Print side | Luk vindue

Reparation af DS1815+

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159404
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 23:09


Emne: Reparation af DS1815+
Skrevet af: JesperRou
Emne: Reparation af DS1815+
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 00:26
Jeg skal finde et værksted som kan reparere en Synology NAS, hvor jeg kan være rimeligt sikker på at mit Raid kommer helskindet tilbage. Der ligger næsten 1200 film på den og jeg DØR hvis jeg skal rippe dem igen.

Det skal helst ligge i midt/østjylland, men resten af jylland/fyn overlever jeg nok også at køre til.

Nogen der har en anbefaling?

Situationen er, at jeg skulle flytte mine 3 NAS'er. Jeg laver normal shutdown på dem, de står et par timer og så får jeg dem flyttet. Jeg sætter så også lige noget mere RAM i 1815'eren, som havde ligget ret længe.
Efter de er tilsluttet, vil den ikke starte op igen. Jeg tager så RAM'en ud og forsøger igen, men stadig intet liv.
Nu kan jeg så se på flere fora, blandt andet Synology's eget, at DS1815+ er kendt for at fejle på PSU'en.



Svar:
Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 06:47
Beskriv lige lidt mere præcis hvordan den fejler.. jeg roder lidt med dem der har fejl.

hvilke lys kommer der i din ds1815? 

dit raid behøver du ikke umiddelbart være bange for, det er nemt at tage diskene ud og sætte i en ny synology, og den vil starte med at spørge om du vil bruge den gamle installation. 

Hvis det er modstanden, så kan jeg skifte i 7840 højslev


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 07:13
Umiddelbart siger min erfaring der er tre fejl kategorier

CPU fejl (kan reppes med modstand)
Bundkort fejl (evt defekt ram) her er ikke meget man selv kan gøre
PSU fejl, enten død psu, eller defekt onoff knap. 

men der er også udvidet garanti, så hvis du har kvitteringen kan du prøve at tage den med synology, de bytter på en uges tid.


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Beskriv lige lidt mere præcis hvordan den fejler..


Overhovedet ingen reaktion eller tegn på liv. Det er derfor jeg fandt det med PSU sansynligt.

Jeg vil da lige nummerere disk'ene og tage dem ud :)



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 09:40
Diskene bør kunne flyttes over i en ny NAS, og så er dit raid kørende igen.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Diskene bør kunne flyttes over i en ny NAS, og så er dit raid kørende igen.


Det lyder også til at være den nemme løsning, men... til 8K+ for en ny, så vil jeg gerne prøve en reparation først.
Specielt fordi jeg er ved at løbe tør for plads (40TB) og udgift til flere/større diske rammer budgettet.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 15:33
Har du undersøgt det med garanti? det kom et års ekstra udvide garanti fra synology pga cpu fejlen. det er da værd at starte der, det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg, ellers burde butikken hvor den er købt tage sig af den udvidede garanti (ja garantien fra synology, og ikke reklamationsretten)

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.



-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti?
Den er fra Juni '16, så over 3 år desværre.

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.

Meget kreativt og endda pænt lavet  :)
Men det er ikke noget jeg vil prøve kræfter med. Jeg har glemt alt jeg nogensinde har lært om elektronik, for mange år siden.

Jeg håber at finde et værksted, eller bare en dygtig sjæl som har sympati for min ulykke og som vil tjene lidt ekstra.



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti?
Den er fra Juni '16, så over 3 år desværre.


som skrevet tidligere, så er der et års ekstra garanti fra synology, så de giver 4 år nu. på bemeldte modeller med førvnævnte cpu.

https://www.synology.com/en-global/company/news/article/Synology_Product_Status_Update/Synology%C2%AE%20Product%20Status%20Updatet" rel="nofollow - https://www.synology.com/en-global/company/news/article/Synology_Product_Status_Update/Synology%C2%AE%20Product%20Status%20Updatet


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.

Pakke.dk

Der får du flere valgmuligheder. Bl.a. UPS dør-til-dør, for 355,-


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

....det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg...


Aaaaaahhh, det kan nu gøres for 350,-, dør-til-dør. Wink

kom gerne med link, jeg har en der skal til at ud af døren.

Pakke.dk

Der får du flere valgmuligheder. Bl.a. UPS dør-til-dør, for 355,-

Super tak, den giver 368 i original indpakning her.. det er lidt billigere end sidste jeg sendte en til england :-D


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 17:04
Dit Raid ligger på diskene og ikke i maskinen. Så jeg ser et par løsninger

1) Luk enheden ned, tag diskene ud og huske rækkefølgen (1, 2, 3 osv), evt sæt et label på dem. Herefter undersøger du hvor du kan få repareret enheden. Lav en ticket til synology support, de er rigtig gode til hjælpe. Er den uden for garanti, så er du nok prisgivet, da det kan koste mere end en ny enhed.

2) Køb en brugt DS1815+ på DBA og sæt diskene i denne og kør videre. Samme hardware og da raid er på diskene burde der ikke være nogen forskel.


En kedelig reminder er at Raid ikke er backup og backup koster hvis man ønsker at have 1200 film på sit raid og ønsker sikkerhed. Der hvor du er nu gives garantier ikke, men jeg mener overstående 2 punkter er det bedste du kan gøre.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

2) Køb en brugt DS1815+ på DBA og sæt diskene i denne og kør videre. Samme hardware og da raid er på diskene burde der ikke være nogen forskel.


du kan sætte diske fra en model synology over i en anden, det behøver ikke være samme model. det er også nævnt tidligere i denne tråd. 


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 17:45
Jeg er (desværre) pinligt bevidst om at Raid ikke er backup. Jeg havde et fuld raid crash sidste år, så jeg håber at undgå #2.
Og så tvivler jeg på at en reparation (uden data recovery) kan koste så meget som en ny. En DS1819+ står til over 8k.

Hvis det er korrekt at DS1815+ er kendt for fejl på PSU'en, så vil jeg også være en smule tilbageholdende ved at købe en brugt.



Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 18:35
Kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


På forhånd tak.

Jens


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro


På forhånd tak.

Jens

check om du kan bruge den udvidet garanti i første omgang, er den mindre end 4 år gammel så er der en god chance.

lyder det som cpu problemet, måske en modstand kan afhjælpe det. men check lige synology først


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 18:40
Nu har jeg oprettet en RMA ved forhandleren (Computersalg), så får vi se.. Det bliver iøvrigt ikke nemmere at forhandler og Synology er uenige om process.

ComputerSalg skriver at man skal følge Synology's process, men deres link til den fejler. Og Synology skriver på deres support side, at man skal prøve forhandler først. Intet nyt for forbrugerne :)



Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 19:38
Hvis det er strømforsyningen, så er det denne model du skal have finger i:
https://www.synology.com/en-us/products/spare_parts?search_by=product&model=DS1815%2B" rel="nofollow - https://www.synology.com/en-us/products/spare_parts?search_by=product&model=DS1815%2B

Kan se den kan fås hos proshop og dustin til omkring 600-700 kr.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 19:39
Synology er super flinke til at tage den selv, også udenom forhandleren.  jeg har ikke haft et eneste issue med dem og deres udvidede garanti. den vej ville jeg vælge til hver en tid,
Danske forhandlers reklamationsret kan være ret tungt at komme igennem, især når det drejer sig om ekstra garanti givet af producenten.
Den eneste hage er selvfølgelig at man selv skal stå for prisen på portoen til england.

Jeg vil anbefale dig sideløbende allerede nu at oprette en rma ved synology, så får du lavet de indledende manøvre, og skal så først betale hvis du vælger at gå den vej frem for Computersalg.


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 15:38
Det endte som I gættede på.. ComputerSalg vil ikke røre den og Synology accepterede øjeblikkeligt en ombytning.
Så nu skal den bare sendes derover.

Prisen via Pakke.dk er ganske rigtigt 368, men det er med UPS som jeg har rigtigt dårlige erfaringer med. GLS synes kun at sende til Pakkeshop og det tvivler jeg på at Synology accepterer.

Affer, hvem har du sendt med?


Skrevet af: affer
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:26
sidst jeg sendte, hvor jeg selv betalte var via postnord til 445 kr, dog har jeg brugt ups via prepaid by synology også,, det var en ny rep på den første rep, så den betalte synoogy, de kom og hentede og leverede igen uden problemer via ups.

jeg har en ny jeg skal ha sendt ind nuher, det vælger jeg ups, det virker fint i mit postnummer.


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:43
Jeg har gennem det seneste halve år sendt pakker til både Tyskland og USA, med UPS. Aldrig haft problemer, og de leverer i løbet af 1-2 dage.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Kære alle

Jeg er i en lignende situation.

Min Synology DS 2415+ er gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5.

Den blinker orange, både med og uden disks.

Den er købt 26.02.15.

Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks).

En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges.

Bor på Nørrebro.


Jeg havde samme problem med min DS2415+ for et par måneder siden. Status blinkede orange og power knappen blinkede blåt. Der var det CPU fejlen. Synology var ikke specielt behjælpelige og jeg syntes i øvrigt deres håndtering af denne fejl er under alt kritik.

Da jeg fandt ud af hvad det var, så loddede jeg selv den modstand på motherboardet. Det var relativt simpelt. Der er tale om at lodde en modstand på som vist her:



Hvis du har lyst til at køre til Holbæk, så skal jeg gerne lodde den modstand på for dig hvis du ikke selv har lyst.




-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 22:59
Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak

Jens.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Hej hedberg

Det har jeg desværre ikke selv mulighed for, men hvis du kan komme til Nørrebro og fikse det, betaler jeg naturligvis for alle de dertil forbundne udgifter plus lidt godt til ganen.

Jeg har 45 tb film og 15 tb musik på 2415+, så det er noget af en vigtig sag for mig at få ordnet.

PM mig venligst, hvis du kan og vil, og på forhånd tak


Hej Jens,

Det kan jeg desværre ikke, men hvis du kender en der er fortrolig med at lodde i nabolaget, så kan jeg eventuelt lave en beskrivelse med hvad der skal bruges/laves.


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 15:10
Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 16:33
Hej

Den service har jeg så desværre ikke fået tilbudt, hverken af Synology eller af den danske leverandør.

Jeg har i alt 4 Synology, så det synes en anelse odiøst.

Mit råb om hjælp til min 2415+ står naturligvis stadig ved magt, og jeg håber, der findes en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig.


Tak til hedberg for tid og info.


Mvh.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Synology byttede min brugte DS1815+, som jeg havde købt på den blå, til en ny - endda inden den var død. Kan ikke klage over den service.

Siden de ved hvilke serie numre og modeller der er tale om, så syntes jeg egentligt godt de - i forbindelse med en firmware opdatering - kunne have placeret et banner hver gang du loggede ind i admin interfacet om din enhed var i fare for at dø og man skulle sende den ind til et ombytnings program. 

Det havde ikke taget mange linier kode og havde forhindret denne situation hvor folk lærer om det på den hårde måde. Det ville også betyde man bedre kunne planlægge ombytningen, så det passede både Synology og kunden bedst muligt. 

Men nej.. Synology udsender en pressemeddelse, som de ved ingen kunder læser og lader dem sejle deres egen sø, hvis garantien er udløbet. Til de uheldige vil de ikke engang oplyse om problemet og hvad der skal til for at fixe den. Jeg spurgte specifikt til hvor mange ohm modstanden skulle være på og det ville de heller ikke oplyse. Jeg er dybt skuffet over Synology og til min nyeste NAS enhed valgte jeg UNRAID fremfor Synology. 





-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 22:25
Lidt succes ender jeg vidst også med. Har i dag fået besked om at min pakke er landet hos Synology og en time efter en ny besked fra UPS, at der er en pakke på vej til mig.
Det lugter både af en ny 1815+ og god service på samme tid :)




Skrevet af: jobjha
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 13:46
Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den

-------------
JBH


Skrevet af: jobjha
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Har du undersøgt det med garanti? det kom et års ekstra udvide garanti fra synology pga cpu fejlen. det er da værd at starte der, det koster dog nemt over 500 kr at sende den til UK da den vejer over 5kg, ellers burde butikken hvor den er købt tage sig af den udvidede garanti (ja garantien fra synology, og ikke reklamationsretten)

Jeg har set et par stykker med defekt psu, dem kunne jeg få liv i ved at kortslutte grøn og sort ledning på stikket fra psu til bundkortet, dem har jeg lavet en decideret on/off knap på. det virker fremragende.

Hej Affer, er det muligt at få dig til at beskrive hvordan man skal få PSU til at virke med din metode, for jeg har de samme problemer med den


-------------
JBH


Skrevet af: affer
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 17:35
Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.



-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: jobjha
Skrevet den: 03-Februar-2020 kl. 13:10
Takker Smile

-------------
JBH


Skrevet af: jobjha
Skrevet den: 03-Februar-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.


Ja det starter men har målt den og den mangler 5v på det ene røde, så starter kun harddiskene op men ikke systemet, kender du en løsning til det?


-------------
JBH


Skrevet af: affer
Skrevet den: 03-Februar-2020 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af jobjha jobjha skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Sæt en lus mellem sort og grøn kabel som er lige ved siden af hinanden i stikket fra psu, og se om din strømforsyning ikke starter så. det var mellem grøn og sort jeg satte en on/off knap for at holde min nas tændt
Det grønne og sorte kabel der ligger henover er kablerne fra den on/off kontakt jeg har monteret på tidligere billede.


Ja det starter men har målt den og den mangler 5v på det ene røde, så starter kun harddiskene op men ikke systemet, kender du en løsning til det?

Så er det nok strømforsyningen der virkelig er gået, du kan evt teste med en alm atx strømforsyning hvis du har adgang til sådan en. stikket burde passe. 

hvis det kun er på den ene røde, så kan du også lave en lus mellem de to 5v og se om den så starter op. 


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: jobjha
Skrevet den: 04-Februar-2020 kl. 12:25
Tak jeg prøverSmile

-------------
JBH


Skrevet af: ElCapitano
Skrevet den: 11-April-2020 kl. 14:32
Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe :-)

Jeg har en DS1815+, der har flashing Alert og flashing blå Power lys?

Jeg kan se at alert betyder overheat eller fan failure. Begge fans kører og den er ikke varm. Stået kølig flere timer, men starter ikke op. Blåt de 2 lys som flasher . .


Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 20-Juni-2020 kl. 23:00
Smid en PM, så finde vi ud af det

-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 19-Juli-2020 kl. 13:24
Hej Hedberg

Jeg vil venligst gerne tage imod dit tilbud om en lodning i Holbæk, hvis det stadig står ved magt.

PM mig.


På forhånd tak.


Jens


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 19-Juli-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Jeg vil venligst gerne tage imod dit tilbud om en lodning i Holbæk, hvis det stadig står ved magt. PM mig.


Det står ved magt. Jeg har sendt dig en PM.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 07:45
Hej

Jeg beklager min umiddelbare dumhed (der måske også er kronisk), men hvor kan jeg finde PM?

Jeg har modtaget en bekræftelse/notifikation pr. email, hvor der henvises til et link, jeg skal trykke på for at komme til den personlige besked. Det eneste, linket henviser til, er en emneoversigt over dette site.


Mvh.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Hej

Jeg beklager min umiddelbare dumhed (der måske også er kronisk), men hvor kan jeg finde PM?

Jeg har modtaget en bekræftelse/notifikation pr. email, hvor der henvises til et link, jeg skal trykke på for at komme til den personlige besked. Det eneste, linket henviser til, er en emneoversigt over dette site.


Mvh.

Tril op på denne side, når du er logget ind. Så vil det se således ud - hos dig, vil der så stå: "1 ny besked":


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 08:01
Hej mnielsen

Tak for din respons.

Der står ingenting efter Indstillinger.


Mvh.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Hej mnielsen

Tak for din respons.

Der står ingenting efter Indstillinger.


Mvh.

Der kan MÅSKE være en begrænsning for nye brugere, mht. at sende/modtage PB'er. Dette, for at undgå spam, som tidligere var et stort problem.

 Ligesom, at man som ny bruger heller ikke kan indsætte billeder endnu. Måske, når du bliver junior-bruger, så sker der noget. Så du må i gang med at skrive indlæg her og der i forummet, for at komme højere op på ranglisten.


Skrevet af: Zombie1343
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 09:02
Kære Forum

Min profil er nu opdateret med visning af min email, så hvis jeg må besvære hedberg med endnu en gang at skrive til mig, nu direkte til denne, ville det være perfekt.


På forhånd tak.


Mvh.




Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Zombie1343 Zombie1343 skrev:

Min profil er nu opdateret med visning af min email, så hvis jeg må besvære hedberg med endnu en gang at skrive til mig, nu direkte til denne, ville det være perfekt.
 


Sjov email.. rigtig zombie fan!

Har skrevet :)




-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: trouble
Skrevet den: 11-Januar-2021 kl. 12:34
Hejsa,

Faldt over denne tråd, og håber i kan svare på mit spørgsmål.

Min DS1815+ vil ikke starte.

Jeg har lavet C2000 modstands tricket, og jeg har skiftet PSU'en ud.
Den starter stadig ikke.

Men hvis jeg kører med 2 PSU'er.

Den lille 250watt der sidder i kabinettet føder 4 pins og 8 pins stikket. (samt sort/grøn forbundet på 24pins stikket som ikke sidder i noget)
En stor 600watt ATX psu sidder i 24pins stikket på bundkortet.

Så kører den og starter os slukker som den skal.

Forstår jeg jer korrekt, at jeg måske bare ved at forbinde sort/grøn på 250watt strømforsyningen, og også bruger den til at føde bundkortet, måske ville kunne undgå den store atx?
Altså så jeg kan få låget på NAS'en igen?

På forhånd 1000 tak.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 11-Januar-2021 kl. 14:05
Ja, det ville nok løse problemet. 

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er det en transistor der fejler på bundkortet. Den sidder ved siden af strømstikket. 




-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: trouble
Skrevet den: 11-Januar-2021 kl. 14:28
Tak for svar Hedberg.

Ja jeg kan se på tysk forum at de henviser til denne: 
https://dk.rs-online.com/web/p/transistorer-bipolaere/4452023/" rel="nofollow - https://dk.rs-online.com/web/p/transistorer-bipolaere/4452023/

Jeg har dog meget respekt med at begynde at lodde, nu når den rent faktisk drifter med 2 strømforsyninger. Men et forsøg vær.



Print side | Luk vindue