Print side | Luk vindue

Service Center Gruppen / Servicebroker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158998
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 20:10


Emne: Service Center Gruppen / Servicebroker
Skrevet af: Slabb
Emne: Service Center Gruppen / Servicebroker
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 10:48
Hej alle

Jeg vil bare lige forhøre mig, om det er tilfældigt, at jeg har haft en dårlig oplevelse med Servicenter, eller andre også har haft en dårlig oplevelse med dette firma?

Mine Sony WH 1000XM2 (hovedtelefoner) virkede fint inden de blev sat til opladning, men efter opladning ville de ikke tænde mere. Jeg kontakter Sony Support, som sender mig videre til Servicebroker. Jeg sender hovedtelefonerne til dem, og får efter et par dage at vide, at det er hovedbøjlen, der er gået i stykker. Pris for reparation : 3423,25kr.!!! Et nyt sæt (nyeste model) koster 2250 kr. Derudover skal de åbenbart bruge 6 timer på at skifte hovedbøjlen??!!
Jeg kontakter dem igen, og forhører mig om, hvorfor hovedbøjlen skal skiftes, da den ikke fejlede noget, da jeg sendte dem afsted. Jeg spørger, om skaden evt. kan være sket under forsendelsen. De svarer, at de ikke kan forstå, jeg undrer mig over det, da jeg jo har sendt dem til reparation med ovenstående fejlbeskrivelse. 

Er det bare mig, eller virker det lidt som bondefangeri med ublu priser?




-------------
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5



Svar:
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 13:31
Tjek Trustpilot og tidligere indlæg på Recordere og Flatpanels - det firma har bare et dårligt ry. 

Det nyeste indlæg på Trustpilot er en der har et TV til 4.000 kr., som de vil reparere for 8.000 kr. 


Skrevet af: Slabb
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 17:42
Alligevel imponerende at de formår at holde forretningen kørende, og at Sony, Samsung, Philips, LG og flere bliver ved med at bruge dem.

-------------
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-September-2019 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Alligevel imponerende at de formår at holde forretningen kørende, og at Sony, Samsung, Philips, LG og flere bliver ved med at bruge dem.
Desværre er der vel ingen anden reparatør som kan håndtere alle de fejl der dukker up fra de forskellige producenter/forhandlere.

Men det ville være en stor lykke for alle parter, hvis reparatøren strammede ballerne gevaldigt, og lagde lidt andre parametre ind - udover indtjening og optimering. Kundetilfredshed, tillid og troværdighed kunne være en de veje, som reparatøren kunne overveje. Problemet er vel, at det ikke eros som forbrugere der er kunder overfor reparatøren. Kunden er forhandlere og importører, og så sker der ikke en pind. 

Men at forhandlerne ikke stiller krav, se det er mig en gåde. Man bør vel egentlig vælge en forhandler der ikke benytter reparatøren. Det er desværre nok svært at finde en sådan.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Slabb
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 17:54
Hej igen

Beklager at jeg igen har brug for at komme af med lidt galle:

Jeg har efterfølgende taget kontakt til Sony Support, som derefter har bedt Servicegruppen kommentere på, hvorfor der skal skiftes headband. Servicegruppen påstår, at mine hovedtelefoner er defekte pga. et defekt mainboard. Dette kan muligvis være rigtigt, men da jeg googler mainboard og mine hovedtelefoner (Sony WH-1000XM2), finder jeg et billede af et mainboard. Dette mainboard sidder i koppen og ikke i headband'et. Derefter skriver jeg til Servicegruppen igen, men de vender ikke tilbage, og vælger i stedet for bare at sende minde hovedtelefoner tilbage. 

Jeg har løbende skrevet med Sony Support, og også sendt dem dokumentation på, at der vel ikke er nogen grund til at skifte headband, når den defekte del sidder i én af kopperne.

Hvad skal man dog gøre?? Kommer der noget ud af at tage kampen op, eller skal man bare affinde sig med omstændighederne?




-------------
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 18:08
gå tilbage, hvor du har købt dem.
Det er dem der yder 2 års reklamationsret!!!
Så skal de bare fixe det.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 19:00
Ja som perW siger, så er det faktisk din forhandler der må gå videre med det.
Det fleste forhandlere “glemmer” bare meget hurtigt det ansvar - men det er deres.

Hvis din mælk er dårlig, er det heller ikke Arla du går til men din købmand


Skrevet af: Slabb
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 19:37
Ja, jeg ved det. Problemet er bare, at det er en gave fra min hustru, som af en eller anden grund købte dem fra eGlobal, som hører til i Hong Kong.
Jeg var dog villig til selv at betale for at få dem repareret, men da ikke til de priser og den service.


-------------
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5



Print side | Luk vindue