Print side | Luk vindue

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158109
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 06:57


Emne: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Skrevet af: jake51
Emne: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 11:10
Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?
Ja, det er blevet dyrt. Omkostningerne stiger jo hele tiden. Men nu er det jo også blevet sådan, at man jo skal have popcorn og cola med til filmen. Det koster alt sammen. Hvis fruen, mit barnebarn og jeg skal se en film i Kastrup Bio, så bliver det jo hurtigt 400 kr. Her har Tårnby Kommune faktisk bidraget til en lavere pris. I øvrigt er det Kommunens biograf - og en fin en af slagsen. Så det er en fin oplevelse til prisen for 3 personer. Indrømmet, jeg kommer aldrig i de mere "Anerkendte" biografer i Købehavn.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 11:45
Nu ved vi jo ikke, hvad du har betalt for din cola og popcorn (som du nok selv kunne have taget med til en fjerdedel af prisen), men synes ikke 90-120 kr. er voldsomt dyrt sammenlignet med så meget andet. Det koster f.eks. 130 kr. at komme ind i Tivoli, hvor du kan kigge på blomster, springvand og gamle damer. Nationalmuseet skal have 95 kr. for en stadig halvstøvet oplevelse og to kopper kaffe på en ordinær cafe koster også rask væk en hund. 

Uanset hvor stor din hjemmebio er, så er biografens skærm som regel lidt større/flottere og lyden lige sådan. Og ikke mindst kan man - som du selv skriver - se filmen, når den har premiere og ikke flere måneder efter. Så jeg synes man stadig får meget for pengene.    

Jeg er dog selv næsten holdt op med at gå i biografen. Ikke pga. prisen, men irritation over biografgængere, der larmer, snakker, sviner, tjekker mobil, vader ind og ud hele tiden og generelt opfører sig som om de sad hjemme i jordhulen foran kukkassen. Engang var det kun børn/unge, som opførte sig sådan - nu er det alle aldre. 


Skrevet af: K_J
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 11:56
Det er blevet lidt for dyrt.
Jeg brugte tirsdags 450,- på at se en tegnefilm med mine børn på 4 og 9 år.
En tegnefilm jeg dybest set var ligeglad med at se, men hvad gør man ikke for sine børn Smile
Billetter 305
Tilbehør små 150
En sodavand til den ældste og en til mig. 
En popkorn til deling 
Den mindste drikker ikke sodavand, så han fik slushice, men en vand koster vel hurtigt 20 alligevel, han spiser heller ikke popkorn, så han fik lidt bland selv slik til 16-17kr pr 100g.

Med de overpriser fristes man til selv at tage slik og sodavand med hjemmefra.


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 12:44
Det jeg finder mest kritisabelt er egentlig, at de blander sodavandet op med vand (det gør de i hvert fald i Cinemaxx). Ikke nok med at en film alene koster 90-150 kr., og slik ca. 20 kr. pr. gram, men at de tilmed fortynder sodavandet - der går grænsen. Smile


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Det jeg finder mest kritisabelt er egentlig, at de blander sodavandet op med vand 

Er du sikker på det?!

Mange steder, også på restauranter, bruger man en koncentreret form for sodavand; nærmest en slags sirup, som blandes op med danskvand. Det er derfor man nogle gange kan se at der kommer skiftevis vand og så noget der ligner sodavand ud af hanen.

At det så sjældent smager helt på samme måde som den flaske man åbner hjemme, kan også være fordi der ofte kommer massive mænger is i. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 14:33
Jeg troede egentlig, at det var i pulverform

Men det er jo HELT NORMALT alle steder man ikke ser en flaske.

Hvis sodavanden smager af danskvand, så skal man lige spørge om ikke maskinen er løbet tør for smag Det kan jo nemt ske med f.eks. Faxe Fri, som ligner danskvand


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 17:40
Vi kommer stort set kun i den lokale bio her i Hammel.

Dyrt?
Well det er som man ser det. Vi er afsted cirka en gang hver anden måned. Biografen er lille og drevet af frivillige. Sodavand og slik er i flasker og poser, det er kun popcorn der “fabrikeres” på stedet.

