Print side | Luk vindue

Iptv til dvb-t fordelt i huset.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158972
Udskrevet den: 01-Maj-2024 kl. 14:58


Emne: Iptv til dvb-t fordelt i huset.
Skrevet af: Andosa
Emne: Iptv til dvb-t fordelt i huset.
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 10:00
Hej.

Jeg har i noget tid søgt efter en metode til at fordele iptv signal ud til flere tv på en gang, da jeg ikke har lyst til at have grimme bokse ved hvert tv og bruge flere fjernbetjeninger.

Jeg har nu måske fundet en løsning, men da jeg ikke kender de forskellige signaler/standarter de forskellige udbydere  bruger. Kunne jeg godt bruge lidt hjælp fra jer som forhåbentlig kan hjælpe med det.
I øjeblikket vil det kun kunne være fibia/Waoo jeg kan bruge.

Den kan vist også bruges til bokser.

Men her er min løsning 
https://www.blankom.de/dvb/dvb-c-headend-dvb-ss2-iptv-input-hdc-6008ci/" rel="nofollow - https://www.blankom.de/dvb/dvb-c-headend-dvb-ss2-iptv-input-hdc-6008ci/

Vil i mene at dette kunne være løsningen?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 10:17
Leveres Fiberboksen ikke med RF (DVB-C) tilslutning.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 10:44
Nej det er kun i boligforeninger at det forefindes.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 10:55
 Så må der nok en boks til hvert TV, med mindre der vil bruges mange penge på den løsning der linkes til, og kan den bruges, eller er der kun udbyderboksen der kan bruges.
Den løsning der linkes til, giver en Qam med 4 kanaler, så det bliver ikke billigt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 11:02
I første omgang har jeg bare brug for at vide om det kunne være en løsning.

Må kontakte waoo/fibia for at høre om det kan lade sig gøre. 

Og så må jeg finde ud af prisen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 11:14
 Ja, det vil da være oplagt at henvende sig til udbyderen og af den vej få en løsning.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 11:17
De leverer hvert fald ikke udstyret til det da det er i deres interesse at få leveret så meget udstyr som muligt. 

Så jeg skal selv finde ud af om den boks jeg fandt kan bruges, men jeg skal så høre om den kan bruges på deres netværk. 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 11:25
 Forudsat at det kan anvedes, så skal der jo bruges mere end en for at kunne se alle kanaler, da en boks ikke kan give dig alle kanalerne, og løsningen er næppe billig som brug i en enkelt husstand.
Bor du et sted hvor der ikke kan fås You See på Kabel TV.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 11:29
I de 2 huse jeg har ejet, har jeg sagtens kunne bruge RF DVB-C uden, at være medlem i en boligforening. Så det må da være den nemmeste løsning. 

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:13
Der er ikke understøttelse af dvd-c i vores område da der ikke er nok huse og før store omkostninger for dem. 

De oplyser selv at der kun er mulighed for det i boligforeninger eller i områder med mange huse på, men det er ikke mange steder at de har det.


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:24
Boksen findes også med 8 og 16... 
Men vil den kunne smide alle 40 eller 100 kanaler ud til hver fjernsyn?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:24
Leveringen er på fiber, det er fiberbokesen der konverterer til DVB-C.
Tidligere spørgsmål kan der ikke fås You See Kabel TV.?



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

Vil i mene at dette kunne være løsningen?

Du har ikke noget (brugbart) signal at fodre boksen med, så den går nok ikke.

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Leveringen er på fiber, det er fiberbokesen der konverterer til DVB-C.
Fiberboksen laver blot lyset om til RF. DVB-C-signalet bliver genereret hos udbyderen.


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:36
Nej der er ikke YouSee. 
Efter hvad jeg kan forstå er det ikke fiberboksen der konvertere det, men kun splitter signalerne ud. Derfor er der forskel på hvor man befinder sig.


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:38
brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?

Jo, men hvordan ser ip-signalet ud fra din udbyder? Hvor mange lag DRM skal du starte med at skrælle af?


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?

Jo, men hvordan ser ip-signalet ud fra din udbyder? Hvor mange lag DRM skal du starte med at skrælle af?

På den måde.
Det er det jeg skal finde ud af med hensyn til fibia.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:54
 Det sker næppe at signalet kan leveres som du ønsker det, DRM er til for ophavsret beskyttelse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det sker næppe at signalet kan leveres som du ønsker det, DRM er til for ophavsret beskyttelse.
Måske, men skader ikke at prøve. De kan på hoteller så kan vi vel også her?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 13:05
 Kan ikke forestille mig andet end det er DVB-C levering.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 13:50
Alt kan lade sig gøre, problemet er bare at du næppe kan kæbe et færdigt produkt til opgaven og derfor ender ud med at skal have et kæmpe teknikskab stående, med 40 modtagere der er koblet til en boks der modulerer til DVB-C. Modulatoren koster så en halv bondegård, fordi de ikke findes i knsummodelle, men kun som prof udstyr.

Prøv at anskue det bare en smule anderledes. Den “grimme boks” kan sikkert gemmes bag fjernsynet (eller et andet sted) og det med flere fjernbetjeninger er der også en løsning på.

Jeg har alt mit “habengut” lukket inde i et skab. Alt der er synligt udenfor skabet er TV, en ir modtager, højttalere og en enkelt velfungerende fjernbetjening. 
Sidstnævnte bruges så ikke kun til tv, men også til modtageboks, appletv, surroundforstærker, Blu-ray afspiller og cd afspiller.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 13:52
 Ja, det er helt vildt at gå ind i det der omtales.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 14:09
I ser begrænsningerne før de er der.

Jeg spurgte om det kunne lade sig gøre og har fået alle mulige andre svar. 

Før jeg giver op vil jeg have fakta på bordet. 

Vil fibia være med til det? Finder jeg ud af.
Hvad vil prisen være i det hele taget? Prøver jeg at finde ud af. Hvis den er for høj i forhold til hvad jeg har lyst til at give, så stopper jeg der, men så ved jeg hvad det drejer sig om og må nøjes med mine apps og chromecast. Så kan jeg fortsat holde det simpelt istedet for alle de bokse og skabe for at skjule det hele.

Alle andre løsninger der kommer har jeg allerede været igennem. Derfor spørger jeg omkring emnet.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 14:42
 Du skrev: "Så kan jeg fortsat holde det simpelt istedet for alle de bokse og skabe for at skjule det hele."

 Det simple er ophørt med det du har gang i, der er mere kompliceret end en lille boks gemt væk ved TVet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 14:45
Når f.eks. Yousee leverer ip-signal til et hotel, hvor det skal distribueres som dvb-c, så leverer de hardwaren til det. Første forhindring er nok, at det hører ind under erhverv. Næste forhindring er prisen.


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Når f.eks. Yousee leverer ip-signal til et hotel, hvor det skal distribueres som dvb-c, så leverer de hardwaren til det. Første forhindring er nok, at det hører ind under erhverv. Næste forhindring er prisen.
Sikkert. 
Men så ved jeg hvordan det hænger sammen.

Så det afhænger af deres svar.


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Du skrev: "Så kan jeg fortsat holde det simpelt istedet for alle de bokse og skabe for at skjule det hele."

 Det simple er ophørt med det du har gang i, der er mere kompliceret end en lille boks gemt væk ved TVet.

Kommer nu helt an på hvor det skal være simpelt.

Jeg har alligevel et rackskab stående til mine servere, netværk og overvågning. 

Det skal være simpelt at bruge. 

Installationen må gerne være meget teknisk.
Hvis bare de ville levere dvb-c... så havde jeg sendt det rundt på mit netværk, men det har de åbenbart ikke lyst til i alle områder.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

Jeg spurgte om det kunne lade sig gøre og har fået alle mulige andre svar.

Så har du ikke læst første linje i mit indlæg!

Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

Vil fibia være med til det?

Start med at spørge Fibia om det.
Men, Fibia kan ikke sælge dig en færdig boks til opgaven - det har de ikke.

Mit forsigtige bud på 40 kanaler hjemtager fra Fibia og konverteret til DVB-C: 50.000 kroner.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 16:04
 Det er mange penge for at få signal på et par TVer. Det ville jeg sgu aldrig bruge på det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 04-September-2019 kl. 20:43
Hej

Fibia vi ikke kunnne "godkende" dit udstyr. Dvs du vil godt kunne sætte det og måske også få nogle IPTV kanaler ind. MEN kanalerne er krypteret og kan dekrypteres af deres bokse. Der er enkelt kanaler de ikke er krypteret. DR kanaler og nogle andre.

Den boks du skriver om vil ikke blive godkendt af deres krypteringssystem.

Som andre skriver man kan godt vende sig til at bruge deres boks. Har selv haft DVB-C og hare vendt mit til at bruge boksen.


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 05-September-2019 kl. 09:01
Var det ikke nemmere og MEGET billigere at smide boksene i dit teknikskab og så trække HDMI og IR extender kabler? Måske kan boksen styres via CEC, så du kan nøjes med HDMI kablet?

Hvis de ikke har åben for DVB-C udgangen på fiberboksen, vil det blive meget dyrt og kompliceret. IPTV ud af boksen er desværre blevet krypteret. Jeg kørte selv med et setup hvor jeg distribuerede IPTV delen ud til HTPC's, men de lukkede for det, da man jo havde adgang til stort set alle kanaler, også uden for sin TV pakke.



Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 05-September-2019 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Hej

Fibia vi ikke kunnne "godkende" dit udstyr. Dvs du vil godt kunne sætte det og måske også få nogle IPTV kanaler ind. MEN kanalerne er krypteret og kan dekrypteres af deres bokse. Der er enkelt kanaler de ikke er krypteret. DR kanaler og nogle andre.

Den boks du skriver om vil ikke blive godkendt af deres krypteringssystem.

Som andre skriver man kan godt vende sig til at bruge deres boks. Har selv haft DVB-C og hare vendt mit til at bruge boksen.

Har haft deres boks, men vi droppede den igen... 


Skrevet af: Andosa
Skrevet den: 05-September-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Var det ikke nemmere og MEGET billigere at smide boksene i dit teknikskab og så trække HDMI og IR extender kabler? Måske kan boksen styres via CEC, så du kan nøjes med HDMI kablet?

Hvis de ikke har åben for DVB-C udgangen på fiberboksen, vil det blive meget dyrt og kompliceret. IPTV ud af boksen er desværre blevet krypteret. Jeg kørte selv med et setup hvor jeg distribuerede IPTV delen ud til HTPC's, men de lukkede for det, da man jo havde adgang til stort set alle kanaler, også uden for sin TV pakke.

Det et sikkert rigtigt, men nu har jeg spurgt dem og så må jeg se hvad der kommer af svar.


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 06-September-2019 kl. 15:36
Apple tv på hvert tv og så deres app, eller nøjes med streaming apps :)



Print side | Luk vindue