Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158843
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 21:33
Emne: Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?
Skrevet af: isaac
Emne: Yousee og Viasat 4K. Bedste løsning?
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 05:32
Jeg har pt et LG OLED B8 4K TV og en Humax 2K boks, med harddisk det fungerer fint nok men det kan jo ikke vise 4K på boksen. Jeg vil gerne have den Nye Viasat 4K Ultra HD kanal, og har bland selv i øvrigt. Men jeg har hverken CAM modul eller 4K Humax boks. Og gider ikke Humax boksen med optagelser i skyen, det fungerede dårligt sidste gang jeg havde den. Hvilket CAM modul er jeg SIKKER på virker med mit OLED tv og et Yousee Kort og Viasat Ultra HD kanalen? Og hvordan vil det fungere med en harddiskoptager og Cammodul? Hvordan får jeg det korrekt bikset sammen? Jeg kan jo splitte signalet som det er nu i antennekablet ud til min Humax 2K boks og så CAM modul i tvet som jeg vil købe, og så se udelukkende Viasat 4K gennem CAM og alt andet gennem Humax 2K boks.
Men fremadrettet er der en god løsning til at optage programmer uden om Humax 2K boksen hvor man jo ikke kan overføre optagelserne til sin pc og andre medier. Der er jo det med kryptering, optagelserne er jo pt låst til Humax 2K og kan IKKE overføres hvilket er oldnordisk.Jeg har før optaget gennem en ældre tv.boks hvor optagelserne ikke var krypterede. Med Yousee-kort og Yousee kanaler hvad vil så blive krypteret og hvad vil ikke? Hvordan fungerer optagelser udenom yousees egne optageløsninger?
|
Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 06:27
'YouSee Ready' CAM fungerer. De henviser selv til en løsning, hvis man kontakter dem. Du skal blot sikre dig, at du er på YouSees coax-net. Viasat Ultra HD-kanalen distribueres ikke til dem, der modtager via telefonstik.
Der er optager i dit LG B8, men lagerpladsen skal tilsluttes i form af en USB-harddisk. Optagelser til denne vil dog også være krypteret og kan ikke trækkes ud. Hvis du vil have en løsning til at optage uden kryptering, så skal du kigge på nogle eksterne tunerbokse. Disse vil dog ikke kunne tilbyde de forskellige YouSee-funktioner, som du har i Humanx-boksen pt. Jeg ved heller ikke, om nogen af dem har HEVC-dekodning, som kræves til at modtage Viasat Ultra HD.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 09:13
En 4K boks fra f.eks. Gigablue, VU+, Dreambox etc. i kombination med et passende CA modul og en ekstern harddisk kan optage ukrypteret og optagelserne kan overføres til PC og andre medier. Priserne på disse bokse starter så vidt jeg husker omkring 800 kr. Søg på det tyske marked for størst udvalg og laveste priser. En god side at sammenligne priser på er https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682485-9682529.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682485-9682529.html
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 10:48
Okay takker for svarene. Jeg er på Yousees Coax net. Jeg har en gammel tv-boks med tuner som sagt, jeg vil prøve den først før jeg begiver mig ud i en ny boks. Yousee har kun 1 4K kanal så vidt jeg kan se, men de kommer jo nok men starter bare med et cam modul som er Yousee ready, kan se at Av-connection har et til 299kr og så et kort fra Yousee så ser jeg den løsning an, dvs splitter antennekablet ud i 2 og kører den ene ind i tv´et og den anden ind i min optagerboks og ser hvad der sker.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 11:45
Husk Viasat UHD fås kun i bland selv, ikke som enkelt kanal.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:02
Radiomanden skrev:
Husk Viasat UHD fås kun i bland selv, ikke som enkelt kanal. |
isaac skrev:
Jeg vil gerne have den Nye Viasat 4K Ultra HD kanal, og har bland selv i øvrigt.
|
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:08
Nemlig har heldigvis bland selv og point til rådighed(skifter bare en af de andre kanaler jeg har i øjeblikket) så er der råd til 1 point og Viasat Ultra 4K Kanalen. Og jeg kan se at feks Clint har en boks der kan køre 4K med plads til CAM modulet men starter med det direkte i tv´et, og satser på ikke at skulle opgradere til en ny boks.
Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven, men der er noget med bland selv og at de ikke er særligt nemme at optage pga kryptering eller hvad ved jeg. Gider bare absolut ikke Yousees egen løsning 4K Humax boksen med optagelser i skyen/servere. Husker det var problemfyldt af helvedes til, hvor det åbenbart ikke var ens egne optagelser selv, men ofte noget der blev streamet fra Yousees servere så at sige, i ringere kvalitet. Og så hakkede eller fejlede sprul frem og tilbage funktionen på live tv og så videre og så videre. Rent mareridt. Optager med harddisk indbygget virker trods alt nu dog kun med 2K, selvom der også har været en del børnesygdomme siden den blev lanceret, så fungerer den fint nu, MEN det er noget bras at optagelserne er krypterede dvs låst til boksen. Det er sgu noget juks.
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:16
Optagelser er låst til enheden grundet ophavsrettigheder. Du skriver. "Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven". Er den UHD kompatibel.? Hvis ikke så nej.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:18
Radiomanden skrev:
Optagelser er låst til enheden grundet ophavsrettigheder. Du skriver. "Måske kan min gamle Clint boks klare opgaven". Er den UHD kompatibel.? Hvis ikke så nej. |
Nej det er den GAMLE model, men det gør ikke noget den ikke kan optage 4K kanalen. Det regner jeg ikke med at man kan heller ikke med yousees Humax 4K boks alligevel. Det er til alt andet end 4K jeg gerne vil have optage og flytte mulighed.
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:28
Så vidt jeg husker var det kun Clints modeller uden CI slot hvor det var muligt at flytte optagelser til anden enhed, men nu du har boksen er det jo bare at prøve.
Flemming
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:29
Det er ikke mulig med udstyr fra udbyderne at hente optagelser ud, de skal overholde ophavsrettigheder, det samme gælder for mange andre STBer på markedet at det der optages er krypteret og kun kan bruges på den enhed der har optaget det. Ligeledes når det er optagelser gjort på et TV med en USB enhed.
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:31
Den har fint før kunne optage i .TS format og det virkede. Men man ved jo aldrig med teknologi og bland selv og kryptering osv. Tester senere i dag om det virker men bland selv er vist udenfor området jeg kan teste uden kort uanset hvad, regner ikke med at jeg kan se mine bland selv kanaler uden kort og kortlæser af en eller anden art med antennestik direkte i Clint DC1 som er uden kortlæser.
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:31
fltk skrev:
Så vidt jeg husker var det kun Clints modeller uden CI slot hvor det var muligt at flytte optagelser til anden enhed, men nu du har boksen er det jo bare at prøve. |
Ja, på de enheder er det muligt.
|
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 13:34
isaac skrev:
Den har fint før kunne optage i .TS format og det virkede. Men man ved jo aldrig med teknologi og bland selv og kryptering osv. Tester senere i dag om det virker men bland selv er vist udenfor området jeg kan teste uden kort uanset hvad, regner ikke med at jeg kan se mine bland selv kanaler uden kort og kortlæser af en eller anden art med antennestik direkte i Clint DC1 som er uden kortlæser. |
Hvis ikke der haves en Humax boks, så kan bland selv kun ses med et kort og kortlæser i boks/TV.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 17:09
Radiomanden skrev:
Hvis ikke der haves en Humax boks, så kan bland selv kun ses med et kort og kortlæser i boks/TV. | "Boks" kan så også være en PC med tunerkort med CA kortholder. Det har jeg tidligere brugt med DVBViewer+Recording service til at gemme ekstrakanaler ukrypteret (som kan flyttes/redigeres)
------------- Mvh. JørgenT
|
|