Print side | Luk vindue

Elgiganten og 3 forsøg på rep.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158117
Udskrevet den: 24-August-2019 kl. 01:19


Emne: Elgiganten og 3 forsøg på rep.
Skrevet af: Papa pugh
Emne: Elgiganten og 3 forsøg på rep.
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:14
Hejsa. 


Jeg har her en lidt kedelig oplevelse med Elgiganten, og jeg tænkte at der måske var andre der havde haft lignende oplevelser, og derfor har et godt råd. 


Historien kort og præcist er at jeg har en iPhone x, som jeg har købt ved Elgiganten i slutningen af sidste år. Allerede første gang den bliver tændt viser fejlen sig,  enlig at den lukker ned af sig selv. Det sker overvejende når man bruger kameraet, men ikke udelukkende. Det er fx. også sket ved at skærmen er blevet vækket, og batteritilstanden osv. har ingen indflydelse, i det at den ikke er lav hver gang fx. 

Nå men jeg venter og ser tiden an, for der kan jo være der kommer en softwareopdatering der rette fejlen. Efter 2 softwareopdateringer vælger jeg at indlevere den, da jeg tænker at det ikke er det der er galt. Elgiganten finder ikke fejlen (eller deres værksted gør ikke, men det er for mig som kunde ikke vigtigt, det er Elgiganten der har ansvaret overfor mig) og jeg tager den hjem igen, og kort tid efter er fejlen der igen. Jeg skriver ind til deres support, og udtrykker min utilfredshed på en pæn måde, og support siger at den skal sendes ind igen. Jeg påpeger at det er fint nok, men at de kun har 2 forsøg på at udbedre fejlen, og selvom de ikke konstatere fejlen, så er det stadig et forsøg, ifølge købeloven, og jeg linker til en video fra forbrugerrådet, som omtaler netop dette. Så efter nogle mails frem og tilbage, skriver supporten at det naturligvis tæller som et forsøg. 

Nå men anden gang sker det samme som første gang, og jeg skriver til supporten at jeg gerne vil være med til at sende den ind en 3. og sidste gang, for jeg synes da også at det er træls og dyrt for dem, men her 3. gang den er kommet tilbage, og stadig har fejlen (de har ikke kunne finde den) så kan supporten ikke gøre så meget, for det er serviceafdelingen i den butik jeg har købt telefonen, der bestemmer, og de mener ikke at det tæller som et forsøg, selvom jeg viser dem videoen, og mailen hvor deres egen support skriver at det tæller som et forsøg. 

De siger ved service at jeg må oprette en klagesag ved Forbrugerklagenævnet, og det er jo så næste skridt, men en kedelig en for mig, da det koster penge og tager tid. 


Jeg har selv været i branchen indtil for nylig, og fra før der var noget der hed Elgiganten, så jeg er med på at det er surt for dem, men jeg har selv været meget medgørlig, og løsningsorienteret hele vejen igennem, og vil bare gerne have en telefon der virker, men Elgiganten er ikke klar på at finde en løsning. 


Er der nogen der har nogle gode råd, eller nogle ting jeg evt. skal være opmærksom på når jeg indgiver en klage til Forbrugerklagenævnet?




Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:27
Du har dokumentation i orden.

Dog vil jeg bede butikken om et skriftligt svar fordi du ønsker at klage.

Og så bare få klaget.


Skrevet af: Papa pugh
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 10:56
det er godt du siger det, for jeg har faktisk bedt om det, men har ikke fået det endnu, og havde helt glemt det. Så mange tak for detSmile😉


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 11:49
Ellers bed om at komme til at snakke med varehuschefen.

Hør om han virkelig vil kører en sag på det.


Skrevet af: Papa pugh
Skrevet den: 24-April-2019 kl. 12:26
Det vil han, for det er ham jeg venter skrifttlige svar fra. Ham fra service spurgte nemlig på mine vegne, efter jeg bad dem om at gøre bare et eller andet, i stedet for bare at afvise blankt. 

