Print side | Luk vindue

Ny switch = lavere ping??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158098
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 06:28


Emne: Ny switch = lavere ping??
Skrevet af: JaAndersen
Emne: Ny switch = lavere ping??
Skrevet den: 19-April-2019 kl. 21:57
Som overskriften siger, kan en switch koblet direkte efter min fiberrouter/modem på nogen måde påvirke ping tiden ud mod internettet??

Mener om det kan svare sig at skifte min billige switch ud med en dyrere model - har en 100/100 fiberforbindelse, og speedtest viser cirka 100/100 - men går efter laveste ping tid (pga gaming)




Svar:
Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 19-April-2019 kl. 23:36
Jeg tror ikke du får noget målbar ud af at skifte switch. De har været rigeligt hurtige de sidste mange år. Der har ikke været meget i en 1Gb switch. Processoren I dem er hurtig nok til ikke at begrænse forbindelsen.

Men du kan teste din nuværende ved at teste forbindelsen med switchen og ved at koble din computer direkte til fiberrouteren. Jeg tror ikke du vil måle stor forskel, hvis nogen overhovedet.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-April-2019 kl. 12:33
Generelt vil svaret være nej, eftersom switchen kun videretransmitterer pakker, den laver ikke nogen form for management (men selvfølgelig kan en netgear/linksys switch med gigabit fås for en slikkepind i dag, så uanset hvad er en udskiftning af den gamle nok en fin ting. ISÆR hvis du har flere maskiner koblet til og de skal kunne "snakke" sammen internt. (og hvis du ikke har flere ting koblet sammen - hvorfor så have en switch?)


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 20-April-2019 kl. 18:35
Tak for svar - med nuværende setup, gennem 2 switche lægger ping tid på 5ms ifølge speedtest.net

Men den bette (på 11 år) klager over Fortnite nogen gange lagger lidt, så istedet for 2x5m cat5e kabel (samlet med en beregnet til formålet, samledims) har jeg købt 7.5m cat7 kabel med skærm - så håber jeg det måske hjælper lidt... Sat direkte i switch som også bliver forbundet med cat7 kabel til modem fra Eniig


Kan godt være det er overkill - men har engang haft "gode nok" hdmi kabler fræst ind i væggen, som efter ½ år begyndte at droppe ud med sort billede til følge :-(



Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 20-April-2019 kl. 19:37
Sikker på at det ikke er hans enhed der lagger?
Her i huset kører vi via 50/20 og ifølge speedtest med 9ms og der er ikke noget der lagger på begges pc når de spiller fortnite og så selvom de spiller samtidig.

Tjek hans indstillinger i spillet, der kan også hentes en hel del


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: affer
Skrevet den: 21-April-2019 kl. 09:48
du kan ikke bruge en speedtest til noget, det handler om hvor du skal hen i den anden ende.. de 5 ms på speedtest er jo bare til nærmeste test punkt.. hvilken server spilles der på? hvis den er for langt væk og routingen der til gør at der kan være udfald.. så kan du skifte nok så mange kabler.. 
ping intern i huset til din router. er den stabil, så er dit interne net også stabil. 
ping serveren der spilles på, og håb der er svar fra den.. så kan du få et billede af hvad der er af svar tider.. er det så der den går galt, kan du med fordel finde en server tættere på at spille på.   


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 21-April-2019 kl. 10:13
er med på at Speedtest måske ikke viser præcis - men den er en god indikator på om noget er galt :-)

Vil prøve at kigge settings i Fortnite...

Kan en installation være utæt som man kender det fra tv hvor en dårlig samling kan ødelægge signalet??


Skrevet af: affer
Skrevet den: 21-April-2019 kl. 13:30
hvis du pinger over en time til din router (hvor der ellers er alm trafik), eller til dr.dk feks og der er ikke er synderlige udfald der, så er der intet i vejen med din installation.

til din router for test af dig eget net, til dr.dk for test af din isp... 

hvordan din isp royter trafikken til fortnite kan være hvor det går mest galt, alt efter hvor fortnite serveren står.



-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 21-April-2019 kl. 20:33
Jeg har lige skiftet en Jensen switch da jeg til tider havde hastighed problemer. Skiftet til en anden billig tp link switch og det løste problemet. for billige dimser kan give sjove problemer.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-April-2019 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:


Men den bette (på 11 år) klager over Fortnite nogen gange lagger lidt, så istedet for 2x5m cat5e kabel (samlet med en beregnet til formålet, samledims) har jeg købt 7.5m cat7 kabel med skærm - så håber jeg det måske hjælper lidt... Sat direkte i switch som også bliver forbundet med cat7 kabel til modem fra Eniig



Det lyder som både spild af penge, og spild af tid.
Find først og fremmest ud af om det er dit interne netværk, det kan du ikke bruge speedtest.net til.
Ping din router over en perioden, og se om pingtiden svinger. Der burde under alle omstændigheder være konstant 0-1ms fra PC til router.




Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 09:57
En hurtig update

Efter at have skiftet til nye cat 6/7 kabler kunne jeg ikke måle nogen forskel

Udskifning af 2 switche til et par Gigabyte switche istedet forøgede hastighed mål med ATV4K fra 95/95 til 115/115

Er med på det ikke har den vilde praktiske betydning - men der var lidt at hente ved bedre switche :)


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 19:15
Fortnite kræver ikke mere end 10mbit ned og 2mbit op mener jeg, så tror stadig ikke det er der du har et problem.
Hvad hardware sidder han med?


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 07:38
Han sidder med en pc med 6-8gb ram, et graffikkort 1060 med 3-4 gb ram og en G-sync skærm

Så udstyret fejler vel for så vidt ikke rigtig noget?

Det er jo heller ikke altid han døjer med det - det er vel 1-3 gange om ugen der er et kort lag i spillet

Måske det bare er normalt?? Han spiller på et ok plan og er tit en af de sidste tilbage, så han går op i det ;)



Print side | Luk vindue