Print side | Luk vindue

SONY 40X2000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15786
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 13:26

Emne: SONY 40X2000
Skrevet af: MaRtiNeZ Online
Emne: SONY 40X2000
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 18:18

Hej Alle

Jeg er ny herinde, og ret "grøn" indenfor fladskærme.

Jeg har længe drømt om at få en god fladskærm på omkring 40" som erstatning for min Philips 100Hz 32".
Som bekendt kan man jo blive ved med at vente indenfor denne branche og jeg har derfor besluttet mig for at "nu skal det være".

Jeg har læst om mange fladskærme på nettet og har forelsket mig i Sony's nye X2000 serie. 46"-modellen har været på markedet i lang tid men 40"-udgaven skulle være lige på trapperne. Jeg bor i Aalborg, og trods byens størrelse er det ikke lykkedes mig at finde en forhandler der har 46X2000 i sortiment så jeg kunne se den. Derfor er jeg interesseret i folk der har set Sony'en - både med digitalt materiale og analogt antennesignal.

Hvordan var billedkvaliteten?
Hvordan var sort-nuancerne?
Hvordan var synsvinklen?

Vi har forelsket os i X2000 på grund af designet af skærmen, 1080P understøttelse, 1:1 pixelmapping, andre sony bravia skærme vi har ser har imponeret, 2xHDMI

Jeg skal bruge fjernsynet til:

Alm. SD-tv med Stofa antennesignal: 40%
XBOX 360: 45%
DVD: 15%
Evt. senere Media Center: derfor er 1:1 pixelmapping vel at foretrække?

Kan i anbefale andre fjernsyn jeg bør se på inden jeg beslutter mig? Hvis i f.eks. anbefaler Plasma tv så gør det venligst med en henvisning til hvorfor.

Nogen der ved hvor i landet (tættest på Aalborg) jeg kan se 40/46X2000? Jeg køber selvfølgelig ikke noget før jeg har set kvaliteten LIVE i en butik ;o)

Jeg har 30.000 kr. (+/- et par tusinde) at gøre med - og vil selvfølgelig helst have det bedste for mine penge, ved godt det er individuelt men jeres anbefalinger/hjælp vil alligevel hjælpe mig.

På forhånd tak for jeres hjælp

Svar:
Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Vil lige havde lov til at blande mig i debaten.

var inden i den pågældene expert i går, fredag og så den omtalte Plasma.

ved siden af så jeg en sony lcd topmodel.

begge skærme kørte en C-MORE HD kanal, som kørte noget reklame for nogle forskellige film, heriblandt scenen fra Ringenes herre, hvor vulkanen til sidst ryger i luften.

Hvis jeg stod med 30000 i hånden og havde plads til denne store skærm var der INGEN tvivl om at jeg ville vælge pioner.
Farverne var for at sige det mildt Fantastiske, og der var så meget dynamik i billedet så det var helt vild, mens sonyen stod og så ud som om den var blevet koge vasket, uden de samme varme farver.

For at sige det kort, F*** Den stod vildt flot.

Taget fra tråden; Har set Pioneer 427 i virkeligheden!

Kunne ikke sige det bedre selv. Jeg vil iøvrigt opfodre dig til at læse fælleskøbstråden på pioneer 427xd.

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 21:20
Jeg vil også melde mig til og anbefale plasma, enten Panasonic 42PV60 eller Pioneer 427. Så sparer du lige 30.000 , og får et langt bedre billede. Du kunne jo overveje et 50PV60.

Iøvrigt anvender B&O´s seneste 50" plasma panelet fra panasonic PV serie. Har man penge nok koster det "kun" 112.000 dask - samme panel med Panasonic logo på kassen koster 30.000.

Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 21:28
Med de 45% XBOX ville jeg gå efter PV60, den skulle have indbrænding på højde med en CRT da man bruger en ny type gas i panelet. Jeg ved ikke med den nye Pioneer om de har forbedret det nye panel tilsvarende.

Har selv været på i timer med min PC uden skyggen af problemer på PV60, normal mode og lys/kontrast på minimum. 