Jeg er med på at faglighed og service er lidt en by i Rusland for Elgiganten og andre store varehuse, men det her er sgu lidt dumt, specielt når jeg har forsøgt at hjælpe dem med den erfaring jeg selv har fået efter mange år i branchen, som fx. at have en dialog med deres værksted, så de ikke bare laver den normale stresstest af telefonen osv. 


Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 08:18
Gå i Humac og spørg om de kan hjælpe. de må og skal tage imod alle apple garanti sager. 
Eller prøv at dokumenter/film problemet når det opstår. 




Skrevet af: Papa pugh
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 10:38
det er et udemærket svar, men human ligger ikke lige i nærheden, og de tester den givetvis på samme måde, og det er ikke muligt at filme fejlen, da den dukker op helt tilfældigt, og ikke gentager sig umiddelbart efter. 


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 25-April-2019 kl. 13:54
Ring evt. til Apple support. Det har jeg før gjort efter Elgiganten afviste en reparation af en strømforsyning hvor ledningen var gået op. Dog var min Mac købt direkte af Apple, men de sagde først at jeg kunne indlevere dem til deres servicepartnere.  

-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: madsklit
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 00:19
har du prøvet at søge på nettet efter om der er andre der har samme fejl du oplever?


Skrevet af: Papa pugh
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 08:54
ja det har jeg, men jeg har ikke fundet nogen løsning, for de fejl jeg har fundet, der har der været en fællesnævner, og det er der ikke her. Servicecenteret skrev i deres rapport at det måske var en gammel icloud sikkerhedskopi der lavede fejlen, så jeg har endda prøvet at sætte den op som en helt ny telefon, men det hjalp heller ikke. 


Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 28-Juni-2019 kl. 05:07
Har siddet med ansvar for reklamationer i en Elgiganten butik i 7 år, så kan måske give lidt råd :)

Du har dit på det rene, virker til at du gør det rigtige, men i langt de fleste tilfælde vil Elgiganten følge den vurdering værkstedet har givet, og konkludere at der ikke er fejl på telefonen, hvis værkstedet ikke kan replikere den. Uanset om det giver en sag i forbrugerklagenævnet. 

Også fordi, at ombytter Apple på garantien, er det gratis for butikken, vil de ikke det koster det for butikken at ombytte. 

Der bliver oprettet mange sager mod dem der, men de vinder også flere end de taber.

Skriv til Jakob reland jakob.reland@giganten.dk ham der sidder med forbrugerklagenævnssager på backoffice, med servicenr og dokumentation for fejlen, også ham butikken kan rådføre sig hos ved tvivlssager. Kan være han kan se at der er et problem. Og løser sagen før den bliver større. 



Skrevet af: Potter
Skrevet den: 28-Juni-2019 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Har siddet med ansvar for reklamationer i en Elgiganten butik i 7 år, så kan måske give lidt råd :)

Du har dit på det rene, virker til at du gør det rigtige, men i langt de fleste tilfælde vil Elgiganten følge den vurdering værkstedet har givet, og konkludere at der ikke er fejl på telefonen, hvis værkstedet ikke kan replikere den. Uanset om det giver en sag i forbrugerklagenævnet. 

Også fordi, at ombytter Apple på garantien, er det gratis for butikken, vil de ikke det koster det for butikken at ombytte. 

Der bliver oprettet mange sager mod dem der, men de vinder også flere end de taber.

Skriv til Jakob reland jakob.reland@giganten.dk ham der sidder med forbrugerklagenævnssager på backoffice, med servicenr og dokumentation for fejlen, også ham butikken kan rådføre sig hos ved tvivlssager. Kan være han kan se at der er et problem. Og løser sagen før den bliver større. 

