Print side | Luk vindue

Billig soundbar til Sony?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157591
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 21:04


Emne: Billig soundbar til Sony?
Skrevet af: kgram
Emne: Billig soundbar til Sony?
Skrevet den: 05-Februar-2019 kl. 19:00
Vi har et nyere Sony Bravia 55" smart-tv, som vi er vældig tilfredse med. Dog vil jeg gerne kunne afspille fx musik via Spotify-app'en med en bedre lyd end tv'ets egen og har derfor tænkt at købe en soundbar, max 1500-2000.
Men - når jeg læser her og i andre fora, får jeg indtryk af, at en del har problemer med, at tv-lyden ofte opleves som tidsforskudt/forsinket i forhold til billedet, og at tv og soundbar ikke er helt kompatible mht fx fjernbetjening mm.
Hvad kan jeg gøre for at sikre mig, at jeg undgår fejlkøb af soundbar med sådanne problemer? Og hvad kan I evt foreslå mig at købe, som har en rimelig lydkvalitet, og i hvert fald en lyd, der er væsentlig bedre end tv'ets (ellers er der jo ikke meget idé i at købe ...)?



Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-Februar-2019 kl. 19:03
Hvorfor spiller du Spotify via tv’et ?

Er du sikker på det er en Soundbar du skal bruge ?


Skrevet af: kgram
Skrevet den: 05-Februar-2019 kl. 19:24
Jeg har lydanlæg i et andet rum end tv'et, men vil gerne have anstændig lyd til fx Spotify også i rummet, hvor tv'et står


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 09-Februar-2019 kl. 07:53
Jeg har smidt et par aktive højtalere på mit TV i stedet for en soundbar - de giver også mulighed for at du bare kan streame direkte til dem via en chromecast, BT eller lignende og giver en udemærket lyd.

Du skal bare tjekke om den volumenkontrollen på fjernbetjeningen også skruer op og ned for høretelefonsudgangen (det går den på mit ældre sony tv).

F.eks nogle som disse:
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-audio-alto-4-active-tradlos-hojtaler-med-bluetooth/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-audio-alto-4-active-tradlos-hojtaler-med-bluetooth/

--> sådan et par har jeg lige hængt op i værelset med projekter, og de spiller rigtigt fint hvis man kan leve med stereo.


Skrevet af: kgram
Skrevet den: 11-Februar-2019 kl. 11:16
Tak jacobask - det kunne måske være en idé. I hvert fald vil jeg undersøge det nærmere. Men giver de en ordentlig bas til musik?


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 11-Februar-2019 kl. 14:47
Det er jo ikke nogle kæmpe højtalere, men jeg syntes bestemt at de giver en ret fornuft lyd kontra pris.


Skrevet af: kgram
Skrevet den: 10-April-2019 kl. 14:00
Jeg tillader mig lige at forlænge tråden med et nyt spørgsmål :-)
Ovennævnte endte med at jeg anskaffede en billig Nordklang soundbar med subwoofer og sluttede den til Sony tv'et via HDMI og ARC. Samtidig er det tilsluttet en Stofa Zaptor, hvis fjernbetjening kan styre alle tre dele. 
Lyden er en klar forbedring og fungerer fint fx på Spotify på tv'et, men så snart lyden kommer direkte fra en tv-kanal, skruer den op og ned ustandselig. Jeg kan godt justere styrken, men reguleringen op/ned sker uafhængigt af betjeningen. Stærkt irriterende!
Jeg har forsøgt mig med det medfølgende optiske kabel mellem tv og soundbar, men det ændrer ikke noget. Når soundbar'en slukkes, kommer lyden direkte fra tv, og så er der ingen problemer. 
Kan noget sådant skyldes et evt defekt HDMI-kabel (hvis det var tilfældet, ville problemet vel også være der ved afspilning af fx Spotify?), eller er det en firmwarefejl på soundbar'en, eller ....?



Print side | Luk vindue