Print side | Luk vindue

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159409
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 16:59


Emne: Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
Skrevet af: DiscomanDK
Emne: Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 21:17
Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 

Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 



Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 21:39
Det er fordi du oplever 50hz til 60hz konvertering. Sæt din ATV til 50hz som standard og slå så automatisk framerate skift til. Og automatisk HDR skift, hvis dit TV kan klare det.
Grunden til du skal sætte den til 50hz standard, er fordi DR og TV2 sender i 50hz og ikke kan finde ud af at skifte med ATV's autoskift. Det kan alle de andre apps derimod. Så de vil derfor selv skifte til 24 eller 60 billeder.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er fordi du oplever 50hz til 60hz konvertering. Sæt din ATV til 50hz som standard og slå så automatisk framerate skift til. Og automatisk HDR skift, hvis dit TV kan klare det.
Grunden til du skal sætte den til 50hz standard, er fordi DR og TV2 sender i 50hz og ikke kan finde ud af at skifte med ATV's autoskift. Det kan alle de andre apps derimod. Så de vil derfor selv skifte til 24 eller 60 billeder.

Hejsa.

Gid det var så vel.
Det har intet med det problem at gøre, har for det første sat det til 50Hz, og slået til således at den selv skifter framerate. Sætter jeg den f.eks til 60Hz og slår det fra, så ser det ud af helvedes til, og hakker langt oftere. Husk på at dette hak kun er præcist, hvert 6 sekund. Ser jeg ting fra arkivet er der intet hak, hvilket jo også taler for at ATV er sat korrekt op. 




Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-November-2019 kl. 22:04
Jeg oplever det bestemt ikke på mit ATV med TV2 Play. Har du alt muligt billedforbedringsskrammel aktiveret i dit TV. Det med præcis hvert 6. er netop det der får det til at lyde som forkert hz eller også noget billedbehandling.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Michaelds
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 07:56
Jeg har heller ingen problemer med TV2 Play på mit ATV4K, står også til 50hz med autoskift. 


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 08:30
@Nagash & @Michaelds:

Prøv og fortæl mig, hvordan I tester?
Sætter I kanalen til TV2 News, og holder øje med nyhederne i bunden, og ser om den hopper hvert 6 sekund?

Husk at fejlen ikke er der ved arkiv tv, så er det kun ting fra arkivet i ser, så hjælper det ikke meget at I tester.




Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 11:30
Jeg havde samme problem da jeg havde live tv med i min pakke.

Min vurdering er at det absolut intet har med indstillinger at gøre i mit setup.



Skrevet af: claus64
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 12:57
Har oplevet samme problem med ATV, men tænkte dengang det var fordi den var sat forkert op - det var hos kæresten, med tv2news. På min Shield har jeg heller ikke oplevet problemet




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 13:14
Jeg oplever samme problem.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 13:21
Har lige tjekket TV2 News på ATV 4K. Din beskrivelse af små hak/ryk hvert 6. sekund i løbeteksterne nederst kan jeg godt se, men på selve livebilledet (og alle andre kanaler) bemærkes intet.

For min skyld kunne man godt droppe de løbetekster, jeg syntes de er forstyrrende og irriterende.

-------------
/ Jørgen


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 13:23
Hakket er i hele billedet og ikke kun i teksten nederst. Det er dog klart lettest at se nederst, især på News hvor der ikke er meget i bevægelse ellers.

Ser du noget, hvor der er panoreringer er det også let at se. 



Skrevet af: claus64
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Har lige tjekket TV2 News på ATV 4K. Din beskrivelse af små hak/ryk hvert 6. sekund i løbeteksterne nederst kan jeg godt se, men på selve livebilledet (og alle andre kanaler) bemærkes intet.

For min skyld kunne man godt droppe de løbetekster, jeg syntes de er forstyrrende og irriterende.

Det ville dog bare være smartere hvis det bagvedliggende problem blev løst, fremfor at tv stationerne skal ændre indhold :D


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Har lige tjekket TV2 News på ATV 4K. Din beskrivelse af små hak/ryk hvert 6. sekund i løbeteksterne nederst kan jeg godt se, men på selve livebilledet (og alle andre kanaler) bemærkes intet.

For min skyld kunne man godt droppe de løbetekster, jeg syntes de er forstyrrende og irriterende.

Det ville dog bare være smartere hvis det bagvedliggende problem blev løst, fremfor at tv stationerne skal ændre indhold :D

Selvfølgelig bør problemer søges løst, jeg gav ikke udtryk for andet.

Skulle det lykkedes, vil løbetekster dog fortsat være forstyrrende - efter min mening.


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 17:44
Jeg har nøjagtig samme problem på ATV 4K. Det samme har min mor of min søster og svoger, ligeledes ATV 4K.

Jeg har også været i kontakt med kundeservice og teknisk support for ca. 1 måned siden. Man kunne heller ikke der konstatere noget problem. Jeg er derfor lettet over, at andre oplever det samme som jeg.

Det er meget, meget irriterende, især når man, som jeg, er fuldstændig allergisk for judder og deslige. Jeg vl dog sige, at jeg ikke mener, at der er tale om frame-drops, men frame-doubles.

Edit:

Det skal siges, at jeg har været igennem hele settings-møllen/reset osv. med teknisk support og lige lidt hjalp det. Det skulle også undre mig, om det er her problemet ligger, hvis alle andre streamingtjenester (DR, Eurosport Player osv.) og Infuse kan matche billedfrekvens uden problemer. Det giver simpelthen ikke mening.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 18:29
Sjovt de aldrig har hørt om fejlen før 🙄🙄

Blev dog ved med at stå fast, og endte med at få dette svar fra en teamleder: 

”Hej Xx


Jeg har nu fået svar fra vores tekniske afdeling. 

De siger, at de godt kan se, at man især i crawleren forneden kan se de beskrevne problematikker.

De siger, at det umiddelbart ser ud som en kendt udfordring i forhold til, at crawleren ikke kan følge med set i lyset af antal frames der er på TV 2 NEWS.

Der arbejdes dog på at sætte frames per second op på livekanalerne - som der pt kun er på TV 2 SPORT - hvilket skulle gøre afspilningen mere flydende. 

Så for at opsummere, så er det noget, som vores tekniske afdeling arbejder på at forbedre.

Venlig hilsen


Xxx

Teamleder

TV 2 Kundecenter“

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge det svar til. Det har intet med nyhederne i bunden af news at gøre, det er bare der man lettest kan se det, hvilket jeg har prøvet at forklare. Helt grundlæggende syntes jeg ikke man kan bruge deres support til særlig meget, og jeg kunne godt savne at sagen blev eskaleret, hvis altså TV2play har folk ansat med teknisk forståelse. Man kan efterhånden godt blive lidt i tvivl.



Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 18:53
DiscomanDK, hvornår kontaktede du dem?

Jeg havde sidst korrespondance med dem den 24. september, hvor jeg opfordrede dem til at være opmærksomme på og indsamle klager af samme art som min. Og man må da sige, at vores klager er identiske.

Jeg har desværre på fornemmelsen, at TV2 1) ikke prioriterer streaming nok, således at ressourcerne er få og 2) ikke er teknisk kyndige nok.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 20:44
Jeg har været i kontakt med dem i løbet af denne her uge, og du kan da få hele korrespondancen:

"Hejsa.

Jeg har fået besked på at sende en mail fra jeres FB afdeling, og jeg skrev følgende til dem:

"Hejsa. Jeg har jeres abonnement med Fuld pakke og live kanaler. Jeg har hidtil hovedsageligt streamet via 2 x Nvidia Shield Android TV-bokse, men har så af andre grunde udskiftet en af dem til et Apple TV 4K. Det fungere sådan set fint nok, men man kan ikke undgå at se at der ved Livetv er et framedrop hvert 6 sekund. Det sker uanset, hvilken kanal man ser, og det er ret generende. 

Jeg tjekkede derfor også lige på min iPhone, hvor den gør det samme. Ser jeg via den Nvidia Shield jeg stadigvæk har tilbage, så er signalet stabilt og der er ingen framedrop. Har I mulighed for at tage et kig på det?"

Jeg fik svar tilbage at jeg skulle besøge siden t1.re hvilket jeg har gjort nu fra min telefon. Kan dog tilføje at det intet har med nettet at gøre. Har tjekket både via Wifi, mobil netværk, på mit arbejde og derudover har jeg fået en af mine kollegaer til at tjekke fra både ATV 4k og iPhone, og han har præcist samme fejl.

