.

Jeg glæder mig.

Du kan roligt glæde dig, 37m60'eren er et rigtigt godt TV.

Og modsat af hvad man ellers skulle tror når man læser diverse indlæg her på sitet, så er det faktisk også rigtigt godt til et almindeligt analogt antennesignal, meget tæt på diverse highend plasmaer (nu kommer plasma-fanatikerne nok efter mig, men det må jeg jo leve med, for jeg er ved at være lidt træt af dem )

Michael

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Og modsat af hvad man ellers skulle tror når man læser diverse indlæg her på sitet, så er det faktisk også rigtigt godt til et almindeligt analogt antennesignal, meget tæt på diverse highend plasmaer (nu kommer plasma-fanatikerne nok efter mig, men det må jeg jo leve med, for jeg er ved at være lidt træt af dem )

Ja. lige præcis - jeg er fuldstændig aldeles enig. Du kan virkelig roligt glæde dig meget, micro73 - det er et superlækkert fjernsyn. Og ja, det virker som om "de andre" ikke tror på én når man siger der faktisk findes LCD fjernsyn, der er supergode til analogt antennesignal....

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue