Print side | Luk vindue

Ny stofa boks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159413
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 05:47


Emne: Ny stofa boks
Skrevet af: Theilo
Emne: Ny stofa boks
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 15:51
Nogen der har prøvet den nye boks?

Skal der bruges kort i den ligesom den gamle ?
Har en gammel boks som er begyndt at brokke sig, så overvejer at skifte


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:13
 Som der står i fakte om boksen i artiklen  https://www.recordere.dk/2019/11/stofa-klar-med-android-baseret-tv-boks/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2019/11/stofa-klar-med-android-baseret-tv-boks/  så bruges der Cloaked CA, så nej den bruger ikke et kort, alle rettigheder styres direkte i boksen af udbyderen, ganske som i You See Humax boksene.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:29
Bokse er faktisk en stofa web tv i en boks, hvor der er lagt ind at man kan optage. Dette komme  til at kunne styre i sin f.eks på mobil via web tv.
den kræver ikke opkobling op stofa internet du kan faktisk bruge hotspot på din mobil.
Der skal kun 2 ledninger i en power og Hdmi til tv
har nu haft den i ca 24 timer og tror det kommer til at virke godt. pt tommel op Smile


-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:34
 Den skal jo også have et antennesignal for at kunne bruges til Flow TV, måske også for at den kan virke, You See boksene virker ikke uden der også er antenne tilsluttet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 16:45
nej den skal ikke.
den virker fint uden antenne. har ikke antenne på min 




-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 17:23
Men der er et abonnement hver 3.md?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 17:35

 Som der står i i artiklen, så koster den kr. 30/Måned. Hviket er billigere end deres gamle boks, og samme pris som You See boksen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 18:01
ja man skal have en tv pakke, men det god spørgsmål er så om man skal have et stofa bredbånds abon også. ? 



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

ja man skal have en tv pakke, men det god spørgsmål er så om man skal have et stofa bredbånds abon også. ? 

Så er det begge dele du skal ha. Jeg har webTV på ipadden fordi jeg har TV pakke og bredbånd ved Stofa. Så det må næsten være det samme hvis boksen skal fungere.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 18:52

 Det er jo ikke nødvendigvis givet at det skal være en forbindelse fra udbyderen, Web TV kan jo bruges på alle forbindelser, da det kan bruges i EU, så medmindre at boksen på en eller anden måde er låst til kun at kunne bruges på Stofa, så burde ben kunne bruges på alle forbindelser, da det ellers vil være tvunget brug af en bestemt udbyder og det er jo imod den valgfrihed af udbyder som man har ret til.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 05-November-2019 kl. 19:19
Har bestilt boksen, og glæder mig til at prøve den.
Jeg gav 79,- /md for den gamle med HDD.
Denne koster 30,- / md med 6 md gratis HBO og 250 timers optagelser i skyen.

Det er vist en "no brainer" i min situation.

Mvh.
En tilfreds Stofakunde. 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 07:47
Enig Pede8000 har selv lige bestilt boksen istedet for den gamle. Glæder mig til at se hvordan det virker :-)

Ærgerligt de kommer så sent med den, da jeg egentlig havde regnet med den skulle fungere som mit primære streaming alter i stedet for Nvidia Shield.

Nu må vi se om den kan udkonkurrere Shielden.


Skrevet af: fjutte
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 11:45
Det er også værd at bemærke, at hvis du har andre Stofa bokse i huset virker de ikke, når du får den nye boks. Så du kan ikke både have den nye boks og gamle bokse i følge den account manager jeg taler med i forbindelse med at jeg er antenneformand i min beboerafdeling


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

ja man skal have en tv pakke, men det god spørgsmål er så om man skal have et stofa bredbånds abon også. ? 


Kræver ikke et internet abonnement, men Stofa leverer en "gratis 4Mbit", hvis ikke du har deres internetprodukt til brug for boksen.
Vi har selv fiber, så jeg bruger stofalinien som wan backup :)


-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: jsc99dk
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 13:16
Hej

Kan læse at der bliver skrevet at den virker uden antennekabel tilsluttet, altså at man kan køre ren wifi.
Er det så på anden udbyder end Stofa, altså fx fiber via Fibia eller ADSL via YouSee?

Hvis dette er tilfældet at den virker uden antennekabel på anden udbyder af internet, vil det jo betyde at de kan tilbyde Stofa til områder hvor Stofa ikke er antenne leverandør. Er der nogen der kan svare på at det er korrekt antaget?
Ved godt det hele er ret nyt endnu, men det kunne jo være nogen lige havde prøvet dette.

Det kunne nemlig blive aktuelt for min forældre, som bor i område hvor Stofa ikke har kabel gravet ned og nu har de YouSee via ADSL. Så kunne skift til Stofa jo blive ret interessant, nu når YouSee mister alle Discovery kanalerne efter nytår.

Mvh
Jesper


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 13:20
Ja Stofa må kunne det samme som TDC tilbyder, da det er ren streaming.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja Stofa må kunne det samme som TDC tilbyder, da det er ren streaming.
Hvad bruger den så antenneindgangen til?


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:28
 Antennetilslutningen er jo til for at kunne modtage TV kanalerne (Flow TV), ganske som på You See boksene.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Kræver ikke et internet abonnement, men Stofa leverer en "gratis 4Mbit", hvis ikke du har deres internetprodukt til brug for boksen.
Vi har selv fiber, så jeg bruger stofalinien som wan backup :)
Du ved godt vi snakker om den helt nye Android box, og ikke den gamle Zaptor?
I kommentarene til artiklen på forsiden er der flere der siger at den nye box bruger internetforbindelsen til streaming,  modsat Zaptor. Så er Stofas gratis forbindelse næppe nok længere :-(


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:35
 Der kan bestemt ikke Streames megt indhold på en sådan forbindelse, der skal mindst haves 8-10 mbit/sec, og selv det er i den lave ende.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Antennetilslutningen er jo til for at kunne modtage TV kanalerne (Flow TV), ganske som på You See boksene.
Ergo er det ikke ren streaming, og man kan derfor næppe de samme ting uden antenne kabel som med. (kommentar ikke rettet til dig, men til Munch)

Medmindre box'en er smart og bruger signalet via antennekablet som udgangspunkt, men ellers streamer via internet som fall-back.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:40
 Den fungerer rimelig sikkert på samme måde som You See boksene, TV modtages som på en hver anden boks, og Bredbånd er til alle andre funktioner.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den fungerer rimelig sikkert på samme måde som You See boksene, TV modtages som på en hver anden boks, og Bredbånd er til alle andre funktioner.
Tjah, dit gæt er lige så godt som alle andres...


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 16:59
 Det må anses for værende det mest sandsynlige, det kan jo afklares en gang for alle hvis man spørger udbyderen, de har vel også en tilstedeværelse på FB.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af jsc99dk jsc99dk skrev:

Hej

Kan læse at der bliver skrevet at den virker uden antennekabel tilsluttet, altså at man kan køre ren wifi.
Er det så på anden udbyder end Stofa, altså fx fiber via Fibia eller ADSL via YouSee?

Hvis dette er tilfældet at den virker uden antennekabel på anden udbyder af internet, vil det jo betyde at de kan tilbyde Stofa til områder hvor Stofa ikke er antenne leverandør. Er der nogen der kan svare på at det er korrekt antaget?...

Det her er ret interesant.
Kan Stofa nu hapse kunder på samtlige adresser?

Så kunne jeg da nemt overveje Stofa...


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 17:30
 Hvorfor spørges der ikke direkte til udbyderen i stedet for mere eller mindre vilde gætterier, så er det afklaret en gang for alle, og svaret kan postes her i tråden sammen med et link til svaret.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 06-November-2019 kl. 18:33
Den kan leveres til kunder på Stofa Fordelsanlæg (ikke landsdækkende) og på Stofa fiber. Den kræver  tv-pakke fra Stofa eller antenneforening. Det er det Stofa selv oplyser.

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 13:03
Lad os lige få nogle misforståelser fejet af bordet:

- Boksen forudsætter at man har en TV Pakke fra Stofa - altså du kan ikke købe boksen, uden at være Stofa TV kunde med en pakke 1, 2 eller 3.

- Boksen bruger DVB-C hvis den er tilsluttet "normalt" antennestik, også til StartForfra, Arkiv/StartForfra+ osv. (disse tjenester kræver selvfølgelig at den også er tilsluttet IP, men ikke nødvendigvis fra Stofa).

- Boksen bruger HLS hvis IKKE den er tilsluttet "normalt" antennestik, men kun har IP (og igen, det skal ikke nødvendigvis være fra Stofa).

- Boksen kan godt anvendes via WIFI til alt ovenstående, men kvalitetens af ens oplevelse afhænger selvefølgelig af ens WIFI.

- Boksen kræver ikke at ens internetforbindelse er fra Stofa, hverken hvis man anvender HLS eller DVB-C. Det betyder også, at har man en almindelig TV pakke hjemme, kan man reelt godt tage boksen med i sommerhus, og bruge den der mens man er i sommerhus.

- Det eneste der ALTID kører via HLS, er NPVR og HBO!

Så er de fleste ting vist besvaret?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 13:16
Verdens bedste kollega som er til stede i lokalte med mig nu, siger at I kan prøve at trykke OK OK <- (pil til venstre) så viser den kilden.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 14:08
TAK Zulfo ! Clap
Gætter på at HLS betyder HTTP Live Streaming? (Var jeg den eneste der ikke havde set den før???)
Så er den sgu da så smart som jeg næsten ikke havde turdet håbe på :-)

Kan man godt samtidigt have en ny box til et tv, og en zaptor til et andet tv, eller skal de alle skiftes samtidigt?

Hvad kan man bruge de sidste 3 DVB/C tunere til, når den alligevel optager i skyen? (Eller optager den reelt lokalt og uploader til skyen efterfølgende??)


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 14:21
 Sandsynligt så der kan optages flere udsendelser på samme tid.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Sandsynligt så der kan optages flere udsendelser på samme tid.


Dit svar er (også denne gang) forvirrende, da du ikke skriver hvad du svarer på.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 14:57
 You See boksene har flere Tunere netop af den grund, den ene af modellerne kan optage samtlige kanaler samtidig hvis det ønskes.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

TAK Zulfo ! Clap
Gætter på at HLS betyder HTTP Live Streaming? (Var jeg den eneste der ikke havde set den før???)


Det er korrekt - det har været brugt længe :)

Citér
Så er den sgu da så smart som jeg næsten ikke havde turdet håbe på :-)


Hahaha, det lyder.... positivt?! Smile

Citér
Kan man godt samtidigt have en ny box til et tv, og en zaptor til et andet tv, eller skal de alle skiftes samtidigt?

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på - altså, mit bedste bud er, at der ikke teknisk burde være nogen hindring for at man har både den nye og gamle boks, men lad mig lige få det bekræftet. Nogle gange er der forskel på hvad man teknisk burde kunne, og virkeligheden Wink

Citér Hvad kan man bruge de sidste 3 DVB/C tunere til, når den alligevel optager i skyen? (Eller optager den reelt lokalt og uploader til skyen efterfølgende??)


Der optages i skyen. Jeg er ikke sikker på at alle 4 tunere bruges, men hvis du skifter kanal ved at "vælge" med mini EPG'en, så mener jeg at den ene af de ekstra tunere bruges til det, og derfor er kanalskiftet "umiddelbart" (sådan husker jeg udviklerens forklaring)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 16:34
Har netop sat boksen op, og den kører rigtigt fint!
Det eneste jeg savner er muligheden for at se f.eks. TV2 og så tjekke TTV på DR1 uden at skulle skifte kanal?! Kunne man på den gamle boks.
Ja, lidt gammeldaws er man jo....

Nogen der kender en fidus til det?


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 You See boksene har flere Tunere netop af den grund, den ene af modellerne kan optage samtlige kanaler samtidig hvis det ønskes.


Cloud-boksen, Humax 4000, optager ikke selv, så der bruges nul tunere til det. Optagelserne sker hos Yousee.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 07-November-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 You See boksene har flere Tunere netop af den grund, den ene af modellerne kan optage samtlige kanaler samtidig hvis det ønskes.


Cloud-boksen, Humax 4000, optager ikke selv, så der bruges nul tunere til det. Optagelserne sker hos Yousee.

Yes, men jeg har læst at man kan tilslutte HDD til boksen. Her kommer tunere vel ind i billedet?!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 09:56
Har også fået boksen nu og den ser lovende ud. Man skal lige vende sig til brugergrænsefladen.

Men jeg kan ikke installere apps som Amazon Prime, Kodi eller andre apps. 

Nogen andre der har lykkedes med at installere apps?

Internet forbindelsen er fin og Youtube streamer fint 4K indhold.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 11:10
Ingen Netflix! 

BIG bummer.

Tror det bliver et kort bekendtskab...


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Ingen Netflix! 

BIG bummer.

Tror det bliver et kort bekendtskab...


Har dit TV ikke Netflix?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 11:42
 Boksen har indbygget Chromecast, og Google Play, så du burde kunne installere egne apps fra Google Play Store. Hvis det så ikke er muligt er det jo intet værd at den har Android.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 12:12
Netflix kan ikke hentes som app. Det fremgik allerede af artikler om lanceringen af boksen.

Netflix stiller som krav, at alle bokse certificeres. Et af kravene i certificering er nu, at en Android-enden kører minimum Android 8.0. Det er en af grundene til, at flere har kritiseret valget om at bygge boksen på Android 7, som er en version fra midten af 2016.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 08-November-2019 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Ingen Netflix! 