Jeg tænker derfor også det burde være relativt let at genskabe ved at hive telefonen frem, skift til TV2 News, kig på lysavisen i bunden. Se der kommer framedrop, tæl til 6, se der kommer framedrop igen osv osv.
Har optaget en film af problemet som kan ses her: Link til videoSe f.eks 00:03 - 00:09 - 00:15 - 00:21 osv osv.

Mit brugernavn til TV2 play er XX

Jeg ser frem til at høre fra jer, og ønsker jer derudover en rigtig dejlig dag.

Vh.XX""

Fik kort efter dette svar:

"Hej XX

Mange tak for din henvendelse. 

Oplever du også dette på de andre TV 2 kanaler? 

Venlig hilsen XX
TV 2 Kundecenter"

Havde allerede skrevet at var alle kanaler, men svarede på det:

"Hej XX

Jeg har testet på både TV2, News og Sport. Det er lettest at se, hvis der sker bevægelser i billedet, så derfor er News lettest at se fejlen på.

Har I ikke en iPhone eller et Apple tv på kontoret? Så burde det jo være en smal sag at genskabe fejlen :)

God aften.

Vh
XXX"

Fik dette svar:

"Hej igen. 

Jo det har vi bestemt, men jeg kan umiddelbart ikke genskabe det. 

Har du eventuelt mulighed for at sende en video af det? Alternativt kan du forsøge at sætte opløsningen ned på dit Apple TV, det kan måske gøre forskellen. 

Venlig hilsen XX
TV 2 Kundecenter"

Skrev dette retur:

"Hejsa..

Jeg har i min oprindelige mail et link til en video der viser fejlen. 

Som skrevet er det galt på både iPhone og Apple TV, og jeg har prøvet forskellige opløsninger på mit Apple tv, men på iPhone kan man jo ikke ændre noget.

Men er det korrekt forstået at du ikke ser et hak hvert 6 sekund, hvis du åbner din iPhone?

Vh

XXX"

Så skriver hun retur:

"Hej igen XX

Beklager jeg havde slet ikke lige været opmærksom på dit link. Det var jo fornemt. 

Jeg kan godt se hvad du mener når jeg ser videoen, men jeg skulle se efter et par gange før det gik op for mig hvad du mente. 
Da det er så minimalt kan jeg desværre ikke gøre meget for at ændre på det eller løse det. Men jeg sender naturligvis feedbacken videre som forbedringer til den rette afdeling,.

Venlig hilsen XX
TV 2 Kundecenter"

Så svarede jeg:

"Hej XX

Har du ikke mulighed for at sende min sag videre til en teknikker eller udvikler, som jeg kan tage dialogen videre med?
Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende at billedet hakker en gang, hvert sjette sekund. Hvis man fra TV2 Play’s side ønsker at tilbyde sine produkter som et seriøst alternativ til almindeligt tv, så skal der jo findes en løsning på sådan et problem. Man kan ikke bare trække på skuldrene og slå det hen med at man ikke selv syntes det er specielt problematisk.

Jeg ser frem til at høre fra en der har med den tekniske side af jeres produkt at gøre.

Rigtig god aften. 

Vh.

XXX"

Så svarer hun igen:

"Hej XX 


Jeg har i løbet af aftenen været i dialog med min teamleder angående din sag, hun er løbende i dialog med vores teknikere så det bliver bestemt ikke bare slået hen. 


Venlig hilsen XX
TV 2 Kundecenter"

Så skriver jeg:

"Hej XX

Så vil jeg meget gerne kontaktes af enten jeres Teamleder eller en fra jeres tekniske afdeling.
Der må da være en forklaring på, hvorfor det her problem opstår, og det er den forklaring er ikke rigtigt kommet endnu.

Jeg ser frem til at høre fra jeres teamleder.

Rigtig god aften.

Vh.

XX"

Så svarer Teamlederen:

"Hej XX


Jeg har sendt dit spørgsmål videre til vores tekniske afdeling og afventer et svar derfra.

Venlig hilsen

XX
Teamleder"

Så går der 3 timer og jeg får så det endelige svar, hvilket jeg endnu ikke har svaret på:

"Hej XX


Jeg har nu fået svar fra vores tekniske afdeling. 
De siger, at de godt kan se, at man især i crawleren forneden kan se de beskrevne problematikker.
De siger, at det umiddelbart ser ud som en kendt udfordring i forhold til, at crawleren ikke kan følge med set i lyset af antal frames der er på TV 2 NEWS.
Der arbejdes dog på at sætte frames per second op på livekanalerne - som der pt kun er på TV 2 SPORT - hvilket skulle gøre afspilningen mere flydende. 
Så for at opsummere, så er det noget, som vores tekniske afdeling arbejder på at forbedre. 

Venlig hilsen

XX
Teamleder
TV 2 Kundecenter





Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 21:12
Ja, det vækker jo ikke ligefrem tillid til TV2, at man enten ikke vil eller ikke kan finde ud af at indsamle og kategorisere klager på en måde, så man kan danne sig et retvisende overblik over, hvor der skal sættes ind og rettes til. 

Det, der irriterer og overrasker mig mest ved min korrespondance med TV2s kundecenter, både den almene og tekniske support, er, at det ikke virker som om, de forstår det tekniske problem ved et mismatch mellem billedefrekvenser -- man gentager i stedet den samme floskel, som du også fik, om at man har fokus på at skifte fra 25 til 50 billeder per sekund på alle kanaler og ikke kun sport, hvilket er fint nok, men beviseligt ikke er grunden, når det også fremkommer på TV2 Sport.

Hvis du giver mig dit sagsnummer, så vil jeg i morgen rette henvendelse igen, hvor jeg refererer tråden her og din sag.




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 21:42
Ærlig talt, så er jeg også skuffet. 

Jeg starter det hele med at skrive til dem via FB, hvor jeg får besked på at sende en mail. Hvis jeg alligevel skal sende en mail, hvorfor så være på FB? Fint nok det gør jeg.
Det hele er beskrevet ned til mindste detalje, og jeg vedhæfter endda en video af det, hvor jeg syntes det er ret tydeligt. Udover det skriver jeg at det er på flere TV-kanaler.

I to af de mails jeg modtager retur spørger hun om ting jeg har skrevet. Fint nok det kan smutte en gang, men altså læs da mailen? 

Jeg tror simpelthen ikke den stakkels medarbejder aner, hvad jeg snakker om. Det er også helt fair, hvis hun ikke teknisk har forstand på det her produkt, men der burde jo være en mulighed for at hun kan eskalere sagen til en person med teknisk indsigt. 
Det kan jo ikke passe at der ikke findes et menneske ved TV2play der ved, hvorfor det her sker. Hvis jeg bare fik en kyndig person igennem der forklarede "Prøv og hør problemet sker fordi vi har den og den fejl, vi har den og den plan for at afhjælpe det indenfor denne her tidshorisont. Vi ved sgu godt det ikke er optimalt, men det er sådan det er".. 

Hele den der med at benægte det lidt, så derefter tale problemet ned også derefter håbe det forsvinder af sig selv og kunderne nok bare trækker på skuldrene. Det er nok det der skuffer mig mest.

Teamlederen sender så et svar videre fra en "teknikker". Det er også fint nok, men det er i mine øjne ikke det rigtige svar. Hvorfor er det at teknikeren ikke griber knoglen og ringer og hører, hvad det her handler om eller sender en mail, så vi kan indgå i en dialog fatter jeg simpelthen ikke.

Jeg har lige dobbelt dobbelt tjekket TV2 sport. Der er bedre billede, det er skønt de har skiftet til 50 billeder pr. sekund. Men den hakker stadigvæk hvert 6 sekund, og jeg har siddet med stopur på min telefon og den er 100% sikker.

Mit sagsnummer er:  http://tv2.kundeservice.tv2.dk/hc/requests/814702" rel="nofollow - 814702

Du er mere end velkommen til at henvise til min sag. Jeg er ikke færdig heller, og skal have svaret teamlederen. Jeg ville bare lige hjem for at tjekke for tredje gang om den hakkede på TV2 sport, før jeg svarede hende. 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Ærlig talt, så er jeg også skuffet. 

Jeg starter det hele med at skrive til dem via FB, hvor jeg får besked på at sende en mail. Hvis jeg alligevel skal sende en mail, hvorfor så være på FB? Fint nok det gør jeg.
Det hele er beskrevet ned til mindste detalje, og jeg vedhæfter endda en video af det, hvor jeg syntes det er ret tydeligt. Udover det skriver jeg at det er på flere TV-kanaler.

I to af de mails jeg modtager retur spørger hun om ting jeg har skrevet. Fint nok det kan smutte en gang, men altså læs da mailen? 

Jeg tror simpelthen ikke den stakkels medarbejder aner, hvad jeg snakker om. Det er også helt fair, hvis hun ikke teknisk har forstand på det her produkt, men der burde jo være en mulighed for at hun kan eskalere sagen til en person med teknisk indsigt. 
Det kan jo ikke passe at der ikke findes et menneske ved TV2play der ved, hvorfor det her sker. Hvis jeg bare fik en kyndig person igennem der forklarede "Prøv og hør problemet sker fordi vi har den og den fejl, vi har den og den plan for at afhjælpe det indenfor denne her tidshorisont. Vi ved sgu godt det ikke er optimalt, men det er sådan det er".. 

Hele den der med at benægte det lidt, så derefter tale problemet ned også derefter håbe det forsvinder af sig selv og kunderne nok bare trækker på skuldrene. Det er nok det der skuffer mig mest.

Teamlederen sender så et svar videre fra en "teknikker". Det er også fint nok, men det er i mine øjne ikke det rigtige svar. Hvorfor er det at teknikeren ikke griber knoglen og ringer og hører, hvad det her handler om eller sender en mail, så vi kan indgå i en dialog fatter jeg simpelthen ikke.

Jeg har lige dobbelt dobbelt tjekket TV2 sport. Der er bedre billede, det er skønt de har skiftet til 50 billeder pr. sekund. Men den hakker stadigvæk hvert 6 sekund, og jeg har siddet med stopur på min telefon og den er 100% sikker.

Mit sagsnummer er:  http://tv2.kundeservice.tv2.dk/hc/requests/814702" rel="nofollow - 814702

Du er mere end velkommen til at henvise til min sag. Jeg er ikke færdig heller, og skal have svaret teamlederen. Jeg ville bare lige hjem for at tjekke for tredje gang om den hakkede på TV2 sport, før jeg svarede hende. 
Som professionel it-supporter, mener jeg de har, behandler sagen som de skal. Teknikeren skal ikke står til ansvar for at redegøre noget for dig som enkelt kunde, det er den supporter eller teamleder der skal det. Da teknikeren skal have tid til at kigge på det og spare med kolleger. Og hvad fejlen er, er ligegyldigt for dig, du skal bare vide der arbejdes på det.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 22:36
@T-Duck

Jeg er dybt uenig.

Nu arbejder jeg selv med fejlretning, og har oplevet alverdens fejlretningsforløb. Hvad tror du der i 9 ud af 10 gange er skyld i at ting trækker ud eller ikke bliver løst? Misforståelser. Folk der har problemet skal oftest tale med en mellemmand, hvilket er en form for kundeservice repræsentant uden den fornødne viden, der skal forsøge 117 ting, hvilket som oftest ikke hjælper for til sidst at give op, med beskeden om "Ja det kan vi ikke gøre noget ved, men jeg skal lade din feedback gå videre.. (Direkte i skraldespanden)...". 

Forestil dig lige, hvis den virkelig er god nok. Aner udviklerne ved TV2 play ikke at denne fejl eksistere? Har de aldrig fået den 100% korrekte beskrivelse af fejlen, og er det jeg har siddet og skrevet ned i en lang beskrivelse af kundeservicemedarbejderen blot blevet oversat til "Kunden oplever hakkende billede i lysavisen på TV2 news". Også har teknikeren jo med rette muligvis skrevet retur at man arbejder på at skifte til 50fps, hvilket helt klart vil give et mere flydende billede, men ikke just er det jeg spørger om. 

Jeg har rigtigt nok ikke krav på at snakke med en teknikker, hvis det er den måde TV2 play har valgt at opbygge deres forretning. Jeg har egentlig blot krav på/ønske om at problemet bliver løst. Mit forslag i den forbindelse er så at to personer med forhåbentlig fælles interesse i et at få et problem løst taler sammen. Det har jeg set virke 100 gange før når problemer skal løses. 




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 05:30
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

<span style=": white;">@</span><span style=": rgb251, 251, 253; font-size: 11px;">T-Duck</span><div style=": white;"><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">
</span><div style=": white;"><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">Jeg er dybt uenig.</span><div style=": white;"><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">
</span><div style=": white;"><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">Nu arbejder jeg selv med fejlretning, og har oplevet alverdens fejlretningsforløb. Hvad tror du der i 9 ud af 10 gange er skyld i at ting trækker ud eller ikke bliver løst? Misforståelser. Folk der har problemet skal oftest tale med en mellemmand, hvilket er en form for kundeservice repræsentant uden den fornødne viden, der skal forsøge 117 ting, hvilket som oftest ikke hjælper for til sidst at give op, med beskeden om "Ja det kan vi ikke gøre noget ved, men jeg skal lade din feedback gå videre.. (Direkte i skraldespanden)...". </span><div style=": white;"><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">
</span><div style=""><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">Forestil dig lige, hvis den virkelig er god nok. Aner udviklerne ved TV2 play ikke at denne fejl eksistere? Har de aldrig fået den 100% korrekte beskrivelse af fejlen, og er det jeg har siddet og skrevet ned i en lang beskrivelse af kundeservicemedarbejderen blot blevet oversat til "Kunden oplever hakkende billede i lysavisen på TV2 news". Også har teknikeren jo med rette muligvis skrevet retur at man arbejder på at skifte til 50fps, hvilket helt klart vil give et mere flydende billede, men ikke just er det jeg spørger om. </span><div style=""><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">
</span><div style=""><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">Jeg har rigtigt nok ikke krav på at snakke med en teknikker, hvis det er den måde TV2 play har valgt at opbygge deres forretning. Jeg har egentlig blot krav på/ønske om at problemet bliver løst. Mit forslag i den forbindelse er så at to personer med forhåbentlig fælles interesse i et at få et problem løst taler sammen. Det har jeg set virke 100 gange før når problemer skal løses. </span><div style=""><span style="font-size: 11px; : rgb251, 251, 253;">
</span><div style="">

jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 06:16
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?

Hvis der var fejl på login og de kendte til fejlen, kunne kundeservice medarbejderen let fortælle at det var en systemfejl og at der arbejdes på det. Så var der ingen der behøvedes at spørge efter en tekniker.

Desværre er der mange steder, hvor den kompentente forbruger er betydeligt bedre vidende end kundeservicemedarbejderen, nogle har endda kompetencer på højde med teknikerne. Det er kundeservicemedarbejdernes job at sortere i disse henvendelser og er man dygtig, kan man sætte den vidende kunde og tekniker sammen, så de kan løse problemet.

Desværre besidder de fleste kundeservicemedarbejdere ikke den kompentence.

TV2 er fløjtende ligeglade med de få kunder der kontakter dem angående fejl på deres teknik. Så længe alle de andre betaler.....

Klaus (der er tekniker)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 06:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?


Hvis der var fejl på login og de kendte til fejlen, kunne kundeservice medarbejderen let fortælle at det var en systemfejl og at der arbejdes på det. Så var der ingen der behøvedes at spørge efter en tekniker.

Desværre er der mange steder, hvor den kompentente forbruger er betydeligt bedre vidende end kundeservicemedarbejderen, nogle har endda kompetencer på højde med teknikerne. Det er kundeservicemedarbejdernes job at sortere i disse henvendelser og er man dygtig, kan man sætte den vidende kunde og tekniker sammen, så de kan løse problemet.

Desværre besidder de fleste kundeservicemedarbejdere ikke den kompentence.

TV2 er fløjtende ligeglade med de få kunder der kontakter dem angående fejl på deres teknik. Så længe alle de andre betaler.....

Klaus (der er tekniker)
Så skal kunden spille med åbne kort. Hvis du har en kompetence de skal bruge. Det gør jeg så glider det lidt nemmere. Og jeg ved ikke hvor inde du er i itil


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?

Nu vil jeg ikke blot snakke med en tekniker for blot at klage. Jeg vil faktisk gerne snakke med en tekniker fordi der gang på gang bliver misforstået, hvad fejlen egentlig er.
Forestil dig at du har en fejl på din bil. Den bremser ikke specielt godt. Du ringer først op til værkstedet og de siger så "Ja det kan vi ikke gøre noget ved". Så kræver du at få bilen på værksted, og efter den har været på værksted så fortæller receptionisten dig "Ja det er faktisk en kendt fejl med din bil, mekanikeren kunne sagtens høre den hylede fra bremserne".. 

