Print side | Luk vindue

LG OLED55B8 - På tilbud

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159050
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 08:12


Emne: LG OLED55B8 - På tilbud
Skrevet af: itjf
Emne: LG OLED55B8 - På tilbud
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 09:28
Så lige at LG OLED55B8 er på tilbud til kr. 5.999,-
Er det er godt køb? Eller skal jeg vente på LG OLED55C8?
Jeg er ikke i akut TV-nød, men tænkte at det er billigt for at prøve et OLED. Jeg har et ældre Samsung i øjeblikket.



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 09:46
Begge to er reelt udgået og lagrene tømmes, så det er nok sidste udkald før de nye modeller tager over og så hæves prisniveauet midlertidigt igen. B8 leverer 99% samme billedkvalitet som C8. Hvis man endelig skal kigge opad - og har tid til at vente på mere realistiske priser - så synes jeg man skal kigge mod C9 for at få HDMI 2.1 med i puljen.

Men altså 5.999 kroner for tæt på markedets bedste billedkvalitet. Det er altså imponerende.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 10:16
what Rasmus said.
Det er voldsomt meget tv til prisen


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 11:07
vil påstå at meget få kan se forskel på et B8 og et hel ny model.

B8 er et super køb



Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 12:09
Med 55" OLED til 6000 kroner, så synes jeg, at vi reelt har en ny markedsituation. Fra at have konkurreret mod gode zone-styret LCD TV i højere prisklasser, så står købere nu i valget mellem et middelmådigt LCD TV eller så godt som markedets bedste billedkvalitet. Samme pris.

Stadig lidt anderledes på 65" med OLED til 10.000 kroner, men det nærmer sig. Så mangler der naturligvis større og mindre formater.

Jeg synes, at det er en lidt overset faktor, at OLED har så ekstremt højt bundniveau. Hver gang teknologien tager et skridt ned på prisstigen, så hæves billedkvalitetsbarren gevaldigt i prisklassen. I endnu større grad, når man når ned i disse prisklasser.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 13-September-2019 kl. 12:16
Det er sgu vildt. Det er lige før jeg overvejer det til de 6k som stop-gap-løsning indtil C9 i 65" kommer ned i pris.


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 14-September-2019 kl. 07:53
Takker for svarene! De gjorde valget let for mig og jeg har nu fået en i hus. Og jeg er ikke blevet skuffet, fantastisk billedekvalitet. Desuden er der sket en udvikling i forhold til betjening, osv.



Skrevet af: khede
Skrevet den: 14-September-2019 kl. 12:20
Hej Alle

Er ny her, så ved ikke om det er helt forkert jeg skriver det her. Men jeg benyttede mig af det tilbud og fik en fin 65 tommer til 9999 i Bilka. 

Men da jeg kommer hjem og vil se tv, kan mit tv ikke vise mine bland selv kanaler fra yousee. Hvis jeg tager kortlæser og kort ud kan mit tv vise grundpakken, men ikke de andre. 

Når jeg så sætter kortet i tv for at få dem med, så viser den en kanal indtil man skifter rundt, derefter kan tv`et ikke finde signal mere.

Har ringet til yousee, som basalt set mener at hvis kortet virkede i det gamle som må det være det nye tv der er galt med.

Det er er da enormt irriterende og skuffende at komme hjem og ikke kunne bruge det helt.

Jeg ved mange af jer har en stor viden omkring tv, så er der nogen der kan hjælpe til hvad jeg kan forsøge og undskyld hvis jeg har smidt min besked et forkert sted


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-September-2019 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er sgu vildt. Det er lige før jeg overvejer det til de 6k som stop-gap-løsning indtil C9 i 65" kommer ned i pris.

Og til næste år kommer du så til at mangle det nye "Film Maker Mode" med C9. Og sådan kan vi blive ved.Confused




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 09:21
Hah, jeg troede det var et begreb du opfandt til lejligheden, så jeg måtte lige duckduckgo det. Jeg tror ikke film maker mode kommer til at gøre så meget for mig.

Min tankerække er ca: jeg tror på Dolby Vision som vinder af HDR-krigen, så jeg vil have et TV med Dolby Vision. Dit panasonic har ikke Dolby vision. Så kigger jeg mod Sonys AF8, men det har (åbenbart) en temmelig mangelfuld implementering, i hvert fald sammen med ATV4k.