Vi medbringer aldrig noget. De penge vi betaler for slik, popcorn og sodavand, er med til at holde liv i biografen.

Vi har aldrig gået så meget i biografen som vi har gjort i de sidste 5-8 år.

Mon kone anslår at det koster 350-400 kroner for sådan en tur (jeg aner det ikke, jeg kører bare kortet igennem).


Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 19:58
Er i bio 1-2 gange pr år

Syntes det er for dyrt.   Slik og sodavand er en mindre formue.

Mine penge lægges andre steder


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 21:27
Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-April-2019 kl. 21:47
Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 



Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 00:30
Jeg synes billetpriserne er ok. Jeg går i biografen 3-4 gange på et år. Jeg synes bare, at der produceres alt for få gode film. Det er grunden til, at jeg ikke kommer der mere...

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 


Ved ikke hvad det koster at drive en Bio,  

men det der er værst ud over prisen, er alle du dumme reklamer samt spil nogle skal spille.

Derfor gider jeg ikke spilde min tid i mørket


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 10:13
Synes det er for dyrt at gå i biffen, og problemet er at det ikke engang er bedre billed kvalitet end på hjemmebio'en.

Hver eneste gang jeg er i den lokale Roskilde bio så irriterer det mig hvor uskarpt billedet er.




Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg synes billetpriserne er ok. Jeg går i biografen 3-4 gange på et år. Jeg synes bare, at der produceres alt for få gode film. Det er grunden til, at jeg ikke kommer der mere...

Samme her. 
Der produceres masser af gode film, men det er desværre meget få af dem der kommer i biograferne. Der vises stort set kun Hollywood blockbusters og Far til fire.... Det er selvfølgelig forståeligt fra et økonomisk perspektiv at biograferne satser på det sikre, men det bliver sgu' et lidt kedeligt udvalg.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg var i biografen lørdag eftermiddag
Med bestilling på internettet for at få en god plads og en lille menu med cola og popcorn kostede det mig 180 kroner
Avengers næste weekend bliver endnu dyrere
Det er en god grund til ikke at gå så tit i biografen
Måske et halvt år senere end den har gået i biografen kan jeg købe filmen i 4K til nogenlunde samme pris og se den flere gange i min hjemmebiograf (med projektor)
Eller hvad mener du: Er det for dyrt, eller er prisen rimelig som biografkæderne selv mener sammenlignet med andre såkaldte oplevelser?


ALT for dyrt!   

Særligt når man tager i betragtning at man lever i en tid hvor både lyd og billede med rette kildemateriale kan matche og i nogle tilfælde ligefrem slå biografen - Og man kan jo ofte købe og for altid eje film i flertal til den pris det samlet set koster at gå i biografen

Som reglen er jeg i biografen 1 til 2 gange om året - som reglen gerne på biografernes dag med nedsatte priser. Det eneste jeg reelt finder der er at komme efter i biografen sammenlignet med et godt hjemmesetup er størrelsen over hjemmets 123 tommer, kildematerialets kvalitet (hvis man sammenligner med streaming) og så 3D på en titler ala Avatar og Ready Player One

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 12:56
For dyrt... det ved jeg ikke, jeg betaler det jo gerne, da jeg synes det er en ok oplevelse, med film som f.eks Avengers her om lidt. Men når jeg skal give 418.- inklusiv gebyr for 2 billetter på den gode midterrække i IMX, bevares, så synes jeg da det begynder at blive temmelig pebret. Især med tanke på, at jeg også har tænkt mig at købe den på UHD også når den udkommer Big smile


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 13:08
Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus

Jo, jo, men så skal jeg også betale for at køre over Storebæltsbroen....


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 16:02
[QUOTE=KlausDM]
Avengers i 3D koster 100 kr/billet i Fotorama Hammel.


Klaus
I morgen i Helsingør i 3D... 145,- pr. billet 😉

Frank


Skrevet af: Random_Hero
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 18:46
vi gav 125kr / stk i Fields sal 1, 2D, atmos, lige midt i salen, foran gårækken os så der ikke sidder nogen og sparker på sæderne foran (os)....

vi er vel i bioen mindst 1 gang pr måned.... hvis de har en score på over 7.0 på IMDB. 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 21:27
Endgame koster kun 110 i nordisk film biografen i århus midtby. vel at mærke 2D udgaven. - de andre koster typisk mere. Det er klart sodavanden og popcornene der er helt ude af proportioner. MEN sådan er det. Det er et spil om gynger og karuseller. Hvis de giver "rabatten" på billetten, så skal de hente huslejen (og generelt er det en ualmindelig stor udgift for biografer. Det er på ingen måde billigt at have de placeringer i byerne med så store lokaler) på andre ting. Det nytter ikke noget at sælge popcorn til en 10'er hvis de er nødt til at lægge en billetpris på 2-300. så får de bare ingen besøgende, og folk kommer desværre ikke for billige popcorn.


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:00
Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱

158,75 DKK pr. person for alt det syntes jeg lyder meget fornuftigt.

Hvad syntes du så det skulle have kostet, hvis det skulle være noget du ville genoverveje?



Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:47
Syntes sgu det er et spørgsmål med mange facetter. For isoleret set syntes jeg 115kr for en film er voldsom. Og ja med en gang popcorn og noget at drikke er det på den anden side af 200kr.

På den anden side så betaler man rask væk 100kr bare for at entrerer en park og lignende.
Så sammenlignet med så meget andet underholdning syntes jeg ikke - men det er klart årsag til jeg udelukkende ser film i biografen jeg syntes kræver bedste lyd og største skærm.
Jeg går aldrig længere i biografen “på chancen”.

Når jeg ser mit nærmeste netværk igennem, så er det sgu nok en tendens vi alle deler og det er da lidt synd syntes jeg.


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.
Qva hvad jeg har investeret i min hjemmebio og alle de utallige fornøjelige timer som den har leveret os, er 158,75 kr pr høved for 2 timers fornøjelse set bort fra: 
Knæ i nakken, folk der kommer for sent så vi alle skal rejse os så de kan komme forbi - og når de skal forbi igen for toiletbesøg, knitrende slikpapir, forældre formaninger og forklaringer som de 20 nærmeste biograf kunder uvillig bliver nødt til at overhøre, telefoner, og div. snak der ikke henrører til hvad der sker på skærmen. ( det lyder som om jeg bare er en sur gl. mand der kun kan fokusere på alt det som er kedeligt ved bio besøg - det kan jeg forsikre om er langt fra tilfældet ) normalt er jeg meget glad for oplevelsen alene - men det svier sku i mulvarpeskindet når jeg tænker på at jeg kan fylde
rygsækken med madder og drikkelse samt evt. slik og bruge de samme penge på entré til f.eks Tivoli, Bakken eller deslige og så nyde hele dagen derinde for de samme penge... 🤔


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Konen og jeg inviterede vores 2 børnebørn i den lokale bif til "Vilde Rolf smadrer internettet" med mellem menu til os alle 4 samt en lille pose blandet slik til ungerne endte prisen på 635 kr..!!
Der går temmeligt langt tid før vi overhovedet vil overveje at blive udsat for den type røveri igen 😱


Ok, hvis du synes cirka 150.- pr. person for en aften med slik og underholdning er dyrt, så håber jeg da aldrig at du overvejer at blive "røvet" i Tivoli, Bakken, Experimentariet, Lalandia, Fårups Sommerland, Legoland, Lego House..... og jeg kunne blive ved og ved.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes det er specielt dyrt det du skriver der.
Qva hvad jeg har investeret i min hjemmebio og alle de utallige fornøjelige timer som den har leveret os, er 158,75 kr pr høved for 2 timers fornøjelse set bort fra: 
Knæ i nakken, folk der kommer for sent så vi alle skal rejse os så de kan komme forbi - og når de skal forbi igen for toiletbesøg, knitrende slikpapir, forældre formaninger og forklaringer som de 20 nærmeste biograf kunder uvillig bliver nødt til at overhøre, telefoner, og div. snak der ikke henrører til hvad der sker på skærmen. ( det lyder som om jeg bare er en sur gl. mand der kun kan fokusere på alt det som er kedeligt ved bio besøg - det kan jeg forsikre om er langt fra tilfældet ) normalt er jeg meget glad for oplevelsen alene - men det svier sku i mulvarpeskindet når jeg tænker på at jeg kan fylde
rygsækken med madder og drikkelse samt evt. slik og bruge de samme penge på entré til f.eks Tivoli, Bakken eller deslige og så nyde hele dagen derinde for de samme penge... 🤔


Bevares, jeg kan sagtens følge dine pointer, og jeg har selv en udemærket hjemmebio, og går i dag kun i biografen for at se de helt store popcornsbrag. 

Det næste jeg skal se er Avengers, og der kan slikposerne knase så meget de gider, for der skal jeg bare sidde og blive blæst bagover af lyde og effekter LOL

Jeg gider heller ikke det der med at give plads, eller skulle bede om at komme forbi, derfor bestiller jeg kun når jeg kan få plads på de rækker der typisk er i midten af salen, som række K i IMAX, hvor der er fri benplads. Så generer ingen, og jeg generer ingen ved at gå på toilettet.

Det er jo også muligt at fylde tasken med slik og sodavand, og lade være med at købe i biffen. Det er måske ilde set, men jeg har aldrig oplevet nogen sure miner nogen steder ved at folk gør det.

Så ja, du kan komme i Tivoli for de samme penge, 130.- for entre... men skal du bare en tur i radiobilerne, uden at have turpas, skal du smide 90.- og allerede der er det så dyrere... så for det man får for pengene, så synes jeg ikke 150.- med slik er dyrt for en tur i biffen.

Så ja, jeg er faktisk splittet... på den ene side synes jeg det er dyrt (jeg skal give 205 for en billet til Avengers på den bedste række til 3D IMAX forestillingen) på den anden side synes jeg det er en fed oplevelse, altså til Marvewl, Star Wars, Transformers og deslige... jeg går ikke i bio for at se Hestehviskeren, da jeg der synes det er alt for mange penge, for en film der ikke giver "a bang for the buck"

Og sammenlignet med manger andre aktiviteter med børn, hvor man bliver flået, finder jeg det ikke totalt ublu at gå i bio





Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 13:32
Nej sammenlignet med Legoland er det jo kanon billigt at gå i biffen. I Legoland kan man virkelig blive flået til skindet.

Men desværre lever billedkvaliteten slet ikke op til prisen på billetten. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 14:09
Jeg har svaret "JA"til spørgsmålet, da jeg synes det er dyrt at gå i biografen ... men havde det været væsentligt billigere er jeg ikke sikker på det havde haft nogen betydning for mig. Jeg har i andre indlæg https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&PID=1523089&title=the-purple-room-cinema#1523089" rel="nofollow - her og https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155405&PID=1562586&title=solo-a-star-wars-story#1562586" rel="nofollow - her beskrevet mine to sidste bio-besøg, hhv. "Solo" i Maj sidste år og "Babybossen" i Maj forrige år. I begge tilfælde betalte jeg en mindre formue for en oplevelse jeg kan få bedre herhjemme, lige så mange gange jeg vil, hvis blot jeg har ca. et halvt års tålmodighed.

Bevares, en hjemmebiograf er ikke en billig investering, man kan gå en del i biografen for de samme penge, men for os har det været alle pengene værd at slippe for de negative aspekter forbundet med et offentligt biografbesøg, der - udover de af "Just Curious" allerede nævnte - altså også involverer de tekniske.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 18:59
 . 


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.
Like Smile


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har ikke været i biografen siden Walter & Carlo - Op på fars hat.
Dengang kostede det 28 kr. i Kino i Kalundborg.
Like Smile
Ja det er skægt den kan jeg også svagt huske, da den var starten på en power aften / nat i byen med drengene - faktisk kun en af 2 gange hvor jeg er blevet båret hjem i seng af vennerne i hele min voksentid 🤢☠️🤢 siden den dag har jeg aldrig rørt shots 🤕 (anden gang var snapsen den skyldige) 


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Spørg danskere om noget er for dyrt, og du vil nok altid få et overvejende JA.

Prisen er i mine øjne fair nok, hvis man tænker på at det koster en del at drive en biograf, og en stor del af billetprisen jo går direkte til film selskabet bag.