Jamen hov. Det var ikke det jeg klagede over, det ved jeg godt den gør, men det er jeg ligeglad med. Jeg er ked af den ikke kan bremse, hvis du så endnu engang stiller den på værksted og får samme svar, så vil du jo nok på et eller andet tidspunkt gerne tale med mekanikeren, så du kan forklare hvad problemet egentlig er, fordi et eller andet må der jo være galt i og med at du spørger i øst, og du får svar i vest. 




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?


Nu vil jeg ikke blot snakke med en tekniker for blot at klage. Jeg vil faktisk gerne snakke med en tekniker fordi der gang på gang bliver misforstået, hvad fejlen egentlig er.
Forestil dig at du har en fejl på din bil. Den bremser ikke specielt godt. Du ringer først op til værkstedet og de siger så "Ja det kan vi ikke gøre noget ved". Så kræver du at få bilen på værksted, og efter den har været på værksted så fortæller receptionisten dig "Ja det er faktisk en kendt fejl med din bil, mekanikeren kunne sagtens høre den hylede fra bremserne".. 

Jamen hov. Det var ikke det jeg klagede over, det ved jeg godt den gør, men det er jeg ligeglad med. Jeg er ked af den ikke kan bremse, hvis du så endnu engang stiller den på værksted og får samme svar, så vil du jo nok på et eller andet tidspunkt gerne tale med mekanikeren, så du kan forklare hvad problemet egentlig er, fordi et eller andet må der jo være galt i og med at du spørger i øst, og du får svar i vest. 


Det er to forskellige ting her. For loven siger en bil skal kunne bremse. Men hvis kun 20 kunder klager over framedrops. Hvilken jeg heller ikke har på mit TV2 Play på hverken Shield eller Apple tv. mod resten 499.980 brugere. Så er du i sidste ende. Og det må du accepterer. De har nok travlt med at få løst det tilbagevendende problem med at man skal fjerne TV2play og installere igen før man kan logge på.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er to forskellige ting her. For loven siger en bil skal kunne bremse. Men hvis kun 20 kunder klager over framedrops. Hvilken jeg heller ikke har på mit TV2 Play på hverken Shield eller Apple tv. mod resten 499.980 brugere. Så er du i sidste ende. Og det må du accepterer. De har nok travlt med at få løst det tilbagevendende problem med at man skal fjerne TV2play og installere igen før man kan logge på.

Jeg er godt klar over der er forskel på bremserne i en bil, og TV2 play på et apple TV.
Lav samme analogi med alle mulige andre ting på bilen der intet har med sikkerheden at gøre, hvis du stadigvæk ikke forstår, hvad jeg mener så ved jeg næsten ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det?

At jeg er i sidste ende og de har andre vigtige fejl er jeg helt med på. Problemet er bare at jeg ikke rigtigt står i kø til at få løst noget, da der ikke rigtigt er kommet med en erkendelse af fejlen. De har erkendt en anden "fejl" eller uheldighed ved deres produkt, det er bare ikke den fejl jeg har henvendt mig om.

Jeg ved ikke, hvorfor du har sådan en lyst til at forsvare TV2 play i det her, hvis du virkelig er IT-supporter et sted, hvor man arbejder udfra samme procedure når en kunde henvender sig, så må du mere end gerne skrive firma navnet her, så jeg sikre mig aldrig nogensinde at købe noget i den forretning.

At det skulle køre helt flydende ved LIVE tv på lige netop dit Apple TV lyder meget mystisk, da jeg i min søgen har været forbi en række Apple TV og har endnu til gode at se et sted, hvor dette problem ikke opstår. 

Rigtig god weekend :) 




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 17:57
@Discoman dk.
Eller der bare ved lidt om IT Service Management, arbejder på den måde. At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl. Men 1. Levels skal så hvis han er i tvivl, spørger ind til det. Jeg at supporter i det offentlige, hvor vi arbejder ud fra ITIl principper. Hvor det virkelig er skåret ud i pap, hvem der gør hvad og hvorfor og i hvilken rækkefølge, så man kan levere den hurtigste service. men det kræver også prioritering. Og du er ikke tilfreds med at du ligger nederst, det er fair nok. Hvis de ikke har fået så mange sager, er det ikke vigtigt. Jo for dig. Men ikke for størstedelen af brugerne. Og jeg kender så ingen der har dit problem. For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

@Discoman dk.
Eller der bare ved lidt om IT Service Management, arbejder på den måde. At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl. Men 1. Levels skal så hvis han er i tvivl, spørger ind til det. Jeg at supporter i det offentlige, hvor vi arbejder ud fra ITIl principper. Hvor det virkelig er skåret ud i pap, hvem der gør hvad og hvorfor og i hvilken rækkefølge, så man kan levere den hurtigste service. men det kræver også prioritering. Og du er ikke tilfreds med at du ligger nederst, det er fair nok. Hvis de ikke har fået så mange sager, er det ikke vigtigt. Jo for dig. Men ikke for størstedelen af brugerne. Og jeg kender så ingen der har dit problem

Det lyder virkelig som et godt sted du er. Jeg syntes det er dejligt I har så meget styr på det, og arbejder efter fastlagte arbejdsrutiner. Det lyder som et rigtigt skrankepave job Clap 

Jeg har forsøgt at skrive, hvordan jeg oplever fejlen. At du syntes det er min fejl at de ikke forstår, hvad jeg mener det er jo din vurdering. Nu har jeg selv lagt hele korrespondancen op i tråden, og du kan jo selv se, hvad det er jeg skriver til dem. Hvis du syntes jeg har skrevet det, så det er svært for modtageren at forstå, hvad syntes du så jeg skulle have skrevet anderledes?

Igen skriver du at jeg må forstå jeg ikke står først i køen. Jeg har aldrig krævet at stå først i nogen kø. Jeg har aldrig krævet at de skulle løse det på 10 minutter, eller noget i den stil. Problemet er jo at jeg slet ikke kommer ind i nogen kø, hvor jeg kan vente, da de ikke anderkender eller forstår mit problem. De fortæller mig om en kø til et problem som jeg slet ikke klager over.

Vi kan evt. lave en offentlig analogi. Det svarer til at jeg går op på borgerservice for at bestille et kørerkort, men køen til kørerkort aldrig er åben og du bliver ved med at stå ovre i et hjørne og råbe at jeg da må forstå jeg står bagerst i køen til at få lavet et pas, selvom jeg gang på gang prøver at fortælle at jeg gerne vil bestille et kørekort. 

Du skriver at problemet kan ligge i pakketab på mit eget netværk, hvilket er direkte absurd og det burde du også vide, hvis du bare havde læst lidt af det jeg havde skrevet. 

Måske vi skulle få tråden tilbage på sporet omkring TV2 Play fejlen på Apple TV 4K, også siger vi ellers tak for dine anekdoter fra det virkelige liv. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl.

Avah?
Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg kender så ingen der har dit problem.

Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme:
Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor).

Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Pakketab i streaming?
Med præcist 6 sekunders mellemrum?

Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger.
Hvad tror du at bufferen bruges til?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl.

Avah?
Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg kender så ingen der har dit problem.

Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme:
Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor).

Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Pakketab i streaming?
Med præcist 6 sekunders mellemrum?

Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger.
Hvad tror du at bufferen bruges til?


Klaus

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker

Vil du ikke godt lade være med at ødelægge denne tråd?

Jeg ved ikke helt om du har mission om at skrive alt muligt bare for at genere, eller om du vitterligt ikke ved bedre. For det første er der noget der hedder Buffer, og for det andet så er vi en del der har skrevet om fejlen. Lad os lege med tanken om det kunne være et netværksproblem, skulle vi så alle have netværks problemer? Udover det har jeg skrevet det er via mobil netværk, hjemmenetværk på arbejde osv. Skulle alle have netværks problemer? Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan fejlsøge på noget til dagligt, hvis du i ramme alvor kan foreslå at dette skyldes netværksfejl hos brugeren? 

Udover det så vil jeg for 3 gang gerne gentage. Jeg kræver ikke at nogen smider alt de har i hænderne. Jeg kræver blot at de registrere, forstår og tager min fejl seriøst. Det er ikke sket endnu.

