Print side | Luk vindue

Shield eller ATV 4K

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158264
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 01:51


Emne: Shield eller ATV 4K
Skrevet af: danji
Emne: Shield eller ATV 4K
Skrevet den: 14-Maj-2019 kl. 15:50
Hej Recordere.

Er der nogen herinde der ved om NVIDIA Shield kan afspille 24p fra Netflix og Google Movies? Så vidt jeg kan læse mig til så har ATV 4K fået dette og jeg skal til at vælge :)

ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). Selvom DR ikke er på Andriod TV endnu, hører jeg gerne om nogen der ved om ATV er overlegen i forhold til dette.

På forhånd tak.

-------------
Mvh dan.



Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-Maj-2019 kl. 17:13
Shield kan godt, men du skal manuel skifte frekvens. På Android TV er det kun få apps der kan skifte frekvens efter indhold (fx Kodi og Plex). Det er ikke en funktion streamingtjenesterne har implementeret.

På ATV er det noget der sker i selve tvOS, så det virker automatisk i stort set alle tjenester. Kun nogle få danske tjenester understøtter det stadig ikke, men det løses så ved at sætte standardfrekvensen til 50hz.

Jeg skiftede selv fra Shield til ATV får lidt over et års tid siden. Der er både plusser og minusser ved dem begge dig. 
Til streamingtjenester vinder ATV stort. I første omgang fordi alle tjenester er tilgængelige på den platform, men der er Android TV dog kommet med sidenhen. Men ATV vinder stadig, da føromtalte funktion er der. Det er virkelig rart at den selv skifter frekvens. 
Men også support for HDR10 og Dolby Vision. Godt nok understøtter Shield HDR10, men ikke i Netflix og Amazon Prime (i hvert fald ikke for et år siden). Det virker kun i Kodi og Plex. 

Til rippede film vinder Shield dog stadig, da den har support for passthrough af lyden, så den dermed understøtter Atmos og DTS X. ATV dekoder desværre lossless lydspor til PCM og dermed ryger objektlyden i de lydspor. Atmos virker dog på streamingtjenester på ATV. 

Så ja, man må gøre op med sig selv, hvad der er vigtigst. Eller også købe dem begge. Pt. har jeg ikke Atmos setup, så jeg lever fint med at ATV ikke kan klare det på mine rippede film, så derfor lever jeg med ATV alene. Men jeg har længe haft lyst til at købe et sæt Atmos loftshøjttalere, og så må jeg jo skaffe en Shield igen til den tid. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-Maj-2019 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 

Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Maj-2019 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 


Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?
TV2 Play synes vi ikke er har noget problem, på Shield. Men så ser vi kun live tv, når der sendes direkte fra fx X-Factor eller andet live underholdning


Skrevet af: danji
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 12:47
Tusind tak for jeres input. Jeg hælder pt mest til ATV pga framerate styring. Jeg har ikke behov for Atmos....endnu. Og jeg har allerede Chromecast til at koble mig på Android indhold.

Mit eneste minus er at jeg ikke vil købe film på ATV da jeg allerede har købt på Google Movies, og jeg dermed har adgang fra flere devices (i mit Android øko). Så jeg vil nok holde mig til leje indtil videre.

Jeg har også indtrykket af at 4K udvalget er bedre på iTunes end på Google Movies.

Det bliver også godt at få lidt indsigt i Apple verdenen for en inkarneret Google fan :)

Tak for hjælpen.


-------------
Mvh dan.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 13:39
Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples. Det er straks værre den anden vej (dog er der ved at ske noget der, eftersom Apple har lukket op for Samsung nu og andre følger til efteråret).

Du skal dog lige have med, at Google indtil videre kun leverer 1080p i DK, mens Apple leverer 4K med Dolby Vision og Atmos. Så på det punkt er Apple foran.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 


Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?
TV2 Play synes vi ikke er har noget problem, på Shield. Men så ser vi kun live tv, når der sendes direkte fra fx X-Factor eller andet live underholdning

God pointe. TV streaming er ret nyt for os, så vi skal nok bare vænne os til at det ikke længere er nødvendigt at se så meget live TV... Det ændrer dog ikke på at DR TV og TV PLAY apps har en del fejl, specielt omkring live TV.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 17:33
Afhængig af hvor presserende dit valg er (mange ser knap så meget skærm i de varme måneder), så kan du overveje om en ny Shield måske er kandidat - der går efterhånden ret heftige rygter om den nye version og der har være konkrete læk om både afspiller og controller. Har dog ingen anelse om, hvordan supporten ser ud for de features der er vigtige for dig.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 19:26
Jeg har personligt ATV 4k.
Jeg har både en amerikansk og en dansk itunes konto da filmene ofte er billigere i USA.
Jeg har linket min google konto og min amerikanske itunes konto sammen via moviesanywhere.
Gør du det, så vil dine film også dukke i de andre tjenester du linket sammen. 


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 15-Maj-2019 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: danji
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Jeg har personligt ATV 4k.
Jeg har både en amerikansk og en dansk itunes konto da filmene ofte er billigere i USA.
Jeg har linket min google konto og min amerikanske itunes konto sammen via moviesanywhere.
Gør du det, så vil dine film også dukke i de andre tjenester du linket sammen. 


Det er en god pointe. Jeg har også moviesanywhere så det skal jeg da bare gøre.

Især hvis 1080p er billigere hos Google.

Kræver det noget særlig at lave en amerikansk iTunes konto? Har man noget at bruge en dansk til hvis man kun vil have en ATV?

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Afhængig af hvor presserende dit valg er (mange ser knap så meget skærm i de varme måneder), så kan du overveje om en ny Shield måske er kandidat - der går efterhånden ret heftige rygter om den nye version og der har være konkrete læk om både afspiller og controller. Har dog ingen anelse om, hvordan supporten ser ud for de features der er vigtige for dig.


Tak @tipsen. Vidste ikke der var en nyere på vej. Nogle rygter om tidshorizont? Ellers må jeg jo bare skifte til den tid :)

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Tak @tipsen. Vidste ikke der var en nyere på vej. Nogle rygter om tidshorizont? Ellers må jeg jo bare skifte til den tid :)
Der har været mange tidspunkter oppe at vende - også maj (!) - jeg har ingen idé om hvad der passer - men det bliver spændende at se, hvilke forbedringer de kommer med - synes Nvidia har været et forbillede når det kommer til opdatering og support af deres Shield-bokse - det kunne mange andre elektronik leverandører lære noget af.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.


I følge https://www.cnet.com/how-to/use-this-trick-to-watch-google-play-movies-on-your-apple-tv/" rel="nofollow - dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?

Men ellers er moviesanywhere en god ven :)

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 12:54
Hvis man afspiller sine egne film på ATV via Infuse, så mener jeg den afspiller lossless, også selv om der står noget andet på receiveren. Det er vist kun metadata til Atmos som mangler, men det kommer. 

Men jeg kan tage fejl

Jeg har både shield og atv og må indrømme at brugeroplevelsen på ATV er overlegen. Jeg kunne bruge begge men min kone foretrækker langt Apples tilgang og deres apps, feks DR.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Hvis man afspiller sine egne film på ATV via Infuse, så mener jeg den afspiller lossless, også selv om der står noget andet på receiveren. Det er vist kun metadata til Atmos som mangler, men det kommer. 

Men jeg kan tage fejl

Jeg har både shield og atv og må indrømme at brugeroplevelsen på ATV er overlegen. Jeg kunne bruge begge men min kone foretrækker langt Apples tilgang og deres apps, feks DR.

Men det kommer? Hvor har du det fra? Infuse og MrMC har begge udtalt, at det er op til Apple om det bliver muligt. Måden de behandler Atmos fra Netflix og andet lige nu, gør det desværre ikke muligt. Sådan sagde de det i hvert fald i september 2018, hvor Atmos blev muligt på ATV.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.


I følge https://www.cnet.com/how-to/use-this-trick-to-watch-google-play-movies-on-your-apple-tv/" rel="nofollow - dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?

Men ellers er moviesanywhere en god ven :)


Du har helt ret. Google Play Film findes åbenbart ikke til tvOS, men kun til iOS. Men den måde med YouTube skulle rigtig nok virke. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 14:01
[/QUOTE]
Men det kommer? Hvor har du det fra? Infuse og MrMC har begge udtalt, at det er op til Apple om det bliver muligt. Måden de behandler Atmos fra Netflix og andet lige nu, gør det desværre ikke muligt. Sådan sagde de det i hvert fald i september 2018, hvor Atmos blev muligt på ATV.[/QUOTE]

Som jeg skrev - jeg kan tage fejl. Jeg mener bare at Apple havde sagt at det kommer, og nu taler jeg som sagt om at afspille egne filer, og ikke streaming. Man skulle da synes at så store spillere som apple og Netflix kan få det til at spille sammen, men det er jo inhgen garanti selvfølgelig.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



Det er en god pointe. Jeg har også moviesanywhere så det skal jeg da bare gøre.

Især hvis 1080p er billigere hos Google.

Kræver det noget særlig at lave en amerikansk iTunes konto? Har man noget at bruge en dansk til hvis man kun vil have en ATV?


Jeg mener jeg bruge en VPN til at oprette den, men det er ikke nødvendigt for bare at bruge den på ATV.

Køber du filmene på itunes som ofte er billige, så får du dem i bedste kvalitet op til Dolby Atmos og Dolby Vision 4K, mens det ikke er sikkert dine google film kommer til at være i 4K i itunes. Det kommer vist an på filmstudiet. De kommer i hvert fald ikke til at være i 4K i youtube da der ikke er 4K youtube på apple tv.

Jeg bruger CheapCharts til at holde øje med hvilke film der kommer på tilbud og har en wishliste hvor jeg notifikationer når de kommer på tilbud. 


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 16-Maj-2019 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


I følge https://www.cnet.com/how-to/use-this-trick-to-watch-google-play-movies-on-your-apple-tv/" rel="nofollow - dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?


Tak for tippet. Det vil jeg prøve, men kommer først til at kunne prøve det når jeg kommer hjem igen.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: danji
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 09:25
Seriøst! Understøtter Infuse ikke DVD menuer?

Det var lige en bet. Eller er det bare mig der ikke får rippet i ordentlig format eller lign?

Nogen der ved om Infuse kan afspille DVD og blue-ray ISO filer? Skal de i en speciel container eller xml fil, eller er det bare at lægge et image i en folder?

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 09:26
Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)
Kodi på shield kan skifte framerate og opløsning, så det passer til det indhold man ser


Skrevet af: danji
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)
Kodi på shield kan skifte framerate og opløsning, så det passer til det indhold man ser


Ja, men det skal også virke for streaming apps som Netflix før jeg kaster mig ud i det. Måske er det Netflix der skal have fingeren ud...

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 15:45
- Sender Netflix virkeligt 24p indhold?

- Og er det retteligt 23.997fps?

- Og hvad med Viaplay, hvad sender de film i?

De fleste tv-distributioner har været låst til 50hz (60hz US), og det har været Blurays og rips der har været vejen til filmens native framerate...


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 16:37
Jeg har ikke brug for DVD/Bluray menu for at se mine film via Infuse.
Hvad bruger I det til?


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)
Kodi på shield kan skifte framerate og opløsning, så det passer til det indhold man ser


Ja, men det skal også virke for streaming apps som Netflix før jeg kaster mig ud i det. Måske er det Netflix der skal have fingeren ud...
jeps. Det er Netflix der skal have fingeren ud


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-Maj-2019 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Jeg har ikke brug for DVD/Bluray menu for at se mine film via Infuse.
Hvad bruger I det til?
jeg bruger heller ikke ISO. Spild af min tid. Men ved bare Kodi understøtter det


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- Sender Netflix virkeligt 24p indhold?

- Og er det retteligt 23.997fps?

- Og hvad med Viaplay, hvad sender de film i?

De fleste tv-distributioner har været låst til 50hz (60hz US), og det har været Blurays og rips der har været vejen til filmens native framerate...

Ja, Netflix gør. De respekterer indholdets billedfrekvens.

Du kan se målinger af bitrate på billede og lyd, codec, billedfrekvens mv. for de fleste velkendte danske streamingtjenester i denne oversigt:  http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Nu hvor tråden handler om ATV vs. Shield, så må Android folket godt lige komme på banen og bekræfte at Shield og KODI selvfølgelig æder alt, incl DVD og blu-ray menuer på ISO filer. Eller hvad?
Kodi æder alt fra dvd til bluray menuer.


Jamen så skal Shield "bare" lige få styr på framerate output, så bliver ATV skiftet ud. Eller måske ATV kunne få styr på DVD/bluray menuer til glæde for alle :)
Kodi på shield kan skifte framerate og opløsning, så det passer til det indhold man ser


Ja, men det skal også virke for streaming apps som Netflix før jeg kaster mig ud i det. Måske er det Netflix der skal have fingeren ud...
jeps. Det er Netflix der skal have fingeren ud

Netflix's videoafspiller kan allerede skifte billedfrekvens ift. indholdet. De kunne nok godt bygge en tilpasset løsning, som virker specifikt på Shield, men det større problem er, at skift af billedfrekvens ikke er indbygget på systemniveau i Android TV.

Kodis løsning er implementeret på app-niveau.

Hvis man vil have en løsning, som til respekterer indholdets billedfrekvens og dynamikområde på tværs af apps, så skal man vælge Apple TV. Her er det indbygget på systemniveau. Egenudviklede videoafspillere kan overrule det, så det er ikke en fuldendt løsning endnu, men er det mest komplette hidtil.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- Sender Netflix virkeligt 24p indhold?

- Og er det retteligt 23.997fps?

- Og hvad med Viaplay, hvad sender de film i?

De fleste tv-distributioner har været låst til 50hz (60hz US), og det har været Blurays og rips der har været vejen til filmens native framerate...

Ja, Netflix gør. De respekterer indholdets billedfrekvens.

Du kan se målinger af bitrate på billede og lyd, codec, billedfrekvens mv. for de fleste velkendte danske streamingtjenester i denne oversigt:  http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294

Thanx Thumbs Up


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 17:34
Man kan så kører Netflix via Kodi plugin, så virker framerate switch og Dolby Atmos. En meget fed detalje, er at man kan integrere film og serierne fra Netflix direkte i ens egen database, sådan at indholdet ligger på lige fod med ens egne rippet film og serier.

Viaplay plugin til Kodi virker også. 


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Man kan så kører Netflix via Kodi plugin, så virker framerate switch og Dolby Atmos. En meget fed detalje, er at man kan integrere film og serierne fra Netflix direkte i ens egen database, sådan at indholdet ligger på lige fod med ens egne rippet film og serier.

Viaplay plugin til Kodi virker også. 
Det var smart....💪


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Man kan så kører Netflix via Kodi plugin, så virker framerate switch og Dolby Atmos. En meget fed detalje, er at man kan integrere film og serierne fra Netflix direkte i ens egen database, sådan at indholdet ligger på lige fod med ens egne rippet film og serier.

Viaplay plugin til Kodi virker også. 
virker den på dansk ip


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 29-Maj-2019 kl. 23:15
Interessant tråd, men jeg bliver lidt nysgerring.

Hvorfor insistere på at se live TV via apps/streaming? OTA signalet er langt bedre, og kan hentes ned med et minimum af indsats (som regel et søm i stikket)?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Maj-2019 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:


Hvorfor insistere på at se live TV via apps/streaming? OTA signalet er langt bedre, og kan hentes ned med et minimum af indsats (som regel et søm i stikket)?


Arrrh, der skal nu lidt mere til mange steder.

Men det kan jo også være for at timeshifte, man vælger at streame.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: danji
Skrevet den: 30-Maj-2019 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


I følge https://www.cnet.com/how-to/use-this-trick-to-watch-google-play-movies-on-your-apple-tv/" rel="nofollow - dette link kan du afspille dem via youtube på ATV...

Kunne du give en tilbagemelding på om det virker?


Tak for tippet. Det vil jeg prøve, men kommer først til at kunne prøve det når jeg kommer hjem igen.


Det virker her

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 30-Maj-2019 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Interessant tråd, men jeg bliver lidt nysgerring.

Hvorfor insistere på at se live TV via apps/streaming? OTA signalet er langt bedre, og kan hentes ned med et minimum af indsats (som regel et søm i stikket)?


Vi kommer ikke til at cutte OTA men det bliver kun de licensbetalte.

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 30-Maj-2019 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Man kan så kører Netflix via Kodi plugin, så virker framerate switch og Dolby Atmos. En meget fed detalje, er at man kan integrere film og serierne fra Netflix direkte i ens egen database, sådan at indholdet ligger på lige fod med ens egne rippet film og serier.

Viaplay plugin til Kodi virker også. 
virker den på dansk ip

Ja det gør.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Maj-2019 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Man kan så kører Netflix via Kodi plugin, så virker framerate switch og Dolby Atmos. En meget fed detalje, er at man kan integrere film og serierne fra Netflix direkte i ens egen database, sådan at indholdet ligger på lige fod med ens egne rippet film og serier.

Viaplay plugin til Kodi virker også. 
virker den på dansk ip


Ja det gør.
hvor henter jeg add-onet til den?


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 31-Maj-2019 kl. 19:59
@T-Duck

Det findes her.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767" rel="nofollow - https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 31-Maj-2019 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@T-Duck

Det findes her.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767" rel="nofollow - https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767
takker



Print side | Luk vindue