Print side | Luk vindue

Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158115
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 22:20


Emne: Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
Skrevet af: ReZel
Emne: Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 19:06
Hej jeg står med en Oppo BDP-103D med chip som jeg godt kunne tænke mig og udskifte med en 4K Blu-Ray afspiller ikke fordi min BDP-103D fejler noget men fordi jeg gerne ville kunne afspille 4K Blu-Ray´s

Mit problem er det meste af min samling er fra USA og Japan og de er selvfølgelig kode 1/A så de kan ikke afspilles med en afspiler fra EU (kode 2/B) medminder den bliver gjort kodefri og det var grunden til jeg købte min Oppo BDP-103D i sin tid fordi den var kode fri så man slap for at have to afspillere

Da Oppo stoppede med at lave deres UDP-203/205 så bestlite jeg en UDP-203 hos KT Radio og jeg betalte og stod på deres venteliste i næsten et halvt år før jeg fik nok og droppede det så fandt aldrig en løsning

Da en UDP-203 eller UDP-205 ikke er til og opdrive kodefri til en pris der er til og betale så ville jeg høre om der ikke er en anden mulighed?

Jeg ved at Pioneer for mange år siden have kodefri DVD afspillere og have en super god en i mange år så er der nogle mulighed for at få en afspiller som Pioneer https://ktradio.dk/product-details.asp?id=6243&fkLounge=4" rel="nofollow - UDP-LX500 gjort kodefri?

Er ret frustreret over de satans region koder og har overvejet om man skulle have to afspillere en fra USA og en fra EU hvis man ikke kan få noget der er kodefrit er bare dobbelt pris og fylder dobbelt så meget

Gudskelov at 4K Blu-Ray har droppet de satans region koder!
Nogle der ved noget? tak



Svar:
Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 20:56
Jeg har overvejet at købe en herfra:

http://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray#/4k_ultra_hd-yes" rel="nofollow - http://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray#/4k_ultra_hd-yes

Men desværre er fragten ret dyr. 

En anden mulighed er svenske DVDirect: 

http://www.dvdirect.net/" rel="nofollow - http://www.dvdirect.net/

Har ikke handlet nogen af stederne, så kan ikke dele ud af erfaringer. 


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 23-April-2019 kl. 21:30
Dvdirect ser meget interessant ud kender bare slet ikke til Sony afspillere

Kender heller ikke til LG afspillere men den der LG UBK90 fra stegen ser også interessant ud bare irriterende at man skal oprette en profil bare for at finde ud af hvad fragt koster

Jeg siger tak for links


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 17:07
Jeg har en OPPO 203 fra USA med en regions chip man kan programere om, det virker fint.

Hvis jeg var dig ville jeg beholde OPPO 103D, og så købe en billig 4K spille, alt efter hvilken skærm den skal bruges til, forvent dog ikke det vilde af 4K afspillere, der er ingen der når din OPPO 103D til sokkeholderen, hvad ren flexibilitet og kvalitet angår, ligemeget hvor mange penge du vil bruge på det.

Jeg har 4 forskellige 4K afspillere og bruger stortset kun mine 2 OPPO 103D og apple TV4, selvom jeg har både 4K OLED tv og 4K projektor.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: krh163
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 12:22
Oppo 203 kan købes kodefri i Tyskland til 974 euro her:
 
https://www.heimkinoraum.de/audio-video-zuspieler/nach-hersteller/oppo/oppo-udp-203-uhd-blu-ray-player-heimkinoraum-edition-857" rel="nofollow -


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af krh163 krh163 skrev:

Oppo 203 kan købes kodefri i Tyskland til 974 euro her:
 
https://www.heimkinoraum.de/audio-video-zuspieler/nach-hersteller/oppo/oppo-udp-203-uhd-blu-ray-player-heimkinoraum-edition-857" rel="nofollow -


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 22:21
Til 974 Euro kan du købe min OPPO 203 med regions kode chip, bruger alligevel kun OPPO 103D og Xbox.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Til 974 Euro kan du købe min OPPO 203 med regions kode chip, bruger alligevel kun OPPO 103D og Xbox.

