Print side | Luk vindue

smart TV eller chromecast

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158431
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 10:39


Emne: smart TV eller chromecast
Skrevet af: zumosol
Emne: smart TV eller chromecast
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 20:01
Hej

Jeg står over for at skulle købe nyt TV, og har til dato kun haft et ældre Sony, og ellers kørt resten fra Dvbviewer/MediaServer+ Plex, til en projektor/ pc monitor + lidt stream til køkkenet og stuen (det gamle Sony TV, begge med Chromecasts. dvs DR.dk via chromecast styret fra mobilen, og div andre kanaler til chromecast fra PC'en. så langt så godt... (sjovt nok er det ikke lykkedes mig at få live tv til at starte på chromecast hvis det startes fra en mobil, men det er en anden historie)

Og, så er det jo lige at jeg til min rædsel opdager at kun Sony, Philips og nogle ganske få andre bruger Android TV, og Smart Tv lyder som om det slet ikke er synderligt smart.  (vidste det godt lidt i forvejen, men havde en ide om "at så dumme kunne Samsung og LG da ikke være".. men det er de åbenbart..??) 
så NU får jeg nok tæsk.. :))
avavavav

Når jeg så samtidigt læser, at der ikke engang findes en app til DR, så er det lige før jeg går helt kold..
Confused
Er det så ikke bedre at bruge Chromecast? og mobilen som "fjernbetjening"  og så droppe Smart TV? hvilket betyder udvalget af TV bliver ganske gevaldigt større? (altså egentlig som jeg gør nu..)
Tilføjelse: overvejer seriøst at kappe satellit forbindelsen, dvs kun streaming TV + evt free to air kanaler via satellit  fremover, så derfor bliver DR app'en lidt vigtig..

Har jeg misforstået noget? Sony barsler med Oreo osv, men hvis ikke man kan se noget så elemntært som DR så er det jo ikke meget bevendt. eller er det bare mig?
Skulle jo nødig ende med at sidde og se TV på mobilen, med ryggen til et slukket kæmpe TV LOL

Mht Kodi:
Kender godt Kodi, men har aldrig haft specielt gode erfaringer med det, f.eks er kanalskift afsindigt langsomme og det går ret tit ned - her i hvert fald. 
Har haft det installeret ca en uge en gang om året, bare lige for at teste nye versioner, i håb om at det var blevet bedre siden sidst. (dvbviewer og mediaserver går aldrig ned til sammenligning, som i ALDRIG!!)

på forhånd tak for input og råd.. :)









Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 20:21
Køb det tv der viser bedst billede og tilføj så en ATV4. Den har mulighed for DRTV app.
Men, forvent ikke samme billedkvalitet fra stream som ved en antenne.

Klaus (cable cutter - for 17 år siden, nu kun FTA kanaler og DRTV app)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 20:36
Er det overhovedet muligt IKKE at købe et tv som på den ene eller anden måde kaldes "smart"? - men vil klart give KlausDM ret. Glem alt om funktionerne i TV'et. Sørg for det har den bedste brugerflade til flow-tv som du kan leve med, og den bedste panelkvalitet du vil investere i, og køb så et ATV. LG's "smarttv" er nu ganske fine, men DR laver ikke nogen applikation til ret meget andet end apple-tv/iios og lidt android eller via en web-side, så lad endelig være med at tro man kan bruge TV'ets egen platform til noget som helst.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 20:50
Lidt min egen tanke, kunne man købe en ren tv-monitor, og så en eller anden box... :)


Jeg er helt med på at stream ikke kan sammenlignes med f.eks et Sat-signal, det er jeg helt med på.
ATV .. jeg har aldrig kunnet lide A... der er jo også alm DVB til DR egentlig. Lidt snyd man skal betale for at se DR via satellit egentlig !! men det bliver der nok ikke lavet om, på desværre. Kunne ellers være godt med en gang 4K tv fra DR via satellit :)..drømme drømme.. 
 
Nå men jeg er da blevet klogere på u-smart TV hehe.. tak!!



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 21:56
Det der med produkter fra A... producententen, det kender jeg godt, sådan havde jeg det også engang.

Men, hvorfor lade et navn udenpå produktet være en forhindring for at få den bedste løsning?

Jeg bed i “det sure æble” og har ikke fortrudt det......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 10-Juni-2019 kl. 22:25
hvorfor er det du mener smart tv er usmart ?

Jeg synes det fungerer ganske ok.
Har lige testet om live DR tv fra mobil app virker på den indbyggede cromecast i mit Android tv. Det virker fint.

Jeg synes dog det er for bøvlet at bruge en mobil til at styre sit tv, så har aldrig brugt cromecast, men det virker fint.

Jeg bruger de indbyggede Android tv funktioner til 80% af mit forbrug. De sidste 20% bruges et ATV. Fjernbetjeningen til tv’et virker selvfølgeligt også til atv.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Juni-2019 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Lidt snyd man skal betale for at se DR via satellit egentlig !!


Gør du nu også det? Er det ikke de øvrige kanaler i din pakke du betaler for, og så følger DR gratis med?
Sådan var det ihvertfald tidligere.

I øvrigt er jeg enig med de andre i, at et SmartTV ikke er særlig smart.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-Juni-2019 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Lidt snyd man skal betale for at se DR via satellit egentlig !!



Gør du nu også det? Er det ikke de øvrige kanaler i din pakke du betaler for, og så følger DR gratis med?
Sådan var det ihvertfald tidligere.

I øvrigt er jeg enig med de andre i, at et SmartTV ikke er særlig smart.

Flemming

ikke siden at dr blev digital på antenne. Der blev det tilladt af satellit tv at kryptere Dr


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 11-Juni-2019 kl. 13:58
synes DRTV Appen er helt ok mht billedkvalitet.

Tidligere lå der programmer i bedre HD udgaver end selve kanalerne, dengang de endnu ikke var opgraderet til HD.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 03:15
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Når jeg så samtidigt læser, at der ikke engang findes en app til DR, så er det lige før jeg går helt kold..
Confused
Er det så ikke bedre at bruge Chromecast? og mobilen som "fjernbetjening"  og så droppe Smart TV? hvilket betyder udvalget af TV bliver ganske gevaldigt større? (altså egentlig som jeg gør nu..)
Tilføjelse: overvejer seriøst at kappe satellit forbindelsen, dvs kun streaming TV + evt free to air kanaler via satellit fremover, så derfor bliver DR app'en lidt vigtig..

Har jeg misforstået noget? Sony barsler med Oreo osv, men hvis ikke man kan se noget så elemntært som DR så er det jo ikke meget bevendt. eller er det bare mig?
Skulle jo nødig ende med at sidde og se TV på mobilen, med ryggen til et slukket kæmpe TV LOL


1. Mht Android TV som du nævner, så har de netop som reglen indbygget ChromeCast Ultra funktion - Og jeg har i hvertfald intet problem med at starte DRTV's livekanaler fra mobilen hverken på mit arbejdes ChromeCast eller på mit Sony AF8's indbyggede ChromeCast.

2. Hvis du kan få antennesignal igennem fra luften, så har du DRTV (arkiv) via HbbTV direkte på fjenbetjeningen. HbbTV funktionen er reelt samme indhold og brugerflade som hvis du havde en enhed med app, bare uden link til live kanalerne. Det eksisterende antennesignal som basis for HbbTV er jo nok at regne som grunden til at man ikke har fundet det nødvendigt at inkludere live-streaming i HbbTV funktionen. Sony har så for sit vedkommende en DRTV Hbbtv genvej lagt ind i OS'et som en genvej man kan vælge fra smart-tv platformen, selv hvis man ikke har noget antennesignal til TV'et - Det er nok det [altså hbbTV funktionen] du har hørt som det der ikke bærer links til live kanalerne.

3. Oreo er implementeret på langt de fleste nyere Sony TV (som du specifikt benævner) - Og Oreo fungerer både upåklageligt og bredt i forhold til de Dansk tilgængelige tjenester som platform. Det er meget få tjenester det er nødvendigt at bruge den indbyggede ChromeCast funktion til (f.eks. konens Hayu og DR-live kanalerne - hvis man ikke har FTA antenne-forbindelsen)

4. Hvis du også vil streame gratiskanalerne fra satellit til dit smart-tv, så kan et program som TV-Mosaic anbefales - Der er en slags strømlinet og mere brugervenlig version af ProgDVB og virker aldeles glimrende til Android-tv uden transcodinger - faktisk har Android TV klienten flere indstillingsmuligheder end ATV klienten, herunder match framerate. Man kan også lige som med ProgDVD tage signalet med i byen på sin mobil (uden transcoding) og afspille de ude i byen på en ChromeCast, hvor der i sidstnævnte tilfælde (ChromeCast) så dog skal transcodes på server siden. Jeg har en NUC stående 24-7 som gameserver der sekundært tjener som DVB server både ude og hjemme. ProgDVD har i øvrigt også et plugin der burde kunne det samme, men jeg fik den gang for længe siden jeg rodede med det, aldrig ProgDVB appen på Android-tv og telefon til at køre lige så stabilt og seamless som TV-Mosiac (der er klippestabilt) og blev alligevel tvunget til at bruge TV-Mosiac, da det var mere cross-platform og dermed også virkede til ATV'et som jeg skulle bruge i stuen da projektoren derinde jo slet ikke har smart-tv-funktion indbygget.


Fra mine egne erfaringer med Android OREO og ATV syntes jeg personligt at den absolut eneste grund til at købe et ATV i forhold til bare at bruge Android OREO smart-tv funktion er ATV'ets match content & framerate funktion som virker på de vigtigste (men ikke alle) app, men man kommer i det mindste langt med korrekt framerate hvis ATV'et som udgangspunkt står i 50 Hz. Til gengæld sutter ATV'et røv til YouTube som Android-TV'et heldigvis er markant bedre til.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 10:33
Jeg synes nu at jeg gør, da DR stort set er det eneste jeg ser/ er interesseret i. Det tvinger mig da til at betale en formue for se DR via satellit.( Som stadig efter min bedste overbevisning giver det bedstebillede) opløsning/ bitrate)



Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 10:37
min x har en A dims.. og er ret træt af den, jeg holder mig til Android indtil videre...alt jeg har kørende fra Google det virker 100%.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 10:41
tak for dit lange svar, jeg vil lige prøve at kikke nærmere på tv-mosaik, og vender tilbage senere.
Skriver fra mobilen på arbejdet...

Men det lyder helt klart som om jeg må hoppe på et Sony tv...



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

min x har en A dims.. og er ret træt af den,


Hvilken version A-dims og hvad er hun træt af?
Hvis hun er træt nok, kan du vel stort set få den forærende........



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 14:26
Som de fleste her nok ved, så er jeg ikke og har aldrig været den store tilhænger af Apple. Selv jeg må dog indrømme, at når det kommer til streaming, så er bedste løsning, i al fald her i landet, et Apple TV.

Ingen ros helt uden ris dog, da den medleverede fjernbetjening er det argeste stykke l..t. Heldigvis kan man betjene boksen med de fleste tv fjernbetjeninger via HDMI CEC. Det eneste jeg skal bruge den original "touch" fjernbetjening til er at slukke for boksen, men selv det kunne man med lidt ekstra indsats gøre uden.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 18:26
Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale


Skrevet af: miri
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 19:07
Hvis du gerne vil have DR live kanalerne på Android TV, så har mkjensen en beta app. Du kan høre om han vil give dig adgang.... 

-------------
miri


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 19:21
Helt enig m KlausDM og Arazel . Principper og fordomme ender desværre nogle gange ud som en festbremse - bla i dette tilfælde hvor AppleTV er det helt oplagte valg . :


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

min x har en A dims.. og er ret træt af den,


Hvilken version A-dims og hvad er hun træt af?
Hvis hun er træt nok, kan du vel stort set få den forærende........



Klaus
Aner det ikke...Hun bruger den lidt,  menuerne er noget skod- siger hun. Jeg har aldrig prøvet den, bare navnet giver mig kuldegysninger hahaha
Det ligger helt fast jeg kører Android v.hj.a Chromecast og på selve TV'et.
Streamer fra PC v.hj.a Plex og dvbviewer. til Android.. Det virker altid, og hver gang.







Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du gerne vil have DR live kanalerne på Android TV, så har mkjensen en beta app. Du kan høre om han vil give dig adgang.... 

Ved ikke lige hvem mkjensen er :) men først og fremmest skal TV'et lige købes, så vil jeg vende tilbage til det hvis det er,men tak for tippet !!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har aldrig prøvet den, bare navnet giver mig kuldegysninger hahaha

Tjah, fordommene afholder dig fra en god løsning.......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 21:11
lad ham dog bare lege med sin pc. Nogle synes det er smart at bruge tid på sin pc. Andre foretrækker en simpel og let løsning.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Når jeg så samtidigt læser, at der ikke engang findes en app til DR, så er det lige før jeg går helt kold..
Confused
Er det så ikke bedre at bruge Chromecast? og mobilen som "fjernbetjening"  og så droppe Smart TV? hvilket betyder udvalget af TV bliver ganske gevaldigt større? (altså egentlig som jeg gør nu..)
Tilføjelse: overvejer seriøst at kappe satellit forbindelsen, dvs kun streaming TV + evt free to air kanaler via satellit fremover, så derfor bliver DR app'en lidt vigtig..

Har jeg misforstået noget? Sony barsler med Oreo osv, men hvis ikke man kan se noget så elemntært som DR så er det jo ikke meget bevendt. eller er det bare mig?
Skulle jo nødig ende med at sidde og se TV på mobilen, med ryggen til et slukket kæmpe TV LOL


1. Mht Android TV som du nævner, så har de netop som reglen indbygget ChromeCast Ultra funktion - Og jeg har i hvertfald intet problem med at starte DRTV's livekanaler fra mobilen hverken på mit arbejdes ChromeCast eller på mit Sony AF8's indbyggede ChromeCast.

2. Hvis du kan få antennesignal igennem fra luften, så har du DRTV (arkiv) via HbbTV direkte på fjenbetjeningen. HbbTV funktionen er reelt samme indhold og brugerflade som hvis du havde en enhed med app, bare uden link til live kanalerne. Det eksisterende antennesignal som basis for HbbTV er jo nok at regne som grunden til at man ikke har fundet det nødvendigt at inkludere live-streaming i HbbTV funktionen. Sony har så for sit vedkommende en DRTV Hbbtv genvej lagt ind i OS'et som en genvej man kan vælge fra smart-tv platformen, selv hvis man ikke har noget antennesignal til TV'et - Det er nok det [altså hbbTV funktionen] du har hørt som det der ikke bærer links til live kanalerne.

3. Oreo er implementeret på langt de fleste nyere Sony TV (som du specifikt benævner) - Og Oreo fungerer både upåklageligt og bredt i forhold til de Dansk tilgængelige tjenester som platform. Det er meget få tjenester det er nødvendigt at bruge den indbyggede ChromeCast funktion til (f.eks. konens Hayu og DR-live kanalerne - hvis man ikke har FTA antenne-forbindelsen)

4. Hvis du også vil streame gratiskanalerne fra satellit til dit smart-tv, så kan et program som TV-Mosaic anbefales - Der er en slags strømlinet og mere brugervenlig version af ProgDVB og virker aldeles glimrende til Android-tv uden transcodinger - faktisk har Android TV klienten flere indstillingsmuligheder end ATV klienten, herunder match framerate. Man kan også lige som med ProgDVD tage signalet med i byen på sin mobil (uden transcoding) og afspille de ude i byen på en ChromeCast, hvor der i sidstnævnte tilfælde (ChromeCast) så dog skal transcodes på server siden. Jeg har en NUC stående 24-7 som gameserver der sekundært tjener som DVB server både ude og hjemme. ProgDVD har i øvrigt også et plugin der burde kunne det samme, men jeg fik den gang for længe siden jeg rodede med det, aldrig ProgDVB appen på Android-tv og telefon til at køre lige så stabilt og seamless som TV-Mosiac (der er klippestabilt) og blev alligevel tvunget til at bruge TV-Mosiac, da det var mere cross-platform og dermed også virkede til ATV'et som jeg skulle bruge i stuen da projektoren derinde jo slet ikke har smart-tv-funktion indbygget.


Fra mine egne erfaringer med Android OREO og ATV syntes jeg personligt at den absolut eneste grund til at købe et ATV i forhold til bare at bruge Android OREO smart-tv funktion er ATV'ets match content & framerate funktion som virker på de vigtigste (men ikke alle) app, men man kommer i det mindste langt med korrekt framerate hvis ATV'et som udgangspunkt står i 50 Hz. Til gengæld sutter ATV'et røv til YouTube som Android-TV'et heldigvis er markant bedre til.

Et lidt bedre svar end fra mobilen:

1/ godt :) Jeg bruger i dag app'en på mobilen til at starte DR stream på Chromecast. 
2/Helt klart med i planerne nu, at få klasket en antenne op !!
3/det lyder som om jeg er overbevist :) og lidt glad for jeg ikke strøg ud og købte en samsung eller en LG. Lidt trist man ikke kan få en Samsung QLED, eller LG OLED f.eks med android, men sådan er det tilsyneladende. Dumt af dem.
4/det kommer jeg til at kikke nærmere på, har du brugt/ bruger dvbviewer og Mediaserver?
   mit største problem er, at jeg ikke kan starte live streams fra mobilen til TV 
det virker på mobilen, men når jeg trykker "cast" til et TV så skifter billedet godt nok på TV'et, men til en grå flade med et Chrome logo. og på PC'en kan man se der streames til TV'et, sådan ser det iøvrigt også ud i Home appen. 
Starter jeg streamet direkte på pc'en til et vilkårligt TV med chromecast, så virker det, det er altså når mobilen bruges som "fjernbetjening" det går galt. Dvbviewer bossen - er det Griga han hedder? har simpelthen opgivet, han siger det skal virke, for det gør det hos ham, først gav han hastigheden på min PC skylden, men da jeg så opgraderede til en ret hurtig PC, og problemet stadig er der, gav han op. 
Det eneste han kan se, ud fra de log jeg har sendt er, at der sendes to stream samtidigt, hvorfor kan han ikke se. Så fejlen ligger nok i dvbviewer softwaren et eller andet sted.
Tilsyneladende er der ikke andre - især i Tyskland - der har samme setup, så interessen er nok for lav til at han gider gøre ret meget ved det.
Streamer jeg optagne programmer eller andet fra harddisken via dvbviewer Media Server,  Bluray osv, er der ingen problemer overhovedet.
Men som sagt ...jeg kikker på det der TV-Mosiac ... i allernærmeste fremtid !


Tak for det omfattende svar Smile


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-Juni-2019 kl. 22:15
det må være din telefon der fejler mht stream af live tv til cromecast. Det virker fint på mit setup.

Husk iøvrigt at hvis du streamer fra en browser, så kan du få dårligere kvalitet. På flatpanels findes en oversigt over streaming kvalitet i de forskellige browsere.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 11:31
Ja det er bare et spørgsmål om tid. Først går den til screensavere (hvor lang tid der skal gå kan konfigureres i menuen) og dernæst i standby. Men reelt er det vel nærmest ligemeget med at sætte Apple TV i dvale. Selv i fuld flor trækker den mindre strømeffekt end tv-distributørernes set-top-bokse gør i standby+ tilstand.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.

Hvis du går ind i settings, og går ned i bunden kan du vælge, gå i dvale nu (eller noget lignede), så slukker både den og mit tv

Når man skal tænde den vælger man bare at tænde sit tv og vælge den rigtige indgang så tænder den selv,

så du behøver slet ikke at bruge den medfølgende fjernbetjening

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 18:03
at sætte enheden i dvale direkte er så ikke så fedt hvis man går fra ATV til flowTV og egentlig ikke ønsker den skal slukke tv'et også. - derfor man bare skal slå væk fra input så den ikke tager TV'et med sig :-)

Men ønsker man den skal slukke alt, så er det bare at sætte den i dvale.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

4/det kommer jeg til at kikke nærmere på, har du brugt/ bruger dvbviewer og Mediaserver?
   mit største problem er, at jeg ikke kan starte live streams fra mobilen til TV 
det virker på mobilen, men når jeg trykker "cast" til et TV så skifter billedet godt nok på TV'et, men til en grå flade med et Chrome logo. og på PC'en kan man se der streames til TV'et, sådan ser det iøvrigt også ud i Home appen. 
Starter jeg streamet direkte på pc'en til et vilkårligt TV med chromecast, så virker det, det er altså når mobilen bruges som "fjernbetjening" det går galt. Dvbviewer bossen - er det Griga han hedder? har simpelthen opgivet, han siger det skal virke, for det gør det hos ham, først gav han hastigheden på min PC skylden, men da jeg så opgraderede til en ret hurtig PC, og problemet stadig er der, gav han op. [snip]

Nu er det noget tid siden jeg legede med ProgDVB og dets betalte servermodul - Dengang havde Prog endnu ikke lavet ChromeCast funktion, men der fandtes allerede dengang en Android-TV klient app  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.progdvb.progtva&hl=da" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.progdvb.progtva&hl=da  Det var den jeg brugte. Den virkede for så vidt og havde faktisk mange indstillingsmuligheder og konfigurationsmuligheder også i forhold til dekodere mv. Men den var mere rodet mht kanaloversigt og EPG og den var ikke helt så stabil og troværdig ved kanalskift - altså den gang jeg legede med det - Det kan jo sagtens være at det er blevet forbedret siden = ? 