BIG bummer.

Tror det bliver et kort bekendtskab...


Har dit TV ikke Netflix?

Flemming

Jeg havde håbet på at Stofa boksen kunne erstatte min Nvidia Shield og fungere som primær streaming enhed for alle mine tjenester inklusive optagelse via Kodi/TVheadend. Plus være primær DVB-C modtager da jeg var glad for den gamle boks' TV guide og hvordan responsiviteten var.

Men det er desværre ikke tilfældet så det vindende alternativ bliver nok at droppe boksen og blot bruge TV'et indbyggede DVB-C receivere de få gange jeg ser flow TV.


Skrevet af: nikolaj13
Skrevet den: 09-November-2019 kl. 11:01
Hvad bruger man USB porten til på Boksen, kan den bruges som media afspiller.
Eller er det bare en optage port.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-November-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

Hvad bruger man USB porten til på Boksen, kan den bruges som media afspiller.
Eller er det bare en optage port.


Et forsigtigt gæt er at den skal bruges til firmwareopdatering og ikke til optagelse eller afspilning.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 11-November-2019 kl. 20:38
Nogen der har fået den til at virke med en Harmony?  Har elite modellen med blutooth

-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 13:17
Hej

Jeg har haft min nye boks i en uge, tror det bliver en god boks billede er ok og bruge fladen syntes jeg er god, men der er dog plads til forbedringer.

Men jeg har desværre problemer og vil meget gerne høre om er andre der har de samme og eventuelt løsning. Problemet er at jeg ikke kan pause, den skriver bare at kanal ikke kan vises, eller går helt i sort.

Stofa support er på sagen men her endnu ikke fundet løsning til problemet.

Jeg vil gerne høre om det er andre der har det samme problem for at få en ide om det kunne være en generel fejl.



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

Men jeg har desværre problemer og vil meget gerne høre om er andre der har de samme og eventuelt løsning. Problemet er at jeg ikke kan pause, den skriver bare at kanal ikke kan vises, eller går helt i sort.

Stofa support er på sagen men her endnu ikke fundet løsning til problemet.

Jeg vil gerne høre om det er andre der har det samme problem for at få en ide om det kunne være en generel fejl.


Sker det på alle kanaler?

Jeg har ikke lige hørt om det som et generelt problem på "gangene", så det tyder ikke på at være noget vi får mange henvendelser om.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 14:07
ja det er på alle kanaler 



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 14:38
sjovt Confused
nu har jeg taget antenne kabel af og har kun cat6 kabel sat på så kan den godt pause skal dog trykke 2 gang først gang går den i gang igen 2 tryk holde den mystisk.



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

sjovt Confused
nu har jeg taget antenne kabel af og har kun cat6 kabel sat på så kan den godt pause skal dog trykke 2 gang først gang går den i gang igen 2 tryk holde den mystisk.


Jeg har lige haft banket på vandrørene - jeg troede faktisk ikke du kørte med boksen på DVB-C, men kun rent ethernet (fremgår af første side).

Det du oplever med ethernet er et kendt problem. Første gang du trykker pause, så starter den en stream (sort skærm) anden gang, så pauser den faktisk.

Det er noget der kigges på.

Gør den ikke det samme hvis den er kablet med DVB-C?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 15:31
På DVB-C så virker pause ikke. nå jeg trykker på pause kommer der skilt på ingen signal eller der komme en rød ring der køre rundt. ofte kan man trykke på tilbage spoling og der efter play så kan man pause.
har lige fået besked fra support at der er oprettet en sag 1934454


-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Nogen der har fået den til at virke med en Harmony?  Har elite modellen med blutooth

Nej har selv en Ultimate med hub. 

Men jeg kan ikke helt gennemskue om Harmony'en overhovedet kan kontrollere bluetooth enheder?

Ved godt at de kan styre nogle funktioner med bluetooth, men mener at have læst det ikke er alle funktioner.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 15:43
I øvrigt oplever jeg at boksen går mister DVB-C forbindelsen når man hopper mellem apps og TV via DVB-C.

Går ud fra det er en bug der arbejdes på.


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 22:22
Jeg oplever også at miste dvbc signalet, når jeg bruger tv guiden til at starte et program. Er der nogen måde at få signalet tilbage, andet end at tage strømmen. Det har jeg allerede været nødt til en del gange, i de par timer jeg har haft boksen.
Der er iøvrigt også mange apps der ikke virker, eksempelvis France24, er det på grund af den forældede Android version?