Havde opgivet og finde en UDP-203 så havde slet ikke forventet at man stadig kunne finde dem eller nogle ville sælge deres

Vil gerne købe den men skal som sagt på ferie snart så alle penge er sat til side til det så medmindre jeg får solgt noget af al det merchandise jeg har til salg så er der ikke lige 7277 kr til afspiller lige her og nu desvære

Er det et tilbud der stadig er åben til sommer? 


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 27-April-2019 kl. 18:32
Du er velkommen til at sende en pb når du syntes det er aktuelt, så får vi se om den stadig er her til den tid.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 10:11
Hvorfor ikke se på en Panasonic BD afspiller /optager - den kan tilsyneladende gøres kodefri på dvd delen
 
https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dmr-ubc86-4kblu-ray-11239p.html" rel="nofollow - https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dmr-ubc86-4kblu-ray-11239p.html
 


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 06-Maj-2019 kl. 15:23
Har ikke nogle DVD´ere tilbage så det kan jeg ikke bruge til ret meget


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 26-Februar-2021 kl. 15:28
Laver en necro på min gamle tråd i stedet for at lave en ny
Fik aldrig købt en ny afspiller der var altid vigtigere ting eller jeg bare glemte det

Anyway jeg har bestilit en Panasonic DP-UB450 fra Laserdisken fordi den var en af de få jeg UHD afspilere i danmark jeg kunne finde der var kodefri jeg kiggede på stegen men Sony´s UBP-X700 er aldrig på lager når jeg kigger der ude og UBP-X800M2 er ikke meget bedre koster også for meget

Jeg sad og læste et review af DP-UB450 fra whathifi og de skriver lyden ikke er noget særligt men så vidt jeg forstår spiller det ikke nogle rolle når man bruger en surround sound receiver eller er det mig der har misforstået det?

PS: jeg SKAL bruge en kodefri afspiller da 80% af min samling er hentet hjem fra USA og Japan så selv om jeg hellere ville have bestilit en Panasonic DP-UB820 så kan den ikke købes med kodefri chip og det er ret surt

Har kigget på hvad det ville koste og bestille en afspiller fra USA af men det bliver for dyrt med fragt told moms og import gebyr og alt det andet fis og så kan jeg stadig ikke afspille de få EU DVD´ere og Blu-Ray´s jeg har

Ville stadig gerne have haft en Oppo UDP-203 med chip men det er umulige og finde i dag og hvis de går i stykker er det næsten umuligt og få dem repareret

Region koder er noget satan har lavet hader det lort


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 01-Marts-2021 kl. 12:39
jeg har da en Sony UBPX-700 stående. Kun brugt 2-3 gange, da jeg også har en OPPO og en Pana.
Kan erhverves billigt.


-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 01-Marts-2021 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

jeg har da en Sony UBPX-700 stående. Kun brugt 2-3 gange, da jeg også har en OPPO og en Pana.
Kan erhverves billigt.

Er det kun Sony du vil sælge og hvis ja til hvad pris? og er der chip eller andet i/til der kan afspille region A Blu-Ray´s?

Har fundet en Oppo BDP-103D på DBA og snakker med sælger men han virker useriøs han gider ikke tage billeder hverken til salg eller hvis man sprøg det er bare standard billeder fra Oppo han har brugt

Har skrevet en SMS til ham i sidste uge og har ikke fået noget svar så kan godt være det er en svindler

DBA drunker i svindler og fuppere lige i øjeblikket er blevet snydt en gang allerede så det er ikke noget personligt men stoler ikke på noget medmindre jeg ser billeder der beviser at ting rent faktisk virker




Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 10-Marts-2021 kl. 13:10
Kun Sonyen, de andre bruger jeg, aner ikke om den kan gøres kodefri, troede du vidste noget siden du
refererer specielt til den, jeg købte den pga de fine anmeldelser på opskalering, men som sagt bruger 
Oppo og Pana istedet.  Pris er vel 6-700 Kr
Den er skam sat til og kan fremvises i brug.



