Print side | Luk vindue

MMS fra iOS til Android?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158627
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 00:17


Emne: MMS fra iOS til Android?
Skrevet af: jake51
Emne: MMS fra iOS til Android?
Skrevet den: 13-Juli-2019 kl. 12:11
Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 13-Juli-2019 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger

Har du kigget på din tele-udbyders hjemmeside, når du logger ind der? Hvor der måske også kan indstilles / tillades noget? (Bare et skud herfra...)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tænk dog på, at når billeder sendes med MMS, så bliver de voldskomprimeret til nogle få KB, så det kun er "frimærker", hvis de skal bruges på en computer, og kan ikke benyttes til andet end en telefon.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 14-Juli-2019 kl. 10:32
Både sender og modtager skal kunne håndtere MMS (dog mener jeg, at hvis modtager ikke kan, så får vedkommende en SMS med et link til MMS'en på nettet, men det er muligvis udbyder-afhængigt).

Dvs. kan modtager modtage MMS'er fra andre? Kan afsender sende MMS'er til andre?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 14-Juli-2019 kl. 13:13
Hvilken udbyder benytter du? Hvis du bruger Yousee/TDC eller en udbyder, der benytter deres net, så send en sms til nr 99 med teksten mms, så skulle du modtage en automatisk opsætning. Ved udbydere, der benytter Telia og Telenor, vil en opsætning komme automatisk ved første gangs isættelse af nyt sim kort derfra.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger


Slået til ?
Både Android og Apple burde automatisk kunne modtage mms, så hvad er det du har pillet ved under indstillinger ?

Er problemet der begge veje ?
Er problemer der også hvis Android telefonen sender til en anden Android telefon ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:29
Nu er det jo ikke sådan at mms sendes direkte mellem diverse tlf'er, men via telenettet. Er en mobil ikke tændt, gemmes den på en server og så snart mobilen tændes, sendes den til modtageren. Sms ligeså. 🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger

Har du kigget på din tele-udbyders hjemmeside, når du logger ind der? Hvor der måske også kan indstilles / tillades noget? (Bare et skud herfra...)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tænk dog på, at når billeder sendes med MMS, så bliver de voldskomprimeret til nogle få KB, så det kun er "frimærker", hvis de skal bruges på en computer, og kan ikke benyttes til andet end en telefon.
nej, en mms bliver ikke vold komprimeret. I dag kan man sende en mms på 1 mb og ved enkelte udbydere, 1.3mb ligesom på mail. Der er visse smartphones, der med 16mb kamera, komprimerer til lige over de 1.3 mb og så kan den ikke sendes. Men her kan man jo selv mindske billederne lidt før de sendes, så kommer det til at passe. 🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger

Har du kigget på din tele-udbyders hjemmeside, når du logger ind der? Hvor der måske også kan indstilles / tillades noget? (Bare et skud herfra...)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tænk dog på, at når billeder sendes med MMS, så bliver de voldskomprimeret til nogle få KB, så det kun er "frimærker", hvis de skal bruges på en computer, og kan ikke benyttes til andet end en telefon.
nej, en mms bliver ikke vold komprimeret. I dag kan man sende en mms på 1 mb og ved enkelte udbydere, 1.3mb ligesom på mail. Der er visse smartphones, der med 16mb kamera, komprimerer til lige over de 1.3 mb og så kan den ikke sendes. Men her kan man jo selv mindske billederne lidt før de sendes, så kommer det til at passe. 🙂

Nu fik jeg nogle billeder, sendt med MMS, for nogle dage siden - de fyldte kun nogle få KB, og var bare "frimærker" på computerskærmen - dermed ubrugelige. Så - nej det kan ikke anbefales - så er det bedre at uploade dem til "skyen", og så linke til dem.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:50
Så er det jo nok en, der har en ældre tlf som har kamera på max 1 mb og så komprimerer billede til under 50-100kb....det kan ikke være en smartphone eller almindelig mobil fra 2010 og frem. Jeg bruger til daglig en Motorola u9 og den sender med 300kb fra et 2mb kamera. 

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Så er det jo nok en, der har en ældre tlf som har kamera på max 1 mb og så komprimerer billede til under 50-100kb....det kan ikke være en smartphone eller almindelig mobil fra 2010 og frem. Jeg bruger til daglig en Motorola u9 og den sender med 300kb fra et 2mb kamera. 

Telefonen er en iPhon 6S, billederne var på sølle 28 KB, og deromkring. Selv i normal størrelse - omkring 2 - 3 MB, er de noget pixelerede.

Fik dem nemlig overført på gl. dags vis til computeren nogle dage efter...

iPhone 6S er vist også en gammel telefon...


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 17:32
Sjovt...har en Motorola RAZR xt910 smartphone fra 2012 og den er på 8 mb og sender mms på 300kb. Den øjføøn, du nævner, kan vel ændes i kamera opsætning til højere opløsning, det kan jeg da på alle mine foner. 🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 17:46
En anden mulighed, er at personen med den aaiføøune har måske blot haft nogle ældre billeder på den i så lille et format og bare sendt dig dem. Har da selv et par billeder gemt på min smartphone på kun 35kb. Disse har jeg også sendt videre. Så det behøver ikke at være tlf'en. 

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

En anden mulighed, er at personen med den aaiføøune har måske blot haft nogle ældre billeder på den i så lille et format og bare sendt dig dem. Har da selv et par billeder gemt på min smartphone på kun 35kb. Disse har jeg også sendt videre. Så det behøver ikke at være tlf'en. 

Billederne er helt nye - fra d. 4/7 2019. Har lige tjekket størrelsen på flere billeder... Nogle af dem er på 4 - 5 MB.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 18:46
Ok, men det burde man kunne ændre i kamera indstillingerne. Det er jo en fin måde at få plads til vildt mange billeder ved så lille størrelse....thø hø..

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 15-Juli-2019 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Ok, men det burde man kunne ændre i kamera indstillingerne. Det er jo en fin måde at få plads til vildt mange billeder ved så lille størrelse....thø hø..

Jeg vil nu blot be' om at få billederne overført næste gang, istedet for. Telefonen er nok også ved at være brændt ud. De få minutter, jeg havde den koblet på computeren, blev den altså MEGET varm!


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 16-Juli-2019 kl. 09:14
Kommer der en fejlmelding eller kommer beskederne bare til at stå som ikke afstand?
Har mms virket med telefon og simkort tidligere?


Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 17-Juli-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad skal slås til?
Kan ikke sende fotos

Edit: Har selvfølgelig slået MMS til under indstillinger

Jeg har ved flere skift af udbydere haft det problem. Der hjalp det ikke at downloade ny konfiguration / gå den igennem på telefonen. Problemet lå hos udbyder der skulle rette noget i deres system. Så giv deres support et kald.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 11:29
Kan sjovt nok lige tilføje, at jeg fornyligt købte en fin HTC Legend fra 2010. Når den tager fotos med sit 5mb kamera, bliver billederne på ca 400kb max. Når man så sender det i en mms, mindskes det til 20kb og derunder. Så de er ikke ret store og sjovt når det nu er en smartphone. Så det kan jo godt passe det, du skriver. 😊

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 11:38
Telmore siger bare, at fejlen ikke er hos dem

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 12:13
Det kunne nu også bare være Apple, der som sædvanlig mener de ejer mobilerne, selvom de er købt og betalt. Når de når en vis alder, lukker man lige så stille ned for flere ting, så den er mindre anvendelig på flere områder. Men se på dens mms opsætning, om de rette felter er fyldt. Det er meget få af dem, der skal indtastes i. Måske er et felt slettet eller ændret. 

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Det kunne nu også bare være Apple, der som sædvanlig mener de ejer mobilerne, selvom de er købt og betalt. Når de når en vis alder, lukker man lige så stille ned for flere ting, så den er mindre anvendelig på flere områder. Men se på dens mms opsætning, om de rette felter er fyldt. Det er meget få af dem, der skal indtastes i. Måske er et felt slettet eller ændret. 

Det er da helt sort snak og endeligt hvis Apple havde fjernet mms fra en generation af iPhones havde vi nok hørt om det.

Prøv at om der er en opdatering til operatør indstillinger du ikke har fået installeret, indstillinger generelt om, så skulle den poppe op hvis der er en.
Ellers kan du prøve at nulstille netværksindstillinger, det ryder så også wifi koder så det kan være lidt træls 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Det kunne nu også bare være Apple, der som sædvanlig mener de ejer mobilerne, selvom de er købt og betalt. Når de når en vis alder, lukker man lige så stille ned for flere ting, så den er mindre anvendelig på flere områder.  

Skååååål!



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 25-August-2019 kl. 15:56
Jeg har opgivet imessage på min iphone.

Folk fik ikke mine beskeder og jeg fik ikke deres. Selvfølgelig ikke alle, men nogle. Specielt i forbindelse med rejser udenlands.

Om imessage kan fucke MMS op ved jeg ikke.



Print side | Luk vindue