Print side | Luk vindue

Apple CarPlay - IPhone7

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158617
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 23:16


Emne: Apple CarPlay - IPhone7
Skrevet af: Lotte D
Emne: Apple CarPlay - IPhone7
Skrevet den: 10-Juli-2019 kl. 22:53
Når jeg (via kabel) har tilsluttet min Iphone i bilen og sat GPS aktiv i Apple CarPlay, så går der mellem 5 og 30 sekunder, så afbrydes lyden fra radioen. Alt virkede perfekt de første 6 måneder jeg havde bilen, men i de sidste 6 måneder, har jeg altså måtte vælge mellem radio og GPS. Og jeg vil jo gerne have begge dele til at virke samtidig. Jeg har søgt hjælp hos Peugeot 2 gange, men de kan ikke hjælpe. De siger at fejlen skal findes i min Iphone. Det er en Iphone7 som har iOS 12.3.1 opdatering. Det burde være den nyeste software.

Er der nogen der har et bud på, hvad jeg skal ændre i min Iphone indstilling, for at blive problemet kvit?

Eneste bud jeg tidligere har fået er: Slå applikations skillefilter fra

Men efter grundig gennemgang af 'Indstillinger' i min Iphone, har jeg ikke kunne finde noget sted at gøre dette.

Håber at nogen kan hjælpe :-)



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 06:19
Prøv nyt kabel.

Ellers prøv af find en med Iphone som kan teste bilen for dig.

Det burde give hurtigt svar om det er radio eller telefon fejlen ligger


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 08:26
Jeg prøvede et nyt kabel her til morgen. Stadig samme resultat. Men det ville også undre mig andet, da der jo er god kontakt til Apple CarPlay. Alt virker fint. Musikken i radioen forsvinder blot. Det er som om, at den laver connection til et andet sted i min mobil rent lydmæssigt, hvor der så ikke ligger noget.

Min ene datter med Iphone oplever det samme, mens den andens Iphone fungerer fint med GPS og radio i bilen. Så jeg tænker at det er en opsætning i min mobil (og den ene datters), der giver problemet.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 08:38
Har du prøvet at lave en force restart af telefonen for at dræbe evt. ting, der overtager lyden?

Hold volume ned-knap og sleep/wake knap nede samtidigt indtil du ser et Apple-logo.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 09:06
Det skal jeg nok lige have forklaret en ekstra gang.

Mener du på samme måde, som når jeg restarter den helt normalt? Og skal det ske, mens den sidder i kablet i Iphonen og problemet pågår?

Jeg har restartet min telefon ca. hver 14. dag siden jeg købte den, så jeg tænker at du ikke henviser til selve det at restarte, men mere det at restarte, mens Apple CarPlay er igang?


Skrevet af: tennisbold
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 10:32
Hvilken iOS ligger der på dine døtres iPhones? Når du skriver GPS, mener du så Google eller Apple Maps, eller noget helt tredje? 

Iflg. Google-søgning lader det til, at flere har samme problem. Prøv at se, om iOS 13 ikke løser problemet. Det kommer til efteråret.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 10:50
ios13 kan hentes som beta for alle ,   så evt smid den på og test


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 11:12
Jeg har lige tjekket med min datter. Hun har fået ny mobil og på denne virker alt som det skal. Så jeg er den eneste med problemet. Jeg bruger Apple Maps, men kunne selvfølgelig prøve Google Maps på vej hjem i dag og se om det gør en forskel.

Hvordan henter jeg beta versionen ned, hvis jeg får behov for at teste den?

Det kunne nemlig meget vel være i forbindelse med en opdatering af version, at jeg mistede lyden i radioen. Der har dog været flere mindre opdateringer siden, som ikke har løst problemet.

Mange tak for jeres svar alle sammen :-)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Det skal jeg nok lige have forklaret en ekstra gang.

Mener du på samme måde, som når jeg restarter den helt normalt? Og skal det ske, mens den sidder i kablet i Iphonen og problemet pågår?

Jeg har restartet min telefon ca. hver 14. dag siden jeg købte den, så jeg tænker at du ikke henviser til selve det at restarte, men mere det at restarte, mens Apple CarPlay er igang?


Nej, det er ikke samme måde.

