Print side | Luk vindue

Hvad er mit beocenter værd?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157496
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 02:11


Emne: Hvad er mit beocenter værd?
Skrevet af: faxelade
Emne: Hvad er mit beocenter værd?
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 13:14
Hej

Jeg har et gammelt Beocenter 2200 (1983-86) til at stå. Jeg står til at skille mig af med det da jeg flytter og det fylder for meget, men har ingen idé om hvad det er værd og om jeg kan sælge det, så håbede på der var nogen herinde der kunne hjælpe lidt Smile
Så vidt jeg kan se er det de originale højtalere (Beovox S55), jeg har dog skiftet basenhederne ud i begge, da membranen (forståeligt nok taget alderen i betragning) var begyndt at gå i opløsning. 

Pick-uppen er en MMC-4 og fungerer upåklageligt.

Dioderne der viser hvilken radiofrekvens, samt om man er på tape, phono osv. virker fint, men baggrundsdisplayet lyser ikke op mere.

Det lyder stadig som jeg tænker det gjorde dengang, lydmæssigt er der ingen problemer.

Håber der er nogen der har mere forstand på det end mig ! Big smile



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 14:46
Tror ikke det har nogen værdi i dag

35år er en del.  

Måske nogle kan give lidt hvis det skal bruges som reservedele. 
Det jo fra en tid hvor det var nemt at fixe. 



Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af faxelade faxelade skrev:

Hej

Jeg har et gammelt Beocenter 2200 (1983-86) til at stå. Jeg står til at skille mig af med det da jeg flytter og det fylder for meget, men har ingen idé om hvad det er værd og om jeg kan sælge det, så håbede på der var nogen herinde der kunne hjælpe lidt Smile
Så vidt jeg kan se er det de originale højtalere (Beovox S55), jeg har dog skiftet basenhederne ud i begge, da membranen (forståeligt nok taget alderen i betragning) var begyndt at gå i opløsning. 

Pick-uppen er en MMC-4 og fungerer upåklageligt.

Dioderne der viser hvilken radiofrekvens, samt om man er på tape, phono osv. virker fint, men baggrundsdisplayet lyser ikke op mere.

Det lyder stadig som jeg tænker det gjorde dengang, lydmæssigt er der ingen problemer.

Håber der er nogen der har mere forstand på det end mig ! Big smile
Tjek dba....tvivler på at du får skudt det af med en voldsom indtjening ....ellers, hvis der er en ungersvend i familien som skal konfirmeres til foråret, så pak det ind til ham, det skal nok ham en på opleveren, de unge mennesker i dag er jo vant til anlæg i lomme størrelse 😉

Frank 



Print side | Luk vindue