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 22:52
I reklame materialet for boksen, fokuseres der på søgefunktioner. Det virker på Stofas egne tjenester, men ikke som det er anført på de apps man selv installerer. Jeg har ikke kunnet søge på tv2 play, selvom jeg har den installeret.
Jeg synes iøvrigt at de apps man selv installerer er gemt godt væk. Det kunne være godt hvis man kunne sortere i dem, og evt. lægge nogle af dem på forsiden og i kanallisten. 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af mhårhus mhårhus skrev:

Jeg oplever også at miste dvbc signalet, når jeg bruger tv guiden til at starte et program. Er der nogen måde at få signalet tilbage, andet end at tage strømmen. Det har jeg allerede været nødt til en del gange, i de par timer jeg har haft boksen.
Der er iøvrigt også mange apps der ikke virker, eksempelvis France24, er det på grund af den forældede Android version?

Næ, jeg har måttet ta' strømmen nogle gange for at få DVB-C signalet tilbage. Og så kan man komme ud for at den mister parringen med fjernbetjeningen...

Noget skuffet over den nye box, og jeg har aldrig brugt mit TV's interne DVB-C modtager så meget som nu.


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 07:05
hvordan kan i se af det er DVB-C signal i mister ?

når jeg ikke kan pause så skriver den nogen gang at den mangler signal med ved ikke at om det er DVB-C eller internet signal 





-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Nogen der har fået den til at virke med en Harmony?  Har elite modellen med blutooth

Nej har selv en Ultimate med hub. 

Men jeg kan ikke helt gennemskue om Harmony'en overhovedet kan kontrollere bluetooth enheder?

Ved godt at de kan styre nogle funktioner med bluetooth, men mener at have læst det ikke er alle funktioner.

Det virker med Nvidia Shield, som jeg mener kører blutooth. Der tilføjer man den som "keyboard".


-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hvordan kan i se af det er DVB-C signal i mister ?

når jeg ikke kan pause så skriver den nogen gang at den mangler signal med ved ikke at om det er DVB-C eller internet signal 





Jeg kan ikke se at det er DVB-C signalet. Det der sker er at der ikke er signal på nogle af tv kanalerne, og ud fra Zulfos forklaring, antager jeg at det er fordi den mister DVB-C signalet.


Skrevet af: fjutte
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 08:02
Jeg er meget spændt på om nogen kan få den til at virke med Harmony (den har jeg) eller en anden multifjernbetjening


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af mhårhus mhårhus skrev:

Jeg oplever også at miste dvbc signalet, når jeg bruger tv guiden til at starte et program. Er der nogen måde at få signalet tilbage, andet end at tage strømmen. Det har jeg allerede været nødt til en del gange, i de par timer jeg har haft boksen.
Der er iøvrigt også mange apps der ikke virker, eksempelvis France24, er det på grund af den forældede Android version?


Næ, jeg har måttet ta' strømmen nogle gange for at få DVB-C signalet tilbage. Og så kan man komme ud for at den mister parringen med fjernbetjeningen...

Noget skuffet over den nye box, og jeg har aldrig brugt mit TV's interne DVB-C modtager så meget som nu.


Ja, jeg er også skuffet. Havde troet at boksen var testet ordentligt inden den blev sat til salg. Stabiliteten bør være iorden, inden den frigives.    Hvordan kan du i øvrigt anvende tv'ets interne modtager. Modsat den gamle boks, er der jo ikke nogen antenne udgang på den nye boks.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 08:30
Har antenne kabel direkte til TV'et.

Mht. Harmony så kan jeg også få denne til at virke med min Shield, men husker ikke om denne er parret via Bluetooth.

Problemet er lidt at jeg ikke kan aktivere en Bluetooth parring på min Harmony ultimate, så jeg er da spændt på om andre kan få det til at virke med Stofa boksen.



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 09:09
Jeg er ved at tjekke op på jeres issues med at boksen mister signalet på forskellige måder - jeg ved heller ikke om det er DVB-C der forsvinder, men jeg undersøger om det er et kendt problem.

Jeg har selv en Logitech Elite, men ingen boks - jeg bor uden for forsyning Big smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: dyff
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 08:49
Er der noget nyt om stabiliteten. I følge min kone genstarter hun boksen et par gange om dagen udover jeg også genstarter den ca. hver anden dag. Det er typisk ved skift mellem TV og TV-guide, start forfra eller lignende at skærmen går i sort, tit sammen med en snurende rød ring :-(


Skrevet af: fjutte
Skrevet den: 28-November-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af dyff dyff skrev:

Er der noget nyt om stabiliteten. I følge min kone genstarter hun boksen et par gange om dagen udover jeg også genstarter den ca. hver anden dag. Det er typisk ved skift mellem TV og TV-guide, start forfra eller lignende at skærmen går i sort, tit sammen med en snurende rød ring :-(


Har været ude for at den er genstartet en del gange. Så stadigvæk lidt begyndervanskeligheder hos Stofa

Derudover har jeg været i forbindelse med Logitech og de skrive direkte, at jeg vil have "huge" problemer med at få den til at virker, når det er en RF remote. De har skrvet den ind til at komme til deres database, men de har ingen "timeline" for hvornår det lykkedes.