Så kigger jeg mod 2019-modellerne, men jeg synes de er for (kunstigt) dyre i øjeblikket, Samtidig ser det ud som om den eneste reelle udvikling er hos LG, som jeg ellers ikke er meget for, med deres HDMI2.1-implementering. Jeg bruger mit TV nogenlunde ligeligt til Ramasjang, ATV4k og Playstation.

Når jeg alligevel skal vente, og hvis LG er blevet fornuftige, som det siges, kan jeg lige så godt tage den mest fremtidssikrede model til mit behov, tænker jeg.

Som nævnt i tråden her, har jeg dog overvejet at køre 55B8 midlertidigt, eller endda 65B8.

For at bringe tråden en smule on-topic igen, or maybe not: hvordan ser brugtmarkedet for OLEDs ud? Jeg lavede for sjov en søgning på DBA, og fandt næsten ingenting. Er det realistisk at købe et 55B8 nu og sælge det senere for andet end pebernødder om et års tid?

Og en anden ting: mine duckduckgo-evner rakte ikke til en konklusion, men kan der siges noget om fejlraten på de forskellige mærker, mht. burn-in og lignende? Jeg har læst at Sony dimmer statiske logoer osv. Hvis de har gjort det, er det vel fordi de mener det er nødvendigt. Betyder det at der er større risiko for burn-in på e.g. LG, eller er det for statistisk usikkert?

Jeg formoder det er for tidligt at kommentere på holdbarhed i forhold til valg af komponenter osv.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 09:23
Det ville i øvrigt være fedt, hvis der var en virkelig panel-kyndig med for meget tid, som man kunne sætte til at køre panellotteriet igennem for et givent beløb. Jeg er allerede træt ved tanken om at skulle hente TV, undersøge det, indlevere TV, hente nyt TV, undersøge det osv. osv. Ikke mindst fordi jeg hverken har træk eller en stationsvogn.

Det ville være fint, hvis flatpanels indførte den service. hint-hint :)


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 10:01
Du kan jo selv se i køb/salg forummet at et 2 år gammelt velfungerende LG oled B6 ikke kan sælges til 7k. Han skal være heldig hvis han kan få 5k fordi nyprisen er presset helt i bund. Og det blir det samme når du skal af med dit overgangs TV om et år.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det ville i øvrigt være fedt, hvis der var en virkelig panel-kyndig med for meget tid, som man kunne sætte til at køre panellotteriet igennem for et givent beløb. Jeg er allerede træt ved tanken om at skulle hente TV, undersøge det, indlevere TV, hente nyt TV, undersøge det osv. osv. Ikke mindst fordi jeg hverken har træk eller en stationsvogn.

Det ville være fint, hvis flatpanels indførte den service. hint-hint :)

Der er ingen der kan give dig det som du ønsker omkring panellotteri. Omfanget af fejlene ved OLED paneler er i mine øjne skruet bevidst ned. Enten fordi at fejlene for en del mennesker ikke betyder så meget i dagligt brug, eller fordi at folk ikke ser fejlene, og andre vil ikke bruge tid på at finde fejlene.

At købe et OLED panel - eller alle paneler for den sags skyld er et lotteri. Den eneste mulighed du har er at få lov til at teste det specifikke panel, inden du kører dit Dankort igennem. 

Men da flertallet af kunder ønsker at købe så billigt som muligt, så er egen-test muligheden nok ikke så stor i f.eks. Bilka.

Husk at devisen "Billigt er bedst" ikke nødvendigvis er rigtigt. Det er op til folk selv. Omvendt når man nærmest for smidt et LG OLED i nakken for no-money, så kan chancen for nogen være værd at tage.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af khede khede skrev:

Men da jeg kommer hjem og vil se tv, kan mit tv ikke vise mine bland selv kanaler fra yousee.

Er det ikke blot et spørgsmål om at lade dit TV stå tændt på en af dine bland selv kanaler ½-1 time, selvfølgelig med kortlæser og kort i ? Sådan er det ihvertfald hos mig, hvis jeg flytter kortlæser og kort til et af husets andre TV.

