Print side | Luk vindue

Lav kopi af min DVD ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159025
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 09:12


Emne: Lav kopi af min DVD ?
Skrevet af: pomse
Emne: Lav kopi af min DVD ?
Skrevet den: 09-September-2019 kl. 23:53
Hej jeg har lige støvet Xena sæson 2 op brugt, nu har jeg lige opdaget at jeg har overset at der er begyndende disc rod på flere af dvd'erne. Men har hørt at de skulle være fuldt lovligt at lave en kopi af sine original dvd'er så længe man ikke skiller sig af med originalerne. Nu vil jeg gerne prøve at rede dem og kopiere dem over på tomme DVD skiver. Men hvordan gør jeg så det bliver en præcis kopi hvor menu også fungere som på originalen ? nogle der kan anbefale et gratis program som kan gøre det for mig ?



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 00:18
MakeMKV

Det er gratis mens det er i beta, hvilket det har været i årevis. Hver måned lægges der en ny kode op i forummet på udviklerens hjemmeside.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

MakeMKV

Det er gratis mens det er i beta, hvilket det har været i årevis. Hver måned lægges der en ny kode op i forummet på udviklerens hjemmeside.


MakeMKV laver så vidt jeg husker jo bare en MKV fil. Den laver da ikke en tro kopi på en anden skive.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 10:04
https://www.techspot.com/downloads/315-dvd-shrink.html" rel="nofollow - DVD Shrink 3.2

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

MakeMKV

Det er gratis mens det er i beta, hvilket det har været i årevis. Hver måned lægges der en ny kode op i forummet på udviklerens hjemmeside.



MakeMKV laver så vidt jeg husker jo bare en MKV fil. Den laver da ikke en tro kopi på en anden skive.


Det kan lave en "tro kopi" på din harddisk.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan lave en "tro kopi" på din harddisk.


Men ikke med menu osv., som OP ønskede...

(med mindre de har opdateret den gevaldigt siden jeg sidst hentede den).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 14:32
Du skal have fat i DVDFab:  https://www.dvdfab.cn/" rel="nofollow - https://www.dvdfab.cn/

Bare ignorér al information om 30 dages prøvetid, 50% rabat osv.

HD Decrypter-komponenten er gratis og er den eneste del du har brug for:
https://www.dvdfab.cn/hd-decrypter.htm?ver=9" rel="nofollow - https://www.dvdfab.cn/hd-decrypter.htm?ver=9

Man skal have tungen lige i munden første gang man bruger programmet så man er sikker på, at man får en 1:1 kopi og ikke en DVD9->DVD5 konvertering eller hvad standardindstillingen måtte være, men herefter husker den det til næste gang.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 15:15
DVD Fab er noget forfærdeligt lort.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

DVD Fab er noget forfærdeligt lort.

Jeg talte om den gratis HD Decrypter-del til at lave et 1:1-rip og intet andet. Jeg har brugt den mange gange til dette formål og den har endnu ikke svigtet mig.




Skrevet af: pomse
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 19:25
Tak for jeres tips, jeg prøvet i går aftes med Ashampoo Burning Studio FREE som jeg fandt på nettet. Men menu virker ikke på dvd afspiller. Men nu vil jeg prøve de programmer i anbefaler mig. Tak Smile


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 10-September-2019 kl. 19:38
Stort ? jeg prøvet Ashampoo Burning Studio FREE i går aftes inden jeg fik læst jeres svar i tråden. Som tidliger skrevet så virker menu ikke på min dvd afspiller og teksterne er ulæselige. Men nu har jeg sgu lige testet den på min pc og der virker menu og tekster uden probelmer. Nogen ide om hvorfor det virker på min pc og ikke på min afspiller ? og vil de andre programmer i anbefalede gøre en forskel ?


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 07:28
Mest sandsynligt: DVD'en er ikke brændt i korrekt DVD format. En PC er mere tilgivende end en rigtig afspiller...

Jeg har aldrig haft problemer med DVD Shrink da jeg brugte den. Men ligesom med DVD Fab, så skal du vælge om du vil brænde kopien på en DVD5 (med mulig reduktion i billedkvalitet) eller om du vil bruge DVD9 diske på den.