Det er satme god karmaThumbs Up


-------------
LG OLED 65 E6V Dolby Vision | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 | 2x JL AUDIO E112 SUBWOOFER | 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Juni-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Papa pugh Papa pugh skrev:

3. gang den er kommet tilbage, og stadig har fejlen (de har ikke kunne finde den) så kan supporten ikke gøre så meget, for det er serviceafdelingen i den butik jeg har købt telefonen, der bestemmer, og de mener ikke at det tæller som et forsøg, selvom jeg viser dem videoen, og mailen hvor deres egen support skriver at det tæller som et forsøg. 

De siger ved service at jeg må oprette en klagesag ved Forbrugerklagenævnet, og det er jo så næste skridt, men en kedelig en for mig, da det koster penge og tager tid. 


Er der nogen der har nogle gode råd, eller nogle ting jeg evt. skal være opmærksom på når jeg indgiver en klage til Forbrugerklagenævnet?


Super grotesk af Elgiganten at håndtere sagen på denne måde. De kan ikke have to forskellige afdelinger med to forskellige holdninger til, hvad der er "forsøg". Jeg er ret overbevist om, at der må være tale om kommunikationsbrist/fejlfortolkning/misforståelser i Elgiganten i dette tilfælde. 
Faktum er - Dit produkt har været sendt til reparation 3 gange.. Hvorvidt den "fantastiske" afd i Elgiganten vurdere det som forsøg eller ej, det er ubestrideligt. Og her vil de, efter min overbevisning, ryger i gevaldige problemer med en sag hos forbrugerklagenævnet, såfremt det kommer dertil.
Så det er mig komplet uforstålig, at de selv henviser dig til det samme, ud fra hvad du har fortalt herover. 

Din sag vil uden tvivl gå rent hjem, alene på den tåbelige holdning fra Elgiganten. Men for fanden hvor er det sørgelig du skal tvinges ud i det og så med det argument.. 

Hvis det var mig, så tror jeg (bemærk, tror, da jeg ikke er sikker på jeg ville have tålmodighed til det alligevel). Så ville jeg nok forsøge at få et eller andet "fornuftigt tænkende individ" i tale i Elgiganten. Det burde eksistere, (selvom man godt kan være i tvivl med det du fortæller). Hvis jeg vurderede med mig selv, at det gider jeg ikke spilde mere tid på, så ville jeg oprette den sag i løbet af 10 sekunder. Jo før jo kortere tid skal du vente.
 
Og så er det ellers med at få udbredt budskabet om Elgigantens holdning til "forsøg", indtil de får korrigeret deres retningslinjer internt, for der er det helt galt. Skulle de ske, at de godt kan se, deres holdning er helt galt skruet sammen, så ville jeg også forvente, at de korrigere sagsudviklingen i din situation, og slevfølge acceptere at du hæver købet.. 
(Bemærk, du skal skrive til Elgiganten, at du ønsker at hæve købet. Acceptere de ikke dette, så kør sagen, og skriv det samme til forbrugerklagenævnet). 

Lige et par spørgsmål:
De gange produktet har været sendt afsted.. Har det været hos "autoriseret" Apple værksted udvalgt/i samarbejde med Elgiganten?
Har dette "værksted" kunne konstatere fejlen, men ikke kunnet udbedre den? Eller har de slet ikke kunnet konstatere fejlen?

Forudsat at svar til disse spørgsmål selvfølgelig er som det skal være. Så står jeg ved alt ovenstående.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 28-Juni-2019 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvorvidt den "fantastiske" afd i Elgiganten vurdere det som forsøg eller ej, det er ubestrideligt. Og her vil de, efter min overbevisning, ryger i gevaldige problemer med en sag hos forbrugerklagenævnet, såfremt det kommer dertil. 
Så det er mig komplet uforstålig, at de selv henviser dig til det samme, ud fra hvad du har fortalt herover. 

Din sag vil uden tvivl gå rent hjem, alene på den tåbelige holdning fra Elgiganten. Men for fanden hvor er det sørgelig du skal tvinges ud i det og så med det argument.. 