Skrevet af: Magosa
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 11:20
Er også meget tændt på Sony 40X2000. Har set at den er kommet på hifipriser til omkring 25.000kr spændende hvornår de kan levere  

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Jeg vil også melde mig til og anbefale plasma, enten Panasonic 42PV60 eller Pioneer 427. Så sparer du lige 30.000 , og får et langt bedre billede. Du kunne jo overveje et 50PV60.

Iøvrigt anvender B&O´s seneste 50" plasma panelet fra panasonic PV serie. Har man penge nok koster det "kun" 112.000 dask - samme panel med Panasonic logo på kassen koster 30.000.

Tak for dit indput nextgeneration
PV60 er spændende, men jeg synes designet er lidt småkedeligt. Sony'en vinder efter min smag på designet. Kombinationen af glas og stål er superflot. Panasonic'en virker lidt for plasticagtig desværre. Pioneer'ens design er mere tiltalende... men stadig på højde med sony'en - men igen, det er jo smag og behag.

Jeg synes desuden panasonicen mangler 1:1 pixelmapping (som jeg har læst skulle være en fordel ved media center og PC-opkobling) 1080p er heller ikke understøttet (PS3/BlueRay understøtter 1080 og Xbox360 skulle snart opgraderes til opløsning 1080 - derfor er det vel en fordel med en skærm der understøtter dette format 100%) Desuden har Panasonicen heller ikke Digital Tuner.

Jeg må ned i Expert og se Panasonicen, desværre kan jeg ikke finde en forhandler i Aalborg der har Sony'en

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 18:56

Oprindeligt skrevet af Magosa Magosa skrev:

Er også meget tændt på Sony 40X2000. Har set at den er kommet på hifipriser til omkring 25.000kr spændende hvornår de kan levere  

Det et en god pris, men er tv'et så ikke importeret fra udlandet?
Har hørt at man skal være varsom med at handle hos internetbutikkerne. 25.000 kr. skulle være under forhandlernes indkøbspris...

Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 21:50
pioneer understøtter jo 1080p. Designet er lækkert. Performance messigt er det den formegentlig bedste skærm på markedet. og du kan få den 5500kr billigere end sony'en. Den koster 19500 på dvdpriser.dk

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:05

Jeg skal selvfølgelig se pioneer'en live - men synes nu stadig sonyen vinder når man læses specs. - men hvad ved jeg om det

Skrevet af: Victorkarl
Skrevet den: 07-Oktober-2006 kl. 13:47

Jeg står over for at ville købe et Sony KDL-40X2000 men jeg har lige en ting omkring Dolby Digital 5.1 som jeg ikke har kunnet finde svar på i manual eller andre beskrivelser af tv´et

Kan den modtage Dolby Digital 5.1 lyd fra DVB-T nettet og sende lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Hvis jeg tilslutter DVD-afspiller via HDMI kan den så sende Dolby Digital 5.1 lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Årsagen til jeg spørger er at det vil gøre det lettere at have den rigtige lyd ud via min 5.1 forstærker som kun har 2 optiske indgange.

-------------
mvh
Karl

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af MaRtiNeZ Online MaRtiNeZ Online skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Tak for dit indput nextgeneration
PV60 er spændende, men jeg synes designet er lidt småkedeligt. Sony'en vinder efter min smag på designet. Kombinationen af glas og stål er superflot. Panasonic'en virker lidt for plasticagtig desværre. Pioneer'ens design er mere tiltalende... men stadig på højde med sony'en - men igen, det er jo smag og behag.

Jeg ved godt denne tråd er lidt gammel. Troede faktisk også at 46X2000 var i glas og stål, men var lige forbi et Sony Center. 46X2000 er ikke i glas og stål, men i glas og plastic. Der er ikke én del stål udvendigt, heller ikke bagpanelet. Til sammenligning har panaen bagpanel i stål inkl. panelet ved terminalerne.  Det er lidt ringe med en pris over de  47.000.

Print side | Luk vindue