Virker også godt uden antennestik :-)


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 15-December-2019 kl. 19:46
hej 
mon boksen nu er ved af falde fra hinanden grunde gamle Android.
Nu er Via-play holdt op med at virker fordi den ikke længer godkender boksen.

kan stadig ikke sætte bokse på pause når jeg ser live tv. 
boksen er også begyndt at fryse og skal slukkes for for at få den igang
chromecast starter også pludselig og køre på pause skærm.

Så der er hvis snart tid til nogen opdateringer tak. 



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-December-2019 kl. 13:46
Der var jo flere, som mente, at det er ligegyldigt, at Stofas boks kører Android 7. Allerede ved lancering giver det dog begrænsninger og apps vil løbende falde fra. Boksen får f.eks. ikke Netflix før den kører minimum Android 8, hvilket nu er et krav fra Netflix. I takt med at andre apps opdaterer, så ryger supporten også til tider for Android 7, da det er 'det gamle Android TV'. Det ser vi nu med Viaplay.

Det er en skam. Særligt idet boksen skulle have været lanceret i efteråret 2017. Det er jo egentlig interessant, hvad der er sket i den mellemliggende periode og hvorfor man i løbet af over 2 års ekstra udviklingstid ikke har haft tid til at opdatere Android-versionen.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 16-December-2019 kl. 16:49
ja det er en skam at Stofa ikke gør mere for at få bokse opdater hurtig, kunne frygter der er nogen begrænsninge som gør at det ikke kan lade sig gøre ellers havde de vil gjort det.

jeg må heller fortælle at efter at havde talt med support har jeg fået den til at virke Via-play skiver dog stadig i toppen af skærmen at den ikke er godkendt af dem. 






-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-December-2019 kl. 05:53
Hvis jeg skal gætte, så skyldes manglende opdatering, at de så skal bygge deres brugerflade op forfra. Fra Android 7 til Android 8 overgår man fra det gamle look til det nye Android TV-look. Stofa har jo deres eget overlay, hvilket er en mulighed broadcastere har, når de bruger Android TV (det må TV-producenter og boks-producenter ikke), men den underliggende brugerflade spiller nok ind ift. deres overlay.

Regn med at flere apps falder under spærregrænsen med opdateringer i kommende år.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Frisko15
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 20:53
Hejsa allesammen. 
Jeg har lige fået 2 bokse i dag..  (så nedenstående er prøvet med begge bokse)
Er der nogen som kan svare på, hvorfor billedet er væsentligt forringet i forhold til direkte antennesignal.. På mit ene tv panasonic 55EZ950 (oled)indstiller boksen sig selv til 3840x2160 50HZ.. Og det er da super fint tal, men selve billedet ser væsentlig ringere ud de (3840x2160 50HZ) vil gætte på et sted mellem 576P & 720P.. Jeg kører kablet internet forbindelse. Når jeg vil være sikke på, at billedet er fra antenne kablet, og fjerner mit internet kabel, så hjælper det stadig intet..

Er der andre som også har bemærket et ringe billede?... Eller har et råd /forslag..


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 10-Februar-2020 kl. 08:19
Hej jeg har en bekendt som har fået stofa ny boks, for at slippe for at skulle trække længer kabel så vil brug den trådløse løsning, med den køre ikke optimalt den har ikke forbindelse loga af og på.
jeg har selv ny boks og har prøvet med trådløs forbindelse i ca en uge og det kørte fint. 
Jeg er godt klar over det kan have nogen med afstand. Men jeg spurgte i stofa (an-tv butik) og har fik jeg at vide at en 30-30 forbindelse ikke er nok. kan det være rigtig ?



