Print side | Luk vindue

HBO nordic kvalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158155
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:23


Emne: HBO nordic kvalitet
Skrevet af: Nightowl
Emne: HBO nordic kvalitet
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 18:51
Hejsa

Vil gerne høre hvad andre oplever i forhold til kvalitet på HBO nordic. Jeg ser via Apple TV 4 på et samsung UEF8005 og synes det er utrolig dårlig kvalitet. Min nethastighed er 80/80. Jeg ser pt. Game of Thrones og Killing Eve. Sidstnævnte er generelt dårlig, nærmest sløret billede. GoT er mest et issue i mørke scener, men er generelt ikke imponeret. Der er ofte store pixel plamager. Det er træls at se på.

Synes det er brænd ærgeligt at se en så god og dyr serie i så ringe kvalitet. 

Hvad synes I andre om kvaliteten? Evt. nogle erfaringer, tips?


-------------
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet



Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 19:14
Det er desværre ikke bedre. Det her har jeg målt på Apple tv 4K.
Average bitrate er kun 3,47 Mbps.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 20:02
Der er nogle, der ser Game of Thrones gennem den tyske iTunes. Der er kvaliteten meget bedre.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 21:26
Jeg oplever lyden i GoT som værende utrolig lav via HBO appen. Ser jeg den via YouSee appen, er lyden fin. Billedkvaliteten er dog lige ringe. 


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 21:41
HBO Nordic leverer desværre noget af det dårligste bitrate på streamingtjenester herhjemme. Sådan er det nu engang. Der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Det eneste man kan gøre, er at vi i fællesskab stemmer med vores pengepung. Men det sker desværre ikke, da de samtidig leverer noget af det bedste TV på markedet :(

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Nightowl Nightowl skrev:

Hejsa

Vil gerne høre hvad andre oplever i forhold til kvalitet på HBO nordic. Jeg ser via Apple TV 4 på et samsung UEF8005 og synes det er utrolig dårlig kvalitet. Min nethastighed er 80/80. Jeg ser pt. Game of Thrones og Killing Eve. Sidstnævnte er generelt dårlig, nærmest sløret billede. GoT er mest et issue i mørke scener, men er generelt ikke imponeret. Der er ofte store pixel plamager. Det er træls at se på.

Synes det er brænd ærgeligt at se en så god og dyr serie i så ringe kvalitet. 

Hvad synes I andre om kvaliteten? Evt. nogle erfaringer, tips?
hvilke tv ser du det på ?
Har netop set et GOT afsnit på c-more. Her er der også store plamager i de mørke scener.


Skrevet af: torpedo
Skrevet den: 29-April-2019 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

HBO Nordic leverer desværre noget af det dårligste bitrate på streamingtjenester herhjemme. Sådan er det nu engang. Der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Det eneste man kan gøre, er at vi i fællesskab stemmer med vores pengepung. Men det sker desværre ikke, da de samtidig leverer noget af det bedste TV på markedet :(


Enig og derfor har jeg netop afgivet min stemme til HBO Nordic og opsagt abonnementet. Sålænge de ikke gider at gøre mere ved bitraten, så får de ikke flere penge op af min pung.


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 00:05
Mange har været frustreret over sidste afsnit af GoT pga de mørke scener..
https://www.theverge.com/2019/4/29/18522550/game-of-thrones-got-season-8-hbo-battle-of-winterfell-long-night-fix-tv-settings-darkness" rel="nofollow - https://www.theverge.com/2019/4/29/18522550/game-of-thrones-got-season-8-hbo-battle-of-winterfell-long-night-fix-tv-settings-darkness


Skrevet af: BehnReady
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 07:27
problemet var ikke de mørke scener i sig selv, men at HBO Nordic komprimerer billedet så meget, at det hele bare var mørke plamager på mit LG oled. Aldrig har jeg oplevet så ringe billedkvalitet via streaming før, og mit abonnement er nu også opsagt.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Det eneste man kan gøre, er at vi i fællesskab stemmer med vores pengepung.

Det gør mange også til en vis grad. Hvis man gerne vil se Game of Thrones, men ikke er interesseret i så meget andet på HBO, melder man sig ind og ud når sæsonen er slut. Jeg tror, grunden til at frafaldet fra HBO tager op til seks måneder er, at man måske finder noget andet interessant, men også fordi mange glemmer at afmelde det. 