-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 12-Marts-2021 kl. 16:30
Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?


Skrevet af: Ole N 84
Skrevet den: 13-Marts-2021 kl. 00:24
Husk på at de i USA kun har 110-120 volt i stikkontakten, så du skal lige holde øje med om afspilleren kan bruges med 230 volt som vi har i Danmark.

Ole N 84


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 13-Marts-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?
Hvorfor bøvle med køb i udlandet, når du istedet for kan få 2 års reklamationsret ved at købe i DK. Panasonic afspilleren er det bedste der fås. 
https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dp-ub9000-4k-11846p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dp-ub9000-4k-11846p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 13-Marts-2021 kl. 15:39
Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 13-Marts-2021 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Har lige modtaget min Panasonic DP-UB450 i dag og har også sendt den retur den var langt under forventninger

Tro jeg dropper og finde noget der er kode frit og bare henter en afspiller hjem fra USA det meste af hvad jeg har er fra USA alligevel

En Panasonic DP-UB820 fra Amazon med told moms og alt det andet fis betalt er ca 3800 kr eller jeg kan gå balls to the walls og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA vil bare koste omkring 8000 kr så det er dobbelt pris for en afspiller og jeg har svært ved at se hvad fordelen ved DP-UB9000 er?
Hvorfor bøvle med køb i udlandet, når du istedet for kan få 2 års reklamationsret ved at købe i DK. Panasonic afspilleren er det bedste der fås. 
https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dp-ub9000-4k-11846p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - https://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dp-ub9000-4k-11846p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Den kan jeg ikke bruge til noget når den er region B og alle mine film er region A Blu-Ray er hardware kode låst så en afspiller fra EU er totalt ubrugelig den kan ikke afspille mine film og kan bruges som brev vægt og ikke noget andet derfor jeg skriver kodefri i tråd navnet

Eneste måde og gøre den kode fri på er og købe en chip fra et firma der hedder rattlebyte og det kræver jeg åbner afspiller op og lodde chippen fast til bundkortet og det mister jeg alt garanti på så det er spild af tid og penge

Selv hvis jeg have en loddekolbe og kunne lodde ville jeg ikke gøre det på en afspiller til 8000 kr og risikere og ødelægge den og jeg mister som sagt alt garanti

Ingen vil røre en opgave med chippen KT Radio NB Radio og AV Connection og alle andre jeg har snakket med nægter og installere chippen selv hvis jeg har chip og tilbyder dem penge for det vil de ikke røre opgaven

Der er også en chip til Panasonic DP-UB820 og den kunne jeg måske godt finde på og sætte chip i men igen ingen vil røre sådan en opgave med en ildtang og jeg kan ikke selv og der er ingen garanti for afspiller virker så det vil stadig være 4000 kr ud af vinduet hvis afspiller bliver ødelagt

Der er 4 løsninger på mit problem

Løsning 1: køb en region B afspiller og installere chip i det kommer til og koste kassen jeg mister al garanti og der er ingen garanti for det kommer til og virke så det vil være 4000-8000 kr ud af vinduet

Løsning 2: køb en afspiller fra USA enten en Panasonic DP-UB820 eller en Panasonic DP-UB9000 vil koste ca det samme som i danmark men vil måske ikke virke på grund af 110v størm de bruger i USA

Løsning 3: drop en Blu-Ray afspiller og køb et externt Blu-Ray drev til PC koster 1100 kr for et Asus eller finde en måde og gøre det LG Blu-Ray drev jeg har i forvejen externt

Løsning 4: finde en Oppo afspiller mere selv den gamle BDP-103 er fin så er der nogle der vil sælge deres 103 / 103D eller 105 / 105D afhængig af tilstand og og hvis der er chip i vil jeg sgu gerne betale tæt på ny pris for afspiller

Er næsten som er være tilbage i det vilde vesten man skal udlove en dusør på Oppo wanted dead or alive!