Lige et par spørgsmål:
De gange produktet har været sendt afsted.. Har det været hos "autoriseret" Apple værksted udvalgt/i samarbejde med Elgiganten?
Har dette "værksted" kunne konstatere fejlen, men ikke kunnet udbedre den? Eller har de slet ikke kunnet konstatere fejlen?

Forudsat at svar til disse spørgsmål selvfølgelig er som det skal være. Så står jeg ved alt ovenstående.

Har lige klippet lidt i dit indlæg for at det ikke bliver for vildt at se på, håber det er ok :) 

På grund af værkstedet ikke har kunne konstatere fejlen, mener de ikke at der har været et afhjælpningsforsøg, og derfor ikke berettiget til at ophæve købet, det er deres indstilling.

Hvis det ikke var sådan ville mange jo bare indlevere deres 1½ gamle tv/tlf etc- 3 gange med diverse fejl som ikke kan konstateres og så kræve ophævelse af køb. Da Elgiganten ikke har undersøgelsesgebyr ville det være omkostningsfrit, man kan ikke bare ophæve køb på alle der reklamere 3 gange, sådan fungere det ikke i virkeligheden, og sådan vurdere forbrugerklagenævnet heller ikke.

Hvis han laver en sag ved forbrugerklagenævnet og teknikeren som den skal sendes til i forbindelse med den sag, heller ikke kan konstatere fejlen, kan Elgiganten sagtens vinde sagen, så er det nemlig op til den tekniker´s vurdering om det er en plausibel forklaring klager kommer med. Det jeg har set mange gange før.

Men som sagt tidligere og som du også skrive Kandersen, kontakt Elgiganten´s backoffice, og prøv at få fat i en der gerne vil løse sagen (Jakob Reland), evt. Henvis til at du ikke føler dig godt afhjulpet med dit problem, og gerne vil finde e god løsning, det kan sagtens give pote. Alternativt lav en sag hos forbrugerklagenævnet.




Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 28-Juni-2019 kl. 18:45
Du skriver intet om, hvor længe der går/kan gå mellem hver gang fejlen opstår, men det er jo klart, hvis værkstedet kører den igennem diverse stresstests, og fejlen ikke kan genskabes, er det jo svært for Elgiganten at gøre noget ved det, da de selv kommer til at betale, hvis de vælger at udlevere en ny.

Periodiske fejl er altid tricky, så hvis du kan give dem en tidslomme, hvor fejlen typisk opstår, ville de have større chance for at finde en evt. fejl...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5500ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-Juni-2019 kl. 09:48
Klassisk Apple service... "Nej fejler intet".. Kender det fra min tid i branchen. Derfor hader jeg virkelig Apple. Men det hjælper dig jo ikke. Teknikeren kigger på den i 15 minutter og prøver og det er jo ikke nok til at vise din fejl.  Du bliver nødt til at bevise fejlen selv og så få en afdelingschef i tale i Elgiganten. Held & lykke. 

-------------
En god LCD/LED skærm er en slukket éen.


Skrevet af: donfrankie
Skrevet den: 29-Juni-2019 kl. 18:00
Hvis de ikke kan genskabe fejlen, så tæller det selvfølgelig ikke som et forsøg på udbedre en fejl. 

Ellers ville alle jo som Dennis_M siger bare komme ind med deres ting og sige der er en fejl og så få ophævet købet efter 3 forsøg.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 30-Juni-2019 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvis de ikke kan genskabe fejlen, så tæller det selvfølgelig ikke som et forsøg på udbedre en fejl.


Nu kan man jo også gøre sit til at forsøge genskabe fejlen. Det er klart, en tricky fejl ikke er nem at have med at gøre. Men 3. forsøg er immervæk stadigvæk meget. Efter første forsøg burde man måske bruge lidt mere tid på produktet, netop for at genskabe fejlen. Er det stadigvæk det samme efter 2. forsøg, så burde de slet ikke returnere produktet, førend de kan konstatere enten:
1. De har vitterlig gjort alt hvad de kunne for at forsøge genskabe fejlen.
2. De KAN genskabe fejlen. 