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 12:45
Jo, det kan jeg godt se, Munch. Men normalt når et brugtmarked er mættet, er der jo masser af emner til salg. Her er der meget få til salg, og de få der er kan tilsyneladende stadigvæk ikke sælges.

Priserne rasler selvfølgelig også ned, så det er nok sådan det må være.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 12:49
I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.

Jeg tror, at du bliver en del klogere med tiden. Intet TV kan garanteres at holde. Du vil opleve, at hvert eneste år kommer der nye formater o.a., så dit TV i dine øjne er håbløst forældet.

Edit: Jeg ved ikke om man stadig kan leje et TV, men i mine øjne virker det måske som en god løsning for dig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 14:31
Hah, jeg skal sgutte leje noget. Jeg kan ikke fordrage løbende udgifter.

Det kan godt være jeg er en en dinosaur i tvverdenen. De seneste to TV har holdt ca. ti år hver. Lidt mindre er jeg også tilfreds med.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jo, det kan jeg godt se, Munch. Men normalt når et brugtmarked er mættet, er der jo masser af emner til salg. Her er der meget få til salg, og de få der er kan tilsyneladende stadigvæk ikke sælges.

Priserne rasler selvfølgelig også ned, så det er nok sådan det må være.
Oled TV har vel kun været på markedet i 5 år, så begrænset hvor mange der skifter ud. Det er kun pga opgradering af skærmstørrelse og formater.

Næh det er de helt vanvittige dumping priser på nyt Oled TV, der kører brugtmarkedet helt i bund. Jeg har selv mistet 75% ved salg af et top TV efter 2 år. Så med den afskrivning er det da tåbeligt ikke at købe et Oled TV NU til under halv pris, vel vidende at det under ingen omstændigheder holder i 10 år.


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

I forhold til at købe nyt, er det for øvrigt ikke indkøbsprisen i sig selv der afskrækker mig. Jeg tror godt jeg kunne svinge mig selv op til at give 25-30k for et TV, men kun hvis det A) var bygget til at holde, og B) blev opdateret med nye de facto-formater osv., så det ikke var værdiløst efter 1-3 år.

Jeg synes 25k, fx, er mange penge for noget der er lige til at smide på lossepladsen, når det går i stykker efter 25 måneder. Eller når hele branchen skifter til HDCP 9.7 og Dolby Fission om bare tre måneder.

Jeg tror, at du bliver en del klogere med tiden. Intet TV kan garanteres at holde. Du vil opleve, at hvert eneste år kommer der nye formater o.a., så dit TV i dine øjne er håbløst forældet.

Edit: Jeg ved ikke om man stadig kan leje et TV, men i mine øjne virker det måske som en god løsning for dig.

Mon ikke også den løsning ville kunne betale sig for dig? 


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 15:06
Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.
Ja det mener jeg bestemt du bør gøre. Du kan jo spørge Hother om han stadigvæk har sit Panasonic til salg. Der er så en chance for at DET holder i 10 år, så brugtprisen derfor også er højere end for LG’et.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Så du advokerer for at købe et 55B8 eller 65B8 nu, og så købe det TV jeg skal bruge om et par år? Eller bør jeg tage C8?

Den eneste forskel på C8 og C9 er vel HDMI 2.1, som jeg helt sikkert vil have, men først har noget at bruge til når PS5 lander.

Jeg er nok ved at være mør, men det er LG, og det holder mig sgu stadig en smule tilbage.
Ja det mener jeg bestemt du bør gøre. Du kan jo spørge Hother om han stadigvæk har sit Panasonic til salg. Der er så en chance for at DET holder i 10 år, så brugtprisen derfor også er højere end for LG’et.
Mange tak for din henvisning Munch, men det er jeg ikke interesseret i.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 17:40
Når du ved du vil have en PS5, som altså kommer om et år og tre måneder, at det er direkte tåbelig at købe et B8. Vent da til Black Friday og køb et C9. Det har allerede været nede at runde 20000kr på tilbud. Så det er slet ikke urealistisk at det runder 15000 til den tid. Og det er trods alt kun ca 2 måneder til. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 22:41
Du er sgu noget speciel, Hother.

Det er også det jeg hælder til, Nagash. Især når brugtmarkedet er så dårligt, som det ser ud til at være. Du ved dog (formodentlig) hvordan det er, når man har taget en beslutning om at opgradere.

EDIT: Der blev rodet lidt rundt i sætningsrækkefølge der.


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af khede khede skrev:

Hej Alle

Er ny her, så ved ikke om det er helt forkert jeg skriver det her. Men jeg benyttede mig af det tilbud og fik en fin 65 tommer til 9999 i Bilka. 

Men da jeg kommer hjem og vil se tv, kan mit tv ikke vise mine bland selv kanaler fra yousee. Hvis jeg tager kortlæser og kort ud kan mit tv vise grundpakken, men ikke de andre. 

Når jeg så sætter kortet i tv for at få dem med, så viser den en kanal indtil man skifter rundt, derefter kan tv`et ikke finde signal mere.

Har ringet til yousee, som basalt set mener at hvis kortet virkede i det gamle som må det være det nye tv der er galt med.

Det er er da enormt irriterende og skuffende at komme hjem og ikke kunne bruge det helt.

Jeg ved mange af jer har en stor viden omkring tv, så er der nogen der kan hjælpe til hvad jeg kan forsøge og undskyld hvis jeg har smidt min besked et forkert sted

Det kan godt vise bland selv. Jeg har bland selv på mit Lg oled B7. Husk at du skal bruge netværks id 111. 

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler/lg/step" rel="nofollow - https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler/lg/step



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Du er sgu noget speciel, Hother.

Ja, heldigvis. For ud fra det du har beskrevet, og de PM´s vi har udvekslet har jeg udledt, at mit Pana OLED ikke er et TV for dig. Ud fra det du ønsker og gerne vil fremover, er mit TV jo allerede forældet. Mit Pana OLED handler primært om billede kvalitet, og ikke så meget andet.

Ingen grund til at spilde din tid - og min tidWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Du er sgu noget speciel, Hother.

Det er også det jeg hælder til, Nagash. Især når brugtmarkedet er så dårligt, som det ser ud til at være. Du ved dog (formodentlig) hvordan det er, når man har taget en beslutning om at opgradere.

EDIT: Der blev rodet lidt rundt i sætningsrækkefølge der.
Lige præcis. Køber du et B8 55" nu til 6000, så kan du sælge det til nok 3000 hvis du er heldig, når PS5 kommer. For til den tid, så bliver den almene bruger også pludselig klar over HDMI 2.1. Det skal Microsoft og Sony nok sørge for. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 08:23
Du taler fornuftens stemme, Nagash. Satans! :)


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Du taler fornuftens stemme, Nagash. Satans! :)
Jeg kan da også tale den anden vej hvis det skal være :-D
Hvis du køber et 55" nu til 6k og kan sælge den igen om et år til 3k, så har du trods alt kun tabt 3k. Herregud, det er jo ingen herregård nu om dage. Og til den tid hvor PS5 bliver aktuel for dig, så tilbyder Sony og Panasonic også OLED med HDMI 2.1. Det vil i hvert fald undre mig meget, hvis ikke de er klar med det, på de TV de viser frem til CES til januar. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 09:34
Din første stemme har vist sig mest effektiv :)

Min lyst til at opgradere er jo ikke drevet af nogen form for behov. Det går faktisk meget godt med mit kuro.

Jeg ved i øvrigt ikke hvorfor jeg fik bildt mig selv ind at jeg skulle have et midlertidigt TV. C9 er jo allerede tilgængeligt, og det ville nok give mening at smide værditabet ved et midlertidigt TV i indkøbspuljen i stedet.

Vi ser hvad sorte fredag byder på.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 10:20
Og måske får du ikke brug for HDMI 2.1 de næste mange år...
Køb nu og vær glad Wink


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 12:50
Køb ikke. Tænk på Greta :-).



Skrevet af: elendil
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 13:07
Haha, I er gode.

Det kan være jeg køber mig en iPhone i stedet. De har jo både OLED og Dolby Atmos.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Og måske får du ikke brug for HDMI 2.1 de næste mange år...
Køb nu og vær glad Wink
Det gør han jo så, når han vil have en PS5 ;-)


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 08:19
Så, nu er 65C9 sat ned til 20k, og 65B9 til 14k.

Hvordan er det nu - C er sweet spot og B er discount-udgaven. Hvad er forskellene primært? Jeg forestiller mig de er svære at hive ret meget længere ned (i hvert fald B9) til sort fredag. Tror I jeg har ret?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 09:50
B9 har svagere processor end resten af LG Oled line up som kommer her:
https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/" rel="nofollow - https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 11:36
Awesome. Danke. Ifølge den side er eneste forskel den ældre processor og designet (inkl. kabelkanalting). Betyder processoren noget? Slår man alligevel ikke alt det gøgl fra, eller er der sket et paradigmeskifte der?

Designet betyder noget (for mig), men dels har jeg slet ikke set dem i live (det kan være jeg tager ud og kigger på dem i eftermiddag), og dels gider jeg ikke betale 6k for det.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 11:47
Ja processoren betyder noget, den er billedmotoren!


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 14:20
ingen kan se forskel på B eller C serie. 

Oled er ikke rigtig flyttet frem.   

De er så langt fremme at der er meget små og få ændringer i billedet 


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ingen kan se forskel på B eller C serie. 

Oled er ikke rigtig flyttet frem.   

De er så langt fremme at der er meget små og få ændringer i billedet 
Der er nu altså en væsentlig forskel for de der planlægger PS5 eller Xbox Scarlett. B9 kan kun klare SDR, når det kommer til 4K 120hz, mens C9 kan klare HDR i 4k 120hz.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 14:42
Hvor kan du se det, Nagash? Der er eddermame et noget løst forhold til sandhed og detaljer i de forskellige "reviews" man læser, så det er lidt svært at blive klog på.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvor kan du se det, Nagash? Der er eddermame et noget løst forhold til sandhed og detaljer i de forskellige "reviews" man læser, så det er lidt svært at blive klog på.

Det står til sidst i det afsnit, om at at LG er alene i front med 2.1

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1567144830" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1567144830

Tror grunden til at det er sparsomt med informationer omkring det i reviews, er fordi der ikke findes andet end PC'er der kan lavere 4K HDR 120hz endnu, og så vidt jeg ved, findes der ingen grafikkort med HDMI 2.1 endnu, altså kan de kun levere det over Display Port, og det kan et TV jo ikke modtage. 
Så før PS5 og Scarlett kommer, hr anmelderne ikke mulighed for at teste det. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 16:36
Nå, så udskød du tvfesten igen-igen. Så gider jeg sgu da ikke have et B9. :)

Det er dog en interessant pointe - gad vide hvor mange børnesygdomme, der opdages, når PS5 og XBOX Scarlett lanceres.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja processoren betyder noget, den er billedmotoren!

Det har du ret i. Med det sagt tror jeg ikke der er den store forskel og heller ikke i en direkte sammenligning.
Der hvor jeg syntes c blir mere attraktiv er ift software opdateringer.
Der tror jeg på en længere levetid på de andre serier.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 18:56
Bromberg, det er der jo så, når B8 ikke kan klare 4K HDR 120hz

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

B9 har svagere processor end resten af LG Oled line up som kommer her:
https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/" rel="nofollow - https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/
Kan dette mærkes i webos, at processoren er langsommere ?


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ingen kan se forskel på B eller C serie. 

Oled er ikke rigtig flyttet frem.   

De er så langt fremme at der er meget små og få ændringer i billedet 
Der er nu altså en væsentlig forskel for de der planlægger PS5 eller Xbox Scarlett. B9 kan kun klare SDR, når det kommer til 4K 120hz, mens C9 kan klare HDR i 4k 120hz.

Helt enig hvis man bruger tv til spil

Men film og tv giver ingen forskel,


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ingen kan se forskel på B eller C serie. 

Oled er ikke rigtig flyttet frem.   

De er så langt fremme at der er meget små og få ændringer i billedet 
Der er nu altså en væsentlig forskel for de der planlægger PS5 eller Xbox Scarlett. B9 kan kun klare SDR, når det kommer til 4K 120hz, mens C9 kan klare HDR i 4k 120hz.

Helt enig hvis man bruger tv til spil

Men film og tv giver ingen forskel,
Nej, ikke til film og TV, men elendil har udtryk ønske om en PS5 før, så i hans tilfælde er det en vigtig detalje. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

B9 har svagere processor end resten af LG Oled line up som kommer her:
https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/" rel="nofollow - https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/
Kan dette mærkes i webos, at processoren er langsommere ?
Næppe, det vedkommer svjv kun billedbehandlingen.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 22:12
Ja, hvis vi fratrækker ramasjang, er det vel 50 / 50 ATV 4k og PS4 i øjeblikket.

Hvorfor tror man at C9 opdateres længere tid end fx B9?

Tak for al info, i øvrigt. I er gode.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-September-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Ja, hvis vi fratrækker ramasjang, er det vel 50 / 50 ATV 4k og PS4 i øjeblikket.

Hvorfor tror man at C9 opdateres længere tid end fx B9?

Tak for al info, i øvrigt. I er gode.
LG plejer da ikke at opdatere sine tv, så forvent ikke opgraderinger i fremtiden.
Det gælder stortset alle producenter.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 07:40
lahan, hvad mener du?
Min fire år gamle LG OLED fik da en firmwareopdatering for ikke så længe siden

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 08:51
det er WebOs som ikke opdateres løbende :)

-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 11:08
Det virker da i øvrigt som en spøjs beslutning. Altså at holde firmwaren opdateret, men ikke den applikationssoftware, hr. og fru almindelig person lægger vægt på.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 11:09
Er firmwaren i øvrigt ikke opdateret til alle TV, altså også B-udgaverne?


Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 20:45
Argumentet med at beslutte tv valg ud fra en kommende xbox og hdmi 2.1 holder ikke rigtigt, vi ved slet ikke hvor godt det bliver implementeret i spillene eller om maskinen overhovedet kan afvikle spil i 120hz og hvad der ellers bliver lovet, og udover hardcore gamere, er der vel ingen fornuftig person som smider et relativt nyt oled/lcd ud af vinduet for at have de nyeste specs, som nok aldrig bliver udnyttet. selv spiludviklere ved at det giver mest mening at lave spillene til at ramme det brede publikum, for at maksimere indtjeningen.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-September-2019 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Argumentet med at beslutte tv valg ud fra en kommende xbox og hdmi 2.1 holder ikke rigtigt, vi ved slet ikke hvor godt det bliver implementeret i spillene eller om maskinen overhovedet kan afvikle spil i 120hz og hvad der ellers bliver lovet, og udover hardcore gamere, er der vel ingen fornuftig person som smider et relativt nyt oled/lcd ud af vinduet for at have de nyeste specs, som nok aldrig bliver udnyttet. selv spiludviklere ved at det giver mest mening at lave spillene til at ramme det brede publikum, for at maksimere indtjeningen.

Argumentet er da i den grad hold i, når vi allerede ved hvilke specs de kan levere. De bliver med HDMI 2.1 og leverer 4K HDR 120hz. Selvfølgelig kommer AAA titler ikke til at kunne levere det. Men små titler som ikke er så krævende kan da helt sikkert. Ingen snakker om at skifte et næsten nyt OLED ud med en ny, når den kommer. Vi snakker her om, at hvis man står og skal have nyt TV nu og ved man vil have en ny konsol, når de kommer, hvorfor så ikke købe et, der er klar til at udnytte den kommende konsol til fulde?
Var prisforskellen 20-30.000 kroner, så kunne jeg da følge dig, men når C9 allerede er nede under 20k, så vil jeg da bestemt mene, det er en rigtig god ide at have med i overvejelserne.

Og vi ved, at det TV kan udnytte PS5 og Xbox Scarlett til fulde. De to maskiner er jo konsoller og dermed lavet til TV. Så de kommer til at følge HDMI standarderne. Og eftersom HDMI 2.1 først var klar med endelige specifikationer tilbage i januar, så når der ikke at komme en HDMI 2.2 inden næste jul (hvor de to maskiner kommer). 

Så jeg kan sgu ikke helt se din pointe?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 09:23
Præcis. Det vil ikke nødvendigvis give mening at skifte sit gode OLED-TV ud med et C9 med baggrund i ønsket om HDMI 2.1 til spillekonsoller. Men hvis man alligevel er på markedet efter et TV, kan man lige så godt vælge det TV der formodes at være bedst til de spillekonsoller der kommer næste år.

Hvorvidt implementeringen faktisk er god (nok) er et åbent spørgsmål, nu hvor der ikke rigtig er noget at teste imod. Jeg har det bare stramt med at købe noget, jeg ved jeg skal skifte ud om et par år, selvom det er det forbrugsmønster firmaerne gerne vil fremme. Så hellere købe noget jeg forhåbentligt kan beholde i en del år, når nu der ikke rigtig er nogle bagsider ved det. Andet end en lidt højere pris end fx B9 eller C8/B8.

Jeg har læst mig til, at LG kører med reklamer i deres menusystem. Det er komplet no-go, men hvis TVet ikke er forbundet til nettet, er det forhåbentligt begrænset hvor meget de kan ødelægge.



Skrevet af: aznhandles
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 10:46
B har et lavere chip-processor. C har alt det som W & G har. 


Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:



Selvfølgelig kommer AAA titler ikke til at kunne levere det. Men små titler som ikke er så krævende kan da helt sikkert.

Så jeg kan sgu ikke helt se din pointe?


min pointe netop, hvem gider spille tetris i 120Hz, det er vel ikke derfor man investerer i en PS5?




Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:



Selvfølgelig kommer AAA titler ikke til at kunne levere det. Men små titler som ikke er så krævende kan da helt sikkert.

Så jeg kan sgu ikke helt se din pointe?


min pointe netop, hvem gider spille tetris i 120Hz, det er vel ikke derfor man investerer i en PS5?



Skørt argument. Der kommer nok også andet end Tetris, der kan klare 120hz. Der findes allerede titler på Xbox One X, der kan køre 120hz, dog kun i max 1440p, hvor det gør billedet rigtig lækkert flydende. 
Men det 120hz er langt fra det eneste argument for HDMI 2.1. C9 har også VRR, så den den ikke er låst fast i en bestemt frekvens i spil, men flydende kan ændre frekvensen til det konsollen kan trække spillet i i bestemte scener. For nogle AAA titler vil stadig kunne gå over 60hz i mere rolige scener, så hvorfor ikke udnytte det med en skærm som også kan gå over de 60hz i 4K HDR? For B8 kan netop ikke gå over de 60hz i 4K HDR.

Elendil - Angående det med reklamer, er kun i WebOS platformen, og er vist ikke udbredt i DK endnu. Men når du alligevel kører med ATV slået til, så kommer du jo aldrig til at se det.
Det er desværre et udbredt fænomen på alle platforme. Tror ikke TV med Android TV har det endnu, men det er vist bare et spørgsmål om tid, før verdens største reklammeannoncør får øjnene op for den mulighed :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 13:22
Ja, i praksis slipper jeg forhåbentligt uden om det, men principielt synes jeg det er umådeligt klamt. Både at de propper reklamer ned i halsen på mig, men især at de hapser data om min brug af TVet. Jeg forestiller mig ikke, at der kommer en Little Snitch-app til WebOS. Det ville ellers være rart.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-September-2019 kl. 13:43
Byg dig en Pi-hole. Bedste 200kr jeg nogensinde har lagt ud :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 08:40
16500 kr for LG65C9 i øjeblikket hos Computersalg. Det lyder ikke tosset. Det er dog fjollet at det er på "fjernlager", når forretningen ligger 10 km fra mig.

EDIT: ikke B9, men C9


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

16500 kr for LG65B9 i øjeblikket hos Computersalg. Det lyder ikke tosset. Det er dog fjollet at det er på "fjernlager", når forretningen ligger 10 km fra mig.

Når en forhandler skriver sådan betyder det ofte, at produktet er på lager hos importøren o.lign.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 11:08
Ja, præcis. Det skulle være forbudt at skrive den slags. Fjernlager min bare røv.


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

16500 kr for LG65B9 i øjeblikket hos Computersalg. Det lyder ikke tosset. Det er dog fjollet at det er på "fjernlager", når forretningen ligger 10 km fra mig.

Det er på lager hos Power til kr. 13.990,-

https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-65-oled-4k-oled65b9plaaeu/p-1018580/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - Klik her


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 11:42
Det er B9, ikke C9.


Skrevet af: Holden
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

16500 kr for LG65B9 i øjeblikket hos Computersalg. Det lyder ikke tosset. Det er dog fjollet at det er på "fjernlager", når forretningen ligger 10 km fra mig.

Det virker som et godt tilbud. Mon Elgiganten og Power følger trop med prismatch ? -Vil de matche prisen hvis man gjorde dem opmærksom på tilbuddet?

Har før handlet PC udstyr hos Computersalg, men er en smule forpasselig når det gælder TV og forsendelse oveni.



-------------



Skrevet af: elendil
Skrevet den: 13-Oktober-2019 kl. 22:15
Jeg tænker at både Elgiganten og Power prismatcher. Jeg ved dog ikke om deres service er bedre.


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 14-Oktober-2019 kl. 00:32
<slettet>


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 14-Oktober-2019 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er B9, ikke C9.

Så havde det været nemmere hvis du skrev C9 i din oprindelige besked. Vi har svært ved at læse dine tanker.

Clap


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 14-Oktober-2019 kl. 09:00
Hvad fanden! Jeg var sikker på jeg skrev 65C9. Da beskeden om Power kom, gentjekkede jeg det endda.

Det må være en glitch i the matrix.


Skrevet af: Holden
Skrevet den: 14-Oktober-2019 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er B9, ikke C9.

Computersalg har med 100% sikkerhed ændret fra C9 til B9. Det er beskidte tricks.. 


-------------



Skrevet af: elendil
Skrevet den: 14-Oktober-2019 kl. 20:55
Ja, nu er tilbudet ovre alligevel, og de har ikke lige nogen på "fjernlager" længere.


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Holden Holden skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er B9, ikke C9.

Computersalg har med 100% sikkerhed ændret fra C9 til B9. Det er beskidte tricks.. 
Rolig nu, det var "elendil" der skrev B9 og ikke Computersalg.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 09:10
Hvorfor skal jeg i gåseøjne, "itjf"?

Jeg formoder Holdens kommentar var i sjov. Givet tilbudets korte varighed, at ingen af prismatchkæderne fulgte trop, og at de pludselig ikke er på "fjernlager" længere, kan man godt forestille sig, at det i virkeligheden var B9, der skulle have været sat ned.


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvorfor skal jeg i gåseøjne, "itjf"?

Jeg formoder Holdens kommentar var i sjov. Givet tilbudets korte varighed, at ingen af prismatchkæderne fulgte trop, og at de pludselig ikke er på "fjernlager" længere, kan man godt forestille sig, at det i virkeligheden var B9, der skulle have været sat ned.
Beklager, den eneste grund var at min computer ændrede elendil til elendig, og det hjalp at sætte gåseøjne omkring Wink




Skrevet af: Holden
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvorfor skal jeg i gåseøjne, "itjf"?

Jeg formoder Holdens kommentar var i sjov. Givet tilbudets korte varighed, at ingen af prismatchkæderne fulgte trop, og at de pludselig ikke er på "fjernlager" længere, kan man godt forestille sig, at det i virkeligheden var B9, der skulle have været sat ned.

Den kunne sagtens være i sjov, men det var faktisk ment i alvor.

Søgte man på Pricerunner på LG OLED 65 C9, kom Computersalg frem som den billigste med ca. 16.500,-. Klikkede man herefter på linket, var det ikke længere en C9, men en derimod en B9. Det var det jeg mente med 'beskidte tricks'... 


-------------



Skrevet af: elendil
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 16:55
Ahh, klart, Itjf.

Jeg kan snart ikke finde rundt i det længere, men jeg mener altså, at det også på computersalgs side stod som C9, da jeg trykkede mig ind fra pricerunner. Men altså, jeg har efterhånden fået forvirret mig selv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Oktober-2019 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Ahh, klart, Itjf.

Jeg kan snart ikke finde rundt i det længere, men jeg mener altså, at det også på computersalgs side stod som C9, da jeg trykkede mig ind fra pricerunner. Men altså, jeg har efterhånden fået forvirret mig selv.
Du skal nok finde ud af hvilket TV som du vil have. Og når prisen på det valgte opnår et prisniveau som du vil betale, så slå til.

Tilbud har det med at ophøreWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue