SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159074
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 22:49
Emne: SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast
Skrevet af: HenrikKH
Emne: SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 20:59
Hej Jungs
Jeg vovede springet fra Panasonic til sony. Men det er noget af en skuffelse. Især at apps tilsyneladene har deres eget liv. HBO og Netflix virker ON/OFF. Jeg kan ikke caste til chromecast fra PC. Jeg kan se TV'et på min Iphone, men ej heller der caste. Er det kun mig der ikke kan få bæstet til at virke?
Hilsen Henrik
|
Svar:
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 21:42
Nagash må på banen hér, eftersom det iflg. ham, ikke kan passe at der er noget galt med Android TV.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 21:56
jeg har ikke oplevet de problemer på af8
|
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 22:11
Fjernsynet er kablet, og forbindelsen til nettet er ok. Jeg kan fint bruge dr.dk, men HBO og Netflix virker ikke.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 22:19
hvilken Android version ?
|
Skrevet den: 15-September-2019 kl. 22:35
Slukkede på stikkontakten. Nu virker HBO og Netflix, men CA modulet kan TV'et ikke læse nu.. HBO appen på Iphone kan stadig ikke caste til TV'et
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 04:39
HenrikKH skrev:
Er det kun mig der ikke kan få bæstet til at virke? |
Har selv sådan et TV i soveværelset (forbundet via 5 Ghz WiFi - aktuelt installeret OREO). Det har altid virket perfekt og fejlfrit på alle de apps jeg har haft installerede på det inkl. Netflix, HBO, YouTube, DPlay, ViaPlay,DRTV, TV2Play, YouSee app, HayU, MUBI, TvMosiac, VLAN player, Kodi mv. ...og det caster fint fra både Android og Windows enheder (har ingen iOS enheder, så har ikke prøvet)
Så selv om det næppe er dig den er gal med, så lyder det oplagt til at det dit specifikke TV der er defekt. Det tyder jo på at der er ret grundlæggende problemer når du også yderligere har problemer med CAM modulet
------------- PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 07:47
Det er en generel fejl, at HBO ikke kan caste til indbygget Chromecast.
Helt generelt bør man som dansker gå en bue udenom indbygget Chromecast efter min mening. Den er låst til 60Hz, så alt dansk og europæiske indhold vil hakke pga. konverteringen fra 25/50 til 60Hz.
Køb Apple TV 4K og tilslut dit TV. Fjernbetjeningen hertil kan tænde, slukke og justere lydvolumen på TV'et. Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage herefter.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 19:17
Rasmus Larsen skrev:
Det er en generel fejl, at HBO ikke kan caste til indbygget Chromecast. | Siden det er dig der siger det er jeg parat til at godtage at det kan have været et issue for nogle. Vil bare påpege at jeg aldrig har oplevet problemer med at caste HBO på soveværelsets AF8 - I starten, da jeg ikke havde flere enheder til overs at registrere TV'et med hos HBO, castede jeg altid HBO på det - og det kan jeg fortsat uden problemer, nu hvor jeg har registreret TV'et som den 5 enhed. Det eneste jeg nogensinde har oplevet problemer med at Caste har været TV2 Play, da cast ville åbne TV2 Play appen på TV'et der ikke var registreret som enhed hos TV2 play (igen grundet mangel på at kunne registrere over 5 enheder). Men efter sletning af appen på TV'et caster TV2 play uden problemer
Rasmus Larsen skrev:
Helt generelt bør man som dansker gå en bue udenom indbygget Chromecast efter min mening. Den er låst til 60Hz, så alt dansk og europæiske indhold vil hakke pga. konverteringen fra 25/50 til 60Hz.
Køb Apple TV 4K og tilslut dit TV. Fjernbetjeningen hertil kan tænde, slukke og justere lydvolumen på TV'et. Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage herefter.
| Enig, mht match af framerate. Men indbygget ChromeCast er jo i den forbindelse ikke et hak værre end smart-tv platforme generelt - så skulle man jo også tilsvarende rådes til at gå en stor bue uden om enhver smart-tv platform
I øvrigt kan det hvad framerate angår på formentligt(?) rigtigt mange forskellige TV betale sig at starte DRTV via HbbTV funktionen, frem for inde i smart-tv menuens 60 Hz, da de så forbliver i 50 Hz mode under DRTV afviklingen. Selv min Panasonic DMR-UBC80 opfører sig sådan mht. HbbTV.
------------- PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
|
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 19:40
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 20:15
Flippo skrev:
Nagash må på banen hér, eftersom det iflg. ham, ikke kan passe at der er noget galt med Android TV. |
Du er sgu en sjov fætter. Jeg sagde at jeg ikke kan se, hvad der er galt med Android TV fremfor de andre platforme. I det mindste har det apps til alle tjenester pånær DR, som så kan løses med Kodi. Jeg vil samtidig lige gøre opmærksom på, at jeg ikke udtalte mig om indbygget Chromecast, for det kunne jeg aldrig selv finde på at bruge. Hvorfor dog sidde der og fumle mellem fjernbetjening og telefon, når man bare kan nøjes med en fjernbetjening.
Men hvis du mener det er så dårligt et system, så forklar mig lige et der er bedre, med apps til alt og stadig får opdateringer efter et år..?
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet den: 16-September-2019 kl. 20:30
HenrikKH skrev:
Det er "ohne ende" | Få nu lavet en reklamation på det TV - Det er åbenlyst defekt og ustabilt med alt fra CAM over internetforbindelse til smart-tv platform.
Dog først: En "broken" internetforbindelse ville dog kunne forklare mange af dine on/off oplevelser, undtagen det med CAM - Har du prøvet med WiFi for bare lige at tjekke at dit internetkabel ikke er defekt eller sidder skidt?
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 17:47
Indbygget Chromecast er IKKE chromecast. Det er en variant af det. Derfor kan det ikke helt det samme. Sagt af en Sony konsulent for ca 2 år siden... Men kunne da lyde som om Henrik´s tv er defekt pga CAM modul. (som jo også kan være defekt eller dårlig kompabilitet med tv/kort) Og nu har Yousee jo lige gjort at jeg fra nytår skal have bland selv da de fjerner kanal5/6 (som viser fodbold inkl landskampe..) så det bliver "spændende" med mit AF8 til den tid...
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-September-2019 kl. 19:13
Mr Claude_ Måske lige lidt OT, men hvis det er i forb m grundpakken,så kan du sandsynligvis bare tilkøbe 5, som xtra kanal.Sådan har jeg gjort de sidste par år med 3+, - som jeg kun har i CL sæsonen.
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 06:52
TBC1 skrev:
Enig, mht match af framerate. Men indbygget ChromeCast er jo i den forbindelse ikke et hak værre end smart-tv platforme generelt - så skulle man jo også tilsvarende rådes til at gå en stor bue uden om enhver smart-tv platform |
Lad os få det på tekst. Jeg synes ikke, at man bør satse på Smart TV, hvis man vil leve en tilværelse uden antennesignal. Den primære grund er, at Smart TV ikke modtager opdateringer efter køb. Det synes jeg ikke man som forbruger bør acceptere - for sin egen skyld og naboens. På den kortere bane kan man pege manglende apps og andre begrænsninger.
Android TV er en undtagelse, men der er andre udfordringer, som jeg mener man bør være opmærksom på.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 06:59
Mr. Claude skrev:
Indbygget Chromecast er IKKE chromecast. Det er en variant af det. Derfor kan det ikke helt det samme. Sagt af en Sony konsulent for ca 2 år siden...
|
Den særskilte Chromecast er en linux-baseret hardwareenhed. Den indbyggede (i Google-jargon 'Chromecast built-in') er en Android-baseret softwareløsning. Denne sondring er vigtig fordi, der hos Google er særskilte udviklingsspor for disse to.
Den indbyggede version kan ikke det samme som den linux-baserede hardware. Den indbyggede mangler f.eks. frame rate-skift samt multiroom-funktionalitet. I flere Android TV kan man heller ikke caste HDR-video til den indbyggede. At en app-udvikler har sikret kompatibilitet med Chromecast sikrer desværre ikke automatisk kompatibilitet med indbygget Chromecast. Det vil typisk virke, men ikke altid. Det er den udfordring, som HBO m.fl. har kæmpet med.
|
|