Også tror jeg vi siger tak for dine "bidrag". 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 18:48
Og de skriver de er i gang med noget. Så hvad mere kan du forlanger. Jeg er pisse irriteret over at du svine en IT afdeling til der faktisk gør alt hvad de kan. Med dit brok over de ikke forstå dig. Gåben tur på bar, og fin en bartender der vil lytte på du siger, supporter forstår ikke


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Ja, det vækker jo ikke ligefrem tillid til TV2, at man enten ikke vil eller ikke kan finde ud af at indsamle og kategorisere klager på en måde, så man kan danne sig et retvisende overblik over, hvor der skal sættes ind og rettes til. 

Det, der irriterer og overrasker mig mest ved min korrespondance med TV2s kundecenter, både den almene og tekniske support, er, at det ikke virker som om, de forstår det tekniske problem ved et mismatch mellem billedefrekvenser -- man gentager i stedet den samme floskel, som du også fik, om at man har fokus på at skifte fra 25 til 50 billeder per sekund på alle kanaler og ikke kun sport, hvilket er fint nok, men beviseligt ikke er grunden, når det også fremkommer på TV2 Sport.

Hvis du giver mig dit sagsnummer, så vil jeg i morgen rette henvendelse igen, hvor jeg refererer tråden her og din sag.



Hørte du fra dem i dag? 



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det.

Hvad bruger man buffereren til?
Tror du selv på at pakketab (der vitterligt er en variabel faktor i alle former for netværk) giver PRÆCIST den samme oplevelse for vidt forskellige mennesker rundt om i landet?
Også når signalerne via forskellige teknologier?

Ja, UDP er hurtigere end TCP og UDP har ingen "retursnak" omkring tabte pakker (det er der ikke tid til), men for ikke at opleve udfald, er der netop en buffer


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker


20, 200 eller 20.000. Du aner det ikke. De fleste ser det nok ikke (folk er sgu sjældent ret kvalitetsbevidste). Du antager at 20 har problemet. Alene i denne tråd i et forum, med et ret begrænset antal brugere, er der allerede registreret 7 personer med problematikken. Det er over 1/3 af dem du mener oplever fejlen.

Mener du det alvorligt?

Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: MarkPercy
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 20:28
Jeg er så en af dem, der også har problemet. Jeg benytter 2 ATV HD og det er på dem begge. Men kun på TV2 Play ikke på DR TV. Det tænker jeg udelukker netværksproblemer.

Mark


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 20:28
Jeg oplever også "hak" i den løbende tekst, hvert 6. sekund.
Oplever dog ikke at selve billedet hakker, kun teksten.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 20:36
Er der nogen der har en eller anden form for udstyr der kan optage fra HDMI porten på et Apple TV?
De efterspørger en video af problemet på TV2 Sport. Kan godt fange det med et kamera på TV2 News grundet løbeteksten, men det er ikke let på TV2 sport.

Jeg ville gerne have en video af det, hvor der er tale om f.eks Fodbold eller Håndbold, hvor der panoreres henover banen. Så tidligere tennis, der er det ikke ligeså let at se som med det Håndbold der var på programmet igår.

@Flippo:
Selvom det ser ud til kun at være i teksten, så er det i hele billedet. Det er dog ikke let at se, da indholdet på News udover løbe teksten er relativt statisk. Har optaget video af det, og ved Slow Motion er det tydeligt at det gælder hele billedet. 




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg oplever også "hak" i den løbende tekst, hvert 6. sekund.
Oplever dog ikke at selve billedet hakker, kun teksten.


Det er specielt tydeligt ved panoreringer.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 22:16
T-Duck har du Tv2 Play med live kanaler?


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 10-November-2019 kl. 19:01
Nå for lige at komme med en opdatering på problemet her Søndag aften, så har jeg gentagne gange været i kontakt med den teamleder fra kundeservice jeg har skrevet med før.

Hun skriver som tidligere at de forventer at fejlen bliver løst når de øvrige kanaler bliver sendt i 50fps, hvilket hun forventer sker i 2020. Jeg spørger så ind til, TV2 sport som jo bekendt er i 50fps, og stadigvæk har fejlen.

Hun påstår at de simpelthen ikke kan se fejlen og beder mig for anden gang optage en video af det. Jeg kan ikke optage en video af det, har kun en telefon der optager i 60fps, og derudover er det ret svært at fange på video. Jeg har spurgt om hun da ikke kan prøve at se på en fodboldkamp eller andet, hvor de panorere henover banen, men det er som om hun er fuldstændig ligeglad med problemet, og jeg tror da ikke de har tænkt sig at gøre det fjerneste ved det. Det er som om at TV2 har den holdning at kunden skal hoppe og springe, så de selv slipper for at fejlsøge. 

Er der ikke en der har mulighed for at lave en optagelse, hvor man kan illustrere denne fejl på TV2 sport?



Skrevet af: mindbjerg
Skrevet den: 10-November-2019 kl. 21:18
jeg ville dælme gerne være supporter i det offentlige.
“Her er ingen fejl - næste”
Hvorfor mon det offentligt oftes opfattes som firkantet, og ufejlbarligt.
Det er åbentlyst der er en fejl, og den eksistere på alle ATV. Spørgsmålet er blot om alle registrere det.
TV2 play skulle tage imod dialogen fra kunden med kyshånd.
For det er åbentlyst kun imellem kunden og en tekniker det kan løses.
Det er måske her forskellen er i det offentlige... man er ikke så målsat/afhængig af at få tingene løst. Men følge de firkantet regler og feje kritik væk. Men så er man i mine øjne ikke en supporter, man bare en skrankepave.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 10-November-2019 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af mindbjerg mindbjerg skrev:

jeg ville dælme gerne være supporter i det offentlige.
“Her er ingen fejl - næste”
Hvorfor mon det offentligt oftes opfattes som firkantet, og ufejlbarligt.
Det er åbentlyst der er en fejl, og den eksistere på alle ATV. Spørgsmålet er blot om alle registrere det.
TV2 play skulle tage imod dialogen fra kunden med kyshånd.
For det er åbentlyst kun imellem kunden og en tekniker det kan løses.
Det er måske her forskellen er i det offentlige... man er ikke så målsat/afhængig af at få tingene løst. Men følge de firkantet regler og feje kritik væk. Men så er man i mine øjne ikke en supporter, man bare en skrankepave.
Fejlen er ikke på alle atv. Og vi havde heller ikke coloor banding så slemt så vi ikke kunne så noget i game og Thrones. Jeg vil våge min påstand om, at det er skærmen der har udfordringen og ikke afspilleren. De firkantede regler der man i alle store it- afdelinger verdenen over


Skrevet af: mindbjerg
Skrevet den: 10-November-2019 kl. 22:31
okay beklager - jeg er upræcis.
Så alle ATV på nær din


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mindbjerg mindbjerg skrev:

jeg ville dælme gerne være supporter i det offentlige.
“Her er ingen fejl - næste”
Hvorfor mon det offentligt oftes opfattes som firkantet, og ufejlbarligt.
Det er åbentlyst der er en fejl, og den eksistere på alle ATV. Spørgsmålet er blot om alle registrere det.
TV2 play skulle tage imod dialogen fra kunden med kyshånd.
For det er åbentlyst kun imellem kunden og en tekniker det kan løses.
Det er måske her forskellen er i det offentlige... man er ikke så målsat/afhængig af at få tingene løst. Men følge de firkantet regler og feje kritik væk. Men så er man i mine øjne ikke en supporter, man bare en skrankepave.
Fejlen er ikke på alle atv. Og vi havde heller ikke coloor banding så slemt så vi ikke kunne så noget i game og Thrones. Jeg vil våge min påstand om, at det er skærmen der har udfordringen og ikke afspilleren. De firkantede regler der man i alle store it- afdelinger verdenen over

Jeg tror fejlen er på alle ATV, det er bare ikke alle der kan se det. 

T-Duck har du live tv i dit TV2 Play abonnement???






Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mindbjerg mindbjerg skrev:

jeg ville dælme gerne være supporter i det offentlige.
“Her er ingen fejl - næste”
Hvorfor mon det offentligt oftes opfattes som firkantet, og ufejlbarligt.
Det er åbentlyst der er en fejl, og den eksistere på alle ATV. Spørgsmålet er blot om alle registrere det.
TV2 play skulle tage imod dialogen fra kunden med kyshånd.
For det er åbentlyst kun imellem kunden og en tekniker det kan løses.
Det er måske her forskellen er i det offentlige... man er ikke så målsat/afhængig af at få tingene løst. Men følge de firkantet regler og feje kritik væk. Men så er man i mine øjne ikke en supporter, man bare en skrankepave.
Fejlen er ikke på alle atv. Og vi havde heller ikke coloor banding så slemt så vi ikke kunne så noget i game og Thrones. Jeg vil våge min påstand om, at det er skærmen der har udfordringen og ikke afspilleren. De firkantede regler der man i alle store it- afdelinger verdenen over


Jeg tror fejlen er på alle ATV, det er bare ikke alle der kan se det. 