Da jeg som sagt grundet ATV'et i stuen til projektoren skulle have noget der var mere multiplatform blev det TV Mosiac jeg i stedet kastede mig over - Det har langt færre indstillingsmuligheder end ProgDVD klienten, men virker klippestabilt på mit Android TV - faktisk mere stabilt på Android TV'et end på ATVet, hvor jeg har oplevet at det har været gået ned et par enkelte gange - men også på ATV'et er det generelt ret stabilt og på begge platforme har det samme meget overskuelige EPG som udgangspunkt for kanalvalg (og evt optagelse). Mht til telefon virker det som sagt upåklageligt på telefonen, mens serveren (optimalt via Intel Quicksync eller Nvidia CUVID afhængigt af hvordan serveren nu er udrustet) skal transcode mht brug via Chromecast-funktion. Om der transcodes eller ej sker automatisk efter klientens behov (PC, Android-TV og ATV = ingen transcoding) - med mindre man selv definerer noget andet.  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dvblogic.tvmosaic" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dvblogic.tvmosaic

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

lad ham dog bare lege med sin pc. Nogle synes det er smart at bruge tid på sin pc. Andre foretrækker en simpel og let løsning.

Nu er det jo ikke alt man i enhver sammenhæng bare kan få til at lykkes og spille fejlfrit med et Android-TV (via f.eks. Kodi, VLC mv.) eller et ATV 4K (via f.eks. Infuse, VLC mv). Jeg har stadig min HTPC stående til afspilning af HD musikfiler, ISO'er med flere titler (f.eks. serier hvor infuse blot automatisk vælger det længste afsnit), bitstreaming af titler med HD lydformater med metadata mv - Så generelt fortrækker jeg HTPC'en til afspilning af Bluray ISO'er da det altid virker med alt på alle områder sammenlignet med ATV'et - og jeg er direkte tvunget til at bruge den til bitmatched HD musikfiler. Aktuelt (et projekt jeg skal have taget mig sammen til at få løst) skal jeg i mit specifikke setup ligefrem bruge min HTPC til afspilning af Dolby Atmos titler fra Netflix fordi ATV'et ikke bitstreamer:  https://disqus.com/home/discussion/flatpanelsdk/apple_tvos_far_ny_bruger_flade_support_for_xbox_playstation_controllere_flatpanelsdk/#comment-4489926692" rel="nofollow - https://disqus.com/home/discussion/flatpanelsdk/apple_tvos_far_ny_bruger_flade_support_for_xbox_playstation_controllere_flatpanelsdk/#comment-4489926692  ...Så det er ikke altid det bare er så simpelt.
 


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg synes nu at jeg gør, da DR stort set er det eneste jeg ser/ er interesseret i. Det tvinger mig da til at betale en formue for se DR via satellit.( Som stadig efter min bedste overbevisning giver det bedstebillede) opløsning/ bitrate)

Tvunget ? 

Hvorfor snupper du ikke bare DR via en antenne? Jeg har også SAT og den kvalitet der leveres der, er langt under havde OTA signalet kan præstere.. ikke bare lidt,- MEGET! Hvem har du som udbyder ?


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg synes nu at jeg gør, da DR stort set er det eneste jeg ser/ er interesseret i. Det tvinger mig da til at betale en formue for se DR via satellit.( Som stadig efter min bedste overbevisning giver det bedstebillede) opløsning/ bitrate)

Tvunget ? 

Hvorfor snupper du ikke bare DR via en antenne? Jeg har også SAT og den kvalitet der leveres der, er langt under havde OTA signalet kan præstere.. ikke bare lidt,- MEGET! Hvem har du som udbyder ?
Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?

Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 14-Juni-2019 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

det må være din telefon der fejler mht stream af live tv til cromecast. Det virker fint på mit setup.

Husk iøvrigt at hvis du streamer fra en browser, så kan du få dårligere kvalitet. På flatpanels findes en oversigt over streaming kvalitet i de forskellige browsere.

DET var en interessant melding!! Har en, efterhånden ældre OnePlus 3 med Pie. Har aldrig forsøgt med andre mobiler, men et forsøg værd !!

Jeg er helt med på at det ikke er perfekt i et browser vindue, men i køkkenet er det f.eks ok. I stuen er der jo også mulighed for free-to- Sir kanaler via satellit og så DR på antenne/ nettet.



Skrevet af: azrael
Skrevet den: 14-Juni-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja det er bare et spørgsmål om tid. Først går den til screensavere (hvor lang tid der skal gå kan konfigureres i menuen) og dernæst i standby. Men reelt er det vel nærmest ligemeget med at sætte Apple TV i dvale. Selv i fuld flor trækker den mindre strømeffekt end tv-distributørernes set-top-bokse gør i standby+ tilstand.

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale

Ikke for at hijacke tråden, men det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har jævnligt skiftet væk fra den pågældende HDMI indgang uden at Apple TV derfor er gået i dvale. Måske et spørgsmål om tid? Altså, at boksen går i dvale efter 5-10 minutter.

Hvis du går ind i settings, og går ned i bunden kan du vælge, gå i dvale nu (eller noget lignede), så slukker både den og mit tv

Når man skal tænde den vælger man bare at tænde sit tv og vælge den rigtige indgang så tænder den selv,

så du behøver slet ikke at bruge den medfølgende fjernbetjening

Alt dette er jeg godt klar over. Claus fik det blot til at lyde som om ATV automatisk går i dvale mere eller mindre så snart man skifter væk fra den pågældende HDMI indgang. Det har jeg aldrig selv oplevet, og tilsyneladende ikke uden grund. Smile


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 14-Juni-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?

Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link
Har lige taget en kanal-rundfart: Dvbviewer viser i live MBit, mon ikke det er MBit/s?
Håber tallene kan bruges til noget...

DR1 9-13 MBit/s
Dr2 2-5
DR3 9-13
DRk 2-3
TV3HD 4-6
kanal 4HD 4-6
kanal 5HD 9-11
6'ern 9-11
TV3HD 8-10
TV2 News 8-10
ARD 12-15
ZDF 13-15
3Sat 10-12
RTL 4-5
Fasion 4K 17-20
Pearl UHD (reklamekanal) 24-26
SES UHD Test kanal 2,1-22 svinger helt vildt og hakker, vil skyde på jeg har et codecs problem, den plejer at fungere.
NASA UHD 15-16
Nasa HD 8-9

Kan desværre ikke fange 28 øst hvor der er test udsendelser i 8K, meeen jeg tror faktisk også at mit grafik kort skulle opgraderes hvis det er og min monitor er iøvrigt kun HD...hmm og TV'et i 4K er jo som bekendt ikke købt endnu haha
læste lige at 8K test udsendelsen streamer i 80 mbps... ups.. lyder voldsomt...
Hvad er forskellen så på mbps og MBit (/s?) ?? bits og bytes?

Selve program indholdet kan godt have stor indflydelse på hvor højt tallet er, udsender DR et program der ikke er HD så er tallet lavere har jeg bemærket. DR HD i sin tid lå og blafrede rundt på 13-15 stykker.
DRK ligger ofte og swupper rundt omkring 2MBit..
De tyske kanaler ser virkeligt godt ud. DR er også godt med, men sjovt nok så ser 6'ern og 9'ern studie optagelser super flotte ud. Hvor i mod f.eks film på TV3 HD er nogen gange rent skod, men det afslører bitraten vel måske lidt, selvom den ikke er helt lav, men det kan jo skyldes andre ting..





Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Juni-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

]Hvem har du satellit abonnement hos?
Jeg har Canal Digital og det signal jeg får den vej, er længder bedre end hvad jeg så via OTA sidst jeg blev udsat for det (er dog ved at være længe siden Wink) ?


Viasat, Det er faktisk kun noget af TV3 udbuddet der er i en acceptabel kvalitet... Formel 1 live eksempelvis. Jeg kunne godt tænke mig lidt hårde facts (bitrates etc) hvis der er nogen der ligger inde med et link

Der er stor forskel på kvaliteterne. De to signaler er langt fra ligeværdige - og Canal Digitals signal er DTT/OTA signalet langt overlegent, lige som f.eks. YouSees, stofa's og Waoo's, med fleres DR signaler er DTT/OTA signalet langt overlegent.

Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Google lå sjovt nok inde med et link:

Videobitraten hos Canal Digital (som altid har haft god DVB kvalitet) er VBR 6,5 til 14,7 med Average bitrate på ~11 mbps
...som svarende til Zumosols målinger http://it.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=10903&pid=4811&live=79&sec=0&lang=en&af=1" rel="nofollow - kilde

Videobitraten hos Viasat (som altid har været rædsomme på DVB kvalitet!) er VBR 2,0 til 11,8 med Average bitrate på ~6 mbps
http://it.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=11305&pid=2740&sec=0&live=78&lang=en&af=1" rel="nofollow - kilde

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-Juni-2019 kl. 17:28
@Azrael - ordet automatik er ikke lig med ordet STRAKS. - Det ved jeg du også er bekendt med. - Den gør det stadig automatisk. jeg har dog ikke lige umiddelbart tjekket hvor lang tid der går før den selv går i dvale, men som det jo også er beskrevet. ønsker man noget der foregår hurtigere så kan man indstille det, men jeg har svært ved at se det skulle være noget som helst problem overhovedet, og man burde reelt være fuldkommen kold over det. om det er 1,2 eller 5 min er jo irrelevant når man ikke længere ser noget.


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 15-Juni-2019 kl. 12:23
Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 15-Juni-2019 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 

Alt er jo relativt. Hvis du sammenligner med Visats rædsomhed og bitrater er OTA jo bedre. Men i forhold til YouSee, Waoo, Canal Digital m.fl er OTA signalet noget fuzzy lort hvor selv den indbrændte undertekstning er dårligt nedskaleret fra produktionens 1080i

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 17:14
Hej - et meget negativt indput her fra.. 

og så gik jeg alligevel hen og købte et samsung TV... QE65Q7FNATXXC.
med 2x dvbT/T2, dvb-S/S2 og dvb-C iflg specifikationerne på Samsungs hjemmeside, 2 tunere.
og iflg Power så var Titzen 100 gange bedre..
Jeg røg i med begge ben... 

og nu sidder jeg så her 3 uger efter med hoved i en spand lort.. og er på dybt vand med et ubrugeligt TV

Selve Tv'et har et rigtigt godt billede, er virkelig flot og tyndt, startede med at købe et tv-beslag - til 1000 kr.... så det ser giga godt ud, kun et tyndt kabel til en skjult one-connect box, har købt en Argon forstærker til B&W højttalerne, så det ser hammer godt ud, forstærkeren har samme bredde som B&W'erne, alt andet er skjult. 
100% minimalistisk.. det ser hammer godt ud, indtil man skal se TV..

Har brugt timer og dage på kabel træk, nye fodpaneler til kabler, og skulle så her i weekenden til at sætte min dvb-t antenne op på taget, og begyndte så at spekulere over hvordan i alverden man egentlig søger dvb kanaler ind. Hvor kommer man ind til en dvb-t-tuner og en søge funktion?

Uden at slette sat-kanalerne.. det havde jeg overhovedet ikke skænket en tanke..
menuen til dvb-t og C kunne jeg slet ikke finde...
og endte med at skrive til Samsung support i går aftes..
Efter at have søgt nettet, og forsøgt i 12 timer..

Det kan man ikke.. var svaret så her kl 14 en fredag eftermiddag.... man skal vælge mellem Dvb-t eller dvb-s eller dvb-C eller købe en løs tuner til hver af dem man vil bruge ud over en af dem...
+fik svar på at man ikke kan lave en genvej til dr.tv... "det kan man ikke" men man kan gå ind og åbne browseren "osv osv...

WHAT??? jeg er RYSTET..

samtidigt må jeg erkende at manglen på Android er skræmmende, ikke så meget som en ordentlig app til DR findes i Samsungs verden, man er totalt handikappet. Det kan overhovedet ikke forbinde med resten af huset ( Sonoff, Google Home/Assistant mv....)

Summa summarum for at se DR skal jeg ind i browseren og finde dr.dk manuelt HVER GANG..
Eller købe en Android box/ Chromecast. Den sidste behøver så en mobil, den første sin egen fjernbetjening vil jeg tro... og DET marked er jeg SLET ikke inde i..
men så at JBL kommer med en soundbar, der gør dit Titzen TV til et Android, ..men jeg vil ikek have soundbar..

One-remote og one connect.. my....
Vil jeg bruge dvb-t skal jeg så også købe en tvb-t tuner...
Alt det skjulte hænger bag på den ene B&W og tro mig det trak tænder ud at få det til at hænge og være skjult, så hvor skal så alle de andre bokse hænge og dingle?...
man bliver træt gør man.. det skulle være så smart og så...

Samtidigt har jeg lige set at tv'et nu er sat ned fra 9.999 til 8888 ... virkelig noget man bliver glad for at se.. det er op ad bakke ..
Har mest lyst til at gå amok og kyle det ud..

Det værste er: jeg har tjekket data, i månedsvis før jeg endelig besluttede mig for netop DET TV, udslaget var One connect boksen, EDDER SMART.. seriøst det er det --på papiret..og tv'et kan i sleep mode ligne tapetet bag ved,  NEJ det kan det IKKE i virkeligheden, det er fotoshoppet på samsungs hjemmeside....!!!  og hvordan kunne jeg være så dum ikke at følge min første indskydelse, køb et Android tv, det ved man sku' hvad er, og det virker hver gang, og altid og kan arbejde sammen med alt mulig andet.. hvor dum er jeg lige?? at falde for sådan en gang salgsgas..? Titzen... bande svovle noget skrammel.. amatøragtigt hjemmefusket system.

Nu er det så lige jeg har søgt lidt rundt omkring og så vidt jeg kan se så kan både Sony TV og philips godt søge i to dvb-områder samt blande kanalerne i favorit grupper (som var min plan) og jeg startede med at ville købe netop et Sony..

Så jo, det er rigtigt smart, det betyder, at jeg nu ser DR på mobilen... eller på chromecast på mit old gamle Thompson TV af underlødig kvalitet, men man kan da se DR på det.. og skifte kanaler uden styrmester eksamen..uden one-remote-connect.. 

Bare lige en sørgelig historie, og hvis jeg som betragter mig selv som lidt af en nørd, og har rodet med den slags i mange år, og alt funker på min PC og i hjemmebio'en.. IKKE kan købe et TV der virker, hvordan står fru hansen så i l... til halsen, der ikke aner hvad dvb er.. KORS det må være svært..
Hvem kunne dog tro at to tunere og 3x dvb understøttes betyder enten eller? det står der INGEN steder.. ingen steder overhovedet. der står tilgengæld at det er et Smart TV..
hvor smart er DET lige?

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

grrrrrrrr 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 17:51

 Uanset hvilket såkaldt "Smart" TV der købes, er de ikke så smarte længe, opdatering ophører hurtigt, så køb et usmart TV, og en extern medie boks, de slår de smarte TV med flere længder.
Det eneste jeg bruger på det smarte TV så længe det er muligt er HBB TV, Netflix og You Tube, det resterende kommer fra en Android boks og en You See boks.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 18:02
ja.. det bliver nok udgangen på det, hvilken android boks er så smart at man kan bruge en samsung one-remote? til at styre den?

alternativet er at placere min alt for store PC med 4 tunerkort midt på stuegulvet, og efterfølgende skilsmisse hahaha



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 18:23

 Når You See boksen bruges, så er det Remoten dertil som bruges, og når det er Shield TV, så er det Remoten dertil som bruges. Enhederne er sat op til TVet med CEC, så det tænder/slukker med de anvendte enheder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

Ud over at det hedder WAF (uden faktor) bagefter, så er der nogenlunde det jeg har gjort. Min skærm er en monitor med højttalere. Resten er lokket ind i et skab (der kan lukkes for) of det hele styres så med en B&O fjernbetjening.

WAF på 98% (de sidste 2% mangler på grund af størrelsen på skabet).

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 18:35

 Ja, TVet er i bund og grund kun en Monitor, det er den funktion det bruges til for det meste.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Når You See boksen bruges, så er det Remoten dertil som bruges, og når det er Shield TV, så er det Remoten dertil som bruges. Enhederne er sat op til TVet med CEC, så det tænder/slukker med de anvendte enheder.

OK, jeg må nok lige søge lidt, men den der Shield var måske en ide :)
jeg er lige nået til en del-konklusion, og det er at jeg (kun måske) vil nøjes med DR som stream via en androidboks, og droppe dvb-t men nu må vi se.
Jeg fik den geniale ide at skrive til Power ang deres prisnedsættelse, og fik sørme 1122 retur (prismatch) på mit glatte ansigt, så det kan jo så bruges til nyt udstyr :)


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:13
Tjah sorry, men dit TV-køb er på ingen måde spildt hvis du NU vil købe det ATV.

Det har jo ikke ret meget med alt andet Apple at gøre - det virker bare SÅ nemt! Du kan ikke engang se det er Apple, det er bare en lille sort vidunder-boks.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:14

 Der er ikke endnu en DR HBB TV App på Shield TV, men da den er på TVet, betyder det ikke noget.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:17
Køb evt et atv, den kan fint bruges med din Samsung fjernbetjening.
Jeg bruger selv en på mit usmarte Samsung tv.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

Ud over at det hedder WAF (uden faktor) bagefter, så er der nogenlunde det jeg har gjort. Min skærm er en monitor med højttalere. Resten er lokket ind i et skab (der kan lukkes for) of det hele styres så med en B&O fjernbetjening.

WAF på 98% (de sidste 2% mangler på grund af størrelsen på skabet).

Klaus

ja self... WAF uden "faktor"... I know..
det var egentlig en joke, madammen er skredet for mange år siden hahaha Big smile
Men jeg synes faktisk selv det ser frygteligt med en PC under TV'et..

jeg overvejede også det med skabet, ud over at jeg ikke har et egnet skab...der ville se pænt ud, men one connect kablet er for kort, og skulle under et dørtrin.. og tjek lige prisen på et længere kabel, så dropper man hurtigt den ide, derfor kom den til at hænge bag på højttaleren. men en PC- mere... kunne godt have været en løsning, også i et skab..og sådan har det også været tidligere dog uden skab, indtil sat-kortet stod af.. kønt var det ikke.
Argon forstærkeren fungerer så til gengæld med samsung fjernbetjeningen både volume og on off osv..
mht PC i stuen, arrghh, joooh jeg har pc'en i den anden ende af huset med dvbviewer der også fungerer som server for plex, og den bruges direkte med projektoren i hjemmebiografen, som efterhånden er oldnordisk, en old gammel 720P sanyo Z3 projector og en Onkyo surround forstærker et 7-1 setup, med sammenstykkede gamle dele, bla. nogle gamle sansui højttalere med 10" basser og 10" slaver, spiller vanvittigt højt med en gammel 300W sansui forstærker+ en stak billige dantax højtalere som side og bag, og en jbl center, + en billig 15" sub. -lyden til film er super fantastisk, men nok ikke ligefrem THX, men f.eks i skyfall hvor gasflaskerne og helikopteren eksploderer er det ret realistisk, naboen ringede efter brandvæsnet sidst jeg så filmen  LOL  og jeg lider af tinnitus..Confused


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Køb evt et atv, den kan fint bruges med din Samsung fjernbetjening.
Jeg bruger selv en på mit usmarte Samsung tv.

Atv kan kun stå for Android TV Big smile


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:15
Er det ikke bare at smide den gamle chromecast til det Samsung til at starte med?
Så må du bruge lidt tid på at finde ud af om en shield kunne være en løsning for dig når du nu ikke vil have Apple. 
Er selv glad for mit Apple tv den eneste mangel jeg kan se er bitstreaming af HD lyd, men kan ikke rigtigt høre forskel når jeg sætter pc’en til på mit 5.1 setup, så jeg tror manglerne ved shielden ville have generet mig mere. 

Edit: Power har 30 prisgaranti og retur ret, har du ikke lidt at løbe på når du skriver 3 uger


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:18
 
 Hvad mangler Shield.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Nu er det lidt over et år siden jeg tog valget, så det kan jo have ændret sig.
Apps, blandt andet DR
Automatisk tilpasning af billede til indhold (nogle apps kunne men ikke på system niveau)
Dolby vision 

Hvis man har lidt andet Apple grej er AirPlay også at fortrække over chromecast, men til gengæld er det jo nærmest værdiløst hvis man ikke har.

Der udover virker det til at nye tjenester/funktioner kommer først til atv, har viaplay f.eks. åbnet for 4k til shield endnu?  


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Aner det ikke, jeg har kikket på den endnu, så jeg ved rent faktisk intet om den !!


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Aner det ikke, jeg har kikket på den endnu, så jeg ved rent faktisk intet om den !!

nåhh, det var ikke til mig LOL


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:37

 HBB TV er på TVet, så det er ligemeget, har ikke problemer med billed tilpasning. Shield har 4K.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Er det ikke bare at smide den gamle chromecast til det Samsung til at starte med?
Så må du bruge lidt tid på at finde ud af om en shield kunne være en løsning for dig når du nu ikke vil have Apple. 
Er selv glad for mit Apple tv den eneste mangel jeg kan se er bitstreaming af HD lyd, men kan ikke rigtigt høre forskel når jeg sætter pc’en til på mit 5.1 setup, så jeg tror manglerne ved shielden ville have generet mig mere. 

Edit: Power har 30 prisgaranti og retur ret, har du ikke lidt at løbe på når du skriver 3 uger

Hej

jo, og jeg har faktisk sat den gamle Chromecast til nu, det fungerer som sædvanligt.. ud over manglende tv i køkkenet.. haha.. 
 og det bliver løsningen lige indtil videre, så må jeg jo gøre op med mig selv om jeg beholder monitoren, eller...?
Jeg var nede i Power, og de aner ikke om der er andre TV der kan bruge både dvb-t og s samtidigt.
Eller også vil de ikke tale om det..? 
Det gav mig dog ret i at det er underligt, samt at der intet står om at det ikke kan lade sig gøre nogen steder. ( muligvis bare en sælger der talte mig efter munden, kunden har jo altid ret ..)
UMIDDELBART er tv'et flot, og med en android boks vil alle problemer undtagen dvb-t være løst.. tror jeg nok :) man skal ikke glæde sig for tidligt.. så bliver man bare skuffet.
Det er korrekt de har 30 dages returret, men... lidt tvetydigt står der i betingelserne at mangler kassen osv, så vil de reducere returbeløbet... det er vist det man kalder en buffer eller en bagdør til ikke at give det fulde beløb retur. 
-og inderst inde så ved jeg jo ikke om næste TV så bare giver andre problemer, hvad er så fejlene hos Sony osv..?

jeg har lige fået refunderet forskellen i beløbet fra jeg købte det og til tilbuddet denne weekend, så ingen problemer der kan man sige!!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:53


 Der kan skiftes mellem de enkelte Tunere, så der kan sagtens modtages fra forskellige platforme, det kan i alt fald gøres på mit ældre Samsung.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 HBB TV er på TVet, så det er ligemeget, har ikke problemer med billed tilpasning. Shield har 4K.

Ja HBB er på tv’et hvis man har antenne i, det har OP ikke så det betyder nok noget for ham, for mig er det bare det at skulle skifte fra boksen til en dr kanal på tv'et som virker som nogle ekstra skridt.
Du har ikke problemer med tilpasning af indhold, men bruger du apps som levere indhold i forskellige hastigheder, er problemet løst det sidste års tid?
Ja den har 4k, men tidligere leverede f.eks. viaplay ikke 4k til shield selv om der var åbnet til atv tror faktisk ikke det har ændret sig. 




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 21:03

 Der kan skiftes mellem 50/60 Hz og diverse fps. Har en lille antenne til DVB-T, You See er enten via Boks eller Shield.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der kan skiftes mellem 50/60 Hz og diverse fps. Har en lille antenne til DVB-T, You See er enten via Boks eller Shield.

Ja ja man kan skifte, men hvis du har valgt 50 og starter en app som har indhold i 60 skifter den så selv til 60 eller er det stadigvæk en ting som udvikleren af appen selv skal programmere ind i sin app?
En lille antenne hjælper stadigvæk ikke OP meget når tv’et ikke vil køre DVB-T sammen med DVB-S. YouSee sender også hbb signalet i deres DVB-c så du behøver vel ikke antennen, hvis det er den måde du får YouSee. 

Der er vist ikke nogen perfekt boks som bare kan det hele og har det hele, derfor jeg siger at OP må bruge lidt tid på at finde ud af hvilken der er bedst til de ting han skal bruge den til.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 21:39

 HBB TV kan ikke bruges når det er via TV boksen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



 Der kan skiftes mellem de enkelte Tunere, så der kan sagtens modtages fra forskellige platforme, det kan i alt fald gøres på mit ældre Samsung.

hvis det var til mig:
der kan kun skiftes mellem tunerne ved selve scanningen, der vælger man enten dvb-t,c eller s
ved dvb-t scanner den og fjerne alle dvb-s kanaler.
ved dvb-s sker det samme bare omvendt.
man kan ikke vælge både dvb t og dvb s
kun en tuner kan vælges, og den der vælges er den der skal bruges fremover som den eneste.

det værste er at prøver man efter en dvb-t scanning, at indlæse dvb-s kanalerne fra en usb stick, for at genoprette, så går tv'et totalt i sort, som i dyb sort, med meget kontrast, grundet Qled, hahaha

Det kræver så at man hopper ind i sat menuen ( hvor man scanner ) og skal genopsætte diseqc, LNB, samt sat-positioner, og så skal man vælge sat selvfølgelig, dvs fjerne krydset fra Dvb-t...
starte en scanning, hvorefter tv'et går i sort igen, og efter det startes virker det så..og kanaler mv er indlæst fra usb.
faktisk en smart ting at man kan gemme kanallisten på en usb nøgle.
det er nok derfor de kalder det er smart tv !!! LOL

MEN det mystiske er at jeg for et par timer siden ( havde ikke set det) har fået en mail fra Samsung hvor de kort skriver at på mit tv kan man godt alligevel, da der er to antenne indgange, men IKKE et ord om hvordan, men beklager misforståelsen.
og så skriver de at en ny dvb-t scanning vil slette en gammel dvb-t scanning en ny dvb-s scanning vil slette en gammel..

Det kan jeg godt følge, 100%- det er forventet vil jeg sige... og ret normalt !

men hvad de egentlig mener med den mail, har jeg lige skrevet og spurgt om?, samt udbedt en udførlig forklaring på hvordan man scanner både dvb-t og s på samme tid. hvis det altså er det de mener man godt kan alligevel.

så jeg afventer i spænding Embarrassed
jeg tror ikke på det kan lade sig gøre uden en software ændring, der mangler simpelthen et menu punkt/ eller mulighed for at sætte flueben i både dvb-s og t på samme tid.

over and out for idag tror jeg - tak for de mange kommentarer !! 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 21:57

 På mit Samsung kan de ikke indlæses på samme tid, først indlæser man f.eks DVB T, så vælges der f.eks DVB S, der indlæses der, så vælger man den Tuner man ønsker at se programmer fra.
Ganske som på en radio hvor man kan vælge mellem FM, Mellem og Kortbølge.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: cloudy
Skrevet den: 19-Juli-2019 kl. 22:13
zumosol: for at skifte mellem de 3 forskellige tunere, skal du trykke og holde på landskabsknappen i nogle sekunder, så er du i shortcuts skærmen. Der kan man vælge tuneren, og den husker også de tidligere indlæste kanaler (ja, det manglede da også bare!). 

Mht. den indbyggede chromecast, så virker den med youtube, men har ikke kunne caste yousee.tv eller de fleste andre streaming sites.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 20-Juli-2019 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

zumosol: for at skifte mellem de 3 forskellige tunere, skal du trykke og holde på landskabsknappen i nogle sekunder, så er du i shortcuts skærmen. Der kan man vælge tuneren, og den husker også de tidligere indlæste kanaler (ja, det manglede da også bare!). 

Mht. den indbyggede chromecast, så virker den med youtube, men har ikke kunne caste yousee.tv eller de fleste andre streaming sites.

Hej, trykker jeg på landskabs knappen kan jeg kun vælge sat-tv.
Men egentlig er det jo klart, for der er kun scannet sat-tv ind, jeg kan ikke andet.

Jeg afventer stadig svar på den sidste kryptiske meddelelse fra Samsung, den kommer nok mandag, håber jeg.



Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 21-Juli-2019 kl. 22:49
Comcast synes jeg synes jeg altså lkke fylder meget bag på mit tv.
Og så så min søster kæreste havde sat en Apple TV boks bag på deres gamle plasma tv. 


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 23-Juli-2019 kl. 19:28
Lige en update:
Samsung har svaret, jeg vil ikke copy/paste deres svar, det synes jeg ikke man kan være bekendt, men kort fortalt fortæller de, at de ikke ved det, samt at de selv har fået divergerende informationer omkring det. De vil nu forsøge at teste det, samt skaffe flere informationer og vender tilbage senere.

Jeg må være den første kunde på verdensplan der bruger både satellit og Dvb-t, jeg kommer nok i Guinness Record Book? jeg går viralt det tror jeg... på forsiden af BT : TV ejer RASER...hehee
Thumbs Up

et link:
https://rasende.dk/" rel="nofollow - https://rasende.dk/
LOL





Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 08:53
Hej igen igen

Jeg rykker stadig Samsung for svar, men de er noget tavse.

Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..






Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

...
Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..
Godt nok noget tid siden jeg har haft SAT antennekablet sat i mit "næsten nye" Pioneer PDP-LX5090H, men er da ret sikker på jeg har haft både DVB-T og SAT kørende samtidig. Smile
Tjekkede lidt i setup, og kan se der ligger nogle SAT kanaler, samtidig med DVB-T er kørende.

Men da jeg faktisk kun ser TV igennem HTPC, bruges  skærm nærmest kun som monitor. Wink

EDIT: Trak et SAT kabel hen over stuegulv, og ja det virker med DVB-T + SAT og rester fra gammel analog tuner opsætning (men intet signal på analog LOL )
Desværre har TV ikke DVB-C tuner. Cry


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[Godt nok noget tid siden jeg har haft SAT antennekablet sat i mit "næsten nye" Pioneer PDP-LX5090H, men er da ret sikker på jeg har haft både DVB-T og SAT kørende samtidig. Smile

Det kan man godt.

Havde min 5090 på intern tuner i forbindelse med projekt “nye møbler” i stuen.
Den er bare ukristelig langsom til kanalskifte i forhold til triax boksen.....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 20:40
Update:
stadig ikke en lyd fra Samsung.
overvejer at skippe tv'et.. så det er hermed til salg.
Det har ikke været tændt i over en måned.
byd..


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 21:14

 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.

Altså med mindre Samsung kommer med en opdatering, hvilket jeg seriøst tvivler på, så kan jeg godt se jeg har kastet 10.000 til et tv+ 1000,-til et ophæng, samt 2500,- til en cec forstærker direkte ud af vinduet. 

Jeg skulle nok have fulgt min første indskydelse: Sony +Android.
Og ikke været hoppet på skrønen om at Titzen er bedre osv..
Det var tanken om one-Connect og One-remote der fik mig lokket i en fælde, hvem kunne vide det også betød one-channel only

Det er det flotteste tv ..i slukket tilstand.

rygterne siger der er ad adskillige produkter på vej der ændrer dit TV til et Android tv,men..det aktiverer ikke brug af flere tunere...

OnePlus TV ??? ,Men tabet at investeringen i Samsung tv'et lige nu er helt godnat.. 






Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 22:10
 Et hvert TV kan som sådan ænderes til et Android, det kan gøres med en Shield TV, en sådan bruges på mit nye Panasonic, den blev også brugt på det gamle Samsung som ikke er "smart" mere.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Altså med mindre Samsung kommer med en opdatering, hvilket jeg seriøst tvivler på, så kan jeg godt se jeg har kastet 10.000 til et tv+ 1000,-til et ophæng, samt 2500,- til en cec forstærker direkte ud af vinduet. 

Cec forstærker, hvad er det?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-August-2019 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Mine forældre har lige købt et Samsung, som jeg satte op for dem til Kabel TV, der kunne vælges mellem Sat, kabel TV og og Antenne i opsætning, men ikke mulighed for som på mit af ældre dato at der kunne skiftes mellem den ene eller den anden, så når der var valgt Kabel TV og søgt ind, så kunne der ikke vælges andet, der er så ikke i det tilfælde brug for andet, der kunne kun bruges den ene af de 3 muligheder. Der kunne godt vælges  en anden Tuner, men så blev Kabel TV slettet.


Det er ikke korrekt. Selvfølgelig kan der vælges alle tre tunermodes, men kun én ad gangen (og der bliver ikke noget slettet), så du kan f.eks. ikke optage fra en sat kanal samtidig med du ser en kanal fra kabel tv eller antenne. Det kan man derimod med en Linux boks med de ovennævnte tunere.

Flemming






-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 00:23
.. muligt at udtrykket er lidt forkert, men 
forstærkeren kan styres via samsung fjernbetjeningen , og tænder og slukker sammen med tv'et
https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 00:49
Jeg har kikket på Shield, og det var en delvis løsning, men er vi stadigvæk på One-Remote? eller kræver det flere fjernbetjeninger?, hvis man kan sige det på den måde?
Der er en ny Shield på vej, -siger rygterne- den nuværende er årgang 2015, i min verden er det tæt på stenalderen... :)))) ...men hvis det er løsningen så..
men stadigvæk, så mangler dvb-t.

- og hvor mange ekstra apparater skal der tilkøbe for at opveje tabet ved at skrotte samsung TV'et? og købe et TV der virker?

Det jeg mener med det er, Shield koster ca 1500, venter jeg på næste model, som forventes at komme inden jul, så er vi nok lidt højere, måske 2000,- ? ( det er kun et gæt at den nok bliver dyrere..)

og hvis fjernbetjeningen fra TV'et ikke kan styre den, skal der indkøbes en der kan styre begge. dvs som jeg er orienteret både kunne styre bluetooth og/eller RF/infrared
så langt så godt..

så skal der findes en dvb-t box der ligeledes kan styres at enten TV'ets fjernbetjening sammen med de to andre ting, eller der skal købes en dims der kan styre hele molevitten og det gælder også forstærkeren.
Forstærkeren tænder og slukker selv, (CEC) men volume knappen vil den fungere på en fremmed fjernbetjening? den virker med Samsung fjernbetjeningen, men den kører bluetooth så vidt jeg ved...??
alt i alt, lappeløsning på lappeløsning..

Samtidig skal samtlige ekstra bokse så kunne hænge sammen med One-connect boksen bag på min højttaler, uden at dække basporten på bagsiden, og ikke kunne ses fra siden. det er selvfølgelig et underligt krav, men når nu udgangspunktet var at der skal hænge et TV på væggen uden kabler, og div synlige bokse.

Meningen var at det hele skulle være skjult, og i den forbindelse, vil fjernbetjeninger til alle dimser fungere hvis dimserne sidder bag på højttaleren skjult? 
Det vil det kun, hvis det er RF eller bluetooth, er det infrared, så er det muligvis ikke så godt, og kan man få en fjernbetjening der sender bluetooth og infrared samtidigt f.eks? det har jeg aldrig hørt om ..




Skrevet af: svbg1979
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 08:19
Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.


Skrevet af: svbg1979
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Hej igen igen

Jeg rykker stadig Samsung for svar, men de er noget tavse.

Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..



Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 09:45

[/QUOTE]

Hej.

På min svigermors Blaupunkt tv er det muligt. Hun kan både se DVB-T2 og DVB-S/S2.

Og det er et tv på 32" til blot 1500 kr. købt for nogle år siden.
[/QUOTE]

Det kunne jo godt tyde på at jeg måske skull finde mig et  BlaupunktTV. Embarrassed


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg må være den første kunde på verdensplan der bruger både satellit og Dvb-t, jeg kommer nok i Guinness Record Book? jeg går viralt det tror jeg... på forsiden af BT : TV ejer RASER...hehee


Nej, men du er måske den eneste der ikke kan finde ud af det. Undskyld, men prøv at følge manualen.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 10:37
 Der er ikke noget at hente i papir manualen der står ikke meget, så det må være i E manualen, den var jeg ikke inde i da jeg opsatte mine forældres TV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 24-August-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg må være den første kunde på verdensplan der bruger både satellit og Dvb-t, jeg kommer nok i Guinness Record Book? jeg går viralt det tror jeg... på forsiden af BT : TV ejer RASER...hehee


Nej, men du er måske den eneste der ikke kan finde ud af det. Undskyld, men prøv at følge manualen.

Flemming

Der er heller ikke hjælp at hente i e-manualen.
desværre...


Skrevet af: zumosol
Skrevet den: 26-August-2019 kl. 23:22
TV'et er solgt, case closed.





Print side | Luk vindue