Print side | Luk vindue

Trække kabel udenfor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159402
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 13:44


Emne: Trække kabel udenfor
Skrevet af: PF
Emne: Trække kabel udenfor
Skrevet den: 03-November-2019 kl. 19:51
Jeg skal til at trække kabel udenfor langs en fuge, det er vel en 10-15 meter. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg trækker det i et rør eller ej. Bør jeg købe et kabel der er beregnet til at være udendørs, eller er de almindelige fine nok?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-November-2019 kl. 20:09
Hvilken type kabel.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PF
Skrevet den: 03-November-2019 kl. 20:44
Cat6.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-November-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg skal til at trække kabel udenfor langs en fuge, det er vel en 10-15 meter. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg trækker det i et rør eller ej. Bør jeg købe et kabel der er beregnet til at være udendørs, eller er de almindelige fine nok?

Jeg har et alm på 20 meter trukket udenfor på 6 år. Tildels blottet for vind og vejr og største delen er gravet 10cm ned lang husmuren


Skrevet af: sl1000
Skrevet den: 03-November-2019 kl. 21:49
jeg har købet udendørskabel, men om et almindeligt holder kan  godt være, men prisforskellen er ikke så stor så der er grund til at tage chancen med et almindeligt.




Skrevet af: Ehlz
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 10:49
Hvis det skal graves ned vil jeg helt sikkert gøre det i et tomrør. Dels så er det nemmere at udskifte hvis behovet opstår og det ligger også ekstra skærmet fra vind, vejr og muldvarpe :-)



Skrevet af: JSG
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 12:30
prøv at tænk på alle de paraboler der hænger rundt omkring, med alm antenne kabel.
Det er straks værre hvis det alm hvide kommer i kontakt med jord, det kan det ikke holde til i længden


Skrevet af: PF
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 19:54
Det skal ikke graves ned og kommer ikke i kontakt med jord. Det kommer til at blive trukket i en fuge ca. 3 meter over jorden. Der er bestilt almindelig Cat6 kabel, tak for hjælpen :)


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 19:15
Du skal have et udendørskabel som har UV bestandig ydre kappe ellers smuldre kappen det efter et par år i solen.



Print side | Luk vindue