Hold Volume Ned knappen og Tænd/sluk knappen inde samtidigt i 10-20 sekunder indtil æblet dukker op.

Der behøver ikke at være kabel i.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ios13 kan hentes som beta for alle ,   så evt smid den på og test


Den er pt. meget buggy, så det vil jeg ikke anbefale.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 12:44
Tak lunddal. Det har jeg nu gjort og kunne godt se, at det var lidt anderledes end normalt.

Den funktion har jeg tidligere kun brugt, når min Iphone (ikke denne) låste og jeg ikke kunne komme videre.

Nu vil jeg starte med at prøve Apple Map på vej hjem. Hvis restarten ikke har hjulpet, så prøver jeg Google Maps og ser om det hjælper.

Og undlader at hente iOS13 ned før tid, hvis den ikke kan anbefales.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 15:29
Så fik jeg testet alle rådene - desværre uden succes.

1. Jeg satte telefonen til som jeg plejer med Apple Map. Der gik ihvertfald 3-4 minutter før radioen forsvandt og jeg var sikker på, at rådet om forced restart havde hjulpet. Men desværre.

2. Jeg startede forfra og brugte Google Map. Radioen forsvandt efter 5 sek. som sædvanlig.

3. Jeg satte telefonen i stikket og startede ikke nogen apps. Lyden fra radioen forsvandt idet Apple CarPlay blev registreret.

Nogle andre gode råd jeg kan forsøge? Anyone?

Ps. Har lavet et opslag på FB og det viser sig, at 2 af mine venner har nøjagtig samme problem. En har opgivet at få det løst, end anden har bilforhandleren til at arbejde på problemet lige nu.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 15:41
Byt tlf med din datter, problem solved!


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 17:09
Fantastisk ide :-) Og jeg får faktisk ny mobil i november, så jeg kan jo egentlig også bare vente og se, om det løser problemet ;-)


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 19:33
Når du skriver radio er det FM/DAB?
Har du lyd til i GPS på telefonen og evt prøvet uden?
Hvad hvis du hører lyd fra en anden app på telefonen forsvinder den så også?


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 20:03
Hej dieseldk

Jeg er MEGET lidt teknisk anlagt, men skal forsøge at svare.

Med radio mener jeg min bilradio, som kører på FM-båndet. Sådan helt almindeligt - i min verden :-)

Jeg hører ikke lyd fra andre apps på telefonen. F.eks. Spotify, egen musik eller lign. Men jeg har enkelte gange brugt Spotify og egen musik og det virker fint. Dog har jeg ikke prøvet sammen med GPS.

Min egen tanke er, at når lyden forsvinder ved tilslutning af Apple CarPlay, så er der en default som forsøger at spille musik fra min telefon, i stedet for at blive på radioen. Men der kommer ingen musik.

Jeg kan ved at trykke på radioen gå ind og vælge 'kilde' og trykke på radioen. Så kommer musikken tilbage igen, men det er meget kortvarigt. Den finder selv lynhurtigt tilbage, så lyden fra radioen forsvinder.

Da problemet opstod havde jeg på fornemmelsen, at det lidt afhang af, hvornår jeg satte telefonen til systemet. Før eller efter at tændingen blev startet osv. Men den tanke er jeg gået væk fra igen, da lyden fra radioen nu altid forsvinder. I starten var det kun nogle gange.

Har du et bud på noget jeg kan teste, for at komme fejlen nærmere?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 20:26
På telefonen:

Indstillinger -> generelt -> carplay - slet den tilknyttede bil.

Indstillinger -> kort -> kørsel og navigation -> lydstyrke - vælg “uden tale”.

Hjælper det ikke, skal du lede efter en app som forsøger at sende en lyd ud til anlægget, eventuelt hvor du har skruet ned for lyden.

Går alt galt, sletter du telefonen helt og lader være med at geninstallere alt.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 20:31
Hej Klaus

Jeg har nu slettet den tilknyttet bil og gået ind under 'kort', hvor der allerede var valgt 'uden tale'.

Skal jeg ikke tilknytte min bil igen, før jeg tester om det virker?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 20:53
Det kommer af sig selv, når du forbinder igen.

Har lige brugt 2 dage i en spritny C-max med AirPlay.
Jeg er glad for at jeg ikke brugte penge på det i min nye bil, men i stedet fik rigtig navigation.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 21:06
Jeg har nu testet - ingen ændring. Den slukker stadig for radioen efter få sekunder tilsluttet.

Men jeg har jo sådan set heller ikke gjort andet, end at fjerne bilen og lade den tilslutte igen automatisk. Den anden indstilling 'Uden tale', var jo allerede på plads.

Jeg har ikke evnerne til at finde en app der kan som du beskriver og ej heller evnerne til at slette min Iphone og kun flytte dele af denne tilbage på mobilen.

Så kommer der ikke andre bud, er jeg nok mest indstillet på at leve med det, indtil jeg alligevel skal have ny mobil. Og så må jeg håbe, at den del af opsætningen som generer lyden i dag, ikke følger med.

Jeg tilkøbte heldigvis ikke Apple CarPlay. Den fulgte med i en udstyrspakke til 60.000 kr. som Peugoet gav 'gratis' med.

Tusinde tak for hjælpen.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kommer af sig selv, når du forbinder igen.

Har lige brugt 2 dage i en spritny C-max med AirPlay.
Jeg er glad for at jeg ikke brugte penge på det i min nye bil, men i stedet fik rigtig navigation.


Klaus

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 22:31
Det er en Peugeot 208 fra 2018. Jeg fik opdateret Apple CarPlay fuldt ud i maj 2019, da værkstedet troede, at det var de 3 ventende opdateringer som var skyld i, at radioen forsvandt.

Men det hjalp desværre ikke.

Men som skrevet tidligere, så virker mine døtres telefoner fint i bilen, det er kun min mobil der er problemer med. Så der må være en eller anden opsætning der skal fjernes eller ændres i min mobil, så jeg kan anvende både radio og Apple CarPlay samtidig.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 

Det er nok også unfair at sammenligne skærmen i en C-max med den i en Golf. 
Jeg lytter til radio det meste af tiden i mine biler. Som regel lader jeg også telefonen op, når jeg kører bil (ikke mindst i firmabilen). I C-max’en skifter display over til carplay “hjemmeskærmen” når jeg sætter telefonen til ladning. Jeg vil helst selv bestemme hvad display skal vise (i mit tilfælde radio), så jeg skal trykke på “Ford” logo på skærmen for at komme tilbage til radio.

Navigationen i min bil, kender også bilens “tilstand”, det betyder at når jeg får besked om lavt benzinniveau i tanken, spørger navigationen pænt om den skal finde en tankstation til mig. Det gjorde telefon og Apple maps ikke i C-max.

SMS via carplay er lige så intelligent/ringe som direkte på telefonen (Siri er sgu ikke særligt dygtig til det, hvis du spørger mig). Om jeg skal trykke på en knap på rattet, eller telefonen er et fedt. På telefonen kan man se, hvad Siri tror man vil skrive, det kunne jeg ikke se på C-max’ens skærm, men det kan selvfølgelig være anderledes i andre biler.

Ulempen ved indbygget navi er at jeg skal bruge enten dataforbindelser via wifi på min telefon, eller et dedikeret SIMkort til bilen for at få live opdateringer af trafikken.

Det var mine oplevelser....



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 11-Juli-2019 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 

Det er nok også unfair at sammenligne skærmen i en C-max med den i en Golf. 
Jeg lytter til radio det meste af tiden i mine biler. Som regel lader jeg også telefonen op, når jeg kører bil (ikke mindst i firmabilen). I C-max’en skifter display over til carplay “hjemmeskærmen” når jeg sætter telefonen til ladning. Jeg vil helst selv bestemme hvad display skal vise (i mit tilfælde radio), så jeg skal trykke på “Ford” logo på skærmen for at komme tilbage til radio.

Navigationen i min bil, kender også bilens “tilstand”, det betyder at når jeg får besked om lavt benzinniveau i tanken, spørger navigationen pænt om den skal finde en tankstation til mig. Det gjorde telefon og Apple maps ikke i C-max.

SMS via carplay er lige så intelligent/ringe som direkte på telefonen (Siri er sgu ikke særligt dygtig til det, hvis du spørger mig). Om jeg skal trykke på en knap på rattet, eller telefonen er et fedt. På telefonen kan man se, hvad Siri tror man vil skrive, det kunne jeg ikke se på C-max’ens skærm, men det kan selvfølgelig være anderledes i andre biler.

