Hej alle sammen Dette er mit første indlæg - ja faktisk grunden til jeg oprettede min bruger - så håber i kan hjælpe mig :-) Har en udfordring med at afspille plader på mit B&O Beoplay M5 Bluetooth højtaler. Jeg prøver at være 100% specifik her: Jeg er gået fra et setup med Q Acoustics BT3 aktive stereohøjtalere med en dertilhørende Rega Planar 2 pladeafspiller med en grammofon forstærker kaldet "Professional Moving Magnet Pre-amp TC-750" overtil ny B&O Beoplay M5. Skiftet fra stereohøjtalere til M5 er fordi vi er flyttet i lille lejlighed. Nu vil jeg meget gerne kunne spille min elskede plader, så jeg har købt et nyt kabel - et Clicktronic Jack 3,5 mm til Phono 1M kabel - så jeg kunne spille plader via B&O M5'eren. Men her kommer problemet så Ca. 20 sek. inde i sangen - eller når jeg spiller bare en lille bitte smule højt på B&O M5'eren, så kommer der sådan en "Vruuumm... Vruuum... Vruummm..." dyb (men overdøvende) baslyd fra højtaleren. Det lyder lidt som hvis man spillede musik på et stort og dybt vinglas - bare bastungt. Lyden følger lidt pladen rundt, og da jeg slukkede for grammofon forstærkeren så "døde lyden hen" i takt med forstærkeren døde. Så tror problemet er der? WTF? Hvad er årsagen til det? Jeg har et par enkelte spørgsmål, derfor: 1) Har jeg ødelagt min M5? Jeg spillede måske aldrig på mere end 35-40% af max styrke, og der var ingen "brag". Nu kan jeg bare ikke "høre andet" end en lille fejl når jeg spiller på Bluetooth - selvom fruen siger det lyder helt som før
2) Kan man ikke afspille plader over M5?
3) Er det fordi jeg skal skifte grammofon forstærker? Setup'et virkede fint med mine stereohøjtaler Q Acoustics BT3 fremfor B&O M5'eren
4) Kan det være noget med kablet? Kablet er SPRITNYT og 24k guldbelagt, dobbeltbelægning - og så er det jo et anerkendt mærke Al hjælp tages imod med kyshånd. M5'eren er ikke mange dage gammel herhjemme.
|