Jeg hælder mest til løsning 3 vil koste mindst være mindst bevær og fylde mindst men vil også være den dårligste

Koster 1104 kr for en Asus ASUS BW-16D1H-U PRO hos computersalg
https://www.computersalg.dk/i/1145531/asus-bw-16d1h-u-pro-disk-drev-bd-re-16x2x12x-superspeed-usb-3-0-ekstern-sort

F... hardware regionskoder! med DVD var det software der kunne crackes gjore jeg selv med den første Onkyo Blu-Ray afspiller jeg købte og have en gamle Pioneer DVD afspiller før det der var cracket fra fabrikken

Have et program til PC der kunne cracke det også så DVD var aldrig et problem Blu-Ray er hardware låst så der skal der fysisk ind og ændre det og ham der fandt på det skulle have tæsk med en våd karklud

Ham gutten på DBA der sælger en Oppo BDP-103D er faldet død om eller noget han har ikke gidet og
svare i over 2 uger og nej jeg har ikke skrevet til ham i den tid droppe det efter den første uge han ikke gad svare


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.

Ikke fordi at jeg overhovedet vil gentage den i mine øjne komplet latterlige diskussion, men - stridsvognen har forsøgt i flere fora rundt omkring i verden at vinde gehør omkring hans syn på Panasonic BD afspillere.

Af uransaglige årsager er der mig bekendt ingen der vil give stridsvognen ret i hans påstande. Og selv garvede billede nørder kan ikke se det problem som stridsvognen påpeger.

Som sagt ikke for at genoptage diskussionen, men dette skrevet mere af hensyn til trådstarter.

Jeg har selv en Panasonic UB9000, og var vel den første der modtog afspilleren i DK. Jeg er overmåde tilfreds med afspilleren, og nyder afspilleren hver eneste gang jeg benytter den. Det er en enestående afspiller i alle henseender, og byggekvaliteten er ikke set bedre.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 13:09
Grunden til jeg sendte Panasonic DP-UB450 fra Laserdisken retur var den har ikke noget display på afspiller og remote er så lille så det er umuligt ikke og ramme mere end en knap og der er ikke noget der er markeret godt nok så skulle gætte mig frem til hvad knapper der var hvad

Den virkede fint blev bare drevet til vanvid af remote som nok er den dårligste jeg har brugt og mangel på display på afspiller var også ret irriterende

Syndes ikke den var de 2700 kr værd selv om den virkede så vil jeg heller prøve og støve en Oppo mere op som jeg skrev før
Udlover en dusør på en Oppo BDP-103 / 103D eller 105 / 105D vil betale tæt på ny pris hvis den er i god stand og har chip!

Har ikke råd til og betale 10.000.12.000 kr for en Oppo UDP-203 fra Ebay det er altså over min pris klasse


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Panasonic UB450 er discount udgaven, UB420/ 820/9000 bruger samme chipset, så samme performance, pånær nogle forskelle i tonemapping features, som aligevel er lidt ligegyldige idag. 
Panasonic er ikke nogen speciel god 4k afspiller, de er nogenlunde, om du køber det ene eller andet er lidt ligemeget, har du råd til en UB9000 vil jeg anbefale dig at kigge efter en brugt OPPO 203/ cambridge CXUHD, er en meget mere fleksibel all round afspiller med hdmi ind og super fil og netværks support.

Ikke fordi at jeg overhovedet vil gentage den i mine øjne komplet latterlige diskussion, men - stridsvognen har forsøgt i flere fora rundt omkring i verden at vinde gehør omkring hans syn på Panasonic BD afspillere.