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: dyff
Skrevet den: 12-Februar-2020 kl. 21:44
Vores boks kører fortsat ikke specielt godt, den skal genstarte næsten dagligt og start forfra og spisning er ofte ikke mulig.
Faldt lige over artikel på bt.dk
https://www.bt.dk/forbrug/enorm-stofa-satsning-i-store-problemer-det-er-noget-skidt" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/enorm-stofa-satsning-i-store-problemer-det-er-noget-skidt

Det lader til Stofa har sat levering af deres "nye" boks på pause


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 13-Februar-2020 kl. 09:58

Mon det hjælper med en software opdatering jeg tror det ikke. Stofa kommet til at se ind af, og kikke på deres stabilitet specielt det trådløs modem køre jo ikke godt, selv med fuld signal kobler de udstyr fra og til, selv med Cat kabel sker det at der ikke er forbindelse til internettet.

De undre mig også at boksen ikke har prioritet  så den låse sig fast på nette, der skal tilsyneladende kun små udsving så kobler den fra.

Det ser ud til at hvis man skal have den nye boks til at køre nogenlunde så skal man have fast kabel Cat og antennekabel så virker det da. 90 % af tiden.

Trådløs og kun Catkabel er sådan lidt op af bakke.

 

Lige et spørgsmål der kan være interessant. Er der forskel på

Stabiliteten på Antennekabel og Fiber i forhold til fejl mængden til ny boks?



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 13-Februar-2020 kl. 14:07
Tja, hvis der er nogen der mangler en boks så har jeg en der ikke bliver brugt :-)




Skrevet af: khansen
Skrevet den: 14-Februar-2020 kl. 10:07
Håber snart Recordere kommer med en test af maskinen for vi er godt nok mange som kæmper med den og Stofa er lidt ligeglad. Måske de kommer mere på det hvis det står i en artikel fra recorder.dk


Skrevet af: stro
Skrevet den: 12-April-2020 kl. 19:14
Jeg har ikke investeret i boksen endnu, og når jeg læser både her og på Stofas Facebook side, så er jeg glad for, at jeg kan huske "børnesygdommene" fra dengang Zaptoren var "nyfødt". Men underligt at Stofa ikke kan huske den gang. 

Det er lidt underligt at brugerne skal være forsøgskaniner for et ufærdigt produkt igen. 


PS. Man forsøgte at prakke en boks på min tidligere nabo for 2 uger siden, hun er 75 og har absolut ingen teknisk snilde. 


Skrevet af: MLS
Skrevet den: 08-Maj-2020 kl. 16:25
Jeg er en af dem, der har modtaget den nye TV-boks pr. 15. april til brug i mit sommerhus med fiber fra BBSyd. Levering af boksen blev forinden udskudt en måned med den begrundelse, at Stofa skulle bruge mere tid til den nødvendige opdatering af softwaren...

Nå, men den kom trods alt til den lovede tid.

Desværre har jeg konstateret fejl og mangler:

1. Den kunne ikke Chromecaste, men det kunne jeg selv reparere på ved at lave en opdatering af appen.
2. Den kaunne ikke håndtere undertekster fra TextTV - den viser sort skærm med underteksterne efter første tryk, og efter andet tryk får jeg et todelt skærmbillede med tv-billedet til venstre og den sorte skærm med teksten til højre. Det har jeg ikke selv kunnet reparere, og det er meget generende, da jeg har nedsat hørelse.

Jeg har indberettet de to fejl til Stofas Teknisk Support. De kendte ikke fejlene, og undertekstfejlen lovede de at følge op på.

Det er ikke sket.

Mit spørgsmål er nu: Er der nogen, der kender en måde at lægge pres på Stofa, så den påviste grove fejl bliver udbedret hurtigst muligt?

Mvh MLS






Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 02-September-2020 kl. 21:13
installerede Stofa boks hos mine gamle forældre mandag.
Umiddelbart så det godt ud.
Men.... - arkiv, start-forfra og afspilning af optagelse virker ikke. Fejlkode. Jeg rapporterede til Stofa support telefonisk. Her var der 25min ventetid. De endte med at sige mange har det problem. De registrerede det og vil vende tilbage når det er rettet. Der r nu gået 2 dage...

Så finder den gamle ud af at tekst-tv ikke virker. Min mor er svagt hørende og vil gerne have tekster på. Det kan man så ikke - en kendt fejl.

Favoritliste med kanaler i kendt rækkefølge viste jeg hvordan den gamle laver - nu viser det sig at når han kommer over 20 kanaler kan han ikke save !

Det sidste alvorlige problem jeg hører om er at der i perioder kommer små udfald/hak i lyd/billede.
Stofa siger det måske er internetforbindelse. De har 100mbit+ i en boligforening. Ikke Stofas, menStofa forsøger at sælge min far en ny forbindelse.