T-Duck har du live tv i dit TV2 Play abonnement???




Ikke lige nu. Men havde det indtil starten af denne mdr. Men der har aldrig for mit vedkommende været forskel på live stream eller på on-demand hvad angår. Lysavis


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 11:38
Til orientereting:

Jeg har først her til formiddag fået kontaktet TV2. Jeg har refereret tråden her og DiscomanmanDKs specifikke sagsnummer.

Jeg vil opfordre alle, der oplever samme problem, til at kontakte TV2, så vi kan få synliggjort over for TV2, at det ikke er tale om en tilfældig og utroværdig observation.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 12:09

Har lige sendt dem en mail vedr problemet også selvom jeg ikke på nuværende tidspunkt har live tv med i mit abonnement.


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Er der ikke en der har mulighed for at lave en optagelse, hvor man kan illustrere denne fejl på TV2 sport?

Det var tidligere muligt at optage live-TV fra TV2 Play i Chrome via appen TV4ever, men det har ikke været muligt i de senseste udgaver. Desværre. Jeg holder nøje øje med opdateringer, så jeg kan optage direkte fra kilden, såfremt det bliver muligt igen.

Jeg skal ikke kunne sige, om en kyndig ffmpeg-troldmand eller lignende kan optage direkte -- jeg er desværre på novice-niveau og kommer nok aldrig højere op.



Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 12:25
Fejlen opstår ikke i Chrome, eller andre browsere for den sags skyld.
Udover det så har jeg forsøgt at optage via skærmoptagelse på iPhone, men billedet bliver sort. (Formentlig pga. kopibeskyttelse).

Udover det har jeg overvejet at anskaffe udstyr der kan optage via HDMI, men det må formodes at signalet er krypteret, hvilket gør det overordentligt svært at imødekomme deres ønske om at sende en optagelse af dejlen.







Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 12:40
Jeg observerer det tydeligt i Safari på min Mac og antog derfor, at det også forekommer i Chrome på Mac.




Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 13:41
Til orientering:

Jeg har nu haft dialog med TV2 Kundecenter, hvor jeg har redegjort for problemet (igen). Kundecenter anerkender problemet, i hvert fald på TV2 News.

Man vil ikke forholde sig til, hvor udpræget problemet er. Det vil sige, at man umiddelbart ikke anerkender, at det også forekommer på TV2 Sport, der jo allerede sendes i 50Hz. 

Man mener fra TV2s side, at en fordobling af billedefrekvensen fra 25Hz til 50Hz vil løse problemet, og man nævner, at man arbejder på en ny app.

Jeg forklarer TV2, at jeg mener, at man bør føle sig forpligtiget til også at fastslå definitivt, hvorvidt problemet er observerbart for TV2 på alle kanaler eller ej, da det ville kunne udelukke om en 50Hz-opdatering kan rette fejlen eller ej. TV2 vil ikke forholde sig til sådan en logik. 

Her følger det, som jeg opfatter som enden på min korrespondance med TV2s Kundecenter:

Citér Som tidligere nævnt, så har jeg haft sagen forbi vores tekniske afdeling, og deres konklusion er, at de forventer, at det bliver bedre, når FPS sættes op.
Så det er ikke min konklusion på sagen - det er vores teknikers konklusion på sagen, som jeg videregiver til dig.

Venlig hilsen




Skrevet af: mindbjerg
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 14:56
[/QUOTE] Ikke lige nu. Men havde det indtil starten af denne mdr. Men der har aldrig for mit vedkommende været forskel på live stream eller på on-demand hvad angår. Lysavis[/QUOTE]

Du har stadig ikke forstået hvad fejlen er Stern Smile


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 15:03
Ja det er jo sørgeligt det skal være sådan. Og når man så spørger, hvorfor fejlen så ikke er løst på TV2 Sport, så er deres svar at de ikke kan se fejlen på TV2 Sport, selvom det er tydeligt for enhver at denne fejl opstår på TV2 Sport.

Som jeg ser sagen, så tror jeg ikke at de personer der sidder med fingrene nede i maskinen er bekendt med fejlen. Der er for mange forhindringer der er gør at beskeden aldrig kommer frem til dem der reelt kan rette denne fejl, som formentlig bare er en indstilling i en encoder. 

Jeg ved efterhånden ikke, hvad man mere kan gøre? Jeg frygter også man bruger en masse tid på at få det optaget på den ene eller anden måde, og de så derefter endnu engang afviser det. 


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Ja det er jo sørgeligt det skal være sådan. Og når man så spørger, hvorfor fejlen så ikke er løst på TV2 Sport, så er deres svar at de ikke kan se fejlen på TV2 Sport, selvom det er tydeligt for enhver at denne fejl opstår på TV2 Sport.

Som jeg ser sagen, så tror jeg ikke at de personer der sidder med fingrene nede i maskinen er bekendt med fejlen. Der er for mange forhindringer der er gør at beskeden aldrig kommer frem til dem der reelt kan rette denne fejl, som formentlig bare er en indstilling i en encoder. 

Jeg ved efterhånden ikke, hvad man mere kan gøre? Jeg frygter også man bruger en masse tid på at få det optaget på den ene eller anden måde, og de så derefter endnu engang afviser det. 

Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 15:32
Ja, jeg vil sige at helt generelt, har TV2 ikke imponereret mig med deres streamingtjeneste. Det kunne formodentlig være værre, men det kunne dælme også være bedre. 

Det interesante er, at knap 2 uger før jeg første gang rettede henvendelse til Kundecenter, der var problemet ikke på TV2 Sport -- det var egentlig dét, der gjorde, at jeg klagede. Så du har sikkert ret: Et eller andet sted er der en indstilling, som en eller anden folkeskolepraktikant eller anden inkompetent person har slået til, og nu har vi så problemet.

P.t. er jeg dog bare glad for, at jeg ikke er den eneste, der har konstateret det, og at der nu findes en tråd, som andre, der opdager det, så kan bruge som dokumentation både over for sig selv og TV2. Her og nu er det dog svært at gøre mere med de kundskaber, jeg besidder (eller rettere mangler), så længe TV2 forholder sig så rigide, som de gør.



Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”

Problemet er at man ikke kan fange fejlen med en iPad/iPhone da de optager i 30 eller 60FPS, og signalet er 50Fps, så der er i forvejen noget fps mismatch der gør at billedet ser uroligt og hakkende ud i forvejen. Det har jeg prøvet at forklare hende jeg har skrevet med flere gange, men hun virker umiddelbart til at være bedøvende ligeglad. 


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Jeg vil anbefale at optage en videosekvens med evt en ipad, men spørg evt lige kundeservice ,om det er ok, i optager en video af det, med henblik på løsning af problem.

Jeg har efterhånden optaget en del video i forbindelse med reklamationssager og har altid oplyst dem om, at jeg ikke vil have varen retur, før den virker, jeg var nemlig blevet træt af at få følgende besked  ” teknikkeren har ikke kunnet finde nogen fejl på produktet”

Problemet er at man ikke kan fange fejlen med en iPad/iPhone da de optager i 30 eller 60FPS, og signalet er 50Fps, så der er i forvejen noget fps mismatch der gør at billedet ser uroligt og hakkende ud i forvejen. Det har jeg prøvet at forklare hende jeg har skrevet med flere gange, men hun virker umiddelbart til at være bedøvende ligeglad. 

Ok, jeg forstår dig godt (teoretisk set)men har du prøvet at lave en optagelse om du evt kan se der sker noget ca hvert 6 sekund??

Jeg har prøvet at sætte billedfrkevens skævt på en anden streaming tjeneste, så forstår ikke hvis du ikke kan se det????


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 16:49
Bare en tanke....
Man kunne måske spørge TV2 om deres encoders keyframe-interval. Hvis den er 150, svarer det til 6 sekunder. Dvs at hvert 6. sekund udsendes en fuld frame med et komplet billede - i modsætning til de 149 foregående, som kun har indeholdt forskellen fra tidligere frame.
Hvis det er tilfældet, kan det være at ATV har problemer med at dekode keyframen korrekt, og derfor bøvser lidt ;-)


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Bare en tanke....
Man kunne måske spørge TV2 om deres encoders keyframe-interval. Hvis den er 150, svarer det til 6 sekunder. Dvs at hvert 6. sekund udsendes en fuld frame med et komplet billede - i modsætning til de 149 foregående, som kun har indeholdt forskellen fra tidligere frame.
Hvis det er tilfældet, kan det være at ATV har problemer med at dekode keyframen korrekt, og derfor bøvser lidt ;-)

Hej Thomas,
 

Hvis jeg forstår princippet korrekt, betyder det så, at keyframe-intervallet for TV2 Sport vil være 300, da der her er tale om 50Hz?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Ja det er jo sørgeligt det skal være sådan. Og når man så spørger, hvorfor fejlen så ikke er løst på TV2 Sport, så er deres svar at de ikke kan se fejlen på TV2 Sport, selvom det er tydeligt for enhver at denne fejl opstår på TV2 Sport.

Som jeg ser sagen, så tror jeg ikke at de personer der sidder med fingrene nede i maskinen er bekendt med fejlen. Der er for mange forhindringer der er gør at beskeden aldrig kommer frem til dem der reelt kan rette denne fejl, som formentlig bare er en indstilling i en encoder. 

Jeg ved efterhånden ikke, hvad man mere kan gøre? Jeg frygter også man bruger en masse tid på at få det optaget på den ene eller anden måde, og de så derefter endnu engang afviser det. 
Hold nu op. Fejlen er kommet frem til den. Hvis at 1. Levels har fulgt processen i alm. IT Service Management. Og det er sådan stor virksomhed nød til.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 19:57
kan du ikke lave en video så både TV2 og os uden TV2 Play kan se det ?


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hold nu op. Fejlen er kommet frem til den. Hvis at 1. Levels har fulgt processen i alm. IT Service Management. Og det er sådan stor virksomhed nød til.

Stor virksomhed? Jamen, ja tak, jeg vil da meget gerne høre noget mere om TV2 Plays organisationsstruktur og størrelse - specifikt størrelsen på den tekniske afdeling, der har med streaming at gøre. For efter den kommunikation jeg har oplevet, har jeg svært ved at tro, at den kan betegnes som 'stor'.

Men fortæl, fortæl!


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

kan du ikke lave en video så både TV2 og os uden TV2 Play kan se det ?

Jeg har kun en telefon der kan optage i 30/60fps, så derfor er der ret meget fps mismatch, hvilket betyder at billedet generelt er hakkende og står dårligt, hvilket betyder det er meget svært at se, og kun kan ses på TV2 News, hvor man har løbeteksterne i bunden.

Udover det er jeg ikke meget for at dele det offentligt, da jeg vil være nervøs for at TV2play kunne finde på at komme efter mig ifm. deling af indhold de har rettigheder til. 




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hold nu op. Fejlen er kommet frem til den. Hvis at 1. Levels har fulgt processen i alm. IT Service Management. Og det er sådan stor virksomhed nød til.

Stor virksomhed? Jamen, ja tak, jeg vil da meget gerne høre noget mere om TV2 Plays organisationsstruktur og størrelse - specifikt størrelsen på den tekniske afdeling, der har med streaming at gøre. For efter den kommunikation jeg har oplevet, har jeg svært ved at tro, at den kan betegnes som 'stor'.

Men fortæl, fortæl!

TV2 er der en forholdsvis stor virksomhed. Bevares ikke så stor som et amerikansk tv netværk.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:23
gad vide hvilken telefon som kun kan optage i 30/60 fps ?




Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

TV2 er der en forholdsvis stor virksomhed. Bevares ikke så stor som et amerikansk tv netværk.

Men hvor stor er den afdeling, der varetager streaming, T-Duck?


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

gad vide hvilken telefon som kun kan optage i 30/60 fps ?



iPhone 11, desværre.




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:32
du skal bare finde en app der kan optage i andre fps.
Filmmic Pro, den koster dog noget.

Måske findes der andre alternativer.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

du skal bare finde en app der kan optage i andre fps.
Filmmic Pro, den koster dog noget.

Måske findes der andre alternativer.

Tak, det var jeg ærlig talt ikke klar over.

Optager ikke selv video, har netop købt ProShot og her kan man manuelt sætte den til 50Fps, vil prøve at optage lidt video af det når der kommer håndbold om lidt :)




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

TV2 er der en forholdsvis stor virksomhed. Bevares ikke så stor som et amerikansk tv netværk.


Men hvor stor er den afdeling, der varetager streaming, T-Duck?
Uden jeg har genskabe til TV2 it-afdeling. Så tror jeg det er sammen afdeling. Men forskellige teams. Det er det mest naturlige. Og om det er TV2 medarbejdere eller en kunde, Sammen sags sagsystem. Alt andet ville være ulogisk


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

TV2 er der en forholdsvis stor virksomhed. Bevares ikke så stor som et amerikansk tv netværk.

Men hvor stor er den afdeling, der varetager streaming, T-Duck?

Who f...... cares? Smile

Hold jer nu til problemstillingen - og nej, det er ikke hvordan kommunikationen med TV2's kundeservice er!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Uden jeg har genskabe til TV2 it-afdeling. Så tror jeg det er sammen afdeling.




Gætteri, gætteri, gætteri.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Who f...... cares? Smile

Hold jer nu til problemstillingen - og nej, det er ikke hvordan kommunikationen med TV2's kundeservice er!

Fair nok. 

Fremadrettet er problemet så bare, at der ikke er mere at gøre, da TV2 ikke vil anerkende fejlen andet end på TV2 News. Det efterlader reelt denne tråd med den eneste funktion at samle op på Play-kunder, der oplever det samme som os. Altså med mindre der er nogen her, der har så meget styr på AVC/h264 encoding, at de kan diagnosticere den mest sandsynlige grund til frekvensfejlen og vinde gehør for det hos TV2.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 06:15
Skyhigh. Beklager, den var sådan set ikke møntet på dig, men derimod T-Ducks fortsatte, ligegyldige, ævlen om, hvordan en IT-support fungerer. Smile
Jeg mener helt klart, at TV2 skal bombarderes med henvendelser, omkring problematikken, indtil de ikke længere kan ignorere den. Det bedste kunne måske være, at få én af de større medier til at tage problematikken op - flatpanels eller andre.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Skyhigh. Beklager, den var sådan set ikke møntet på dig, men derimod T-Ducks fortsatte, ligegyldige, ævlen om, hvordan en IT-support fungerer. Smile
Jeg mener helt klart, at TV2 skal bombarderes med henvendelser, omkring problematikken, indtil de ikke længere kan ignorere den. Det bedste kunne måske være, at få én af de større medier til at tage problematikken op - flatpanels eller andre.
og jo flere sager de får ind jo højre prioritere de denne problemstilling, som i har. sådan er det


Skrevet af: Branchekender
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

kan du ikke lave en video så både TV2 og os uden TV2 Play kan se det ?

Jeg har kun en telefon der kan optage i 30/60fps, så derfor er der ret meget fps mismatch, hvilket betyder at billedet generelt er hakkende og står dårligt, hvilket betyder det er meget svært at se, og kun kan ses på TV2 News, hvor man har løbeteksterne i bunden.

Udover det er jeg ikke meget for at dele det offentligt, da jeg vil være nervøs for at TV2play kunne finde på at komme efter mig ifm. deling af indhold de har rettigheder til. 




én eller anden bruger måske kunne kontakte Rasmus fra Flatpanels.dk og sende ham en udførlig fejlbeskrivelse af fejlen, så kunne han selv undersøge fejlen og tage kontakt til TV2play.

Hvis man kender de rigtige folk, så går det hele pludselig meget lettere... rasmus@flatpanels.dk


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 

***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)





Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 

***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)




Ok det var der så ikke nogen der har oplevet!

Men problemet er der nu ikke mere (på play indhold), så løsningen er jo uden tvivl........................



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 


***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)





Ok det var der så ikke nogen der har oplevet!

Men problemet er der nu ikke mere (på play indhold), så løsningen er jo uden tvivl........................

det de meldte ud med frekvensen


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 


***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)





Ok det var der så ikke nogen der har oplevet!

Men problemet er der nu ikke mere (på play indhold), så løsningen er jo uden tvivl........................

det de meldte ud med frekvensen

Hvem meldte ud med frekvensen og hvornår?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 05:44
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 


***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)





Ok det var der så ikke nogen der har oplevet!