Jeg tror ikke der er voldsomt mange penge i det. 


Nu ved hr og fru danmark sjældent, hvad det koster at drive en biograf. Og i realiteten er det slet ikke vigtigt. 
Du interessere dig vel heller ikke for, hvad det koster at drive supermarkedet, hvor den mælk du køber, pudsigt nok koster 2 kroner mere pr. liter end naboen (andet supermarkedet) sælger præcis den samme mælk til.

Det er DET som en dansker reagere på, oftest.   

Og her er vi nødt til at indse..
1. De fleste biografer har nogenlunde samme billetpriser, (medmindre det er små lokale). Ergo er det ikke den del vi som danskere kan sammenligne med. 
Men det vi kan sammenligne med, det er..
2. Prisen på alt det andet udover selve biografbilleten. Og her slår biograferne simpelthen alle rekorder. Fx vej selv slik, 20 kroner pr. 100gram. I det lokale supermarkedet koster det samme ca det halve.
Det kunne man måske godt acceptere, hvis det ikke lige var fordi, at biograferne ikke tillader du selv kan medbringe. Ergo er du nærmest pinedød nødtil at blive flået, fordi du vælger at lægge 100-125,- pr. person for en film oplevelse. 

Det er MIT argument for at svare JA til, at det er blevet for dyrt at gå i biografen. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Nej sammenlignet med Legoland er det jo kanon billigt at gå i biffen. I Legoland kan man virkelig blive flået til skindet.

Men desværre lever billedkvaliteten slet ikke op til prisen på billetten. 

Men bruger du kun 2-3 timer i Legoland, når du er der?
Husk på, i biografen får du en 2-3 timers filmoplevelse een gang.. Du kan ikke engang tage billeder, optage film og tage med hjem og vise bagefter.. 
I Legoland kan du nyde din medbragte mad, hvis du vil. 

Kort sagt - Pas på med sammenligningerne. De er oftest ikke til at sammenligne.  


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 10:41
Jeg synes billetpriserne er okay. Det er klart prisen på sodavand/popcorn/slik m.v., der gør lidt ondt at se på. Særligt som far til tre drenge, så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse. Men det er en oplevelse. Derfor gør vi det alligevel. For jovist, jeg har også 4K skærm og digital surround derhjemme, men der er forskel på 55" og så et kæmpe lærred på 107 kvadratmeter.

For selvfølgelig vælger jeg udelukkende en biografs bedste/største sal. Ligesom jeg i aften kører fra Nordjylland til Aarhus for at se Avengers Endgame i IMAX-salen i Aarhus. Det koster næsten 200 for en billet (IMAX 3D), men jeg har set både Dunkirk og Avengers Infinity War samme sted, og det er en totaloplevelse, der er alle pengene værd.

Som jyde er alt altid for dyrt. ALTID! LOL

Men biografen er faktisk ikke et sted, jeg går og tænker som værende et af de værste steder. 

There you go... ham idioten, der er ligeglad fordi han enten er for dum eller rig til at bekymre sig. Big smile


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Jeg synes billetpriserne er okay. Det er klart prisen på sodavand/popcorn/slik m.v., der gør lidt ondt at se på. Særligt som far til tre drenge, så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse. Men det er en oplevelse. Derfor gør vi det alligevel. For jovist, jeg har også 4K skærm og digital surround derhjemme, men der er forskel på 55" og så et kæmpe lærred på 107 kvadratmeter.

For selvfølgelig vælger jeg udelukkende en biografs bedste/største sal. Ligesom jeg i aften kører fra Nordjylland til Aarhus for at se Avengers Endgame i IMAX-salen i Aarhus. Det koster næsten 200 for en billet (IMAX 3D), men jeg har set både Dunkirk og Avengers Infinity War samme sted, og det er en totaloplevelse, der er alle pengene værd.

Som jyde er alt altid for dyrt. ALTID! LOL

Men biografen er faktisk ikke et sted, jeg går og tænker som værende et af de værste steder. 

There you go... ham idioten, der er ligeglad fordi han enten er for dum eller rig til at bekymre sig. Big smile
 
Hallo kongkent du er da ikke en idiot !! med kun en 55" ville jeg også gå mere i biffen 😁😁

Btw så er det ikke kun i det jyske man kan støde på økonomisk orienterede nærrigrøve..  bare ta et kik på køb salg bytte i dette forum


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 11:16
Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.




Skrevet af: millemis
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 11:29
Jeg elsker vores biograf i Sønderborg.....
  https://www.kinorama.dk/information/vib-boerneklub" rel="nofollow - https://www.kinorama.dk/information/vib-boerneklub
(lidt mærkeligt link, men det er godt nok)
......også selvom jeg ikke er der så tit, som jeg gerne ville.
Og alle salene er virkelig lige gode - dér er kun størrelsen til forskel.

For en ‘ikke by-boer’ er den største udgift/hurdle nok kørslen til og fra - men det er jo ‘sundt’ at komme hjemmefra ind i mellem LOL

Popcorn og cola kan jeg sagtens undvære - dér som derhjemme.
De penge bruger jeg/vi hellere på en god kop kaffe i en af caféerne i nærheden.
Dyrt ja - men når det nu skal være.....og alt det med dyrt er som bekendt relativt.

MM


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.



Enig.

Udfra oplevelsen med mine medmennesker og med prisen i mente, er det for dyrt.

Jeg har dog ikke været i biografen siden 2009, men hørte hvad det kostede min hustru og søn at gå i biografen. Mine 10 år uden biografgang, slutter dog i næste uge. En gang hvert 10. år må også være passende.


Skrevet af: janelne
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 16:35
Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"

https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/" rel="nofollow - https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/



Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"

https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/" rel="nofollow - https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/


Jeg er enig med journalisten i at Kim Pedersen er en klaphat. At høre ham blande sig i diverse fora, bl.a inde på Filmz, hvor han er decideret pinlig og lyder som en sur teenager. Det er tæerkrummende at være vidne til en voksen mand der debatterer på den måde. Derudover så synes jeg godt nok denne journalist er et lamt jammer-klaver at høre på. Hvis han er så modstander af god lyd og godt billede, så findes der sguda stadig en pæn del kultur-biografer, hvor han billigt kan gå ind og se film i sort/hvid om den franske havrehøst i 1946. 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"

https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/" rel="nofollow - https://www.ekkofilm.dk/blogs/rene-ord/biografbranchen-er-styret-af-platugler/



Jeg er enig med journalisten i at Kim Pedersen er en klaphat. At høre ham blande sig i diverse fora, bl.a inde på Filmz, hvor han er decideret pinlig og lyder som en sur teenager. Det er tæerkrummende at være vidne til en voksen mand der debatterer på den måde. Derudover så synes jeg godt nok denne journalist er et lamt jammer-klaver at høre på. Hvis han er så modstander af god lyd og godt billede, så findes der sguda stadig en pæn del kultur-biografer, hvor han billigt kan gå ind og se film i sort/hvid om den franske havrehøst i 1946. 
bedste billede og lyd får man kun der hjemme, hvis man vil investere i det.


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 17:47
ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse. Du kan have nok så fed en hjemmebio, men med mindre du hedder George Lucas, så har du næppe en der giver samme  “OUMPH” som en tur i IMAX. For mig er der også noget stemning i at der er mange folk, og at der lugter af popcorn og nachos med plastic-ost LOL

Jeg elsker at se de store film, som bl.a Avengers nu i bio, og så napper jeg den på UHD når den udkommer, og glæder mig over billedet derhjemme


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse. Du kan have nok så fed en hjemmebio, men med mindre du hedder George Lucas, så har du næppe en der giver samme  “OUMPH” som en tur i IMAX. For mig er der også noget stemning i at der er mange folk, og at der lugter af popcorn og nachos med plastic-ost LOL

Jeg elsker at se de store film, som bl.a Avengers nu i bio, og så napper jeg den på UHD når den udkommer, og glæder mig over billedet derhjemme

når det gælder lyd, så skal en biograf tage for langt flere seere og kun få kan sidde i sweetspot af lyden. Og der kan du ikke lige altid selv bestemme. Men der hjemme kan du altid sidde i sweetspot. Og med bare højtalere til en 1000 stykket, og en okay center og subwoofer, når du en lyd der er langt bedre. En alt det overstyrret lyd, som biograferne tvinger ned i halsen på os.


