Print side | Luk vindue

Lyd fra Sony Str-dn1080

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158411
Udskrevet den: 06-November-2024 kl. 06:43

Emne: Lyd fra Sony Str-dn1080
Skrevet af: Kurt Poulsen
Emne: Lyd fra Sony Str-dn1080
Skrevet den: 05-Juni-2019 kl. 16:20
hej.

Jeg har lige købt en Sony Str-dn1080. Jeg har sluttet den til og har fået automatisk justeret højtalerne MEN jeg synes lyden er tynd i forhold hvordan min gamle forstærker lød. Jeg havde før en Panasonic sa-xr55. 
Jeg har læst på nettet at man skal ændre cut-off til 80 Hz og sætte højtalerne til small i stedet for Large. Så det har jeg gjort og det hjalp en del, men jeg synes ikke helt det er samme som før. Er der nogen der ved hvad der skal gøres?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juni-2019 kl. 16:34
 Hvordan højtaleren skal indstille kommer an på hvilke det er, når det er satteliter så er det ikke forkert, men er det andre typer med fuld frekvensområde så kan det anbefales at køre Large i stedet for og så bruge LFE (SUB) samtidig.
Der er sandsynligt en indstilling der kan hedde SUB + Main. 
Den bruges på Min Marantz, og der er knald på LFE når der er et godt lydspor.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-Juni-2019 kl. 17:17
Det kan nok godt betale sig at sætte nogle andre højttalere til for at udnytte Sony’ens potentiale. 4” front og 2” rear bashøjttalere og 8” tommer sub er lige små nok.

Skrevet den: 05-Juni-2019 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvordan højtaleren skal indstille kommer an på hvilke det er, når det er satteliter så er det ikke forkert, men er det andre typer med fuld frekvensområde så kan det anbefales at køre Large i stedet for og så bruge LFE (SUB) samtidig.
Der er sandsynligt en indstilling der kan hedde SUB + Main. 
Den bruges på Min Marantz, og der er knald på LFE når der er et godt lydspor.

Du har ret. Jeg fandt frekvensområdet for højtalerne og fik indstillet recieveren efter det og det gjorde en pæn forskel. Så tak for reminderen. 

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 05-Juni-2019 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det kan nok godt betale sig at sætte nogle andre højttalere til for at udnytte Sony’ens potentiale. 4” front og 2” rear bashøjttalere og 8” tommer sub er lige små nok.
Enig. Men for nu må det være sådan. Og den er indkøbt for at starte en opgradering af det hele. 

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Print side | Luk vindue