Print side | Luk vindue

OLED og alm. tv billede

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158490
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:08


Emne: OLED og alm. tv billede
Skrevet af: 2ben
Emne: OLED og alm. tv billede
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 14:48
Hejsa,

Jeg har været i elgiganten og kigge tv. Gik ind med en ide om at det skulle være OLED og C8 eller C9 modellen.

Men det fik de de mig talt fra og de viste mig et alm. tv signal på C9'eren fra LG - det stod ikke godt. og så viste de mig signalet på et QLED. Der stod billedet meget bedre. Personers hud så meget mere naturlig ud på et QLED. Han sagde at hvis man kun skulle bruge det til streaming og film så var OLED bedst. Til TV signal var QLED bedst.

Hvad oplever i andre som har OLED ? Er i glade og tilfreds ? Oplevede i det samme da i kiggede ?

Mvh. Torben



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 14:52
Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 14:58
Ah for He....... De tjener åbenbart mere på samsung i Elgiganten, for de laver den hver gang. OLED tv er godt på alle former for afspilning.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 14:59

 Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 15:08
Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.
Jeg har det meget lig Radiomanden. Jeg har bare aldrig fattet, at folk går i AV supermarkederne. De ansatte er ofte meget ringe fagligt funderet. Man har sjældent mulighed for at teste det som man er interesseret i. Servicen er efterfølgende til tider ret ringe, for den famøse sælger er da helt lige glad med dig som kunde. Nå, det må folk jo egentlig selvom, bare jeg slipper.

Ofte kan man jo hos en almindelig forhandler, forhandle prisen ned, så prisen ligner den fra AV-supermarkederne - jeg betaler gerne lidt mere for at kunne teste, og have nogle gode sælger/kunderelationer. 

Edit: Jeg glemte jo at svare på spørgsmålet - beklager. Jo jeg er henrykt for mit TV billede via min YouSee boks.

Du har masser af indstillingsmuligheder på et OLED. Jeg har det bare sådan, at når billedet via et OLED er så godt, så hvorfor nu ikke lige få det aller bedste med vha. en kalibrering. Jeg har aldrig fortrudt en kalibrering. Jeg har vel haft omkring 14 fladskærms TV, og kun ét af dem blev aldrig kalibreret, så vidt jeg husker.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 15:41

 Det nye TV blev købt i et Panasonic Center, det kostede lidt mere, men til gengæld blev det leveret, sat op og helt klart  til brug inden forhandleren kørte. Fuld og fin professionel betjening i butikken, det tog en halv times tid med noget snak frem og tilbage, det har de da ikke tid og evner til i et Varehus.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 15:41
Elgiganten som rådgiver  😄😄😄

De anbefaler hvad der tjenes mest på.

Power gør det samme.

Mit gamle plasmas skulle have påfyldt gas.     Så blev rådet til at undgå dem. 

Men det er en ældre historie 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben
ja rigtig glad for vore oled


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 17:21
Hejsa igen,

Hvilke modeller benytter - LG C7, C8, C9 eller sony (kender desværre ikke modellerne) eller Panasonic (kender desværre ikke modellerne) ?

Mvh. Torben


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:26
har de overhoved tv signal i Elgiganten?

De gange jeg har været der, havde de ikke noget tv signal. Hvordan man så vil sælge tv ved jeg ikke. Og sidst var de alle af den overbevisning at man ikke kunne flytte rundt på rækkefølgen af de digitale kanaler. Sådanne var det efter man gik fra analog til digital. De havde endda fat i chefen for afdelingen. Jeg gik grinende derfra 


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:38
Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?
Velkommen til Shrek.Confused


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben

 Panasonic går du ikke galt med, men husk nu at gå til et Panasonic Center. Der er også fine ud af kassen indstillinger på dem, der skal ikke så meget efter justering til for at få er godt billede.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben
hvorfor et LG fremfor et Sony ?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa igen,

Hvilke modeller benytter - LG C7, C8, C9 eller sony (kender desværre ikke modellerne) eller Panasonic (kender desværre ikke modellerne) ?

Mvh. Torben
Tallet efter bogstavet angiver årgang.

LG C7 (2017) osv

Sony AF8 (2018) osv

Panasonic er straks sværere EZ950 og EZ1000 (2017). FZ800 og FZ950 (2018) sådan ca.


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 23:35
Har kigget SONY, men er ikke glad for android styresystemet.

Måske jeg skulle vælge et panasonic OLED. Så kan jeg købe det i et panasonic center isted for elgiganten. Er så skuffet over at de ikke er mere ærlige.

Mvh. Torben


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juni-2019 kl. 23:40

  Android TV OS er det. bedste af dem der er til TVer. Ja jeg har Panasonic, med også en Shield TV udover en You See boks.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?

Velkommen til Shrek.Confused

?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 09:26
Jamen for pokker da   grunden til at alle de små butikker dør og lukker er jo at flertallet ønsker at handler der hvor der er mest at spare for samme produkt.  Herre gud du har en måned til at bestemme dig. Elgiganten har jeg meget positive erfaringer med hvad angår ombytning af defekt tv.
Det er da vel kun ældre mennesker der har brug for at betale for at få sat fjernsynet på væggen. Brug da de dejlige penge du kan spare på noget andet andet elektronik. Og ja inden der bliver hysteri om at det ikke passer og at Oled aldrig får Burn in  så skriver jeg lige... I sidste ende er det jo lorten der ryger tilbage til panasonic /sony/LG  om den er købt i et supermarked eller hos hans nede på hjørnet som også solgte dine forældre det anlæg du fik i konfirmations gave  = same story   udnyt deres viden og sug til dig  og kan de ( eller vil)de lave samme tilbud så køb hos hans på hjørnet.. Men så spar nu de dejlige penge hos de store elektronisk kæder.
Og det med ældre og ophæng af tv er skrevet med masser af ironi 

Mvh Michael 


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 09:29
Jeg ser 95% kun almindeligt flow tv på mit Sony AF8 OLED og er faktisk nærmest lykkelig når jeg ser tv :-) Men selvfølgelig skal farver og kontrast lige trimmes. Kan anbefale at nappe indstillinger fra Rting.com test. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jamen for pokker da   grunden til at alle de små butikker dør og lukker er jo at flertallet ønsker at handler der hvor der er mest at spare for samme produkt.  Herre gud du har en måned til at bestemme dig. Elgiganten har jeg meget positive erfaringer med hvad angår ombytning af defekt tv.
Det er da vel kun ældre mennesker der har brug for at betale for at få sat fjernsynet på væggen. Brug da de dejlige penge du kan spare på noget andet andet elektronik. Og ja inden der bliver hysteri om at det ikke passer og at Oled aldrig får Burn in  så skriver jeg lige... I sidste ende er det jo lorten der ryger tilbage til panasonic /sony/LG  om den er købt i et supermarked eller hos hans nede på hjørnet som også solgte dine forældre det anlæg du fik i konfirmations gave  = same story   udnyt deres viden og sug til dig  og kan de ( eller vil)de lave samme tilbud så køb hos hans på hjørnet.. Men så spar nu de dejlige penge hos de store elektronisk kæder.
Og det med ældre og ophæng af tv er skrevet med masser af ironi 

Mvh Michael 

Jeg bliver nu lidt ked af at læse sådan et indlæg. Jeg føler nok, at den dag at vi ikke mere har de mindre selvstændige butikker, så bliver Danmark et "fattigere" land - for vi har kun det ligegyldige, og mig selv, mig selv - og mig selv tilbage. Vi er desværre allerede godt på vej.

Men okay, jeg er også en gammel idiot.    


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 10:12
Hother du er absolut, ikke en gammel idiot men en af mange som. Elsker det gode udstyr/billede  .  Det jeg vil frem til (som Jeg håber andre kan se) er at tiden er løbet Fra de små butikker og tro mig jeg har handlet meget hos ekspert i gamle dage. I dag æder de store kæder hinanden, jeg savner også grønthandleren hvor man Ku smage på vindruerne og få et rigtigt svar på hvor æblerne kom Fra. Men det jeg vil frem til er at intet taler imod at spare en masse penge på samme produkt leveret til døren. Jow det sku da lige være hvis man intet ved om elektronik eller man er ven med ham der har butikken. Fordi sikkerheden/garanti osv er Absolut en samme begge steder.
Jeg savner gamle dage og servicen og ikke mindst at sælgeren talte fra hjertet på grund af sin begejstring for produktet. Men dengang var der heller ikke prisforskel som i dag 

Mvh Michael 


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 10:23
Men næste gang du besøger din lokale  panasonic center så spørg lige om chefen handler dagligvarer i den lokale spar butik eller i netto / fakta hvor der er penge at spare 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 10:29
Jeg har sendt en PM til 2ben, for at gøre opmærksom på, at Panasonic Center Rødovre/Panasonic - og Recordere.dk afholder Demoaften i dag mellem kl. 17 - 20 (mener jeg det er).

Nu ved jeg jo ikke hvor i verden 2ben slår sine folder, men måske kan han hente en fornuftig pris på en OLED 2018 model, og som formentlig ikke billede mæssigt er ringere end 2019 modellerne (måske bortset fra GZ2000).

Jeg vil også selv være der, for at tage billeder til siden her.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?

På Flatpanels tester vi altid kun TV i standart opsætning. Her er et foto fra vores seneste standart opsætning.

Bemærk de gode fyldige farver, imponerende kontrast og særligt den flotte standart opsætning.





-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 12:34

 Standard (out of the boks) på Panasonic er generelt gode, men der måtte nogle andre indstillinger til for at få det rigtigt der skulle bl.a skiftes billede indstilling til biograf, skifte farve temperatur til kold 2 og skrues lidt på farvemætningen og et par andre justeringer.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben

Du må endelig ikke handle TV andre steder end Elgiganten.
Elgiganten har som den eneste forhandler 30 dages fuld fortrydelsesret, hvilket ingen kan slå. Det betyder også at du får penge retur, hvis prisen falder indenfor 30 dage. 

Det er meget heldigt, hvis dit produkt er i stykker fra start. Du kan så bare bytte varen, få pengene retur og købe et nyt. Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet.

Brug aldrig Elgiganten som rådgiver. Det er et supermarked, så læs anmeldelser og se video omkring det du påtænker at købe, og kør så ud i Elgiganten og gør dit køb uden at lytte eller tale med nogen derude, hvis du kan undgå det.




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-Juni-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Du må endelig ikke handle TV andre steder end Elgiganten.
Elgiganten har som den eneste forhandler 30 dages fuld fortrydelsesret, hvilket ingen kan slå. Det betyder også at du får penge retur, hvis prisen falder indenfor 30 dage. 


Suk. Igen er det bare pris, pris, pris.
Jeg foretrækker den GRATIS forlængede garanti, mn får i et Panasonic Center!

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er meget heldigt, hvis dit produkt er i stykker fra start. Du kan så bare bytte varen, få pengene retur og købe et nyt. Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet.

Hvis TV'et er nyt, kan forhandleren ikke kræve det!


Skrevet af: power
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 06:13
vil også sige at til alm. Tv syntes jeg også Oled skuffede da jeg var i hi-fi klubben og se tv. Der hvor de virkelig har deres force. Er ved Blu Ray. 
Så det ente også med andet. Da jeg alligevel ser film i hjemmebiografen. 



-------------
Jbl Array Cinema


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?


På Flatpanels tester vi altid kun TV i standart opsætning. Her er et foto fra vores seneste standart opsætning.

Bemærk de gode fyldige farver, imponerende kontrast og særligt den flotte standart opsætning.




Jeg bemærker spydet ude i siden, og undrer mig over hvordan du vil lave en sammenligning med kun et billede ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Hvis TV'et er nyt, kan forhandleren ikke kræve det!


Jo de kan. Hvis du har slæbt et TV hjem har forhandleren ingen mulighed for at vide om du har ødelagt noget, eller tv'et var defekt fra starten, uden at få det undersøgt af en tekniker.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,
Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.
Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?
Mvh. Torben
Klubben har sikkert droppet LG af samme grund som sælgeren i POWER ville sælge et QLED. Der er bare nul penge at tjene på LG OLED. Det kan en fysisk butik ikke leve af. 
Som Hother skriver... butiksdøden kommer fordi vi bare køber det billigste sted. "Man/nogen" går i HiFiKlubben feks og står og kigger, snakker med sælgeren og så går man hjem på internettet og køber. Eller venter på tilbud... 
Vi får det som flertallet vil have det. 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Jeg bemærker spydet ude i siden, og undrer mig over hvordan du vil lave en sammenligning med kun et billede ?

Jeg tror du er den eneste, som ikke bemærker ironien i Rasmus' indlæg. Den er ellers lige så tyk, som farverne i billedet.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Hvis TV'et er nyt, kan forhandleren ikke kræve det!


Jo de kan. Hvis du har slæbt et TV hjem har forhandleren ingen mulighed for at vide om du har ødelagt noget, eller tv'et var defekt fra starten, uden at få det undersøgt af en tekniker.

Prøv at undersøge købeloven. Man har ikke behov for en teknikker, for at undersøge for synlige, ydre, skader.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Juni-2019 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

har de overhoved tv signal i Elgiganten?

De gange jeg har været der, havde de ikke noget tv signal.


Samme oplevelse her.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Prøv at undersøge købeloven. Man har ikke behov for en teknikker, for at undersøge for synlige, ydre, skader.

Hvem har nævnt at der er tale om synlige ydre skader?
Hvor tit er det lige tilfældet? Det er da næsten altid en eller anden defekt på selve tv'et f.eks på billedet eller andet, som gør at tv'et er i stykker. 

Er der ydre skader er kassen jo også næsten altid smadret. 


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 10:01
[/QUOTE]
 Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet.

[/QUOTE]
Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:


Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 

Præcis, det afgøres i butikken. Altså ikke en nedskrevet ret som hos Elgiganten. Det er da muligt at nogle butikker bare vil bytte til et andet, men de er ikke forpligtet til det. Og har man hørt om at butikker kan være uenige med kunder? 

Og returret når produktet er pakket ud? Det det er vist også kun Elgiganten der tilbyder det.(Med mindre der er tale om onlinesalg)




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:04
DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:07
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/ombytning-eller-reparation-hvornaar-kan-saelger-bestemme" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/ombytning-eller-reparation-hvornaar-kan-saelger-bestemme


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.

Okay, det var jeg ikke klar over.
Vil du ikke linke til et sted i købeloven, hvor det står beskrevet? 


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:12
Du har netop linket til en artikel der modsiger det du påstår Clap


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:14
Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!

Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det vil resultere i uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den.”

Og dernæst er det jo rimelig ofte man læser, om alle mulige tvister, hvor der er uenighed om at der overhovedet er en fejl. 

Fint du ikke vil handle i Elgiganten, men der findes bare ikke andre butikker, hvor du som forbruger er ligeså godt beskyttet ved køb af tv. 




Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Juni-2019 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
Nej det står der jo rent faktisk ikke, måske du skulle læse det igen. Det er muligt, at der står køber bestemmer/vælger, men sælger beslutter afgørelsen, alt efter hvad der for ham er rentabelt. Og uden dokumentation herfor, er mit bud, at der i 95 % af reklamationssager foretages reparationsforsøg.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-Juni-2019 kl. 00:05
Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-Juni-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.

Det er jo en elastikregel. 

Det kan da godt være du mener det ikke er forholdsvismæssig store omkostninger men, hvad gør du, hvis sælgeren mener det?

Har du nogensinde prøvet at kræve din ret igennem forbrugerombudsmanden? Så kan jeg fortælle dig at det ikke lige er noget der sker på en formiddag, og du sikkert er bedre tjent med at lade dem fixe dit produkt fremfor at vente på en afgørelse. 

Problemet opstår jo så især, hvis sælgeren/producenten ikke mener produktet er defekt. Tordenfluer, pixelfejl, bandinger og tint er jo noget der har været tvister om før og, hvad med periodiske fejl? Det er sjældent at diverse værksteder lader tvivlen komme forbrugeren til gode, og sætningen "Vi har ikke kunne konstatere nogen fejl" bliver brugt i stor stil. 

Som jeg skriver, så er det helt fint du ikke gider handle i Elgiganten. Jeg syntes også deres rådgivning oftest er latterlig, men uanset, hvor mange gange du skriver "vrøvl", så kan en eller anden elastikregel aldrig nogensinde slå en 100% 30 dages returret og prisgaranti. 

Jeg gentager derfor mig råd til trådstarter:
Køb dit TV i Elgiganten, tag det hjem og test det så godt du kan på 30 dage. Er der problemer, så byt det omgående til et nyt. 





Print side | Luk vindue