Den praksis bliver vel også brugt ved andre streaming tjenester, men jeg har ikke indtryk af at det er lige så udbredt ved eks. Netflix.

https://secondmeasure.com/datapoints/game-of-thrones-premiere-spikes-hbo-now-signups/" rel="nofollow - https://secondmeasure.com/datapoints/game-of-thrones-premiere-spikes-hbo-now-signups/






Skrevet af: dumb
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 09:48
Ja, der er store plamager på alt hvad man ser på HBO, men det er vel generelt for alt streaming. Jeg synes jeg oplever det på alle streaming tjenester, Netflix, HBO, iTunes, Amazon. iTunes har helt klart bedste kvalitet, men oplever stadig plamager i mørke scener men HBO er helt klart værst.

Dette via en Sony hw55es projektor på et 110" lærred.


-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af BehnReady BehnReady skrev:

problemet var ikke de mørke scener i sig selv, men at HBO Nordic komprimerer billedet så meget, at det hele bare var mørke plamager på mit LG oled. Aldrig har jeg oplevet så ringe billedkvalitet via streaming før, og mit abonnement er nu også opsagt.
Det oplever jeg så ikke med chromecast eller android tv. Så mon ikke det er en fejl i deres tvos app?


Skrevet af: BehnReady
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det oplever jeg så ikke med chromecast eller android tv. Så mon ikke det er en fejl i deres tvos app?

Niks, for det tjekkede jeg netop ved at prøve via min Chromecast Ultra bagefter, og der var billedet nøjagtig lige så ringe.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Ja, der er store plamager på alt hvad man ser på HBO, men det er vel generelt for alt streaming.


Nej, for HBO Nordic er den laveste streaming-kvalitet derude. Netflix, Hulu, iTunes, etc. kan sagtens levere rigtig fin HD med et par megabit mere i sekundet.


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 16:02
Jeg vil tro at 98% af mine venner synes jeg er en godt gammeldags skovl at jeg "spilder" penge på at købe blurays og UHD-skiver, og jeg føler mig til tider selv lidt dum når jeg prøver at forsvare det. Når jeg så sidder og læser sådan en tråd her, får jeg det helt godt i maven igen, og ved det ikke er så dumt endda. Godt nok skal jeg nu vente lidt med at få spændingen udløst, til denne sæson bliver udgivet, men jeg kan glæde mig over at kunne se dem i det tempo jeg har lyst, og bedst af alt, se dem i virkelig dejlig kvalitet, uden store frustrationer, som, ville ødelægge serien bare en lille bitte smule for mig, hvis jeg havde de frustrationer Big smile 


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 16:08
Det sværeste bliver vel at undgå de værste spoilere
Edit: Som så mange andre afmelder jeg mit abonnement, når GoT er færdig

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 30-April-2019 kl. 22:59
Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.


Skrevet af: papman
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 00:49
Det er da også fuldstændigt tåbeligt af HBO, at bruge mange milliarder af kroner på at lave en ekstremt flot TV-serie – for så at sende den ud i elendig kvalitet.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 03:26
Nu er kvaliteten jo ikke elendig på kabel-TV i USA. Alt andet er perifer indtægt og interesse.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 08:53
Jo, den er. Jeg har screenshots fra anmeldere i USA, som er taget af kabel-TV-versionen af mandagens afsnit og det er fuldstændigt lige så elendigt, som det vi fik serveret herhjemme. Jeg har ikke fået lov at dele hans billede, men det er ikke noget jeg ville kategorisere som væsentlig anderledes end det 8 bit crap vi blev spist af med.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.

Hvordan gør man det? Virker det kun med en US konto?

Mvh Peter


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jo, den er.


Det kan være at det er forskelligt fra udbyder til udbyder. HBO sender nok ikke en stream på 4 Mbps ud til kabelfirmaerne.


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 01-Maj-2019 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.

Hvordan gør man det? Virker det kun med en US konto?

Mvh Peter

Okay, fandt det selv. Man skal have US konto..


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 02-Maj-2019 kl. 07:54

Hvad synes I andre om kvaliteten? Evt. nogle erfaringer, tips?
[/QUOTE]hvilke tv ser du det på ?
Har netop set et GOT afsnit på c-more. Her er der også store plamager i de mørke scener.
[/QUOTE]

Det skriver han jo i sin tråd ;)


Skrevet af: PHS
Skrevet den: 08-Oktober-2019 kl. 17:16
Hej alle. Smile

Jeg har været i gennem samme frustrationer med HBONordic. Jeg købte et Apple TV kun for at se HBO, da mit fjernsyn i forvejen har Netflix. Jeg troede det var mig der var skør, da jeg oplevede kvaliteten på HBO som helt uacceptabelt. Jeg har sammenlignet med Netflix app'en og set samme serie på både Netflix og HBO. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at se HBO når det er så dårligt. Jeg er helt uforstående overfor den prioritering?? 

Nå, men nu har jeg så læst denne tråd igennem og som jeg forstår det så er konklusionen at det ikke er muligt nogen steder at se HBO i god kvalitet. Alle medie centre er det samme? Der synes at være uenighed om amerikansk kabeltv er bedre? Men for mig er der ikke noget at gøre? 

Jeg er ikke særligt stærk på det tekniske så er der nogen her der venligst vil korrigere mig, hvis jeg har misforstået noget? Smile

(Edit) Hvis der for eksempel findes et medie, der viser HBO i Netflix kvalitet, så sig endelig til. Eller et hack måske. Wink



På forhånd tak, 
PHS


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 08-Oktober-2019 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af PHS PHS skrev:

som jeg forstår det så er konklusionen at det ikke er muligt nogen steder at se HBO i god kvalitet. Alle medie centre er det samme?

Ja, og det er ikke selve modtager boksen der afgør kvaliteten, det er streamingudbyderen der afgør kvaliteten de har - primært ud fra hvor meget båndbredde de prioriterer til deres streams. Den eneste forskel en streamingboks kan gøre er om den f.eks. er kompatibel med 4K og HDR, match af framerate mv. Men hvis boksen er kompatibel med f.eks. 4K og HDR gør det ingen forskel hvis udbyderen ikke har materiale tilgængeligt i det (som HBO ikke har) eller hvis man ikke har abonnement til det (som det dyre abonnement på Netflix. ...Det afgørende er med andre ord den opløsning, det format og den bitrate udbyderen udsender - ikke hvilken boks du bruger (sålænge den bare er kompatibel med det bedste signal udbyderen tilbyder)


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-Oktober-2019 kl. 03:36
Oprindeligt skrevet af PHS PHS skrev:

Hvis der for eksempel findes et medie, der viser HBO i Netflix kvalitet, så sig endelig til.


Den amerikanske streaming-tjeneste Hulu har en HBO-udvidelse, hvor videokvaliteten er mindst ligeså god som resten af Hulu. Jeg snuppede for en måneds tid eller to siden den syv dages gratis prøveperiode, hvormed jeg nåede at se Euphoria og sidste sæson af Veep.

Hvordan eller om man kan få adgang til Hulu i dag uden at kende en der bor derovre ved jeg ikke, og HBO-udvidelsen koster $15 om måneden (oveni de $12 Hulu uden reklamer koster), så det er ikke billigt, men det er nok den bedste kvalitet man kan se HBO i, ud over at have et rigtigt kabel-TV abonnement eller købe serierne på Blu-ray (som jeg normalt gør).

Ulig "normal" Hulu kører HBO-serier via Hulu også fint i 24Hz på mit Apple TV 4K, hvilket var rigtig rart.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 11-Oktober-2019 kl. 12:17
Jeg tror at vores eneste håb er at lanceringen af HBO max engang i 2020 også skulle få betydning for HBO strukturen og distributionen internationalt - Man kunne optimistisk håbe at det fører til at vi også får en ny og moderne platform til HBO i Danmark, baseret på den nyere infrastruktur forbundet med den nye kommende HBO service hvor man må regne med bl.a. 4K og HDR som på konkurrerende tjenester. Men omvendt kan man lige så vel også pessimistisk frygte at vi alligevel vil være stuck med HBO Nordics videotekniske rædderlighed af en VOD tjeneste Ouch

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K



Print side | Luk vindue