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Ellers ville alle jo som Dennis_M siger bare komme ind med deres ting og sige der er en fejl og så få ophævet købet efter 3 forsøg.

Det er jo netop derfor det er så vigtig at holde produktet så længe så man kan genskabe fejlen eller i det mindste sige, at man har gjort hvad man kunne.. 

Det fremgår dog ikke specifikt, at det er derfor deres kundeservice siger een ting og deres support noget andet. Det er ganske enkelt et problem i sig selv.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: donfrankie
Skrevet den: 30-Juni-2019 kl. 20:24
Er du så også okay med at du får et undersøgelsesgebyr på X antal timer af 200-300 kr. hvis de ikke kan genskabe fejlen? Eller bare et fast gebyr på 500 kr.?

Hvor mange mandetimer bør man afse til at prøve en genskabe en periodisk fejl? 1-2-5-10?


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 01-Juli-2019 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Er du så også okay med at du får et undersøgelsesgebyr på X antal timer af 200-300 kr. hvis de ikke kan genskabe fejlen? Eller bare et fast gebyr på 500 kr.?


Det er den risiko man tager som forbruger, når man sender et produkt ind til rep. Men det er omvendt også et sted, hvor et værksted kan "misbruge" forbrugeren. Så vil det uden tvivl være en individuel vurdering.

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvor mange mandetimer bør man afse til at prøve en genskabe en periodisk fejl? 1-2-5-10?

I princippet indtil man har fundet den fejl som forbrugeren mener der er. Men det er klart, periodiske fejl er vanskelige at have med at gøre. Og det vil altid være en individuel vurdering, dels af fejlens omfang, og dernæst hvor meget tid man skal lægge i det. 
Lad os nu antage, at forbrugeren har fuldstændig rent mel i posen. Der ER tale om en fejl, som opstår periodisk. Synes du omvendt det så er fair, at forbrugeren SKAL leve med denne fejl, bare fordi forhandleren/værkstedet ikke kan finde den, måske fordi de ikke har afsat tid nok til det?

I langt de fleste tilfælde, (heldigvis, og medmindre der er tale om et specielt produkt), så ville en forhandler simpelthen ombytte produktet, ganske enkelt fordi INGEN er tjent med, hverken fejlen, usikkerheden eller i det hele taget omdømme/service niveauet. 
Her er der tale om en mobiltelefon. Det er ikke et specielt produkt, tværtimod tager det måske ganske få minutter at ombytte indmaden, alene for at være sikker på at man derved fjerner evt. fejl. Prisen for dette "stunt" kan hurtig vise sig at være billigere, end at skulle tage imod produktet gentagende gange. Derfor er det komplet idiotisk at fortsætte med at "finde fejlen". 

Skulle forbrugeren derimod ikke have rent mel i posen, så er det efter min mening en MEGET tålmodig forbruger med 3 forsøg, og med en risiko for, at få produktet tilbage, hvor det bare er indmaden som er skiftet, (dvs ikke et nyt produkt, men et repareret produkt), som ikke vil have samme værdi som et nyt uanset hvad.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 21-Juli-2019 kl. 02:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I langt de fleste tilfælde, (heldigvis, og medmindre der er tale om et specielt produkt), så ville en forhandler simpelthen ombytte produktet, ganske enkelt fordi INGEN er tjent med, hverken fejlen, usikkerheden eller i det hele taget omdømme/service niveauet. 
Her er der tale om en mobiltelefon. Det er ikke et specielt produkt, tværtimod tager det måske ganske få minutter at ombytte indmaden, alene for at være sikker på at man derved fjerner evt. fejl. Prisen for dette "stunt" kan hurtig vise sig at være billigere, end at skulle tage imod produktet gentagende gange. Derfor er det komplet idiotisk at fortsætte med at "finde fejlen". 

