Print side | Luk vindue

YouSee - gider ikke mere nu

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159096
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 13:22


Emne: YouSee - gider ikke mere nu
Skrevet af: kim.t
Emne: YouSee - gider ikke mere nu
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 12:37
Helt ærligt, nu gider jeg simpelthen ikke det pis mere.
Årlige prisstigninger fordi de tilføjer flere kanaler - øhhh ja deres egen skod kanaler med eksklusivt indhold, eller intetsigende kanaler som Paramount, og nu vil de fjerne alle kanaler fra DiscoveryNetworks for at erstatte dem med mere sport ! Det bliver et NEJ her fra.

Vi har i dag mellem pakken til 459,-/md og har helt bevidst fravalgt deres TV boks som de også prøvede at skubbe ned i halsen på folk. Hvis man så kryber til korset og vælger at hoppe på deres Bland selv, så skal man af med min. 20,-/md mere og skal betale 599,- i oprettelse - og så er man ikke engang sikret at man får afgang til Discovery's kanaler, da de endnu ikke har en aftale (Discovery kendte intet til YouSee's planer ind til i går hvor de læste om det i pressen....). Og TV boksen ser det jo ikke ud til at man kan fravælge - selv om det skulle være muligt kun at bruge deres app.

Nå men hvad er alternativet når man vil være cable-cutter - det er jo åbenbart det eneste de forstår.

Vi har i dag nogle Apple TV's i husstanden, men var det ikke på et tidspunkt snak om at Apple ville se om de kunne samle ens kanaler i 1 App - altså hvis man havde ab. på flere tjenester ?

For som jeg kan se kunne følgende komme på tale :
DPlay : 99,-/md
TV2 play 139,- - alternativ viaplay film&serie + TV kaler (TV2)
DR - gratis
Netflix - har vi allerede

Er der andre tjenester som evt. samler nogle TV kanler som Viaplay's i en pakke - måske Telia TV.




-------------



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 13:17
Hvilke kanaler søger du/I?

Med DRTV og TV2 Play får man fundamentet. Hvis man vil have sport skal man først have defineret, hvilke sportsgrene, man søger, da sporten spredt på tværs af en del tjenester. Hvis der weekendfilm engang i mellem, som I søger oveni tv-kanalerne, så overvej også lejebutikkerne såsom iTunes, Blockbuster osv.

Hvis man helst bare vil erstatte YouSees tv-pakke 1:1 med tv-kanaler, så tror jeg ikke det kan betale sig at opsige. Friheden i at klippe tv-kablet ligger vel nok i, at man kan se med, når man vil i stedet for at være bundet af kanalernes sendetidspunkter ved alt andet end live-begivenheder.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 14:01
Den eneste reelle forskel er kanal 5 vs. tv 2 charlie i grundpakken. Hvis man i forvejen betaler for mellempakke eller fuldpakke, så kræver det blot en lille omstilling til krypteret fjernsyn. Dvs. installation af kort i fjernsynet.



Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 14:55
Vi er selv ved at skifte væk fra Yousee da vi får fiber fra nogle andre, og så kan Yousee ikke levere tv. Det kræver en net-pakke...

Vi tænker at skifte til Telia tv. Priserne ser fornuftige ud, og det kan bruges på alle mulige platforme 

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 15:11
Tegn et CanalDigital Lokal pakke abonnement, det koster 429kr pr. måned, hent CanalDigital appen til AppleTV. Så det kræver ikke parabol eller andet udstyr, men hvis muligheden er til det, så kan det jo også installeres.



-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming

 Kan kun give dig ret, det er de dårligste i verden, kun marginal over dem i Nordkorea.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:30
Hmm Telia TV tillader kun 2 samtidige streams - max. 5 devices

-------------


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Den eneste reelle forskel er kanal 5 vs. tv 2 charlie i grundpakken. Hvis man i forvejen betaler for mellempakke eller fuldpakke, så kræver det blot en lille omstilling til krypteret fjernsyn. Dvs. installation af kort i fjernsynet.


Det er ikke rigtig. 
De kræver også at man skal have deres boks


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:45
Det kan man vist betale sig fra, så vidt jeg husker

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Den eneste reelle forskel er kanal 5 vs. tv 2 charlie i grundpakken. Hvis man i forvejen betaler for mellempakke eller fuldpakke, så kræver det blot en lille omstilling til krypteret fjernsyn. Dvs. installation af kort i fjernsynet.


Det er ikke rigtig. 
De kræver også at man skal have deres boks

 
Boksen,og YouSees fornemme broadcast kvalitet er eneste grund til at jeg bliver . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Det kan man vist betale sig fra, så vidt jeg husker
Jeg snakkede med dem i dag og han sagde jeg ikke kunne undgå  at få boksen. Er så træt af at der ikke er så mange andre muligheder end dem


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:54
 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming

 Kan kun give dig ret, det er de dårligste i verden, kun marginal over dem i Nordkorea.

