Hej med jer.
Dette er mit første indlæg på dette forum og mit kendskab til dette emne er ikke den største, så jeg håber at I kan hjælpe mig.
Jeg havde et par Bose Quietcomfort 15, som jeg var rigtig glad for, men valgte at forære dem til en bekendt da jeg, efter godt og vel 10 år, synes at jeg burde få mig nogle nye. Der var lidt slidtage på dem efterhånden, da jeg har brugt dem hver dag og skiftede ret tit batteriet i dem, så derved havde jeg ikke det store problem ved at give dem væk.
- En beslutning jeg lige så stille begynder at fortryde.
Jeg brugte det meste af weekenden på, at researche efter en erstatning.
Valget faldt på et par Bowers & Wilkins PX, som jeg hurtigt sendte retur da de ikke var særlig komfortable og jeg fik heller aldrig en lyd ud af dem.
Efter lidt mere søgen og anbefalinger fra diverse online-anmeldelser fik jeg så fat i et par Sennheiser PXC 550.
De klarede sig så meget godt indtil jeg ville spille på min el-bas over et andet lydspor, da det hele blev mudret og overstyret. Forklaret, så kunne jeg kunne høre bas når jeg spillede og ikke lydsporet, som jeg tidligere har kunnet.
Så nu ryger de også retur.
Alle mine behov har Bose Quietcomfort 15 klaret super indtil videre, så jeg er lidt i vildrede om hvad jeg så skal prøve.
Jeg været meget glad for Noise Cancelling'en under flyveture eller hvis jeg har haft behov for lidt ro omkring mig.
Derudover har jeg også brugt dem til mit Tidal Hifi-abonnement og FLAC-filer både på mobil og Mac.
Mit setup for hjemmeøvning med el bas er:
Mac (Garageband) -> Eksternt lydkort (Focusrite Scarlett Solo 2nd Generation)
-> Forstærker (Ampeg PF-350) -> El-bas.
- - Hovedtelefoner i eksternt lydkort. - -
Så kan nogen her anbefale mig et par hovedtelefoner der kan være erstatning for Bose Quietcomfort 15, da disse ikke er i produktion mere?
Mvh
Rasmus