Print side | Luk vindue

4K UHD kampprogram Viaplay

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158779
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 08:08


Emne: 4K UHD kampprogram Viaplay
Skrevet af: Nordic2007
Emne: 4K UHD kampprogram Viaplay
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 11:30
Hej

Jeg har forsøgt at finde Viaplays 4K UHD kampprogram (skal se om jeg forsøge mig med et Viaplay Sport abonnement), dog uden held.

Er der nogen der har et link, hvor jeg kan finde informationerne?

Tak :)


-------------
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1



Svar:
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 13:09
Prøv dette link, ca. midt i oversigten har du 4k UHD program

https://www.viasat.dk/tv-guide" rel="nofollow - https://www.viasat.dk/tv-guide


Skrevet af: Nordic2007
Skrevet den: 07-August-2019 kl. 19:24
Tak for info, men

1. den viser en dag for dag oversigt for alle udsendelser. Så man skal manuelt søge for liveudsendelser. Er der ikke er sted, hvor man kan få et overblik over "Live-udsendelser" i 4K? Jeg har selvfølgelig forståelse for, at ikke alle kampe (og andre 4K-events) er på plads endnu, men August måned (eller en måned frem) kunne måske give et godt inblik i, hvilket/hvor meget content der vil være tilgængeligt den kommende måned?

2. oversigt viser tv-guide for kanalen Viasat Ultra HD. Kan man få noget lignende for Viaplay Sport platformen (4K-only) eller er der tale om 1:1 kopi på de 2 platforme? 


-------------
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 16:29
kan ikke se United - Chelsea i uhd på viaplay på apple tv 4k nogen der ved hvorfor man ikke kan det ?

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 17:08
 På You See kan kanalen også kun ses på 4K boksen og på et 4K TV, sandsynligt fordi App´s og Web TV ikke er 4K kompatibel, så det er nok det samme der gør sig gældende på ATV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 17:27
Det plejer at kunne ses på apple tv 4k boksen

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 17:28
Nu er den her - kom for et minut siden

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Madsen2019
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 20:47
hej, enig i, at viasats egen program-oversigt er elendig. Jeg plejer at benytte denne side, som løbende bliver opdateret (typisk en uge frem) og viser hvad der er programsat af live 4k sendinger

https://digitalt.tv/naeste-live-begivenheder-paa-viasat-ultra-hd/" rel="nofollow - https://digitalt.tv/naeste-live-begivenheder-paa-viasat-ultra-hd/




Skrevet af: OleA
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 22:15
Jeg så noget af United-Chelsea i dag via yousee kabel og Lg tv. Lyden var foran billedet og en del billedudfald. Jeg måtte derfor skifte til Xee kanalen. 

Er det generelt så skidt på den kanal?


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Madsen2019
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 22:35
Jeg bruger kanalen en del og streamer typisk via viaplay app på mit Sony A8F eller min ATV4K. Både Formel 1 og Fodbold, og det virker normalt upåklageligt (omend kommentatorlyden er lidt lavere end på flowkanalerne). Men idag var den også helt gal hos mig med forsinket lyd og ustabilt stream.

Generelt virker Viaplay rigtig godt og er meget bedre, end hvad jeg har været udsat for på Strive.


Skrevet af: stribe
Skrevet den: 11-August-2019 kl. 22:39
jeg observerede det samme som OleA i dag, at lyden var foran billedet. Ellers en super oplevelse (har tilvalgt den som en bland selv kanal i dag). Jeg oplevede ikke mange udfald ellers (billedet frøs en enkelt gang hvor lyden fortsatte, men det kom igen). Kvaliteten var meget tydelig bedre ift Xee kanalen (som ellers har fået en ok kvalitet). Er umiddelbart lidt skuffet (forundret) over hvor lidt der sendes på kanalen, håber det bliver steppet op.


Skrevet af: tabbycph
Skrevet den: 12-August-2019 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af stribe stribe skrev:

jeg observerede det samme som OleA i dag, at lyden var foran billedet. Ellers en super oplevelse (har tilvalgt den som en bland selv kanal i dag). Jeg oplevede ikke mange udfald ellers (billedet frøs en enkelt gang hvor lyden fortsatte, men det kom igen). Kvaliteten var meget tydelig bedre ift Xee kanalen (som ellers har fået en ok kvalitet). Er umiddelbart lidt skuffet (forundret) over hvor lidt der sendes på kanalen, håber det bliver steppet op.

Kan man virkeligt vælge ultra kanalen som bland selv ??


Skrevet af: stribe
Skrevet den: 12-August-2019 kl. 07:33
 @tabbycph  ja, det er bare at gå ind på “min side” på yousee og vælge den. Koster 1 point. Men som jeg skrev ovenover så sender de ikke (ligner det) så meget endnu. Det bliver forhåbentligt bedre med tiden. 


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 13:31
 Jeg har også valgt at prøv det, men for at få det til at virke med yousee skal man bruge deres box ik ?
jeg troede jeg kunne bruge min Nvidia shield eller apple tv - men det kan man ikke tror jeg eller hvad ?


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 14:15
Viaplay streamer i 4K til Apple TV 4K og den særskilte Chromecast Ultra-enhed (skal være opsat til 50Hz).

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 14:41
Nå - Nu kom den viasat ultra HD  på mit tv som en kanal  ( kanal plads 401 )- altså ikke streamet på nogen måde ??  Jeg kan se på mit tv at kanalen bliver vist som UHD 2160p .  Jeg forstår ikke helt det her - jeg troede at viasat ultra HD var en streamet kanal som kun kunne ses igennem en yousee box




Skrevet af: stribe
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 16:39
@niller55: jeg får mit yousee signal gennem alm. antennestik og har en kortlæser med kort (til bland selv). Min kortlæser er omkring 10 år gammel så det behøver ikke være det nyeste.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 19:02
Niller55: Viasat Ultra HD er en regulær tv-kanal, som kan modtages vha. den indbyggede tuner i et TV eller tuneren i YouSee-boksen.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 02-Oktober-2019 kl. 22:00
Så er den gal med lyden igen på uhd kanalen i Liverpool RB Salzburg. Lyden er et sekund. Tit der er lydproblemer på den kanal desværre.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Oktober-2019 kl. 22:13

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Så er den gal med lyden igen på uhd kanalen i Liverpool RB Salzburg. Lyden er et sekund. Tit der er lydproblemer på den kanal desværre.

Et sekund - det var ikke meget i en hel kamp 🙂

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 02-Oktober-2019 kl. 22:41
  Smile. Et sekund foran billede. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.



Print side | Luk vindue