Der er en option, hvor du sætter target size for dit output, som skal sættes korrekt...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Branchekender
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 08:48
Hvis man ejer en Mac, så er programmer MDRP g-e-n-i-a-l-t og alle pengene værd: https://www.macdvdripperpro.com/" rel="nofollow - https://www.macdvdripperpro.com/

Det er specielt genialt, hvis man ønsker både en 1:1 kopi til harddisken og samtidig vil have en komprimeret MPEG-4 fil (eller MKV), som kan afspilles på alle ens enheder. MDRP kan det hele i ét arbejdsflow og brugerinterfacet er simpelt og let.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Hvis man ejer en Mac, så er programmer MDRP g-e-n-i-a-l-t og alle pengene værd: https://www.macdvdripperpro.com/" rel="nofollow - https://www.macdvdripperpro.com/

Det er specielt genialt, hvis man ønsker både en 1:1 kopi til harddisken og samtidig vil have en komprimeret MPEG-4 fil (eller MKV), som kan afspilles på alle ens enheder. MDRP kan det hele i ét arbejdsflow og brugerinterfacet er simpelt og let.

Helt enig. Det er et godt program.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 12:41
Kan den brænde en DVD-kopi på fysisk skive?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Kan den brænde en DVD-kopi på fysisk skive?
JA.

How do I burn a backup?

Use the 'Full disc image and burn a copy' ripping mode and insert a double-layer blank DVD when asked. Use the slowest burn speed, since most media will not burn properly at the advertised speed.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Men hvordan gør jeg så det bliver en præcis kopi hvor menu også fungere som på originalen ? nogle der kan anbefale et gratis program som kan gøre det for mig ?

F.eks. Smartrippper ville kunne lave en helt tilsvarende ISO fil til harddisk (fraset at kopibeskyttelsen fjernes), men det er IKKE sikkert at du kan brænde den til en anden skive hvis dine skiver er single-layer (4,7 GB) og originalerne er 8,5 GB - med mindre du har nogle dual-layer brandbare skiver og en kompatibel brænder - Men det vil fungere fint hvis harddisk er målet.

DVD-shrink kan også snildt lave en identisk kopi, hvis du sørger for at slå shrink funktionerne helt fra - Baggrunden for navnet er at programmet kan shrinke ved at enten/eller at komprimmere yderligere på indholdet, fjerne menuer og ekstramateriale mv, så man f.eks. kan få en skive der fylder 6 GB til at passe ind på en 4,7 GB skive - med eller uden ekstra kompression og ekstramateriale. Det er det der er det smarte ved dette program, så det vil være et oplagt og fleksibelt bud på et gratis program til opgaven hvis målet er brændte 4,7 GB skiver. - Bare vær opmærksom på at der IKKE er tale om en 1:1 kopi, hvis du begynder at benytte programmets shrink funktioner.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 17:49
ok tak for info, jeg bemærkede også formatet var gået fra 16:9 til 4:3 på kopien Confused

Hvad er DVD5 og DVD9 diske ? 


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 17:54
Hej originalerne er 8,5 GB men da jeg kun havde 4,7 GB skiver så brugte jeg en blu-ray disc, programmet skrev at jeg også kunne sætte sådan en i drevet og ligge dvd'en ned på.

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile




Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 11-September-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

ok tak for info, jeg bemærkede også formatet var gået fra 16:9 til 4:3 på kopien Confused

Shocked Hvad er det for en skod software du bruger? ...Den slags skriger til himmelen om at der processeres og kodes om på indholdet.
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Hvad er DVD5 og DVD9 diske ? 
Dvd-5: enkeltsidet, enkelt lag, 4.7 GB
Dvd
-9: enkeltsidet, dobbelt lag, 8.5 GB

Der findes variationer helt op til DVD-18:
dobbeltsidet, dobbelt lag på begge sider, 17.1 GB
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Hej originalerne er 8,5 GB men da jeg kun havde 4,7 GB skiver så brugte jeg en blu-ray disc, programmet skrev at jeg også kunne sætte sådan en i drevet og ligge dvd'en ned på.

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile

Igen, hvilket program og hvilke settings benytter du?
Du er nødt til at benytte et program der som udgangspunkt kan lave 1:1 kopier og have 100% styr på hvilke settings du benytter for at kunne sikre dig at du ikke går på kompromis med kvaliteten.
Et program der ikke laver om i indstillingerne kan kværne en DVD 1:1 på meget få minutter, mens processering og dermed kvalitetstab gerne betyder at det tager lidt længere tid en 2-4 minutter.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Jeg vil helst ikke gå på kompromi med kvaliteten Smile

Jeg tvivler på, at du vil kunne se forskellen ved at gå fra DVD9 til DVD5.

Men hvis du ikke vil gå på kompromis med kvaliteten, så må du købe nogle DVD9 diske. At brænde dem på Blu-Ray vil være dyrere og jeg tror ikke, der findes et gratis-program, der kan konvertere fra DVD-format til Blu-Ray format, da kravene til disse er vidt forskellige.