Af uransaglige årsager er der mig bekendt ingen der vil give stridsvognen ret i hans påstande. Og selv garvede billede nørder kan ikke se det problem som stridsvognen påpeger.

Som sagt ikke for at genoptage diskussionen, men dette skrevet mere af hensyn til trådstarter.

Jeg har selv en Panasonic UB9000, og var vel den første der modtog afspilleren i DK. Jeg er overmåde tilfreds med afspilleren, og nyder afspilleren hver eneste gang jeg benytter den. Det er en enestående afspiller i alle henseender, og byggekvaliteten er ikke set bedre.

Så lad os da gentage den debat hvis du insistere, skal se om jeg kan finde mailen fra Panasonic hvor de anderkender chroma problematikken, og så behøver man vist ikke nogen højere eksamen for at finde ud af at de er helt uduelige til fil afspilning fra HDD og netværk, det er selvfølgeligt et personligt valg hvad man har brug for og hvor kritisk man er, kan man ikke se det, eller har man ikke brug for det, er det ikke et problem, Panasonic er helt klart ikke ringere end de resterende 4K afspillere på markedet idag, men heller ikke bedre.

Der er en ny spiller på banen fra franske Reavon som måske kunne være en Panasonic killer, den er baseret på samme mediatek chipset som OPPO 203 og Pioneer LX500  det er så spørgsmålet hvad de får ud af det chipset, og om de får samme issues som OPPO, og om de implementere samme fil support som OPPO eller det blir lige så ringe som alt andet.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:09
Har fundet en sælger på DBA der sælger en Oppo 103 han har købt i USA så den er region A den er ikke kodefri men som sagt er næsten alt jeg har fra USA alligevel

Han tilbød og komme forbi med afspiller i morgen da han var i området af anden årsag
Ikke den bedste løsning men prisen er god

Har fået lov og teste den inden jeg betaler så hvis den er i god stand og virker og kan afspille region A så bliver det den jeg køber

Hvad angår 4K så kan jeg flashe mit LG Blu-Ray drev til PC så den kan læse dem så hvad angår 4K så er det problem også løst


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:20
OPPO 103 er nok den bedste all round Blu Ray afspiller der er lavet, og den kan også opscalere til 4K

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:24
Er også super glad for min Oppo 103D har bare problemer med chippen nogle gange ikke registrere at jeg forsøger og ændre region kode så jeg skal tænde og slukke nogle gange før den forstår det

Hvis den afspiller der kommer i morgen virker til region A så køber jeg den og sætter min gamle 103D til region B så jeg slipper for at skulle rode med skifting af region kode

Den 103 jeg køber er nyere og næsten ubrugt så det er næsten som at købe en ny
Er ikke en 103D men har aldrig lagt mærke til Darbee skulle gøre den store forskel


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:32
103D er en anden chip, den bruger en VRS chip til opscalering, hvor 103 bruger Qdeo chipset, Darbee er bare en extra feature, og den kunne nok ikke implementeres med Qdeo.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

103D er en anden chip, den bruger en VRS chip til opscalering, hvor 103 bruger Qdeo chipset, Darbee er bare en extra feature, og den kunne nok ikke implementeres med Qdeo.

Vil det være noget man kan se og ligge mærke til hvad angår billedkvalitet?
Har et LG C8 55 tommer OLED 4K TV


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:39
Har kun selve 2 OPPO 103D har aldrig testet det med OPPO 103 så kan ikke sige det, jeg købte D modellen fordi jeg ikke brød mig om billedet på OPPO 93, ved ikke om det var Qdeo chippen eller noget andet, men da 103D kom med VRS chipset fik den min opmærksomhed, den gamle OPPO 83 er stadig den bedste BD spiller jeg nogensinde har set, og dem var med VRS chipset.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 14-Marts-2021 kl. 14:44
Teste den samme disk på begge afspillere så