Skulle forbrugeren derimod ikke have rent mel i posen, så er det efter min mening en MEGET tålmodig forbruger med 3 forsøg, og med en risiko for, at få produktet tilbage, hvor det bare er indmaden som er skiftet, (dvs ikke et nyt produkt, men et repareret produkt), som ikke vil have samme værdi som et nyt uanset hvad.
Problemet i dette tilfælde er at vi snakker apple produkter, ingen Apple forhandlere ville have handlet anderledes en Elgiganten har gjort i denne sag.

Jeg ved godt at du, at så vil du sige at de ikke følger loven, og det kan godt være, ifølge din tolkning af loven, Men Købeloven er simpelthen så vag i dens formuleringer, at der kan tolkes til ukendelighed.
 
Men selv hvis han sender sagen til forbrugerklagenævnet er det langt fra sikkert at han får ret, der skal den sendes til en uvildig tekniker som forbrugerklagenævnet udvælger, hvis de ikke kan konstatere fejlen eller det ikke kan dokumenteres grundigt nok, at det ikke er feks. app der fremkalder problemet, eller kundens brug der fremkalder problemet.

Så vil den blive afvist. Sad but true.

Havde det været nærmest enhver anden telefon havde den formentlig fået en software opdatering første gang, og ingen fejl konstateret, anden eller tredje gang havde de så skiftet mainboard for, at være sikker. Men apple er simpelthen bare pisseligeglade med kundeservice, og dermed bliver deres forhandlere det også, for ikke at skulle smide brugte telefoner ud hele tiden.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Juli-2019 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Problemet i dette tilfælde er at vi snakker apple produkter, ingen Apple forhandlere ville have handlet anderledes en Elgiganten har gjort i denne sag.


For forbrugeren er det hammerende ligegyldigt hvilket mærke der står på produktet.

Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Men Købeloven er simpelthen så vag i dens formuleringer, at der kan tolkes til ukendelighed.


Det eneste tidspunkt den er "vag" i denher forbindelse, det er i antallet af forsøg. Samt at der skal tages højde for specielle fejl/periodiske fejl osv. 

Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

 
Men selv hvis han sender sagen til forbrugerklagenævnet er det langt fra sikkert at han får ret, der skal den sendes til en uvildig tekniker som forbrugerklagenævnet udvælger, hvis de ikke kan konstatere fejlen eller det ikke kan dokumenteres grundigt nok, at det ikke er feks. app der fremkalder problemet, eller kundens brug der fremkalder problemet.

Så vil den blive afvist. Sad but true.


Selvfølgelig bliver den afvist, hvis der ingen fejl er på produktet. Men der er pokkers til forskel på fejlsøgning, og ikke mindst antal gange. 
Husk - En forbruger som sender et produkt ind 3 gange, gør det jo ikke bare for sjov. Ergo må man ligesom vise at man også anstrenger sig en smule mere, for at finde den. Evt i bedre samarbejde med forbrugeren. 
Som jeg læser sagen, så virker det som om, at produktet er blevet håndteret som en fejl man forventet ville være der, fra det øjeblik man tænder for produktet. Det er jo netop ikke tilfældet. 

Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Men apple er simpelthen bare pisseligeglade med kundeservice, og dermed bliver deres forhandlere det også, for ikke at skulle smide brugte telefoner ud hele tiden.


Og det er netop derfor han skal klage. Der er ikke andre måder, medmindre man som forbruger skal finde sig i det. 
Det som du lægger op til er, at det er håbløst at klage over periodiske fejl (lidt firkantet skrevet).. Det håber jeg så sandelig ikke, at der er nogen der lytter til. 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 24-Juli-2019 kl. 21:17
Det er bestemt ikke min mening, folk skal da klage hvis de oplever fejl, ingen tvivl om det. 

beklager hvis det ikke var klart :)

Jeg forsøger bare at forklare hvorfor sælger gør, som de gør. 
Og ud fra min erfaring som tidl. leder i reklamationsafdelingen af en Elgiganten butik i 7 år, forklare hvad der sandsynligvis vil ske. 




Print side | Luk vindue