Køb dog nogle DVD9 diske og få det gjort ordentligt

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 10:00
Rip dem dog til 1:1 decrypterede ISOs til harddisk og find en måde at afspille dem på direkte fra harddisk/NAS. F.eks. med Kodi. Der findes mange muligheder.

Hvis du så senere vil brænde dem til DVD9 har du stadig muligheden.

Der er nok større sandsynlig for, at du engang vil have de skiver, du brænder i dag, over på harddisk end der er for at du en dag vil have ISO-filer på en harddisk lagt over på skiver.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 10:27
Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.

Der skal laves en DVD-kopi - ikke filer på en harddisk. Det være sig MKV-filer, MP4-filer, Blu-Ray filer eller ISO filer. Disse kan han ikke proppe i sin eksisterende DVD-afspiller og se på sit TV. Desuden bad han om en GRATIS løsning, hvilket det jo langt fra kan siges at være, hvis han skal investere i en NAS, ChromeCast, Firestick eller lign.

Hans bedste mulighed er DVD Shrink og DVD9 diske. Sekundært DVD Shrink og DVD5 diske med et minimalt (formentlig ikke-mærkbart) kvalitetstab.



-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Branchekender
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.


Jo, men nogle gange så er den bedste løsningen bare ikke gratis. Jeg nævnte programmet MDRP, fordi jeg faktisk stod i akkurat samme situation for et par år siden, da jeg skulle have rippet samtlige ~400 DVD-skiver, som står flot i reolen og samler støv.

Efter at have lavet utallige eksperimenter, hentet utallige programmer ned, lavet utallige forsøg med automation via en kommandoprompt og forsøgt at nørde mig frem til en hurtig og nem løsning, så smed jeg simpelthen håndklædet i ringen, da jeg opdagede MDRP, der kan håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.

Spørgsmålet er ikke, om der findes gratis software, som kan løse opgaven, for det gør der - men det er vel ikke forkert at anvise en alternativ løsning? 25 dollar kan være godt givet ud, hvis man bare gerne vil have en løsning, der gør hele arbejdet for én.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 14:54
@HeartWare:

Du skriver: "Jeg har aldrig haft problemer med DVD Shrink da jeg brugte den". Hvornår var det? DVD Shrink er ikke blevet opdateret siden 2004 - 15 år siden - og kan ikke håndtere mange af de titler, der er kommet siden da.

Jeg brugte selv DVD Shrink for mange år siden, men skiftede til DVD Decrypter da DVD Shrink bare ikke kunne følge med længere. DVD Decrypter holdt et stykke tid, men seneste udgave er fra 2005 og den er dermed næsten lige så gammel som DVD Shrink.

Desuden er DVD Shrink en transcoder og er dermed absolut et ringe valg hvis man skal downsize fra DVD9 til DVD5. Kvalitetstabet er bestemt mærkbart - især på TV-serier, hvor originalmaterialet måske ikke er optaget i den bedste kvalitet og skiverne er maxed out.

Jeg har allerede budt ind med DVDFab HD Decrypter.

DVD9-skiver (Verbatim) koster 10 kr/stk når man køber dem i bulk. De skiver, man får til 3-4 kr/stk i bulk er noget junk.

Prisen for at gemme ISOer på en ekstern harddisk er ca. 1,5 kr. per skive - eller 3 kr. hvis man køber to harddiske for at have en sikkerhedskopi.

Jeg nævner det kun fordi vi skriver 2019 og fordi DVD9- eller DVD5-skiver nok er den forkerte vej at begive sig ned ad såfremt dette blot er et af mange backup-projekter. Det er jo også tænkeligt, at OP allerede har noget hardware der kan afspille materiale fra en ekstern disk.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.
Men, hvad skal man [og trådstarter] dog med en komprimmeret MPEG4 fil, hvis man har en ISO?

Både PC, ATV, Shield, Android-TV m.fl. andre smart-tv kan jo downloade video-player software der kan afspille den uberørte ISO i fuld DVD kvalitet. ...Og er målet [senere] at brænde det til DVD-R, så er en omkomprimmeret MPEG4 og det absolut sidste man har brug for og en ISO, som man kan få lavet fuldstændigt lige så godt med gratis software, jo meget tættere på det mål også.
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

DVD9-skiver (Verbatim) koster 10 kr/stk når man køber dem i bulk. De skiver, man får til 3-4 kr/stk i bulk er noget junk.

Prisen for at gemme ISOer på en ekstern harddisk er ca. 1,5 kr. per skive - eller 3 kr. hvis man køber to harddiske for at have en sikkerhedskopi.