 
Nu har 3+ nogle ret så interessante fodboldrettigheder, -  men klart, at hvis man er boldmongol, såhhh Wink


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.
Ved godt det ikke er nødvendigt men det kræver de nu. 

Det sagde ham fra yousee jeg snakkede med i dag


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 19:11
Det kræves IKKE, kort og kortlæser er tilstrækkeligt, det er hvad der skrives fra You See.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 19:36
Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 19:41
 Kan kun være helt enig.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.
Jeg har 2 bluray recordere og meget af det jeg optager flytter jeg over på min netværks harddisk og den mulighed mister jeg hvis de kræver at man skal have deres boks


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.

Jeg tror udelukkende, at modstanden mod boksen kommer fra folk,der ikke har prøvet den nye.


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.
Jeg har 2 bluray recordere og meget af det jeg optager flytter jeg over på min netværks harddisk og den mulighed mister jeg hvis de kræver at man skal have deres boks
Det er så et behov jeg har lidt svært ved at følge.Formoder det handler om tilgang til det optagede fra flere TV - i forskellige rum ? For ellers synes jeg jo,at YS boxen m arkiv og optagelser/lagrings muligheder opfylder de fleste scenarier . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.
Jeg har 2 bluray recordere og meget af det jeg optager flytter jeg over på min netværks harddisk og den mulighed mister jeg hvis de kræver at man skal have deres boks
Det er så et behov jeg har lidt svært ved at følge.Formoder det handler om tilgang til det optagede fra flere TV - i forskellige rum ? For ellers synes jeg jo,at YS boxen m arkiv og optagelser/lagrings muligheder opfylder de fleste scenarier . . 
Jeg gemmer ting jeg ved jeg kommer til at se igen en gang og yousee boksen gemmer kun i 2 år 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:18
 Det me at tilgå optagelser andre steder har man jo også med 4000 boksen, da det er en Cloud Recorder, derved kan optagelser ses på de øvrige platforme Tablet/Telefon, Web TV, Medie afspillere (Shield TV/ATV, Sony/Philips TVer, Samsung og LG TVer.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:20

 
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg gemmer ting jeg ved jeg kommer til at se igen en gang og yousee boksen gemmer kun i 2 år 
 Der gemmes i et år.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:48
I mit tilfælde er modstande mod deres boks prisen, samt at jeg ikke er interesseret i at have en boks stående til hvert af vores 3 TV (for at få adgang til de kanaler som fremadrettet kun kan ses via bland selv).
Dvs. en endnu højere pris for at se de programmer jeg i dag har, samt ny HW.

Jeg kan faktisk ikke se prisen på deres boks på hjemmesiden. For nye ab. fremgår det at man i dag åbenbart bare betaler 99,- i forsendelse, og skal binde sig i 6 md. - så vil det sige at de 30,-/md er bortfaldet, som man tidligere har skulle betale? Og det er vel kun for den første boks - så hvad er ekstra prisen på de 2 næste man skal have?


-------------


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 20:55
 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...


Skrevet af: Briskus
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 22:06
Hvis det kun er for at se dine bland selv kanaler, så kan du da bare nøjes med et kort i dine andre TV, så er det kun et engangsbeløb du skal betale. Vi har én boks og 3 kort, det virker fint med bland selv kanaler.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.
Ved godt det ikke er nødvendigt men det kræver de nu. 

Det sagde ham fra yousee jeg snakkede med i dag
 
Jeg er ret sikker på du er blevet fejlinformeret af den pågældende Yousee medarbejder. Ellers agter de fuldstændig at ændre kurs. Men vent nu og se om Yousee overhovedet får lov af Discovery til at lave den påtænkte manøvre.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er IKKE nødvendigt med boks for at have bland selv, kort og kortlæser så er du kørende.
Ved godt det ikke er nødvendigt men det kræver de nu. 

Det sagde ham fra yousee jeg snakkede med i dag
 
Jeg er ret sikker på du er blevet fejlinformeret af den pågældende Yousee medarbejder. Ellers agter de fuldstændig at ændre kurs. Men vent nu og se om Yousee overhovedet får lov af Discovery til at lave den påtænkte manøvre.
 
Flemming
Jeg håber da også at det var ham der tog fejl. 

Men jeg tog ham også i en løgn. Han sagde at man kun kan se kanalerne med boksen fordi de var kodede, men fortalte ham at det ikke passede for jeg kender flere der ikke har en boks selv om de har bland selv, til det sagde han at det var fordi direktøren ville have at kunderne skulle have en boks.

Ja vi må håbe at discovery presser dem


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...
Her i huset er der så kun brug for en boks.Boksens features mht,at kunne scrolle baglæns i dagens programmer - tilgang til arkiv - optagefunktion på samtlige programmer samtidigt,osv - har gjort at grundpakken pludselig dækker TV behovet ( har nedgraderet fra mellempakken).Jeg tilkøber så 3+, som enkelt kanal i CL sæsonen, og opsiger den i sommerhalvåret. 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2019 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En boks (4000) er Kr.30/måned yderligere bokse (2000) op til 4 yderligere er samlet Kr.99/måned.


Altså 129,- pr måned, for at få lov til at se kanaler man allerede har betalt for?
GE-NI-ALT! Clap
Det er en af grundene til at jeg stædigt har holdt fast i min fuldpakke (uden boks). Men umiddelbart tror jeg mine 15 år som Yousee-kunde nærmer sig sin afslutning...

 Hvor får du det beløb fra. Der blev jo skrevet at op til 5 bokse, 1 4000 og op til 4 2000 er samlet Kr.99/måned.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Helt ærligt, nu gider jeg simpelthen ikke det pis mere.
Årlige prisstigninger fordi de tilføjer flere kanaler - øhhh ja deres egen skod kanaler med eksklusivt indhold, eller intetsigende kanaler som Paramount, og nu vil de fjerne alle kanaler fra DiscoveryNetworks for at erstatte dem med mere sport ! Det bliver et NEJ her fra.

Vi har i dag mellem pakken til 459,-/md og har helt bevidst fravalgt deres TV boks som de også prøvede at skubbe ned i halsen på folk. Hvis man så kryber til korset og vælger at hoppe på deres Bland selv, så skal man af med min. 20,-/md mere og skal betale 599,- i oprettelse - og så er man ikke engang sikret at man får afgang til Discovery's kanaler, da de endnu ikke har en aftale (Discovery kendte intet til YouSee's planer ind til i går hvor de læste om det i pressen....). Og TV boksen ser det jo ikke ud til at man kan fravælge - selv om det skulle være muligt kun at bruge deres app.

Nå men hvad er alternativet når man vil være cable-cutter - det er jo åbenbart det eneste de forstår.

Vi har i dag nogle Apple TV's i husstanden, men var det ikke på et tidspunkt snak om at Apple ville se om de kunne samle ens kanaler i 1 App - altså hvis man havde ab. på flere tjenester ?

For som jeg kan se kunne følgende komme på tale :
DPlay : 99,-/md
TV2 play 139,- - alternativ viaplay film&serie + TV kaler (TV2)
DR - gratis
Netflix - har vi allerede

Er der andre tjenester som evt. samler nogle TV kanler som Viaplay's i en pakke - måske Telia TV.




Nu har jeg ikke læst alt igennem i tråden, men Viaplay har lavet et tiltag hvor du få alle DR kanaler, TV2 og TV3.

Ak ja YouSee, de opfører år efter år mere og mere arrogant. Med ankomst af xee, kunne man nemt frygte det kun blev værre


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 08:13
i må have misforstået hinanden, jeg arbejder selv i yousee og har gjort det i 11 år.

Du kan selv vælge i dag om du vil have boks, bruge kort eller køre det over ren app. Uanset hvad du vælger vil din grundpakke koste det samme 299 kr., fordi det dækker rettigheder til at kan tilgå arkiv, spole og pause via app.
Boksen kan desuden optage. 

Det koster ikke 599 kr. at konverter, men at oprette hvis du er ny kunde. Hvis du vælger at nedgradere pakke, når du skifter til til bland selv, kan det koste 199 kr. Samme procedure som tidligere, når man nedgraderede til en mindre pakke. 
Men tag at gå ind i jeres nærmeste yousee butik i stedet for, der kan i snakke med os om det. Smile


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 08:43
Det var da en god ting at høre.
Tak for det 😊


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvor får du det beløb fra. Der blev jo skrevet at op til 5 bokse, 1 4000 og op til 4 2000 er samlet Kr.99/måned.

Fordi de første priser du skrev, tydeligvis kunne misforstås.



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 08:59
Helt galt er prisen jo ikke, da prisen på mellem pakken så stiger fra 459,-/md til 479,-/md (grundpakke + 10 point), og så lige 99,-/md oven i hvis man skal bruge flere bokse for at kunne udnytte bland selv på flere TV.
Dvs. det kommer til at koste 119,-/md ekstra for at få lov til at se de samme kanaler man har i dag.
Og nej - det er jeg simpelthen ikke villig til at betalte.
Men lad os nu se om Discovery ikke vælger at trække sig helt ud af sammenarbejdet - de er åbenbart ikke helt tilfredse :  https://www.computerworld.dk/art/248965" rel="nofollow - https://www.computerworld.dk/art/248965


-------------


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

i må have misforstået hinanden, jeg arbejder selv i yousee og har gjort det i 11 år.

Du kan selv vælge i dag om du vil have boks, bruge kort eller køre det over ren app. Uanset hvad du vælger vil din grundpakke koste det samme 299 kr., fordi det dækker rettigheder til at kan tilgå arkiv, spole og pause via app.
Boksen kan desuden optage. 

