En uhyggelig historie fra hverdagen
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158866
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:23
Emne: En uhyggelig historie fra hverdagen
Skrevet af: jake51
Emne: En uhyggelig historie fra hverdagen
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 11:13
Jeg havde ferie sidste uge Torsdag eftermiddag gik mit internet ned... og det kom ikke igen Ringede til support fredag, tekniker kunne først komme mandag Hvorfor er det lige, at teknikere ikke kører ud i weekenden? Nå, han kom her mandag morgen En eller anden klovn havde været ved at rydde op i kabler, og så var han kommet til at cutte kablet (på ydervæg) til min lejlighed Se, det var skræmmende: En lang weekend uden internet
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 11:37
Det må bare ikke ske. Router som kan skifte til 4g ved fejl er løsningen.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 11:53
Det må betragtes som værende et uheld. Modems som også här 4G findes, YouSee har dem till deres DSL Bredbånd.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 13:37
Så laver man da bare et hotspot på ens mobil. Hvor svært kan det være?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 13:44
Streaming æder vist de månedlige gigabyte rimeligt hurtigt...
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 13:44
Ja, med den mængde data der for det meste haves i dag er det da ikke et problem.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 15:52
jake51 skrev:
Hvorfor er det lige, at teknikere ikke kører ud i weekenden?
|
Det gør de også......
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 15:57
Kun til større fejl, ikke for at fejlrette hos en enkelt kunde.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 16:33
Jo, men det afhænger af, hvilket abonnement kunden har.....og hos hvilken udbyder.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 16:37
Der kan tilkøbes udviddet service, men det er ikke billigt.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 21:35
Nej men dog, er det et prisspørgsmål?
Det havde jeg da alligevel aldrig troet - eller noget.
En tekniker der skal arbejde weekend koster mere end ham der arbejder i normaltimerne i løbet af ugen.
Klaus (tekniker)
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 21:40
De kører også nytårsaften. Det gjorde Yousees i hvert fald for et par år siden. Var det ikke også dengang Radiomanden lagde T-stykket i skuffen? :)
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 21:45
Ja, der køres på store fejl, men ikke på en enkelt kundes fejl. Der kommer de når der er en ledig tid indenfor normal arbejdstid.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 22:51
Jo, der køres også på enkelte kunders fejl.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 21-August-2019 kl. 12:52
KlausDM skrev:
Jo, der køres også på enkelte kunders fejl.
Klaus
|
Jeg tror, du helt fundamentalt har misforstået, hvad det drejer sig om. Alle vil have topkvalitet for ingen penge. Og hvis man ikke får det, er det helt klart NOGENS skyld, medmindre det er DE ANDRE, der er ansvarlige
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 27-August-2019 kl. 08:02
jake51 skrev:
Se, det var skræmmende: En lang weekend uden internet |
Tag i fitness, ud med venner, gå på en date. Mulighederne uden internet er mange - og slet ikke skræmmende.
Var det ikke også 30 grader i weekenden?
|
Skrevet af: Petey
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 19:40
Naiera skrev:
Streaming æder vist de månedlige gigabyte rimeligt hurtigt... | Er man gammel kunde (mere end 1-2 år) hos et teleselskab og har man et af de "hemmelige" dataabonnementer, er der praktisk talt fri data. Jeg selv er fløjet mit 60(?) GB loft adskillige gange og er ikke blevet trukket 1 øre for de mange ekstra GB data. En kollega har ramt over 1 TB en håndfuld gange med bl.a. 4K streaming og er heller ikke trukket mere end listeprisen for dataabonnementet. Er man en "loyal" kunde med de rigtige abonnementer eller tillægsabonnementer er der åbenbart fri data.
|
|