Er det mon os der er uheldige ?
Undrer mig over at høre der altid er 20-30 min ventetid på deres support.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-September-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

installerede Stofa boks hos mine gamle forældre mandag.
Umiddelbart så det godt ud.
Men.... - arkiv, start-forfra og afspilning af optagelse virker ikke. Fejlkode. Jeg rapporterede til Stofa support telefonisk. Her var der 25min ventetid. De endte med at sige mange har det problem. De registrerede det og vil vende tilbage når det er rettet. Der r nu gået 2 dage...

Så finder den gamle ud af at tekst-tv ikke virker. Min mor er svagt hørende og vil gerne have tekster på. Det kan man så ikke - en kendt fejl.

Favoritliste med kanaler i kendt rækkefølge viste jeg hvordan den gamle laver - nu viser det sig at når han kommer over 20 kanaler kan han ikke save !

Det sidste alvorlige problem jeg hører om er at der i perioder kommer små udfald/hak i lyd/billede.
Stofa siger det måske er internetforbindelse. De har 100mbit+ i en boligforening. Ikke Stofas, menStofa forsøger at sælge min far en ny forbindelse.

Er det mon os der er uheldige ?
Undrer mig over at høre der altid er 20-30 min ventetid på deres support.


Alt ovenstående er endnu en grund til ikke at vælge en Stofa boks. Jeg har selv Stofa, men har heldigvis aldrig haft nogen af deres bokse. Jeg har været særdeles tilfreds med min Quadbox som aldrig har voldt problemer og kan derfor anbefale en Linux boks. Umiddelbart vil jeg tro, at jeg aldersmæssigt er i samme gruppe som dine forældre, men det er altså ikke nogen hindring.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 02-September-2020 kl. 23:08
Bokse er ikke helt uden problemer og vil ikke selv give min mor en endnu.
Men den køre nu pt ved mig rimeligt. Er du sikker på at boksen har de sidst opdateringer. dette er vigtigt
Man får også den bedst og stabile forbindelse når der tilslutte antenne og internet til boksen. kan godt virke på rent internet, men det kan give udfald. Stofa internet er ikke kendt for at være stabil på antenne net.

1 Start forfra er dog noget af det der virker her, optagelser virker også. også fremtidlige optagelser. Arkiv er også ok dog kan under tekster af og til drille. 

2 tekst tv bruger jeg ikke meget, har lige tjekket det ser ud til at virke ok

3 nu har jeg kun lille pakke + 4 -5 kanaler som valg selv har ikke nogen problemer med favarit kanaler andet at boksen lige skal genstartes for at de kommer igen. fejl kommer ca en gang om ugen. 

4 pause har aldrig virket. spol tilbage -start og pause. så har vi nogen der ligner.

om boksen bliver så god at jeg vil anbefale den til min mor eller andre der ikke kan/vil rode med indstillinger mm. ja det kan jeg ikke se endnu med denne boks.

Support har jeg givet mig megen god service, men der er også nogen få der ikke ved hvad de laver.
har selv i dag brug support kom igennem på 10 minutter.

håber i finde løsning så det kommet til køre 
mvh ¨
jan




-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 09:14
Så kaster vi håndklædet i ringen.

Den her boks er bare ikke klar til forbrugere endnu. Tænkte ellers at med snart 12mdr siden intro så ville den være klar. Fortryder det inderligt.

- Hakkende billede/lyd (selv med 100mbit internet)
- Fejl rapporteret vedrørende afspildning/arkiv/pause - kendt problem som mange brugere har oplevet ikke løst efter 5 dage. Stofa SMS'er at man har oprettet en "sag" - men man hører intet. Logger man ind og checker sin kunde-profil på hjemmesiden kan man intet se om den oprettede sag.
- TTV undertekster for hørehæmmede virker ikke.
- Stofa's løsninger med "Ryd Data" - "Ryd Cache" på boks medfører at man sletter favoritlister og andre indstillinger.
- Stofa's support er ALT for langsom/underbemandet.

Selvom prisen på boksen isoleret er fin - så er det bare alt for usikkert/ustabilt.
Her er tale om en trofast kunde der betaler kr. 612,- OM MÅNEDEN for en Stor TVpakke.
Ingen af de Telefonselskaber jeg har haft kontakt med hvor jeg har abonnement til mellem 48,- og 128,- om måneden har leveret SÅ ringe produkter og SÅ ringe support.

Køber nu en Harddisk Recorder og kobler på - så kan de gamle fortsat pause og optage udsendelser sådan som de var vandt til indtil den forrige recorder brød sammen. Og de bliver sikkert også hængende som kunde hos Stofa - men min anbefaling af Stofa er svær.


 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 09:57
Stofa TV signal fejler ikke noget. Deres boks har jeg også haft, det er noget makværk. