Print side | Luk vindue

LCD TV og analogt Kabel TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15836
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:29

Emne: LCD TV og analogt Kabel TV
Skrevet af: jenscc
Emne: LCD TV og analogt Kabel TV
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:36
Hej Alle,

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal købe, så jeg håber i kan hjælpe mig. Før sommeren var jeg rimelig klar men blev noget skuffet da jeg så Samsung 32" M61 samt Sony V32A10 på et "dårligt" Kabeltv signal (ifølge sælgeren). Sommeren kom og jeg droppede ideen indtil efterfølgerne kom på markedet. Og nu er de her så - Sony 32" V2000, Philips 32" 9731 samt Samsung M71.
Men er billedet stadigvæk noget møg med "analogt" kabel tv? Jeg havde håbet at man i det mindste kunne se et klart billede vha dvb-t supporten i Philips 9731, således at DR1,DR2 samt TV2 stod rigtigt godt. Men det kan jeg jo ikke når TV'et kun har een antenne indgang og det skal jeg vel bruge til Kabel TV stikket, og der kan jeg jo ikke trække et dvb-t signal via

Er der nogen som har nogle gode råd til hvad vi skal vælge her i vores familie. Vi vil meget gerne undgå den ekstra box (selectoren) indtil videre. Hele ideen med at man skal bruge to remote controls for at se TV syntes vi virker åndsvagt .
Er alternativet så Plasma som eftersigende skulle se ok ud med et analog kabel tv signal. Vi er ok med at bruge eks 16k på Philips modellen, men ønsker ikke at gå meget over det.

På forhånd tak for hjælpen.

Jens

Svar:
Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:50

Ved ikke om dette er en hjælp, eller blot gør forvirringen større, men jeg vil da gerne anbefale et plasma-tv, såfremt i satser på at køre med analogt signal.

Jeg fik for 14 dage siden et plasma -panasonic 37pv60, og er stadig positiv overrasket over kvaliteten m. et analog signal. Selv serier fra 60érne og 70érne er tålelige at se på og når eks. TV2 sender "Vild med dans" er selv konen tilfreds.( Vild m. dans er ellers ofte blevet nævnt som et "svært" program at vise i god kvalitet, pga de hurtige bevægelser, skift i lys og hurtige klip).

Panasonic pv60 kan også fåes inden for jeres budget(13-14000kr)

PS: Ang. sælgerens kommentar om dårligt signal - hvad ville du sige til en bilforhandler der undskyldte en ny bils bremser pga. den dårlige asfalt??

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:50

Prøv at tag i El-mutanten og se Panasonic PV60E - de laver modellen i både 37" og 42"  - det er nok markedet p.t. bedste billedekvalitet (synes jeg)

Prisen er heller ikke slem (ca. 14k)

Men tag ned og se den sammenlignet med nogle andre modeller og dan dig i personlige mening.
Plasma er nok bedst til analog signal

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:52
Karlsen skrev i samme minut - men vi er da grundlæggende HELT ENIGE

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 23:13
Jeg har endnu til gode at se et analogt signal der så pænt ud på et LCD TV. Det hjælper heller ikke med DVB-T eller digital parabol.

Jeg vil også klart anbefale Panasonic TH42PV60E.

Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 23:19

Angående jeres forbehold for selector.

Hvis I går fra et gammetl tv til et nyt, vil i hurtigt opdage at der idag sendes udsendelser i lige så mange forskellige formater, som antallet af møl i skatteministerens pengekasse. Dette giver ofte lidt tastetryk på fjernbetjeningen for at indstille tvet til det tilnærmelsesvise rigtige format.

Netop derfor er en selector måske ikke den værste investering( er pt på tilbud!), da man derved skulle få flere kanaler i 16/9-formatet. Og skal man alligevel ud og købe selector, er en LCD sikkert ligesågod som et plasma (UPS, der kom jeg sikker uforvaren til at starte endnu en religionskrig op)

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 00:04

Hej Alle,

Tak for svarene. Jeg havde jo helst håbet at I bare havde skrevet, Jens køb Philips 9731, det spiller max med analogt signal , men det gjorde i så ikke

Jeg har også tænkt på plasma, men hvordan komme 1024x768 til at håndtere HD TV? Bliver det ikke noget rod eller har de gennemtænkt den?

Er der stadigvæk problemer med pixels der "brænder sig fast", eller er det en gammel skrøne?

Det virker på mig som om der udvikles mest på LCD TV området i forhold til Plasma TV området, er det ikke fordi det er en bedre teknologi? (Det var så forhåbentlig ikke startskuddet til en religionskrig)

Med hensyn til selectoren så kan det godt være at det bliver et nødvendigt onde. Køber man den, eller skal man betale et eller andet årligt til TDC? (Den tanke hader jeg også - som om man ikke betaler nok for kabel tv)

På forhånd tak,

Jens

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 07:57
1024x768 kan fint vise HDTV - det har ikke nogen synlig betydning at den har færre vertikale linjer. Der er andre ting der er mere afgørende for et godt billede

Men igen - tag ned og se på varerne in real life

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 07:58

"Det virker på mig som om der udvikles mest på LCD TV området i forhold til Plasma TV området, "skrev Jenscc

Det er korrekt-men det er de jo også nød til,så længe LCD er så håbløst begefter plasma m.h.t billedkvalitet.

Gå nu ud og se det.....så er dine bekymringer ovre-du er overbevist.....og så glem alt om at tro at du kan "fremtids-sikre" dig med en LCD

Opløsningen er det mindste af det hele.

Find du dig et fjernsyn som kan vise nogle naturlige farver til en start...så står du allerede foran en plasma

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 08:11
Man kan godt findet et LCD tv, der viser en supergod billedkvalitet med analogt kabeltv - f.eks. JVC's LCD fjernsyn. Og f.eks. JVC LT-37M60 eller måske nogle af modellerne fra senere i år. 37M60 står til 15.999,- hos GodPris. Hvis det skal være 32" kan du kigge efter JVC LT-32X70, der står til 12.399,- samme sted.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Og skal man alligevel ud og købe selector, er en LCD sikkert ligesågod som et plasma

Det kan være det lyder fornuftigt at drage den konklusion, men det passer bare ikk'. En Selector kan ikke gøre LCD TVs billedbehandling bedre. Digital parabol på LCD TV giver stadig væsentlige problemer i forhold til at vise normal TV ordentligt.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Man kan godt findet et LCD tv, der viser en supergod billedkvalitet med analogt kabeltv - f.eks. JVC's LCD fjernsyn..

Jeg kan seriøst ikke se hvorfor JVC skulle gøre dette så meget bedre end Samsung, Sony, Philips og det Taiwan-TV jeg selv havde. Det er stadig den grundlæggende LCD teknologi den er gal med.

Skrevet af: kong
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 09:31
Tja nu kan jeg godt blande mig  Fik PV60 ind af døren igår,vi har skod stofa og jeg må sige "fabelagtigt godt billede",kan kun sige helt på højde med vores CRT som nu må en tur i soveværelset.

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 10:23

Hej!

Hvis du stadig hellere vil have et LCD end et Plasma med permanent Eurosport i hjørnet  kunne Philips 32pf9731 være et godt valg.

Jeg har selv et 37pf9731 og jeg har aldrig set et bedre billede og sortniveau fra et analog signal på et LCD til dato.

Mht. til kabel tv og DVB-T er det muligt at splejse disse to signaler sammen, så du kan få gavn af din DVB-T Tuner også.

Se evt. her : http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827&z=3&template=design.aspx - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827&z=3& ;template=design.aspx

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg har selv et 37pf9731 og jeg har aldrig set et bedre billede og sortniveau fra et analog signal på et LCD til dato.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827&z=3&template=design.aspx -

Så synes jeg du skulle prøve at sammenligne med PV60.  Det er klart den dybeste sort jeg nogensinde har set...

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af jenscc jenscc skrev:

Hej Alle,

Tak for svarene. Jeg havde jo helst håbet at I bare havde skrevet, Jens køb Philips 9731, det spiller max med analogt signal , men det gjorde i så ikke

Kender ikke tvet- men tag ud og kig på det.  Måske passer det netop til dine behov og krav - og så kan det jo være ligemeget med hvad vi andre siger. 

Jeg har også tænkt på plasma, men hvordan komme 1024x768 til at håndtere HD TV? Bliver det ikke noget rod eller har de gennemtænkt den?

Sikkert ikke, men umiddelbart skulle det ikke betyde alverden. Derudover tvivler jeg lidt på at ret mange af os har samme fjernsyn som nu, når HDTV endelig bliver allemands-eje( og hvem ved om de overhovedet bliver enige om, hvilken opløsningen der skal bruges i fremtiden)

Er der stadigvæk problemer med pixels der "brænder sig fast", eller er det en gammel skrøne?

Jeg håber da det er en skrøne, men jeg har umiddelbart ikke kunne finde ret mange tråde ang burn inn på de "nye" plama-modeller

Det virker på mig som om der udvikles mest på LCD TV området i forhold til Plasma TV området, er det ikke fordi det er en bedre teknologi? (Det var så forhåbentlig ikke startskuddet til en religionskrig)

Som jeg har forstået det, så videreudvikler de firmaer der er gode til plasma videre på deres modeller og påstår at det er det eneste der dur, mens LCD-fabrikanterne gør det modsatte. Dvs det reelt er et spørgsmål om smag, og så er du jo igen nødt til at tage ud og kigge.

Med hensyn til selectoren så kan det godt være at det bliver et nødvendigt onde. Køber man den, eller skal man betale et eller andet årligt til TDC? (Den tanke hader jeg også - som om man ikke betaler nok for kabel tv)

Har selv lige været i TDC for at høre nærmere. Man kan både købe og leje en boks, men lejen er hurtigt tjent hjem ved at købe( især nu m. deres tilbud). Man betaler en kortafgift hvert år på 200kr og får derved adgang til DR1+2, TV2 og Tegsprog i digital format. Man kan købe ekstra kanaler, hvilket gør selektoren billigere.

På forhånd tak,

Jens

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:10

Hej,

Mange tak for svarene. Med hensyn til pv60 - så må jeg tage ud og se på det. Det sølvfarvede design.

Med hensyn til 9731 så er det klart den jeg er mest hooked på - dog i 32" modellen. Lars - med den splejse løsning som du linker til så vil jeg vha a tuneren i 9731 kunne se alle analoge kanaler på kabel tv som analoge, samt dr1,dr2,tv2 som digitale via den indbyggede dvb-t tuner - korrekt?

På forhånd tak,

Jens

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:13
Fjernbetjeningen til PV60, er nu heller ikke noget at råbe hurra for, men som sagt er billedet iorden

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827&z=3&template=design.aspx -

Så synes jeg du skulle prøve at sammenligne med PV60.  Det er klart den dybeste sort jeg nogensinde har set...

Jeg skrev vist også på et LCD tv ikke!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:21

Hej,

Mange tak for svarene. Med hensyn til pv60 - så må jeg tage ud og se på det. Det sølvfarvede design.

Med hensyn til 9731 så er det klart den jeg er mest hooked på - dog i 32" modellen. Lars - med den splejse løsning som du linker til så vil jeg vha a tuneren i 9731 kunne se alle analoge kanaler på kabel tv som analoge, samt dr1,dr2,tv2 som digitale via den indbyggede dvb-t tuner - korrekt?

På forhånd tak,

Jens

Ja - det er korrekt!

Du skal bare finde ud af hvilken kanal din lokale DVB-T sender med.

-------------
Mvh. Lars

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kan seriøst ikke se hvorfor JVC skulle gøre dette så meget bedre end Samsung, Sony, Philips og det Taiwan-TV jeg selv havde. Det er stadig den grundlæggende LCD teknologi den er gal med.

Jeg overvejede lige om jeg skulle vove pelsen - men det gør jeg så....

Jeg ved ikke hvorfor JVC skulle kunne gøre det bedre end Samsung, Sony, Philips, Taiwan-TV - men det gør de tilsyneladende!!!!! Måske er JVC bare hammergode til at lave LCD fjernsyn. Og jeg tror ikke det er den grundlæggende LCD teknik det er galdt med - det er snarere et spørgsmål om den rigtige behandling af billedet, hvor JVC måske anvender en teknik, der er bedre til analogt antenne signal på LCD, end den teknik de andre anvender. Jeg ved af personlig erfaring at JVC LT-37M60 leverer en endog overordentlig god billedkvalitet fra antennekablet - uden at jeg bruger selector eller andre krumspring!!!!

Så jeg kan seriøst ikke se, hvorfor LCD fjernsyn ikke skulle være lige så gode som plasma og CRT til at vise analogt antennesignal.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 16:07
Jeg ved godt det er umuligt at overbevise dig om andet, men alligevel er jeg overbevist om at lige præcis JVC nok alligevel ikke har fundet den hellige gral mht. at lave LCD TV. Der ér noget galt med den måde man laver LCD TV i dag, i forhold til at gengive billeder korrekt, og JVC har selvfølgelig ikke fundet en ny, fantastisk måde at lave LCD TV på, der gør lige netop deres TV til noget specielt.

Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 16:09

Det handler vel også om at når man smidt en masse penge efter et TV, har man en tendens til at forsvare netop den teknologi man har satset på.

Alt andet ville egentlig også være mærkeligt

Men objektivt (jeg har ikke købt noget endnu) har jeg bare set gang på gang at Plasma gør det bedre end LCD.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 07:48

Jeg ved godt det er umuligt at overbevise dig om andet, men alligevel er jeg overbevist om at lige præcis JVC nok alligevel ikke har fundet den hellige gral mht. at lave LCD TV. Der ér noget galt med den måde man laver LCD TV i dag, i forhold til at gengive billeder korrekt, og JVC har selvfølgelig ikke fundet en ny, fantastisk måde at lave LCD TV på, der gør lige netop deres TV til noget specielt.

Jeg siger jo også at jeg ikke ved hvorfor JVC skulle kunne gøre det bedre end andre LCD mærker - men de gør det tilsyneladende. Fordi billedkvaliteten på min fjernsyn fra analogt kabel-tv (og fra DVD osv.) er så godt så det næppe kan blive ret meget bedre. Det står lige så pænt som på mit CRT og bedre end hvad jeg ellers har set af fladskærmsfjernsyn i forretningerne uanset om de var LCD eller plasma (hvilket jeg ikke lagde så meget mærke til). Og jeg forsvarer det ikke specielt fordi det er JVC eller fordi det er mit fjernsyn. Jeg forsvarer det fordi jeg kan se billedkvaliteten er supergod!!

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 13:08

JVC  bruger jo også de nyeste paneler fra Samsung,det kunne være lidt af forklaringen måske.

/Kong

Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 14:08
Hvorfor er det at hver gang nogen spørger om at købe fladskærms tv, så udvikler det sig på den ene eller anden måde til en flamewar. Ja folk har generelt et forhold til et bestemt tv (hvad enten det er lcd eller plasma) og de synes formegentligt dette er noget af det ypperligste der findes. Men hvorfor skal en eller anden altid begynde at nedgøre den anden teknologi (synes tit det er plasma-folkene der begynder at svine lcd, men det omvente ses naturligvis også).

Her var der en, som var i tvivl om nogle LCD-tv'er og overvejede evt at gå over på plasma fronten (hvilket naturligvis også er fint hvis det ender med det). Men så var der nogen som sværger til plasma der begynder at råbe op omkring at det eneste der holder er plasma - og lcd er fundamentalt ubrugeligt... ja ja. det kan da godt være - men prøv da bare en enkelt gang at være lidt mere kontstruktiv. Jeg synes fx det kunne være rart at se et post hvor der var en som anbefalede gode tv fra BEGGE lejre. Så man har et billede af hvad der er godt i en bestemt prisklasse indenfor de forskellige teknologier - og derefter tage ud og se disse modeller og træffe valget derudfra.

Jeg er ærligt talt træt af HELE tiden at høre at plasma er det ENESTE der dur... men forstår det bare ikke når der er så mange der satser på hi-end lcd tv og disse stadig købes, produceres og får gode anmeldelser... underligt at respektive hifi anmeldere vil give lcd-tv'er gode anmeldelser hvis de stinker så meget (som nogle siger de gør)

beklager det sure opstød -- og jeg ved godt jeg bliver flamet nu... men synes bare jeg skulle ud med det.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 14:42

Det er vel sådan med næsten alt,prøv at spørge en flok mennesker hvad for en bil du skal købe,der vil også være nogen der vil mene at franskmænd ikke skulle have lov til at lave biler,personligt er jeg vild med franske biler og mener da at Ford skulle forbydes  således også her,der er kun en vej,gå væk fra tastaturet ud i butikkerne og se forskellen hvis man så beslutter sig for den ene eller anden teknologi,så kan man lige pudse tingene af her,mht mærke brugervenlighed osv osv.

/Kong

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

Hvorfor er det at hver gang nogen spørger om at købe fladskærms tv, så udvikler det sig på den ene eller anden måde til en flamewar.

Hvem er det der flamer? Jeg kan se uenigheder her i tråden, men jeg kan ikke se at nogen er blevet tisset på eller decideret gjort nar af. Der er en enkelt sur smiley men det tætteste vi ud over det kommer på 'flaming' er da fra en LCD-fortaler.

Jeg er træt af indlæg som dine, der bryder ind og spiller hellige. De fjerner fokus fra trådens oprindelige emne og skaber bare (evt. mere) dårlig stemning.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 15:23

Hej Alle,

Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal købe, så jeg håber i kan hjælpe mig. Før sommeren var jeg rimelig klar men blev noget skuffet da jeg så Samsung 32" M61 samt Sony V32A10 på et "dårligt" Kabeltv signal (ifølge sælgeren). Sommeren kom og jeg droppede ideen indtil efterfølgerne kom på markedet. Og nu er de her så - Sony 32" V2000, Philips 32" 9731 samt Samsung M71.
Men er billedet stadigvæk noget møg med "analogt" kabel tv? Jeg havde håbet at man i det mindste kunne se et klart billede vha dvb-t supporten i Philips 9731, således at DR1,DR2 samt TV2 stod rigtigt godt. Men det kan jeg jo ikke når TV'et kun har een antenne indgang og det skal jeg vel bruge til Kabel TV stikket, og der kan jeg jo ikke trække et dvb-t signal via

Er der nogen som har nogle gode råd til hvad vi skal vælge her i vores familie. Vi vil meget gerne undgå den ekstra box (selectoren) indtil videre. Hele ideen med at man skal bruge to remote controls for at se TV syntes vi virker åndsvagt .
Er alternativet så Plasma som eftersigende skulle se ok ud med et analog kabel tv signal. Vi er ok med at bruge eks 16k på Philips modellen, men ønsker ikke at gå meget over det.

På forhånd tak for hjælpen.

Jens

Har du prøvet at kigge på følgende modeller:

JVC LT-32R70, LT-32X70, LT-37M60, LT-40S70 alle fire modeller er med Dynapix HD 6.0, kun denne og Philips Pixel Plus 3 kan håndtere et HD signal, og kun vores kan håndtere et 1080P signal, og først efter billedbehandling tilpasses billedet til skærmens opløsning, på den måde sikrer du at billedbehandlingen får lov at håndtere billedet i fuld opløsning, da teknologien ikke perfekt kan justere på et tilpasset billedet, hvor den ikke kan detektere de originale farver pixel for pixel.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 16:00
Hvis du besøger en autoriseret pana butik får du svar på alle dine spørgsmål - live 

Med hensyn til indbrænding var dette et problem i gamle dage. Panasonic hævder at det nye 9. generationspanel anvender en ny type gas der giver en indbrændning på højde med CRT. Har haft mit 50PV600 i 4 månder, brugt det meget til at se Internet via PC tilslutning, ikke skyggen af indbrændning. Ej heller viasat 6 logoet.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

men forstår det bare ikke når der er så mange der satser på hi-end lcd tv og disse stadig købes, produceres og får gode anmeldelser... underligt at respektive hifi anmeldere vil give lcd-tv'er gode anmeldelser hvis de stinker så meget (som nogle siger de gør)

Som jeg har nævnt en del gange før i dette forum så synes jeg det er synd og skam at diverse producenter og sælgere skamroser LCD til fordel for plasma. Realiteten er jo en anden!
Derfor tror jeg der ligger andre IKKE-konstruktive og direkte lukrative tanker bag. Det er jo ikke noget man som forbruger kan bruge til en skid

OG verdens bedste hjælp (som der stort også bliver nævnt i alle trådene) er:

GÅ NU NED OG SE DET IN REAL LIFE!!!! hvor svært kan det lige være?
Vælg efter DINE egne behov, vælg hvad DU synes er godt.

Hvis man spørger andre i et forum kan man vel kun forvente de kommer med deres ærlige mening (i modsætningen til producenter og sælgere)

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 16:33

og tænk lige engang på hvor meget folk bliver vildledt når de går i El-mutanten, Fona, Expert, osv

De står jo alle sammen og påstår at Plasma er en død sild. De siger også at Plasma bruger 4 x så meget strøm, at Plasma ikke holder så længe, at de fleste producenter har opgivet Plasma fordi det ikke kan følge med. Mange siger også plasma's opløsning er for dårlig.

Det er da en skandale at folk på dette grundlag køber et LCD.

Men hvis man synes billedet er bedre end plasma er det vel helt fint
Jeg har bare personligt ikke været vidne til det endnu - og har set RIGTIG mange tv sammenlignet.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Som jeg har nævnt en del gange før i dette forum så synes jeg det er synd og skam at diverse producenter og sælgere skamroser LCD til fordel for plasma. Realiteten er jo en anden!
Derfor tror jeg der ligger andre IKKE-konstruktive og direkte lukrative tanker bag. Det er jo ikke noget man som forbruger kan bruge til en skid

Nej, realiteten er jo netop ikke den du siger - realiteten er at LCD kan være mindst lige så godt som plasma - og jeg har ikke hverken ikke-konstruktive eller direkte lukrative bagtanker. Jeg taler blot af min egen erfaring.

Men jeg vil dog foreslå den, der oprettede dette emne til at gå ud at kigge efter JVC LT-32R70, LT-32X70, LT-37M60, LT-40S70, Panasonics PV60 evt. PV600 samt måske en af de nyere modeller fra Samsung og fra Sony - eller hvad der nu er at kigge på i forretningerne - og så selv dømme om hvad vedkommende synes bedst om - uden at spekulere på hvilke der er LCD og hvilke der er plasma.

Og så venter vi alle spændt på hvad vedkommende vælger...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 17:08

og så selv dømme om hvad vedkommende synes bedst om - uden at spekulere på hvilke der er LCD og hvilke der er plasma.

Og så venter vi alle spændt på hvad vedkommende vælger...

Så er vi enige

Der er jo ingen der siger vi alle skal synes samme billede er godt.

Men jeg forsvarede at vi er nogle der deler ud af vores erfaringer omkring plasma. Det er kun på nettet du finder positiv omtale af denne teknologi (groft sagt)

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 18:38

realiteten er at LCD kan være mindst lige så godt som plasma

Bare ikke når vi begynder at måle på f.eks. sortniveauer. Så findes der ikke LCD TV der, under reelle forhold, har en chance mod f.eks. et PV60... Jeg mener som altid at forskellen burde være tydelig ved en sammenligning IRL, men så har vi jo JVC, der har opfundet en fantastisk ny måde at lave LCD TV på...

Men jo, LCD kan da være mindst lige så godt som plasma, hvis du sidder og laver desktop arbejde i windows

Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 23:25

Hej igen,

Først - tak for alle rådene. Jeg har forstået meddelsen - og min live turné er startet. Og lad mig starte med at konkludere at elmutanten (tak for dette navn) ihvertilfælde i Gentofte er et sted man ikke skal checke ting ud. Af nye modeller havde de 9731 og resten var stort set gamle modeller. Jeg så kun et Plasma (en gammel model). Jeg så ikke Panasonic eller Pioneer flagskibe derinde. Sony + Samsung var der heller ikke.

De kørte naturligvis den samme DVD film på de fleste. Nogle med Windows bruger flade!? Samt resten på den samme kanal som var digitalt hentet. Billedet  var egentlig rimeligt nok. 9731 billedet var flot - men der er altså pixeleringer ind i mellem (små områder hvor du kan se at billedet ikke hænger helt sammen der er en eller anden form for overgang - ligesom når man bruger overlay bitmaps i grafik). Er det hvad man kan forvente?

Nå men min søgen fortsætter. Jeg vil prøve den store Fona butik på strøget samt Electric City på fisketorvet (jeg bor i københavn - for dem som ikke har regnet den ud endnu )

På plasma siden vil jeg fokusere på Pioneer 427 samt Panasonic PV600 medens på LCD må det blive Sony V2000, Samsung M71 samt Philips 9731 (alle 32).

Panasonic PV60 syntes jeg ikke er særlig pæn, faktisk vil jeg helst undgå sølv-looket (det er der så lidt mindre af i 600 udgaven). Jeg håber jeg kan komme til at se Pioneer 427 in real life, for hold da k... hvor ser det tv flot ud designmæssigt (på de billeder som er tilgængeligt på nettet). Det er så 42" -  som "up-front" er for stort og for dyrt til mine behov - men det må jo komme an på en prøve....

JVC tror jeg ikke det bliver. Det minder mig for meget om old school kick and rush Arsenal. Så teknikken kan ikke være god i det TV!Tongue

Og så må jeg bare konstatere at når jeg kan modelnavnene udenad på ovenstående nævnte TV'er så er der altså noget galt på dette marked.

Jeg skal have noget som er ligeså godt som mit gamle Sony 29" 100Hz Trinitron skærm som blev købt i 1995/96. Hvor svært kan det være??!!

Men igen - tak for hjælpen indtil videre folkens. Det er et super forum der her.

Jens

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 07:40

JVC tror jeg ikke det bliver. Det minder mig for meget om old school kick and rush Arsenal. Så teknikken kan ikke være god i det TV!

Der tager du nu voldsomt fejl, det er virkelig gode tv - også teknisk! Du bør give dem en chance og i hvert fald kigge på LT-32X70 og LT-37M60 - M60'eren er endda helt sort som standard - meget flot!

Men jo, LCD kan da være mindst lige så godt som plasma, hvis du sidder og laver desktop arbejde i windows  

- Og også som fjernsyn kan LCD være lige så gode som plasma! 

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 07:44

J"VC tror jeg ikke det bliver. Det minder mig for meget om old school kick and rush Arsenal. Så teknikken kan ikke være god i det TV!Tongue

Og så må jeg bare konstatere at når jeg kan modelnavnene udenad på ovenstående nævnte TV'er så er der altså noget galt på dette marked."

...skrev Jenscc

Øhhhh....det fik jeg vist ikke helt fat i-forklaring udbedes!!

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 08:46

Nå men min søgen fortsætter. Jeg vil prøve den store Fona butik på strøget samt Electric City på fisketorvet (jeg bor i københavn - for dem som ikke har regnet den ud endnu

Jens - hvis du har lidt tålmodighed, så vent til TapeConnection åbner butik i København. Det skulle ske her i efteråret...

-------------
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Stouenberg Stouenberg skrev:

Nå men min søgen fortsætter. Jeg vil prøve den store Fona butik på strøget samt Electric City på fisketorvet (jeg bor i københavn - for dem som ikke har regnet den ud endnu

Jens - hvis du har lidt tålmodighed, så vent til TapeConnection åbner butik i København. Det skulle ske her i efteråret...

I Dec. helt præcist.

lrev

-------------

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 09:52

Irev: Check http://www.arsenalpics.com/pics_347/John_Jensen.html - http://www.arsenalpics.com/pics_347/John_Jensen.html

JVC fremstår ikke ligefrem som sofistikeret teknik

Thorvald: Jeg lover at checke JVC ud, hvis jeg altså kan nedtone de tics mine øjne får automatisk pga ovenstående.

Med hensyn til Tapeconnection - ja jeg ville ønske de havde en butik I kbh. Og vil under alle omstændigheder prøve at købe igennem dem når jeg engang har fundet ud af hvad der er bedst (m.m butikken som jeg ser det i kan matche prisen nogenlunde i forhold til tapeconnection).

Mvh

Jens

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 10:57

Irev: Check http://www.arsenalpics.com/pics_347/John_Jensen.html - http://www.arsenalpics.com/pics_347/John_Jensen.html

JVC fremstår ikke ligefrem som sofistikeret teknik 

Ja - jeg fatter ikke et muk, jeg ved ikke om andre gør? Forklar dig nærmere Jens.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 11:30

Pas......jeg fatter ikke en brik...HAR "tjekket"....måske manden prøver at være morsom??

lrev

-------------

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 13:14

John Faxe (fodbold spiller) = Dårlig Teknik. Arsenal (gamle dage) Kick and rush fodbold = Ingen teknik. Faxe spillede for Arsenal. Arsenal trøjesponsor = JVC (tjeck faxe's trøje på billedet). Jeg associerer JVC med Arsenal.

Piv. Snøft. Jo - jeg prøvede at være morsom. Hulk. Jeg tier.

Jens

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 14:54
  ok - på den måde, men det er nu en fejl at associere JVC med dårlig (fodbold)teknik....

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 15:01

ok - på den måde, men det er nu en fejl at associere JVC med dårlig (fodbold)teknik....

Ja, det gælder nemlig alle mærker når der tales LCD

Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 15:03

Jeg skal have noget som er ligeså godt som mit gamle Sony 29" 100Hz Trinitron skærm som blev købt i 1995/96. Hvor svært kan det være??!!

Så bliver det altså nødt til at være plasma. Enten Panasonic eller Pioneer. Sidstnævnte er et bedre TV, men prisen er jo også der efter.

Skrevet den: 06-Oktober-2006 kl. 07:51

JVC's LT-37M60 kan være et bud - sværere og dyrere behøver det ikke at være. Men ellers er Panasonics PV60 eller PV600 nok værd at kigge efter.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-Oktober-2006 kl. 08:04

Jeg har selv haft JVC's LT-37M60  og det var jeg ganske tilfreds med, også på analogt kabeltv.  og mener at det er til at finde til priser under 14000.-

Dog har jeg solgt det til fordel for et 50'' Plasma,   men det er mest pga størrelsen.

Det der generede mig mest på JVC'en var at man skal sidde rimelig lige for billedet for at få det optimale ud af det.  

Hans

Skrevet den: 06-Oktober-2006 kl. 09:46
Jeg synes faktisk billedet på LT-37M60 er forbavsende godt - også ude fra siden.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 06-Oktober-2006 kl. 09:53

Hej!

Jeg har endnu ikke set et LCD tv,som ikke havde problemer med betragtningsvinklen..nogen mere end andre følgelig.Selv de nyeste Philips "high-end" lcd har problemer-en af grundene til at jeg svingede væk fra lcd igen og tilbage til plasma.Det duer bare ikke at der kun er 1 person i stuen som har det perfekte billede.

-------------

Skrevet den: 07-Oktober-2006 kl. 23:19

Nå - tid til lidt konklusioner. Samsung M71 er et godt fjernsyn. Hvis jeg kun havde 11k og fandt LCD billedet top$ - så vil det klart være mit valg. Sony v2000 syntes jeg ikke er i klassen som Philips og Samsung - så det er ude. Philips 9731 imod Samsung M71 - så af det som jeg har set så er Samsung mindst lige så godt som Philips (det er altså 32" modellen vi snakker om - ikke 37 hvor philips prismæssigt ryger i luften grundet andet panel m.m).  Philips 32" er design mæssigt måske et par mm foran samsung, men omvendt stod det analoge signal bedre på Samsung end på Philips. Ekspedienten mente dog at Philips var et bedre TV, men det koster altså også en slat mere. I.e i fælleskøbet koster Philips 35% mere.

Jeg gik så i Illums hvor Samsung har et "hjørne" i forretning. Der så jeg så mit første Plasma tilsluttet side om side med top modellerne af LCD.

Det var et Samsung PS-42C7 (altså Plasma). Det var flat. Det var 42". Og billedet var mindst lige så godt som mit gamle Sony 29" CRT 100hz Triniton skærm og det er egentlig "bare" hvad jeg vil have.

Og det billede er altså bare bedre end LCD modellerne.

Han snakkede om en pris på 20k og så om en nyere model (42P7) som kommer her i Oktober. Jeg kom så hjem og tænkte jeg hellere måtte chekke hvad I skrev om den her på recordere, og hvad den koster hvis den er købt på nettet. Og så finder man (af omveje) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&KW=ps42q7h - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&K W=ps42q7h

Hvad gør man så? Min situation er nu at hvis jeg vælger den billige løsning så bliver det fælleskøbet af Samsung 32" M71. I forhold til pengene (og med fin billede kvalitet) mener jeg man får mest her.

Men omvendt har Plasma et super billede (syntes jeg - arh come on det har det jo). Og hvis det er et TV som vi skal have I lang tid - så skal billedet altså være godt.

Panasonic PV60 har jeg ikke set - men designet kan jeg bare ikke lide. Sølv farven - jamen det er bare ikke mig. PV600 er en mulighed - men igen - det er ikke ideelt. Pioneer 427XD koster en formue - medens 427XA kan fåes for 16.8K: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233779 - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233779  Underligt med den store prisforskel mellem Getmore og de andre, men hvis man kan gøre det til denne pris så er jeg på hvis billedet er ligeså godt som Samsung 42C7 og uden den tidligere nævnte "feature".

Allerhelst ville jeg gerne have et 37" Plasma i sort, men det tror jeg ikke er muligt.

Min næste mission er at se Pioneer 427 live et eller andet sted i københavn. Er der nogle som ved hvor den bliver demoet?

Omvendt - hvis der er nogle som mener at Samsung 42Q7/42C7 spiller max og ovenstående nævnte problem  ikke eksisterer - så lade mig endelig vide det. For jeg kunne godt lide det TV.

Mvh

Jens

Jagten på TV'et fortsætter......

Skrevet den: 07-Oktober-2006 kl. 23:49

men hvis man kan gøre det til denne pris så er jeg på hvis billedet er ligeså godt som Samsung 42C7 og uden den tidligere nævnte "feature".

Billedet på Pioneers plasma TV er uden tvivl BEDRE end på Samsungs plasma TV. Samsung er langt fra de bedste til at lave plasma TV. Panasonic og Pioneer er begge meget bedre til at lave den slags.

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 04:20

Er glad for at se at du som mange andre også har erkendt at Plasma ser bedst ud in real life.

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter Pioneers nye modeller. De fås jo fra 15.5k til 19k... Alternativet er PV60 til 12k, men enig - designet holder ikke med det sølvgrå...

Skrevet af: nubus
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 12:08

Allerhelst ville jeg gerne have et 37" Plasma i sort, men det tror jeg ikke er muligt.

LG har sorte plasmaer, de er billige, LG er den største producent af plasma og deres plasma vandt årets EISA. Desværre lader det til at Panasonic har et bedre billede - hvilket må være det primære.

Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 12:23
'Årets EISA' er lidt for vagt. De vandt årets 'budget' EISA. Altså den dersens hvor man får 'meget for pengene'. Panasonics PV600 vandt den gode EISA, altså den hvor det er sejere end blot 'meget for pengene'. Og det er samme panel der sidder i PV60'erne.

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

LG har sorte plasmaer, de er billige, LG er den største producent af plasma og deres plasma vandt årets EISA. Desværre lader det til at Panasonic har et bedre billede - hvilket må være det primære.

Jeg er nu ikke så sikker på at LG er den største producent af Plasma , det skulle være Panasonic.

LG vandt EISA for det bedste Plasma
Panasonic vandt EISA for det bedste High End Plasma !

Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 08-Oktober-2006 kl. 14:06

Nå - tid til lidt konklusioner. Samsung M71 er et godt fjernsyn.

Hmm måske du kan hjælpe mig =) , jeg overvejer selv at købe det nævnte tv, hvordan vil du vurdere billedkvaliteten på det i forhold til crt? sort niveau, farvegengivelse osv?

Jeg vil på nuværende tidspunkt ikke ofre meget mere end 10K på et LCDtv før år 1010 hvor det analoge sendenet er helt væk og alt er digitalt, så man kan se hvad man får for pengene. Idag bruger producenterne jo en masse penge på at optimere det analoge signal så det ser godt ud på en fladskærm.

Synes JVC X70 har et godt billede JVC M60 har som bekendt 100hz teknologi men også noget dyre, har ikke kigget så meget på det. Samsung har jo som bekendt også 100hz teknologi og så er der jo en god pris her i fælleskøbet så det kunne være en mulighed.

Ang phillips er det bare for dyrt...

Men hvad er jeres erfaringer med Samsung M71?

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 13:25

Så er beslutningen taget. Jeg køber et Pioneer 427xa. Er der nogen som har preferencer med hensyn til Getmore/Laptops/Billigcomputer ?

Alle 3 steder kan man købe den for knap 17000 incl forsendelse. Tapeconnection koster desværre 2000 mere og det er lige i overkanten for den tryghed som de ellers giver.

Hvilket ophæng skal man købe til denne skærm og hvorhenne er det billigt?. Jeg har set dette hos harald nyborg: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp= 410010&n=30100

Ellers er BT8422 nævnt rundt omkring som en mulighed: http://www.elcity.dk/shop/default.asp?ProductID=BT8422 - http://www.elcity.dk/shop/default.asp?ProductID=BT8422

Er der nogen som har nogle gode ideer? Jeg kan ikke overskue at give 1500 kr for noget simpelt pladejern med huller i (den som Pioneer anbefaler)!

Med venlig hilsen

Jens

PS: Til københavnerne som er i tvivl - tag ud i Fields og gå op på 2.sal i deres expert udstillingsbutik. Der kan i se alle top modeller fra alle de store mærker.

Skrevet den: 08-November-2006 kl. 23:39

Hej alle,

Så kom dagen hvor jeg kunne hente vores ny Pioneer 427xa, købt hos laptops.dk for 16895.

Og jeg er super tilfreds. Det lever præcis op til det jeg forventede + noget mere. Det er god kvalitet hele vejen igennem. Billedet står godt på det analoge kabeltv signal - og lever minimum op til billedet på vores gamle Sony 29" 100hz. Film via dvdafspilleren ser super godt ud!!!. Og det hele er endda medens vi har den justeret som beskrevet i indkørelsesguiden fra dette forum (lav kontrast etc).

Og 42" er stort, men ikke nær så stort som "frygtet". Så vi er glade for at vi ikke valgte 32" som oprindeligt var vores mål.

Med hensyn til støj fra skærmen, så er der ingen!!!. Jo - hvis jeg stikker hovedet ned bag skærmen kan man høre en lav højfrekvent lyd, men det er jo normalt på et tv.

Burn in - tjaa det er vel det eneste jeg frygter nu (en frygt som jeg tror er jævnt overdrevet) . Jeg har som sagt indstillet den som beskrevet her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16646&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16646& PN=1&TPN=500  så det håber jeg virker her de første 200 timer.

Alt ialt er jeg eet stort smil. Mange tak for hjælpen herinde. Jeg kan kun varmt anbefale dette tv til alle andre som ikke ved hvad de skal kigge efter.

Med venlig hilsen

Jens

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 09-November-2006 kl. 00:00

Og 42" er stort, men ikke nær så stort som "frygtet". Så vi er glade for at vi ikke valgte 32" som oprindeligt var vores mål.

Tillykke med dit nye tv.

Jeg er også glad for at det endte med 42" i stedet for 37" som vi opr. havde i kikkerten.

Der var en her på forumet som skrev, at hvis man overvejede en given størrelse tommer, gik man ikke forkert hvis man man tog nummeret større. (hvis man ellers har fysisk plads og ikke sidder for tæt på)

Jeg kan kun varmt anbefale dette tv til alle andre som ikke ved hvad de skal kigge efter.

Enig, billedekvaliteten (specielt analog tv) overgik også mine forventninger efter at have haft andre tv (lcd) hjemme til 'test'.

Hilsen

-------------
Med god hilsen

John

Print side | Luk vindue