Jeg nævner det kun fordi vi skriver 2019 og fordi DVD9- eller DVD5-skiver nok er den forkerte vej at begive sig ned ad såfremt dette blot er et af mange backup-projekter. Det er jo også tænkeligt, at OP allerede har noget hardware der kan afspille materiale fra en ekstern disk.

Rigtig god pointe! Thumbs Up ...Og man behøver jo for så vidt ikke en NAS eller anden poleret netværks storage for at gøre brug af sine rips. Man kan jo nøjes med at tilslutte en billig USB harddisk til i sin eksisterende streamingboks eller router [hvis man f.eks. har en streamingboks med USB indgang eller en router med USB indgang ogAiDisk, samba eller anden netværks share funktion] eller som jeg faktisk bare selv gør det: have store harddiske siddende i sin PC og så tænde PC'en til at dele filerne de [trods alt sjældne] gange man har brug for adgang til dem fra andre enheder som husets smart-tv og streamingbokse.



-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Branchekender
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.


Hvad skal man [og trådstarter] med en komprimmeret MPEG4 fil, hvis man har en ISO?

Både PC, ATV, Shield, Android-TV m.fl. andre smart-tv kan jo downloade video-player software der kan afspille den uberørte ISO i fuld DVD kvalitet. ...Og er målet [senere] at brænde det til DVD-R, så er en omkomprimmeret MPEG4 og det sidste man har brug for og en ISO, som man kan få lavet fuldstændigt lige så godt med gratis software, jo meget tættere på det mål også.


Det må selvfølgelig være op til den enkelte, og her kan jeg kun udtale mig på egne vegne. Jeg bruger ISO filerne som backup. Ud fra denne backup kan jeg så eventuelt hive det indhold ud, som jeg senere måtte få brug for.

MPEG4-filerne bruger jeg til mine forskellige afspille. Alle enheder kan afspille MPEG4, men ikke alle kan afspille ISO filer, og hvis man har lavet opsætningen korrekt, så er kvalitetstabet fra MPEG2->MPEG4 minimalt.

Ingen af mine smart-TV kan f.eks. afspille ISO filer, og her er MPEG4 bare nemmere at håndtere, da samtlige af mine TV kan afspille MPEG4-filer.

Har du nogensinde forsøgt at stoppe 20 børnefilm på en iPad med 64 GB lagerplads? Her duer det bare ikke med ISO filer, og med MPEG4 er der plads til både børnefilm og spil til ungerne på flyrejsen eller bilturen.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 12-September-2019 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Ingen af mine smart-TV kan f.eks. afspille ISO filer, og her er MPEG4 bare nemmere at håndtere, da samtlige af mine TV kan afspille MPEG4-filer.

Det er sjældent at TV's egen/indbyggede filafspiller kan. Men de fleste moderne smart-TV og streamingbokse kan trods alt downloade afspillere som VLC, Kodi og/elller MX-player, Infuse, MrMc mv - Har man et TV eller en streamingboks der kan afspille ISO, så er det i hvert fald overflødigt med konverteringen til MPEG4 og uønskeligt jævnfør kvalitetstabet og det dobbelte lagringsbehov.
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Har du nogensinde forsøgt at stoppe 20 børnefilm på en iPad med 64 GB lagerplads? Her duer det bare ikke med ISO filer, og med MPEG4 er der plads til både børnefilm og spil til ungerne på flyrejsen eller bilturen.
Ja [fraset at det ikke var en iPad] - og DÉR er vi inde på et område hvor komprimering med kvalitetstab rent faktisk giver mening.


-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.

Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

da jeg opdagede MDRP, der kan håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.

Men dette tager jo ikke hensyn til, at

  1. Det skulle være gratis
  2. Det skulle lave en kopi på DVD - ikke som filer




-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Branchekender
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er da sjovt, så mange forslag til løsninger, der kommer, som IKKE tager højde for de ting, som OP har stillet op som krav/ønsker.

Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

da jeg opdagede MDRP, der kan håndere det hele i ét workflow lige fra at hente navngive filerne, lave ISO filen på harddisken, udvælge sprog til undertekster og lydspor til komprimering af en MPEG4 fil.

Men dette tager jo ikke hensyn til, at

  1. Det skulle være gratis
  2. Det skulle lave en kopi på DVD - ikke som filer


Det er lidt idioti at forsætte med at diskutere det, men nogle gange, så kan et alternativt forslag også være det rigtige, selvom det måske koster penge. Ellers skulle alle deltagere i denne tråd holde op med at komme med gode forslag og blot linke til https://www.lifewire.com/free-dvd-ripper-programs-1356639

I det øjeblik man har et program, som kan lave en ISO fil, så er man allerede halvdelen af vejen til det som trådstarter ønsker.



Print side | Luk vindue