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 13:39
Så har DBA sælger været forbi med afspiller og har testet den virker og den kan afspiller region A Blu-Ray så det er super så kan jeg lukke og slukke for der her cirkus

Testede med nogle forskellige Blu-Ray´s og kunne ikke se forskel på 103 og 103D og det var både med og uden Darbee

Det virker unden problemer så sætter nok 103D til Region 2 og B og så er 103 region 1 og A så skal jeg ikke slågs med chippen i 103D hver gang jeg vil skifte

https://ibb.co/1MRp3t7" rel="nofollow - https://ibb.co/1MRp3t7


Skrevet af: flemmingkirk
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 14:38
Prøv her ved Laserdisken.

https://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=4K-PAN" rel="nofollow - https://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=4K-PAN


-------------
Flemming Kirk


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af flemmingkirk flemmingkirk skrev:

Prøv her ved Laserdisken.

https://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=4K-PAN" rel="nofollow - https://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=4K-PAN

Se tidligere svar
har købt sådan en Panasonic DP-UB450 fra Laserdisken og har også sendt den retur igen samme dag er en skod afspiller som jeg skrev

Har købt en region 1/A Oppo BDP-103 fra en sælger på DBA han har købt fra USA og den mere eller mindre ny så lidt har den været brugt og prisen var super god

Skal ikke bruge flere afspilere nu har en Oppo BDP-103 som er region 1/A og en Oppo BDP-103D med region fri chip der nogle gange ikke gider virke når man skal skifte region så sætter den nok bare til region 2/B og bruger den til det i stedet for at skulle slås med 103D hver gang jeg skal skifte

Har 17 Blu-Ray´s der er region B og 97 der er region A og hvis det ikke var fordi A versioner var out of print eller aldrig udgivet i region A så ville jeg sælge de 17 til ven der er også er samler og købe region A version i stedet for

Ser ud som om at 4 af de 17 tadig kan købes nye fra Amazon


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 19:44
Hvorfor har du købt reg A blu ray? Tilbage fra DVD har reg 1 været ringere kvalitet end reg 2, så det har på den konto ikke givet meget mening at købe reg1/A medmindre man bor eller har boet i USA.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvorfor har du købt reg A blu ray? Tilbage fra DVD har reg 1 været ringere kvalitet end reg 2, så det har på den konto ikke givet meget mening at købe reg1/A medmindre man bor eller har boet i USA.

Fordi hvad jeg ser ikke bliver udgivet i region B og hvis der endelig kommer en B version så koster de mere og er dårligere

97 af mine film er region A og 17 er region B og hvad jeg ser bliver ikke udgivet i region B der er mere eller mindre nada udvalg

PS: Japan er region 2 på DVD så samme som EU men på Blu-Ray er de region A så samme som USA så fordi jeg henter film hjem fra Japan så er det et rent helvede og der er ingen standard nogle har kode kun til Japan nogle har til både Japan og EU eller USA og nogle har slet ikke nogle form for kode

Er netop derfor jeg købte en Oppo BDP-103D med chip så jeg kan hopper rundt imellem koder fra UK, US, Japan, Danmark og hvor jeg nu køber fra har endda nogle DVD film fra Hong Kong der er region 4 eller sådan noget har også en fra Australien der er region 4 hvis jeg husker rigtigt

Har også rejst og boet i både USA og Japan i perioder
Gider ikke have den diskussion jeg har fundet en afspller der kan afspille mine region A film vi kan lukke og slukke tråden


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 20:28
Mener der er et chipset til oppo der selv skifter, eller låser alle koder op, har selv et par Reg A OPPO maskiner med chip, men mest fordi jeg har puttet en Oppo i kufferten til ½ pris når jeg var derovre alligevel.

 
Kan se at bluraychip.dk ikke fungere mere, men tænker de kan fanges på tridane.dk

For bedst mulig kvalitet ud af OPPO 103 skal du bruge HDMI 2 ud, der virker Darbee ikke, men du har fuld chroma båndbrede på signalet.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 15-Marts-2021 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Mener der er et chipset til oppo der selv skifter, eller låser alle koder op, har selv et par Reg A OPPO maskiner med chip, men mest fordi jeg har puttet en Oppo i kufferten til ½ pris når jeg var derovre alligevel.

 
Kan se at bluraychip.dk ikke fungere mere, men tænker de kan fanges på tridane.dk

For bedst mulig kvalitet ud af OPPO 103 skal du bruge HDMI 2 ud, der virker Darbee ikke, men du har fuld chroma båndbrede på signalet.

Der er to måder og gøre 103 / 103D kodefri på den ene er med en chip der forbindes med bundkortet og så skal man selv skifte region kode ved at trykke dimmer 3 gange og så mute eller eller pure audio og så tal for den kode man vil skifte til

Min 103D har chip i bundkoret så der skal jeg selv skifte hver gang og som sagt så skal jeg nogle gang forsøge flere gange før den faktisk skifter så er derfor jeg ikke gider slågs med det

Den anden måde er med en extern chip der sætters i rs-232c og USB porten bag på og så finde den selv ud af og skifte kode

Har fundet sådan en extern chip på Newegg og Ebay men de koster for meget til jeg gider købe dem og der kommer også moms og sikkert også told og import gebyr oven i

https://www.newegg.com/p/0R4-001K-00001

Den sælger på DBA der ligger inde med en 103D har netop sådan en extern chip men han gider ikke svare tilbage når man sprøge om han kan tage billeder af afspiller så det er måske en svindler

https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-oppo-103d/id-1076451708/" rel="nofollow - https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-oppo-103d/id-1076451708/


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 16-Marts-2021 kl. 19:50
Må man spørge hvilke film, det er, du samler på, som ikke udgives i region B?

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Marts-2021 kl. 21:34
Ud af over 5000 titler i min samling er over 1500 Blu-rays fra USA


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 17-Marts-2021 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Må man spørge hvilke film, det er, du samler på, som ikke udgives i region B?

Animation fra Japan udvalget i region B er totalt til grin der er ikke engang 10% af hvad der bliver udgivet i Japan eller USA for den skyld der kommer til region B og når de gør så koster de mere selv efter fragt told og moms kan det være billigere og hente hjem fra USA eller Japan dog mest USA

Kan være endnu billigere hvis du shopper rundt i Akihabara nogle steder og gange har de super tilbud på brugte DVD og Blu-Ray´s som du nærmest bare får i nakken så billige kan de nogle gange være

Nu er de sikkert lukket og slukket på grund af streaming og COVID-19 men i gamle dage var der butikker i de store byer som L.A eller New York der have udvalg af anime og det kunne også være ret billigt

Kan huske jeg fandt Street Fighter II V på DVD til $30-40 eller sådan noget i 2006 og den er faktisk mere værd i dag brugt end jeg købte den for fordi den er out of print
https://www.youtube.com/watch?v=2YvspShqS_0

Er mest sci-fi serier som Appleseed, Ghost in the Shell, Psycho-Pass, Mobile Suit Gundam, Legends of the Galactic Heroes og Space Battleship Yamato

Eksempel
https://www.youtube.com/watch?v=w6LFkMniuTk
https://www.youtube.com/watch?v=ymKNoTN3kZk&t=

Gider ikke noget af det der mainstream shounen som Sword Art Online eller Attack on Titan det må Japan godt beholde

Er også fan af live action film fra Japan film som Kagemusha, Ram, Sekigahara, Shogun Assassin eller The Blind Swordsman: Zatoichi

En del af det bliver ikke engang udgivet i USA så skal hente det hjem fra Japan og med DVD var Japan region 2 så samme som Danmark så det var aldrig et problem

Med Blu-Ray røg Japan i region A i stedet for B som i Danmark og det var noget lort og var derfor jeg endte med en Oppo BDP-103D med kodefri chip

https://www.youtube.com/watch?v=ldbSBT66RXg" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=ldbSBT66RXg

PS: AV film er også region kodet til Japan

Den eneste undtagelse er af en og anden årsag Type Moon de udgiver KUN til region B og der er slet ikke nogle region A version

https://www.amazon.co.uk/Fate-Zero-Collection-Blu-ray/dp/B089F4VP5S/ref=sr_1_1?crid=2S9Y13IXSC7FT&dchild=1&keywords=fate+zero&qid=1615989155&s=dvd&sprefix=Fate+Zero%2Caps%2C173&sr=1-1

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07SKBYGRR/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Marts-2021 kl. 05:22
Hverken Sword Art Online eller Attack on Titan er shonen


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 18-Marts-2021 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hverken Sword Art Online eller Attack on Titan er shonen

Det var en joke


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Marts-2021 kl. 12:57
Spøjs joke

Har du den store kasse med den klassiske Galactic Heroes på Blu-ray?


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 18-Marts-2021 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Spøjs joke

Har du den store kasse med den klassiske Galactic Heroes på Blu-ray?

Ikke den klassiske det er aldrig lykkes mig og finde den til en pris der var til og betale

Jeg har Die Neue These sæson 1 på Blu-Ray modtog aldrig sæson 2 da Bring de idioter smed min pakke væk og endte med at få pengne retur fra Amazon og fik aldrig gen-bestilit den

Efter det så bestiller jeg kun med UPS fragt tar 2-4 dage og der smider de ikke ens order væk eller ødelægger den koster godt nok mere men du får hvad du betaler for


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 08-April-2021 kl. 23:17
Hvis der stadig er nogen der leder efter en Multiregion Oppo, så er her en mulighed:

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=885" rel="nofollow - http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=885

de har endda to modeller:

http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=995" rel="nofollow - http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=995

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-April-2021 kl. 23:29
Det er jo en helt vanvittig pris


Skrevet af: puma99dk|
Skrevet den: 22-April-2021 kl. 07:07
Jeg har kigget lidt på en 4K UHD Blu-ray afspiller til rimelig penge og ikke 5 el. 10K skulle da kunne gøres mindre men kan det åbenbart ikke når de skal være regions fri Cry

Jeg havde overvejet den Panasonic som laserdisken sælger men efter at ha læst hvad ReZel sagde som den så er den ide droppet.

Havde før Brixit kigget på de her 2 fik dem bare aldrig bestilt og nu bliver de dyre måske 5K syntes jeg er mange penge.

LG UBK90 til £329:  http://www.ebay.co.uk/itm/LG-UBK90-4K-UHD-Blu-ray-Player-Multiregion-Blu-ray-DVD/273546387704" rel="nofollow - https://www.ebay.co.uk/itm/LG-UBK90-4K-UHD-Blu-ray-Player-Multiregion-Blu-ray-DVD/273546387704

Sony UBP-X800m2 til £399:  http://www.ebay.co.uk/itm/293199793606?epid=7034598849&hash=item444411cdc6:g:dIAAAOSwCg9dYVBS" rel="nofollow - https://www.ebay.co.uk/itm/293199793606?epid=7034598849&hash=item444411cdc6:g:dIAAAOSwCg9dYVBS

Har os haft kigget på en Piooner BDR-XD07TUHD som er USB 4K UHD drev til computeren men pga. lås til Intel bliver den svær fordi eneste Intel baseret maskine jeg har er min Dell bærbar med en Intel Core i5-6300U men PowerDVD kræver 7Gen CPU'er til 4K UHD afspilling Cry
Link:  http://www.cyberlink.com/products/powerdvd-ultra/spec_en_GB.html?r=1" rel="nofollow - https://www.cyberlink.com/products/powerdvd-ultra/spec_en_GB.html?r=1

Skide standard som spænder ben for alt.



Print side | Luk vindue