Men problemet er der nu ikke mere (på play indhold), så løsningen er jo uden tvivl........................

det de meldte ud med frekvensen


Hvem meldte ud med frekvensen og hvornår?
starten af tråden står det


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hejsa.

Jeg har hidtil brugt en Nvidia Shield til afvikling af TV2 play på stuealteret, hvilket har fungeret fremragende. Dog havde den visse mangler f.eks DR og Dplay manglede så derfor besluttede jeg mig for at skifte herligheden ud med et Apple TV 4k.

Det er jeg for så vidt glad for, og alle App's virker nu, og alt burde være godt.

Jeg opdagede dog med det samme at streaming af live tv via TV2play var fejlbehæftet. Hvert 6 sekund er der et framedrop, hvor der er et tydeligt hak i billedet.
Det er selvfølgelig mest udtalt, hvis der er bevægelser i billedet. Hvis man f.eks ser TV2 News, er det meget tydeligt at de rullende nyheder i bunden lige gør et hak præcist, hvert 6 sekund.

Testede efterfølgende på min iPhone 11, og sørme om fejlen ikke også var tilstede på den.
Kontaktede derefter en kollega der kunne berette om samme fejl.

På baggrund af ovenstående tog jeg kontakt til TV2play, der efter lidt mail udvekslinger frem og tilbage konkluderede at det kunne der ikke gøres noget ved da det er så minimalt. 
Jeg syntes dog det er relativt generende når man ser live TV, og mener jo der som minimum burde være en forklaring på, hvorfor det sker og en plan for løsning af problemet.

Problemet opstår mærkelig nok ikke, hvis man ser ting fra arkivet.

Har I oplevet samme fejl via Apple TV og iPhone/iPad, og har I evt. været i dialog med TV2play om det? 


***NYT NYT NYT***

Jeg oplever det nu OGSÅ på udsendelser som IKKE er live tv

Er der andre der oplever det samme nu??(Husk nu på IKKE live tv)





Ok det var der så ikke nogen der har oplevet!

Men problemet er der nu ikke mere (på play indhold), så løsningen er jo uden tvivl........................

det de meldte ud med frekvensen


Hvem meldte ud med frekvensen og hvornår?
starten af tråden står det

Ok, men hvorfor var var det så lige pludselig galt på ikke live udsendelser i søndags??


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 09:45
Sku man nu se det hele med de positive briller ja så er der da 5 gode sekunder uden hak 🤔

Hav en god dag 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Sku man nu se det hele med de positive briller ja så er der da 5 gode sekunder uden hak 🤔

Hav en god dag 
Sjovt at jeg oplever ikke de udfordringer. Tror i snart ikke det er en forkert billede indstilling på jeres tv'er?


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 10:56
Jeg har også problemet med hak hvert 5-6 sekund.

Meget tydeligt og virkelig irriterende..

Har det på live TV (har ikke tjekket på arkiv).

DR TV kører perfekt.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Sku man nu se det hele med de positive briller ja så er der da 5 gode sekunder uden hak 🤔

Hav en god dag 

Ja du har fuldstændig ret, det er jo når alt kommer til alt, trods alt kun 600 gange i timen, at man oplever det, så hvis man får det til at passe med, at man hver 6. sekund fugter sit øje ved at blinke, så er problemet vel egentligt ikke så stort


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Sku man nu se det hele med de positive briller ja så er der da 5 gode sekunder uden hak 🤔

Hav en god dag 
Sjovt at jeg oplever ikke de udfordringer. Tror i snart ikke det er en forkert billede indstilling på jeres tv'er?

Bare lige for at slå det helt fast for at alle undtagen dig forstår det, det har INTET med indstillinger på MIT tv at gøre.

Jeg har en teori, men af fare for at få det hele til at koge herinde, så beholder jeg den for mig selv indtil jeg ser problemet igen på “ikke live tv2”


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Sjovt at jeg oplever ikke de udfordringer. Tror i snart ikke det er en forkert billede indstilling på jeres tv'er?

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvad du finder for sjovt, men jeg morer mig ikke synderligt. Der er især 2 grunde til, at det ikke er vores billedindstillinger, den er gal med:

1) I den minutiøse gennemgang af problemet med TV2 Kundesupport, var der intet, der hjalp -- reset af ATV, lavere opløsning og så videre. Alt blev afprøvet.

2) Som andre også har fortalt, så er der ingen fejl på DRTV, Eurosport Player, eget materiale via Infuse og så videre.

Du kan nu frit grine videre.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 13:08
Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.

Tyder på at det måske er TV2's ATV app den er gal med?


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.


Var det live tv ?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.



Var det live tv ?
de kører vel med sammen frekvens om det er live eller on-demand


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.



Var det live tv ?
de kører vel med sammen frekvens om det er live eller on-demand

Var det spørgsmål til dig?

Nej det var det så ikke, så venligst smut, du bidrager ikke med noget fornuftigt herinde.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg vil lige komme med mit bidrag. Forleden gjorde jeg brug af min gamle chromecast version 1 indstillede den til 50hz og oplevede ikke problemet med et hak hver 5-6 sekund, som jeg også, som så mange andre, oplever på min ATV4. Åbner jeg TV2 PLAY på min iPad og sender den over på min ATV4 oplever jeg ikke et hak hver 5-6 sekund.



Var det live tv ?
de kører vel med sammen frekvens om det er live eller on-demand


Var det spørgsmål til dig?

Nej det var det så ikke, så venligst smut, du bidrager ikke med noget fornuftigt herinde.
Hallo. dette er et åbent forum. Derfor er vil jeg være med til at finde ud af hvad der sker får jer der oplever problemet, når andre som fx jeg ikke oplever det


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 17:07
Dette er dog taget fra on-demand. Jeg oplevet det sådan da vi havde live kanalerne. https://youtu.be/hbCQ92CS0iM" rel="nofollow - fra min egen optagelse afspiller på Apple tv 4k på grundig oled tv. Er der hak hver 6. Sekund?


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Var det spørgsmål til dig?

Nej det var det så ikke, så venligst smut, du bidrager ikke med noget fornuftigt herinde.
Hallo. dette er et åbent forum. Derfor er vil jeg være med til at finde ud af hvad der sker får jer der oplever problemet, når andre som fx jeg ikke oplever det

Har du overvejet Louis Nielsen?


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Var det spørgsmål til dig?

Nej det var det så ikke, så venligst smut, du bidrager ikke med noget fornuftigt herinde.
Hallo. dette er et åbent forum. Derfor er vil jeg være med til at finde ud af hvad der sker får jer der oplever problemet, når andre som fx jeg ikke oplever det


Har du overvejet Louis Nielsen?
prøv at se min video. Hakker det


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv at se min video. Hakker det

Tager du pis på os?
Jeg viste din video til min kone og spurgte og teksten hakker.
“Ja, hele tiden” var svaret.

Du afspiller video fra din ATV til et tv med måske alle mulige filtre slået til. Billedet på skærmen optager du med et kamera (mobiltelefon formoder jeg), så billedet der bevæger sig, udnytter under halvdelen af det optagne billede (du har heller ikke brugt stativ) Hvilken billedfrekvens både tv og mobiltelefon arbejder med, kan vi kun gætte os til.
Så uploader du det optagne til YouTube, der igen laver billedstabilisering og til sidst ser jeg det på skærmen her på min iPad.

Mener du seriøst at din video er bevis for noget som helst?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv at se min video. Hakker det


Tager du pis på os?
Jeg viste din video til min kone og spurgte og teksten hakker.
“Ja, hele tiden” var svaret.

Du afspiller video fra din ATV til et tv med måske alle mulige filtre slået til. Billedet på skærmen optager du med et kamera (mobiltelefon formoder jeg), så billedet der bevæger sig, udnytter under halvdelen af det optagne billede (du har heller ikke brugt stativ) Hvilken billedfrekvens både tv og mobiltelefon arbejder med, kan vi kun gætte os til.
Så uploader du det optagne til YouTube, der igen laver billedstabilisering og til sidst ser jeg det på skærmen her på min iPad.

Mener du seriøst at din video er bevis for noget som helst?


Klaus
jeg har optaget med 25 Hz. Da min app ikke kan 50. Ja jeg har ikke stativ. Men jeg kan se at YouTube konvertere til 30 Hz. Det har jeg først lagt mærke til nu. Men det hakker sgu ikke på min Samsung telefon. Det kører snore lige.



Print side | Luk vindue