Ulempen ved indbygget navi er at jeg skal bruge enten dataforbindelser via wifi på min telefon, eller et dedikeret SIMkort til bilen for at få live opdateringer af trafikken.

Det var mine oplevelser....



Klaus


Og jeg har det lige modsat med min Ford Mondeo, som har Sync3 (bl.a. CarPlay og Google Car)
Den indbyggede navigation har en lækker brugerflade og detaljerede kort.
Men den er helt skæv i beregningen af ankomsttider og så er live-trafik virkelig ringe.
Man får ikke automatisk notifikationer om køer og forslag til anden rute.
Og så har jeg været udsat for, at en hovedvej er spærret på kortet og at der gik 4 måneder, inden det blev rettet (Ford forklarede det med, at det er myndighederne, som indberetter vejspæringer og lignende og fjerner dem igen).

Jeg har så prøvet at anvende CarPlay med både Apple's og Google's kort.
Særligt Googles kort fungerer til UG. Jeg kan indtale adresser eller navn på firma mm. og Google forstår det og finder den ønskede destination.
Live-trafik fungerer godt og den er rigtig god til at beregne ankomsttider.
Den kan dog ikke medtage via-punkter på kortet.
Apple's kort fungerer også godt, men søge-funktionen er ikke nær så god som Google's.

Og en god gevinst ved Apple's og Google's løsninger er, at kortene altid er opdaterede.
Men det koster lidt data - faktisk ikke ret meget. Jeg var i Sydeuropa sidste sommer, hvor jeg anvendte CarPlay på 3 ugers ferie. Dataforbruget var ca. 300 Mb.

Det er min oplevelse.Wink



-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Så fik jeg testet alle rådene - desværre uden succes.

1. Jeg satte telefonen til som jeg plejer med Apple Map. Der gik ihvertfald 3-4 minutter før radioen forsvandt og jeg var sikker på, at rådet om forced restart havde hjulpet. Men desværre.

2. Jeg startede forfra og brugte Google Map. Radioen forsvandt efter 5 sek. som sædvanlig.

3. Jeg satte telefonen i stikket og startede ikke nogen apps. Lyden fra radioen forsvandt idet Apple CarPlay blev registreret.

Nogle andre gode råd jeg kan forsøge? Anyone?

Ps. Har lavet et opslag på FB og det viser sig, at 2 af mine venner har nøjagtig samme problem. En har opgivet at få det løst, end anden har bilforhandleren til at arbejde på problemet lige nu.

Har du prøvet at slå "forstyr ikke" til - som er måneikonet på kontrolskærmen? Nogle lydkilder på en iPhone kan ikke altid lide at blive forstyrret, når der kommer en anden lydindover som fx notifikationer. Det er et vildskud, men det lader til, du har prøvet alt...


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:17
Hej dreamz

Nej, det har jeg ikke prøvet, men tænker ikke at det er relevant, da lyden fra radioen forsvinder straks ved tilslutning (max. 30 sekunder efter) og ikke i forbindelse med en notifikation eller lign. Men jeg vil prøve det af og se om det kan hjælpe.

Vil dog være ked af at have 'forstyr ikke' slået til, da jeg har behov for at kunne modtage opkald mens jeg kører bil.


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Hej dreamz

Nej, det har jeg ikke prøvet, men tænker ikke at det er relevant, da lyden fra radioen forsvinder straks ved tilslutning (max. 30 sekunder efter) og ikke i forbindelse med en notifikation eller lign. Men jeg vil prøve det af og se om det kan hjælpe.

Vil dog være ked af at have 'forstyr ikke' slået til, da jeg har behov for at kunne modtage opkald mens jeg kører bil.

OK; er Bluetooth slået til?


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:29
Ikke lige nu. Jeg kan af en eller anden grund, ikke finde min mobil, når jeg søger efter tilslutning af Bluetooth.

Men da jeg har brugt kabel, har jeg droppet at fejlfinde på denne del.

Kan det have betydning?


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:32
Muligvis; hvis telefonen altså tidligere har været forbundet til bilen via bluetooth; eller på anden måde får forbindelse til en lydkilde (højttaler, hovedtelefoner eller lignende).



Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:40
Ok, det må jeg så lige arbejde lidt på. Jeg forsøgte en halv times tid i går - uden held. Men mon ikke den yngre generation i hjemmet, kan løse den slags for mig :-)

Tak for hjælpen!


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:44
Det er nu bare at slå Bluetooth fra (det kan man også gøre fra kontrolpanelet) - eller i Indstillinger. Og hvis du i øvrigt slet ikke bruger Bluetooth, er der ingen grund til at have det slået til; det dræner batteriet og kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Held og lykke ;-) 


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 09:58
Ok jeg misforstod det du skrev. Jeg troede at du ønskede at jeg tilsluttede min mobil via Bluetooth til Apple CarPlay. Den tilslutning forsvandt i forbindelse med en opdatering på værkstedet i maj 2019 og det har ikke lykkedes mig, at finde min mobil igen via Apple CarPlay.

Jeg kører pt. uden bluetooth på min mobil, både i bilen og i hverdagen. Med tanke på strømforbrug.

Så fejlen kan altså ikke ligge i min anvendelse af bluetooth kan jeg forstå.


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 20:54
Hej Lotte.  Er problemet der også når du bruger Apple Maps?  

-------------
.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 12-Juli-2019 kl. 22:47
Ja, både ved Apple Maps (som er den jeg bruger som standard) og hvis jeg bruger Google Maps. Og faktisk også før jeg overhovedet når at gå ind i GPS. Bare jeg tilkobler mobilen, slukker radioen efter 5-30 sekunder.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Juli-2019 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Det er nu bare at slå Bluetooth fra (det kan man også gøre fra kontrolpanelet) - eller i Indstillinger. Og hvis du i øvrigt slet ikke bruger Bluetooth, er der ingen grund til at have det slået til; det dræner batteriet og kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Held og lykke ;-) 


Den nuværende Bluetooth generation dræner ikke batteriet, når det ikke er aktivt i brug.


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 14-Juli-2019 kl. 23:21
Når man kigger rundt på nettet, så er der gennem alle versioner af iOS siden CarPlay kom, folk som er ramt af lignende problemer. Og det synes altid at følge telefonen, ikke bilen.

Af alle de forum tråde jeg har kigget igennem, er der kun 1 som skrivet at vedkommende har fået løst det. Det er godt nok i iOS 10: https://discussions.apple.com/thread/7891714?answerId=31712976022#31712976022" rel="nofollow - Link

Løsningen var at factory resette telefonen, dvs slette alt og nulstille den.
Ulempen var tilsyneladende, at hvis telefonen blev gendannet fra backup igen, så kom fejlen tilbage.

Så det er da et forsøg værd. Tag en backup af telefonen, så du kan komme tilbage til dit udgangspunkt.
Nulstil derefter telefonen og test.
Hvis fejlen er væk, så kan du prøve at læse backup ind på telefonen igen. Hvis fejlen fortsat er væk fint, hvis den er tilbage, så er der nok ingen vej uden om at starte helt forfra med at sætte telefonen op fra ny.

Hvis det er som beskrevet i den linkede forum tråd, så er der nok også en risiko for, at hvis du får en ny telefon og gendanner den fra en backup af den gamle, så kan problemet følge med.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 00:10
Mange tak fordi, at du har givet dig tid til at undersøge problemet. Jeg har selv måtte erkende, at den sidste mulige løsning er, at gøre som du foreslår. Og jeg har også været inde i alle tankerne med, at selvom den virker, når den er stillet tilbage til fabriksindstillinger, så kommer fejlen muligvis igen, hvis jeg indlæser data på telefonen igen.

Men jeg vil prøve at gøre som du skriver og se om det hjælper.

Alternativt har jeg besluttet, at høre radio via DR's app. Det burde virke fint sammen med Appke CarPlay. Men super ærgerligt, at tingene ikke bare virker. Og at det lige er min telefon, som er problemet og ikke selve systemet i bilen.

Tak for hjælpen!


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 00:20
Jeg var lige inde og læse i det link du gav. Meget nedslående læsning. Det virker som om, at jeg må sige farvel til min personlige opsætning 'for good' hvis jeg vil bruge Apple Car Play :-(


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 08:29
Du kan også slette telefonen helt og step for step installere det dunhar brug for på din telefon og se, hvornår det begynder at drille igen.
Det kan jo være facebook app’en der lytter med hele tiden, som overtager carplay?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 08:40
Der er ingen tvivl om, at jeg må eliminere mulige fejlkilder step by step. Og have fokus på, hvor min telefon adskiller sig fra andres. Og der er FB appen nok ikke stedet at starte :-) Men det kan selvfølgelig være den - intet bliver udelukket!

Jeg har netop slette alle specialtegn i min kontaktliste, da en anden har haft succes med netop dette. Så dette vil jeg teste senere.

Herefter prøver jeg fabriksindstillinger som tidligere foreslået.

Tak for dit input!


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 10:44
Det er jo ikke givet at en reset og restore betyder at CarPlay ikke vil virke.

Ved at resette og restore, starter man jo på et rent IOS og så ligger man bare sine data og apps ind. Før den tid kan dit IOS vare opdateret et hav a gange og der kan sagtens være implementeret en i nogle af de tidligere opdateringer. 

Så tag en backup, reset din Iphone og læs den ind fra Backupen.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 11:30
Jeg tror PROBLEMET ER LØST :-)

Jeg har fjernet alle special tegn i min kontaktliste i telefonbogen. Altså emojis, apostroffer, umlaut osv.

Så ikke noget med at skrive Rebecca <3, René, Prägler eller lign.

Min første test har alene været 3-4 minutter med motoren tændt, uden at køre nogen steder. Men dette har ikke tidligere kunne lade sig gøre, uden at radioen forsvandt. Så jeg er optimistisk :-)


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 12:44
Hold da op. Hvis det virkeligt hjælper, så er det sindsygt godt fundet, og et noget simpelt fiks.

Det var ikke et sammenhæng jeg ville have gættet på.
Jeg vil prøve at smide sjove ting i min kontaktliste og se om CarPlay begynder at give mig problemer.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 13:23
Lad mig endelig høre, om det lykkes dig at fremprovokere fejlen. Det vil jo bekræfte, at specialtegn kan være en mulig fejlkilde


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:27
Det er et problem jeg har oplevet når jeg forbinder min iPhone til min KIA Optima. Jeg opdagede det ved at jeg havde min navnegivet min kone med et specialtegn og når hun så ringede blev hendes telefonnummer vist i stedet for navnet. Da jeg slettede tegnet, virkede CarPlay som ønsket 👍🏻


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 19:40
Så noget tyder på, at jeg har fået indkredset fejlen. Det er bare så dejligt :-)


Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 16-Juli-2019 kl. 18:33
Jeg har underligt nok ikke kunne fremprovokere fejlen. Men det kan være at forskellige bilradioer reagerer forskelligt.
Men det er jo også ligemeget hvis bare det virker for dig.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 16-Juli-2019 kl. 18:37
Shumway. Det hænger måske sammen med, at det nok ikke er der problemet ligger alligevel. På vej til arbejde, forsvandt radioen igen. Dog først efter 10 min. Og på vej hjem, forsvandt den efter få sekunder. Så det med specialtegnene, var alligevel ikke løsningen :-(


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 17-Juli-2019 kl. 09:34
Nej, ikke endnu. Jeg synes det virker lidt uoverskueligt og risikoen for at fejlen kommer igen, når jeg flytter tingene ind igen, virker stor.

Men det er nok vejen frem.


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 17-Juli-2019 kl. 10:03
ChrisJJ. Som tidligere skrevet, er jeg ikke det store tekniske geni, så jeg har ikke helt overblikket over, hvad en nulstilling betyder. Jeg skifter normalt telefon 1 gang om året og der ligger jeg alt i en sikkerhedskopi, som jeg så blot henter ned på den nye telefon fra min pc.

Når jeg har nulstillet telefonen, kan jeg så hente én ting ned ad gangen? F.eks. starte med at hente de apps jeg vil bruge og derefter f.eks. mine kontakter for at se, om det er kontaktlisten den er gal med?

Og så senere hente billeder ned mv., hvis det første går godt?


Skrevet af: Lotte D
Skrevet den: 17-Juli-2019 kl. 11:28
Mange tak - det prøver jeg :-)



Print side | Luk vindue