Skrevet af: Glenn-Haderslev
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 22:52
For det meste bruger jeg Telia trisdag halv pris på filmen, ved større film som endgame køber jeg bare en mindre cola

Ellers syntes jeg priserne er meget fair

-------------
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80


Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 10:48
blandingsforholdet på sirup/danskvand ikke er helt i orden i den nævnte biograf, hvorfor de heller ikke tilbyder isterninger da det vil fortynde smagen.



Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse.
Større, ja. Men ikke nødvendigvis bedre. 


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 23:41
Husker stadig dengang det kostede 50-60 kr og gå i biografen og så gammel er jeg altså heller ikke 😐 


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 02:54
Jeg går i biografen ca. tre gange om måneden. Primært i Imperial, Empire Bio, men af og til også i Dagmar, MovieHouse eller Cinemateket. Jeg synes ikke prisniveauet er for voldsomt, jeg ser de film jeg ønsker at se i biografen, og ville derfor næppe se flere selvom prisen var lavere ...

-------------
           


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 08:37
i København ,er der forskel på prisen? Og i såfald hvor er den billigste bio

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

i København ,er der forskel på prisen? Og i såfald hvor er den billigste bio

Det må være FilmStationen, da den er gratis.  https://www.facebook.com/FilmStationen/" rel="nofollow - https://www.facebook.com/FilmStationen/

Den billigste, hvis man vil se mainstream film, er nok Kastrup Bio(?)


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 09:34
Jeg synes ikke det er (for) dyrt at gå i biografen.

Sodavand har altid kostet kassen sådan nogle steder.

Men lad os sige 180 kr for billet på det man spiser/drikker.
Er det virkelig mange penge?

Man kan ikke gå på mange nogenlunde restauranter og spise for 180 kr - og det er også en engangsfornøjelse.
Man får ikke meget for 180 kr i Danmark i dag. Men det skyldes udbud og efterspørgsel - lønningerne/efterspørgslen kan bære det. Hvis det ikke var sådan, så  ville det være billigere.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.

Må man høre hvor i landet du går i biografen og til hvilken slags film?
Jeg spørger fordi jeg stort set aldrig oplever den slags...


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 11:07
havde et par knægte siddende ved siden af mig under Endgame som liiige skulle insta lidt billeder fra filmen - og ikke mindst skulle de konstant se hvad kl var - og det kunne man kun når man tænder telefonen. - Personligt har jeg virkelig ikke noget som helst mod "slikposer" - man sidder jo selv og larmer med popcorn, sodavand etc, men mobilerne, der bliver jeg sg godt nok temmelig muggen.


Skrevet af: lpl3169
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 16:52
Syntes ikke billetpriserne er det værste, men billed kvaliteten svinger, og hvis man bliver tvunget til at købe dyre sodavand og popcorn skal kvaliteten også være i orden, ofte er sodavand for tynd i smagen og popcorn kan være bløde eller oversaltede så det basker, og jeg ved godt det sikkert holder priserne nede, men man føler sig lidt til grin når man skal sidde og se reklamer i 15-20 minutter efter man har betalt 149,- pr billet og så ovenikøbet skal betale 10,- i bestillingsgebyr når man selv bestiller billetter online.

Hvis man kan leve med hjemmebio oplevelsen, kan man ofte købe filmen senere til nogenlunde samme pris som 1 billet og i bedre kvalitet, uden reklamer, uden dyrt/dårligt slik og vand, og uden forstyrrende elementer, det gør at jeg oftere fravælger biografen for hjemmebiografen


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 17:10
Det her med at det koster at bestille billetter på nettet, forstår jeg ikke. Det må da tage spare personalet for tid, når man skal have dem.

Så er der problemet med at der kun var en ansat i kiosken da min hustru og barn var på besøg. Så står der 20-30 børnefamilier i forskellig størrelse, hvor langt størstedelen har børn der lige skal have “én af dem, og én af dem og én af dem”. Og de fleste af dem havde ikke taget stilling til hvad de ville have før det var deres tur, og forældrene gjorde selvfølgelig intet. 

I stedet burde man komme når alle er gået ind og reklamerne kører. (Selvfølgelig ikke hvis alle vælger den løsning... så er man lige vidt).




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af lpl3169 lpl3169 skrev:

Syntes ikke billetpriserne er det værste, men billed kvaliteten svinger, og hvis man bliver tvunget til at købe dyre sodavand og popcorn skal kvaliteten også være i orden, ofte er sodavand for tynd i smagen og popcorn kan være bløde eller oversaltede så det basker, og jeg ved godt det sikkert holder priserne nede, men man føler sig lidt til grin når man skal sidde og se reklamer i 15-20 minutter efter man har betalt 149,- pr billet og så ovenikøbet skal betale 10,- i bestillingsgebyr når man selv bestiller billetter online.

Forkert biograf!

Popcorn er nylavede, sodavanden er på flaske, så der fejler kvaliteten ikke noget, det koster ikke noget at bestille billetter og reklamerne er kun korte reklamer fra lokalområdet og forfilm til andre film.

Vi har åbenbart en god biograf. Og vi døjer sikke med “uvorne gæster”, der forstyrrer - selvfølgelig må de gerne spise popcorn og snolder....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lpl3169
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 21:53
Bruger mest Falkoner bio på Frederiksberg, hvor kvaliteten på film og diverse lækkerier svinger, men jeg kan også godt kende problemet med lang kø til køb af lækkerier.

Det kan være man skulle prøve en tur i biograf udenfor København, hvor servicen måske kan være bedre.

Har et par gange prøvet Atlas biograferne i Rødovre centrum, den virker lidt bedre indrettet med plads end Falkoner bio.



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 28-April-2019 kl. 11:23
Kvalitets mæssigt er jeg meget tilfreds med vores lokale biograf her i Holbæk, men jeg syntes priserne er lige i overkanten til en normal børnefamilie. Det koster lynhurtigt 600 kroner hvis der skal være lidt slik og en sodavand.

Det er lidt ærgeligt for det er i deres alder de skal påvirkes hvis biografen i fremtiden skal kunne konkurrere med alle de andre tilbud og jeg frygter lidt at dovenskaben/streaming tjenesterne vinder og biografen taber i fremtiden. 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 28-April-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af lpl3169 lpl3169 skrev:

Bruger mest Falkoner bio på Frederiksberg, hvor kvaliteten på film og diverse lækkerier svinger, men jeg kan også godt kende problemet med lang kø til køb af lækkerier.

Det kan være man skulle prøve en tur i biograf udenfor København, hvor servicen måske kan være bedre.

Har et par gange prøvet Atlas biograferne i Rødovre centrum, den virker lidt bedre indrettet med plads end Falkoner bio.


Du kan godt strege biografen på Ro's torv i Roskilde over i den besøgs liste. Dårligt billede, lang kø i kiosken men alt for megen snak og mobileri har jeg nu ikke oplevet.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 28-April-2019 kl. 16:13
Var inde og se Avengers Endgame i Apollon i Struer med Atmos og Recliner til 140. Det synes jeg er ok, men de kunne jo også graduere filmene prismæssigt. Jeg skal være sikker på, at jeg helt vildt gerne vil se filmen før jeg betaler 140. Da det kostede en "hund" der var jeg mere tilbøjelig til at "tage en chance" og tage ind og se en film. Men synes så også der kommer mange ringe film som jeg sagtens kan vente med at se. 


Skrevet af: mj1986
Skrevet den: 10-Juli-2019 kl. 18:37
Jeg synes også det er blevet afsindigt dyrt at tage i bio, men sådan er det hvis man vil i bio. Ellers kan man bare blive hjemme og se film på fjerneren. Slik kan man købe til 8-9 kr. pr. 100 gr. i weekenden og sodavand kan man altid købe billigt. http://https://www.kimbino.dk/netto/tilbudsavis-fra-lordag-06-07-2019-2/?page=16" rel="nofollow - Netto tilbudsavis har for eksempel en hel kasse sodavand med 24 dåser til kun 90,-. Så billigt kan man gøre det.





Print side | Luk vindue