Det koster ikke 599 kr. at konverter, men at oprette hvis du er ny kunde. Hvis du vælger at nedgradere pakke, når du skifter til til bland selv, kan det koste 199 kr. Samme procedure som tidligere, når man nedgraderede til en mindre pakke. 
Men tag at gå ind i jeres nærmeste yousee butik i stedet for, der kan i snakke med os om det. Smile

Hvordan kan man andet end at nedgradere sin pakke når man går over på bland selv ? Alle bland selv pakker består af grundpakke + 10/20/36 points :  https://yousee.dk/tv.aspx" rel="nofollow - https://yousee.dk/tv.aspx


-------------


Skrevet af: tennisbold
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming

Haha, det tænkte jeg også, da jeg læste det :D


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan kan man andet end at nedgradere sin pakke når man går over på bland selv ? Alle bland selv pakker består af grundpakke + 10/20/36 points


At gå fra Mellempakke til Bland Selv 10 er svjv. ikke en nedgradering (den koster, som du selv nævner, også mere).


Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:30
Man kommer langt med et Netflix abonnement og en VPN forbindelse

-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Man kommer langt med et Netflix abonnement og en VPN forbindelse

Ikke hvis man vil se live sport.

Ud fra yousees facebook side er der åbenbart rigtigt mange der gerne vil det.




Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af tennisbold tennisbold skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming

Haha, det tænkte jeg også, da jeg læste det :D
Tja, jeg er egentlig meget enig, men må bare konstatere at når der kører baggrundsstøj om aftenen er det tit TV3 vi ender på LOL


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 10:02
Med alle de reklamer der kører på Discoverys kanaler har de jo en klar interesse i, at de når ud til så mange som muligt, hvilket ikke vil blive tilfældet såfremt kanalerne flyttes over til bland selv.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 10:11
Nu har jeg snakket med yousee igen og hende jeg snakkede med lød til at have lidt mere forstand på det end ham jeg snakkede med igår.

Hun sagde at man behøver ikke at have en boks men man bliver opkrævet penge for den uanset om vil have den eller ej. 
Hvis man har flere tv så behøver man ikke boks til disse. 

Jeg får så lige en pris stigning på 150 kr om måneden hvis jeg skal have de samme kanaler i bland selv som jeg har i fuldpakken nu



Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Nu har jeg snakket med yousee igen og hende jeg snakkede med lød til at have lidt mere forstand på det end ham jeg snakkede med igår.

Hun sagde at man behøver ikke at have en boks men man bliver opkrævet penge for den uanset om vil have den eller ej. 
Hvis man har flere tv så behøver man ikke boks til disse. 

Jeg får så lige en pris stigning på 150 kr om måneden hvis jeg skal have de samme kanaler i bland selv som jeg har i fuldpakken nu


ja, din grundpakke koster fremover 299 kr. pr. mdr. uanset om du vælger at have boksen, bruge kort eller app.

Havde du ikke netflix i dag? det kan du jo få ind under bland selv.



-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Nu har jeg snakket med yousee igen og hende jeg snakkede med lød til at have lidt mere forstand på det end ham jeg snakkede med igår.

Hun sagde at man behøver ikke at have en boks men man bliver opkrævet penge for den uanset om vil have den eller ej. 
Hvis man har flere tv så behøver man ikke boks til disse. 

Jeg får så lige en pris stigning på 150 kr om måneden hvis jeg skal have de samme kanaler i bland selv som jeg har i fuldpakken nu


ja, din grundpakke koster fremover 299 kr. pr. mdr. uanset om du vælger at have boksen, bruge kort eller app.

Havde du ikke netflix i dag? det kan du jo få ind under bland selv.

Jo men deler den med min bror så det får jeg vidst ikke så meget ud af 


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Nu har jeg snakket med yousee igen og hende jeg snakkede med lød til at have lidt mere forstand på det end ham jeg snakkede med igår.

Hun sagde at man behøver ikke at have en boks men man bliver opkrævet penge for den uanset om vil have den eller ej. 


Tænk, hvis alle virksomheder havde samme forretningsmodel

"Vil du have remoulade til dine pomfritter?"
"Nej tak"
"OK, men du kommer til at betale for den alligevel"

Wacko


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:32
Mon ikke det ender med at Discoverys kanaler igen er at finde hos Yousee, men at de desværre er blevet nødsaget til at sætte priserne op, nu hvor de skal have Discoverys kanaler med...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan kan man andet end at nedgradere sin pakke når man går over på bland selv ? Alle bland selv pakker består af grundpakke + 10/20/36 points


At gå fra Mellempakke til Bland Selv 10 er svjv. ikke en nedgradering (den koster, som du selv nævner, også mere).

 Mellempakke (10 kanaler) koster Kr. 180 uidover Grundpakke, Bland selv 10 koster Kr. 180 udover Grundpakke, så hvor er forskellen.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Nu har jeg snakket med yousee igen og hende jeg snakkede med lød til at have lidt mere forstand på det end ham jeg snakkede med igår.

Hun sagde at man behøver ikke at have en boks men man bliver opkrævet penge for den uanset om vil have den eller ej. 


Tænk, hvis alle virksomheder havde samme forretningsmodel

"Vil du have remoulade til dine pomfritter?"
"Nej tak"
"OK, men du kommer til at betale for den alligevel"

Wacko


På nær hos visse franchise restauranter koster pommes frites da det samme uanset om du vil have remoulade eller ej alle de steder, jeg gennem tiderne har købt pommes frites


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan kan man andet end at nedgradere sin pakke når man går over på bland selv ? Alle bland selv pakker består af grundpakke + 10/20/36 points


At gå fra Mellempakke til Bland Selv 10 er svjv. ikke en nedgradering (den koster, som du selv nævner, også mere).


 Mellempakke (10 kanaler) koster Kr. 180 uidover Grundpakke, Bland selv 10 koster Kr. 180 udover Grundpakke, så hvor er forskellen.?


Forskellen ligger i at kim.t i dag betaler 459,- for mellempakke og skal betale 479,- for Bland Selv 10.

Læs tråden.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Mon ikke det ender med at Discoverys kanaler igen er at finde hos Yousee, men at de desværre er blevet nødsaget til at sætte priserne op, nu hvor de skal have Discoverys kanaler med...

Det er dagens bedste forudsigelse. Jeg tror du får ret...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 12:59
Hvis de får det på plads, så bliver det jo så i bland selv.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af tennisbold tennisbold skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Edit: eneste minus pt er at de ikke har nogle tv3-kanaler.


Det er ikke et minus, men et stort plusWink

Flemming

Haha, det tænkte jeg også, da jeg læste det :D

Ditto Thumbs Up


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 19:42
Fedt træk :  https://www.bt.dk/sport/dramatisk-udvikling-i-yousee-skandale-sort-skaerm-inden-fodboldkamp" rel="nofollow - https://www.bt.dk/sport/dramatisk-udvikling-i-yousee-skandale-sort-skaerm-inden-fodboldkamp




-------------


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 19:47
ha ha fedt😊


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Fedt træk


Sådan ser jeg det ikke. De kan faktisk bare hoppe i havet. :)

Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn. Ligesom der ingen fremtid er for analog fjernsyn.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 22:01
Uanset folks fordomme,og had mod YS, - så er der altså 2 klaphatte i denne konflikt.

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 22:13
Jeg siger ikke Yousee handler korrekt, MEN

Discovery er da helt ude at sejle her.
De går da netop IMOD trenden om frit valg.

De piver over at brugerene nu aktivt skal vælge deres kanaler - at man skal/kan tage stilling til om de er pengene værd og ikke (kun) købes fordi de er i en pakke.
Det kan endda være man egentlig kun synes om én af deres kanaler.

Jeg tager ikke parti, for jeg er ligeglade med både Yousef og Discovery(kanalerne), men jeg synes absolut ikke at Discovery er en helt her, tværtimod.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 22:18
Helt klart.
I bund og grund kan man sige at det ville være optimalt at man ville samle sport på nogle få kanaler, så det var dem man skulle tilvælge, og det var dem der kostede kassen pga. rettighederne. Det er helt hen i hegnet at et selskab skal sprede f.eks. fodboldkampe over deres 3-4 kanaler, så de kan få seere til alle deres kanaler.
Discovery er jo netop ikke interesseret i at deres kanaler bliver lagt ud som bland-selv, da man så vil miste seer = reklameindtægt. Og det er et hårdt slag når man har betalt masser af penge for rettigheder.
Men nu interessere fodbold mig ikke (og derfor har jeg ingen interesse i de kanaler som YouSee vil erstatte Discovery kanalerne med - det er helt klart en forringelse af mit TV ab.), og jeg er rystet over de summer der efterhånden er i sporten. 
Discovery er vel ikke det eneste selskab der er imod at deres kanaler bliver placeret i en bland-selv pakke.
Nej - hvis det enedeligt var - så giv os da et helt frit valgt. Ikke noget med at 'en kanal kun kan vælges hvis man også vælger en anden. Det kunne også være at det kunne være med til at prisen på rettigheder ikke bliver presset op hele tiden.


-------------


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg siger ikke Yousee handler korrekt, MEN

Discovery er da helt ude at sejle her.
De går da netop IMOD trenden om frit valg.

De piver over at brugerene nu aktivt skal vælge deres kanaler - at man skal/kan tage stilling til om de er pengene værd og ikke (kun) købes fordi de er i en pakke.
Det kan endda være man egentlig kun synes om én af deres kanaler.

Jeg tager ikke parti, for jeg er ligeglade med både Yousef og Discovery(kanalerne), men jeg synes absolut ikke at Discovery er en helt her, tværtimod.

 Jeg håber at kanalerne bliver kylet ud, så kan Discovery Networks få en gevaldig lussing.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 00:37
Jeg håber også, at kanalerne bliver kylet ud, og jeg ønsker virkelig, at You-See står fast på, at Discoverykanalerne ikke skal ind i deres programpakker fremover.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Fedt træk :  https://www.bt.dk/sport/dramatisk-udvikling-i-yousee-skandale-sort-skaerm-inden-fodboldkamp" rel="nofollow - https://www.bt.dk/sport/dramatisk-udvikling-i-yousee-skandale-sort-skaerm-inden-fodboldkamp




Jeg vil gerne sige TAK ! til Yousee

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 07:33
Folk flytter med fodbold/sport, så uanset hvor sympatien ligger, så kommer det til at koste YS kunder - hvilket hver gang er en svækkelse . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 07:55
Jeg kan melde, at igår fik vi af vide at de fjerner gebyret for at skifte i pakke nedad, så nu kan man skifte rundt mellem pakkerne ud omkostninger. Smile

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 08:37
Det lader til at de fleste har glemt sidste gang Discovery Networks legede klaphatte:  https://www.recordere.dk/2016/01/parabolkunder-risikerer-sort-skaerm-paa-flere-tv-kanaler/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2016/01/parabolkunder-risikerer-sort-skaerm-paa-flere-tv-kanaler/
https://www.recordere.dk/2016/02/parabolkunder-mister-flere-tv-kanaler-uenighed-om-prisen/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2016/02/parabolkunder-mister-flere-tv-kanaler-uenighed-om-prisen/

Det endte med sort skærm på en del kanaler i 1-2 uger (kan ikke huske det), før Discovery gav op og lavede en brugbar aftale med Canal Digital.

Som jeg husker det, var grunden til balladen, at Discovery krævede en markant prisstigning bl.a. pga. OL rettigheder. Heldigvis satte Canal Digital foden i og fik stoppet dem.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 09:23
Det er dog helt vildt den drejning denne tråd har taget. Hvorfor pokker slår folk ikke koldt vand i blodet og afventer hvad Yousee og Discovery finder ud af, i stedet for at tage nogle måske hypotetiske sorger på forskud.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Folk flytter med fodbold/sport, så uanset hvor sympatien ligger, så kommer det til at koste YS kunder - hvilket hver gang er en svækkelse . . 

Nogen flytter ikke, fordi de er helt vildt ligeglade med Discoverys kanaler

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er dog helt vildt den drejning denne tråd har taget. Hvorfor pokker slår folk ikke koldt vand i blodet og afventer hvad Yousee og Discovery finder ud af, i stedet for at tage nogle måske hypotetiske sorger på forskud.

Flemming

Har du set Discoverys reklamekampagne ?

Discovery har helt klart ikke koldt vand i blodet

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 10:47
 De er i vild panik og godt med det, jeg ser 2 senarier, 1 De ryger ud, 2 Der accepteres at kanalerne fjernes fra pakkerne, og kun er i bland selv, som de er i forvejen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tegn et CanalDigital Lokal pakke abonnement, det koster 429kr pr. måned, hent CanalDigital appen til AppleTV. Så det kræver ikke parabol eller andet udstyr, men hvis muligheden er til det, så kan det jo også installeres.


429 ????
FØJ så kan de ligeså godt blive hos Yousee.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Forstår ikke din modstand mod boksen. Det er med afstand den bedste af sin slags herhjemme. Ser Netflix, HBO, Viaplay og har fuldpakken (fordi jeg kan li bold).Savner kun Amazon som jeg kører over Apple TV. Og ja det er sgu dyrt at ville ha det hele, men YS boks er det hele værd synes jeg.

Jeg tror udelukkende, at modstanden mod boksen kommer fra folk,der ikke har prøvet den nye.

Jeg har YSR2000 (ikke cloud) og den er jeg super tilfreds med,
er flere klasser bedre end de gamle bokse YS havde.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 11:30
 Ja, en sådan kan ikke undværes, der åbnes for rigtig mange muligheder med dem, især med 4000, da optagelser kan ses på de øvrige platforme, og der kan optages fra Apps og Web TV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn.


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.

Så den dag YouSee begynder at kode (alle) kanalerne er den dag jeg opsiger mit abonnement og finder en anden, der ikke er så kundefjendsk...



-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg siger ikke Yousee handler korrekt, MEN

Discovery er da helt ude at sejle her.
De går da netop IMOD trenden om frit valg.

De piver over at brugerene nu aktivt skal vælge deres kanaler - at man skal/kan tage stilling til om de er pengene værd og ikke (kun) købes fordi de er i en pakke.
Det kan endda være man egentlig kun synes om én af deres kanaler.

Jeg tager ikke parti, for jeg er ligeglade med både Yousef og Discovery(kanalerne), men jeg synes absolut ikke at Discovery er en helt her, tværtimod.


Hvis YouSee havde gjort det samme med de andres kanaler, kan jeg være enig, men når en bunke Viasat-kanaler ryger ind i pakkerne i stedet, har trends intet med YouSees handling at gøre.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.

Så den dag YouSee begynder at kode (alle) kanalerne er den dag jeg opsiger mit abonnement og finder en anden, der ikke er så kundefjendsk...



Man kan godt få udstyr, som optager kodet dvb-c og lagrer det ukodet.

Folk skal lige have et par uger til at rase ud. Når de er faldet til ro og fået klarhed over tingene, så skal de nok omstille sig. :)


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Har du set Discoverys reklamekampagne ?

 


Nej, på hvilken kanal kører den?


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.



Det bliver bare mere og mere svært.

I sidste ende er det prisen på udsendelsen der bestemmer, hvor længe den må være til rådighed og om den skal være kodet eller ej.

Min anbefaling må være at skifte til FTA kanalerne (DR) og ikke andet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 13:40
Jeg tror den reklamekampagne, der tænkes på, er den dobbelte helsideannonce i de store landsdækkende aviser i dag. Her kan man tydeligt se desperationen hos Discovery Networks.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:


Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn. Ligesom der ingen fremtid er for analog fjernsyn.

Der tror jeg så ikke du har ret. Rigtig mange gider ikke bøvle med bokse eller kort, og ønsker bare et signalinput hvor de kan sætte fjernsynet i stuen til. Fjernsynene på de 3 børneværelser. Fjernsynet i soveværelset til, osv.

Når det diskuteres er det alene grundet for høje priser. Fleksibiliteten i ukodet fjernsyn er konge. 


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg tror den reklamekampagne, der tænkes på, er den dobbelte helsideannonce i de store landsdækkende aviser i dag. Her kan man tydeligt se desperationen hos Discovery Networks.

Hvad er en avis...??  LOL




Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Når det diskuteres er det alene grundet for høje priser. Fleksibiliteten i ukodet fjernsyn er konge. 


Ukodet fjernsyn er en hæmsko, set fra udbyderens side af. Nettet er statisk og der er mindre plads til andre ting (internet). Andre steder i verden har de allerede skillet sig af med ukodet fjernsyn.


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn.


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.

Så den dag YouSee begynder at kode (alle) kanalerne er den dag jeg opsiger mit abonnement og finder en anden, der ikke er så kundefjendsk...


Helt enig, den dag jeg ikke kan bruge min VU+ boks mere uden kort, så bliver der fundet en anden leverandør af tv.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:16
 At kryptere alle kanaler giver da god mening, der er en begrænset plads i kabelnettet, men den plads kan øges væsentligt, hvis de frie kanaler fjernes, og det kun er Grundpakken der er tilbage som ikke er krypteret.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:24
Analog-sluk frigav plads. FM-sluk frigav plads. Ukodet tv-sluk vil frigive plads. Ændringen kommer. Det er uundgåeligt. :)


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 At kryptere alle kanaler giver da god mening, der er en begrænset plads i kabelnettet, men den plads kan øges væsentligt, hvis de frie kanaler fjernes, og det kun er Grundpakken der er tilbage som ikke er krypteret.

Men det giver jo problemer og øget udgifter for folk med flere tv. Eller sådan nogen som mig, der optager alt hvad der skal ses, så jeg kan se det når jeg vil og springe reklamerne over. Dette foregå via en boks der kan optage 8 kanaler samtidigt. Den har kun plads til 1 kort, så det vil begrænse dens funktionalitet kraftigt, hvis kanaler var kodet. Jeg har har prøvet Youssee's nye boks og den er ikke et alternativ. Kvaliteten på det den optager er noget lavere end på "live" tv og faktisk fuldstændigt ubrugeligt til sport.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Men det giver jo problemer og øget udgifter for folk med flere tv. Eller sådan nogen som mig, der optager alt hvad der skal ses, så jeg kan se det når jeg vil og springe reklamerne over. Dette foregå via en boks der kan optage 8 kanaler samtidigt. Den har kun plads til 1 kort, så det vil begrænse dens funktionalitet kraftigt, hvis kanaler var kodet.


Du har en boks, som kan afkode kanalerne efter de er optaget (inden for en tidsramme).


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Eller sådan nogen som mig, der optager alt hvad der skal ses, så jeg kan se det når jeg vil og springe reklamerne over. 

Du vil gerne have reklamekanalerne, men ikke reklamerne?

Forstår du, hvorfor livet skal gøres besværligt for sådan en som dig?



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn.


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.

Så den dag YouSee begynder at kode (alle) kanalerne er den dag jeg opsiger mit abonnement og finder en anden, der ikke er så kundefjendsk...


Helt enig, den dag jeg ikke kan bruge min VU+ boks mere uden kort, så bliver der fundet en anden leverandør af tv.
Forvent ikke at du kan finde nogen... LOL

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 At kryptere alle kanaler giver da god mening, der er en begrænset plads i kabelnettet, men den plads kan øges væsentligt, hvis de frie kanaler fjernes, og det kun er Grundpakken der er tilbage som ikke er krypteret.

Men det giver jo problemer og øget udgifter for folk med flere tv. Eller sådan nogen som mig, der optager alt hvad der skal ses, så jeg kan se det når jeg vil og springe reklamerne over. Dette foregå via en boks der kan optage 8 kanaler samtidigt. Den har kun plads til 1 kort, så det vil begrænse dens funktionalitet kraftigt, hvis kanaler var kodet. Jeg har har prøvet Youssee's nye boks og den er ikke et alternativ. Kvaliteten på det den optager er noget lavere end på "live" tv og faktisk fuldstændigt ubrugeligt til sport.
Du er nok så langt fra Yousee's målgruppe, som man kan komme, så forvent ikke at deres produkter kommer til at passe til dine ønsker.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 15:38

 
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Du er nok så langt fra Yousee's målgruppe, som man kan komme, så forvent ikke at deres produkter kommer til at passe til dine ønsker.

 Ja, vil tro at sandsynligheden for det er lige så stor som at TV bliver gratis.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 15:41

 
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

.

Helt enig, den dag jeg ikke kan bruge min VU+ boks mere uden kort, så bliver der fundet en anden leverandør af tv.
Forvent ikke at du kan finde nogen... LOL

 Ja, det bliver ikke den nemmeste opgave.
 




-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 16:18

 Der er lige skrevet følgende på FB af en You See medatbejder.

CITAT.
"Vi har haft et langt og godt samarbejde Discovery Networks, som vi håber fortsætter mange år endnu. Derfor er vi også ærgerlige over, at det er kommet til at fremstå som om, vi ikke ønsker at forhandle en aftale på plads med Discovery Networks. Det vil vi meget gerne. Vores dør er åben til at fortsætte forhandlingerne omkring en løsning, hvor Discovery Networks kanaler fortsat er tilgængelige for alle YouSee´s kunder i Bland Selv. Men der er én ting, der ikke er til forhandling. Og det er vores kunders valgfrihed."




-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 16:27
Det er copy pastet fra direktørens udtalelse den anden dag.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der er lige skrevet følgende på FB af en You See medatbejder.

CITAT.
"Vi har haft et langt og godt samarbejde Discovery Networks, som vi håber fortsætter mange år endnu. Derfor er vi også ærgerlige over, at det er kommet til at fremstå som om, vi ikke ønsker at forhandle en aftale på plads med Discovery Networks. Det vil vi meget gerne. Vores dør er åben til at fortsætte forhandlingerne omkring en løsning, hvor Discovery Networks kanaler fortsat er tilgængelige for alle YouSee´s kunder i Bland Selv. Men der er én ting, der ikke er til forhandling. Og det er vores kunders valgfrihed."

Hvis man læser det meget firkantet, sidder Yousee og venter på at Discovery dukker op, for at tale med dem.
Det kalder jeg ikke at forhandle....


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 16:48
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/tv-krigen-eskalerer-discovery-i-frontalangreb-paa-yousee/7799112" rel="nofollow - https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/tv-krigen-eskalerer-discovery-i-frontalangreb-paa-yousee/7799112


Discoverys kanaler udgår som udgangspunkt af YouSees grundpakker, men det er altså fortsat uvist, om det bliver muligt at tilvælge dem gennem YouSees bland selv-løsning.

Selv afviser Discovery at være interesseret i denne løsning.

- Vi har ikke modtaget noget attraktivt bud fra YouSee.“


De har åbenbart kun fået et uattraktivt bud........



Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Vi kan også trække den over i det tekniske. Der er ingen fremtid for ukodet fjernsyn.


Jeg kommer ikke til at abonnere på kodede kanaler, hvor jeg ikke kan optage programmer og trække dem ud til min NAS. Jeg gider ikke være afhængig af en eller anden udbyders HDD størrelse og/eller rettigheder til at have programmet i arkiv. Jeg vil kunne have (jeg har) 80 Tb NAS med alle mine film, som jeg kan se i al uendelighed, og det agter jeg at fortsætte med.

Så den dag YouSee begynder at kode (alle) kanalerne er den dag jeg opsiger mit abonnement og finder en anden, der ikke er så kundefjendsk...


Helt enig, den dag jeg ikke kan bruge min VU+ boks mere uden kort, så bliver der fundet en anden leverandør af tv.
Forvent ikke at du kan finde nogen... LOL

Det tror jeg heller ikke, så det ender nok med streaming af det hele


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 17:09
17 point for Netflix i 4K i Bland selv.... SYTTEN !!!! Wacko
 
Dem tror jeg ikke de sælger mange af Clap


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-September-2019 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Det tror jeg heller ikke, så det ender nok med streaming af det hele


Du har set min tidligere kommentar og er med på, at du kun behøver ét kort til afkodning af flere kanaler?



Print side | Luk vindue