Print side | Luk vindue

Brugt router Yousee.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158956
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 19:46


Emne: Brugt router Yousee.
Skrevet af: Mufti
Emne: Brugt router Yousee.
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:12
Hej.

Jeg har købt en brugt router til Yousee.

Den bliver tilsluttet i aften. Min egen er stået af.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved tilslutning? 

Eller er det bare plug and play.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:20
går ud fra den helt nulstillet inden? ellers gemmer den jo stadig opsætning fra den tidligere ejer - det vil nok være ret uheldigt.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:25
 Hvis den gamle er stået af, så så kontakt Teknisk support, så vil du få en ny tilsendt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hej.

Jeg har købt en brugt router til Yousee.

Den bliver tilsluttet i aften. Min egen er stået af.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved tilslutning? 

Eller er det bare plug and play.
Hvilken signaltype - coax kabeltv/fiber/telefonlinie?
Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:31
Det er coax.

Og det er i forbindelse med lynnedslag. Så jeg kan få lov til at købe en ny.

Jeg husker at resette inden jeg sætter den til.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:32

 
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile

 Den forstod jeg ikke.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er coax.

Og det er i forbindelse med lynnedslag. Så jeg kan få lov til at købe en ny.

Jeg husker at resette inden jeg sætter den til.


Taler vi om en separat router, eller om modem/router-boksen fra Yousee?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 15:31
Det er boksen fra Yousee.

Den hedder Sagem 3890.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 15:35
Så er det ikke sikkert, at det kommer til at virke uden indblanding fra Yousee. Uanset hvad, så bør sådan en ombytning ske gennem dem.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 15:36
 Når den er gået i stykke grundet tordenvejr, så bliver den ikke erstattet af You See, den skal du selv købe i det tilfælde, din indboforsikring skulle gerne dække det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Når den er gået i stykke grundet tordenvejr, så bliver den ikke erstattet af You See, den skal du selv købe i det tilfælde, din indboforsikring skulle gerne dække det.


Det bør stadig ske gennem Yousee. Ikke ved at købe et tilfældigt modem i gul og gratis.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 15:49
 Ja, den købes hos You See, der er dog også en handel på diverse sider med You See Modems, helt legalt, da det ikke er modems som skal retuneres selv om de virker, You See bruger kun Sagem 3890 nu, så der er en del Netgear Modems til salg.
Stødes der på Sagem 3890, så skal man ikke købe dem, de er You See ejendom.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:02
Det er slet ikke sikkert, at de tillader udgåede modeller at blive aktiveret. De vil gerne væk fra DOCSIS 3.0. Så det kan være spildte penge, hvis man begynder på det.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:10
 Det har jeg ikke umiddelbart hørt om, eller læst om på You See forum, men det kan da være rigtigt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Min på kabel TV er jo bygget ind i coaxmodem, som er parret med mit abonnement. Smile

 Den forstod jeg ikke.
Når det er et modem er der en form for serienummer/ID i modemdelen (ved ikke, er det en MAC adresse?), som skal registres/godkendes af Yousee og parres med abonnements nummer.

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:37
 Kabel TV har da ikke noget at gøre med modemmet, det er helt seperate ting med seperat abonement..
På DSL er det anderledes, der kan man ikke have TV uden bredbånd.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:43
Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg skal nok give en Update, når jeg har prøvet det af.

Det bliver sent i aften.


Det afhænger af hvilken status modemmet har i deres system. Hvis det ikke står korrekt, så vil du ikke kunne aktivere det gennem deres aktiveringsportal, og så må du ringe. Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2019 kl. 16:51

 Ja, uden You See hjælp går det måske ikke. Teknisk Support er der til 20:00.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 09:17
Update.

Jeg har tilsluttet router. Den er blevet reset. Alle lamper lyser som de skal. 

Kundeservice arbejder godt nok i weekenden. Ham jeg snakkede med lige inden lukketid sagde at der var problemer i området. Derfor havde jeg ikke net.

Her til morgen var der ingen fejl ifølge driftinformation. Havde stadig ikke net.

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Desværre er jeg ikke hjemme før torsdag aften.

Der kommer der en ny opdatering.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 09:57
Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ringede til kundeservice og fik en aktiveringkode til mit wifi.

Dvs. du havde mulighed for at indtaste noget på aktiveringsportalen?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 22:12
Ja.

Her troede jeg at der skulle bruges samme kode som på yousee log in. Men det skulle være en aktiveringskode, som jeg fik af kundeservice. Har sikkert fået den med den gamle router, men smidt den væk.

Jeg ikke hjemme før torsdag. Skal give Update der..,


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan ellers kun anbefale at købe en anden og bedre router end Yousee´s. Specielt hvis man har noget multiroom musiksystem og streaming. Men så skal man kende en it ven for at få den til at kører. Ingen Yousee hjælp. Jeg købte en TP-link AC3200 og for satan det kører :-D 
Jeg har google wifi.

Så snart der er internet sætter jeg yousee routeren i brigde mode.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 02-September-2019 kl. 23:58
Min opfattelse er at YouSee smider rundt med deres routere - dem som har YouSee får hele tiden nye tilsendt, bare de siger et pip.

Jeg har mødt folk som bare har smidt deres YouSee router ud, fordi kundeservice gav dem en ny uden spørgsmål. Spild af resourcer!!! Pinch

Ringer man ind til dem og siger man har dårlig dækning, så sender de dig en ny. (hvis lynet slår ned og smadrer din router, så har du vel også dårlig dækning, som i ingen) Wink

Der er kun forskel imellem de enkelte modeller som YouSee understøtter. Der er ingen forskel fra de enkelte routere i samme model.
Hvis man låner en anden router, så skal man lige huske at logge ind første gang. Så binder den routerens MAC adresse med kontoen og giver adgang.
Sætter man en tudse gammel YouSee router på, men som stadig er undersøttet. Så installerer YouSee automatisk nyt firmware på den og man kan benytte den.

Jeg har en fin Netgear, hvor det kun er modem, som jeg benytter. YouSee har ikke kontaktet mig for at erstatte den med noget andet. Thumbs Up


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 06-September-2019 kl. 18:49
Så lykkedes det endelig.

Jeg fik en aktiveringskode til mitwifi.

Den tastede jeg ind. Der kom et billede op hvor der stod at mit signal var for svagt.

Efter 2 opkald til Yousee, talte jeg endelig med en kvinde der vidste hvad det drejede sig om. Hun fik mac adressen på den nye router og vupti så kørte det.

Router er nu i brigdemode og google wifi er aktiveret.

Nu spiller det max igen.

Ærgerligt at der skulle 6 opkald til for at løse problemet. Ouch


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 18:59
Normalt er det bare at sætte kabel fra en computer til routeren og logge ind på mityousee med den kode man har modtaget med sin yousee oprettelse.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 20:48
Ja. Men ifølge kundeservice var det fordi routeren, havde været brugt til et andet abonnement.

Så skal Mac adressen slettes og den nye tastes manuelt ind.

Hvis det havde været en spritny router fra Yousee, havde det ikke været et problem.



Print side | Luk vindue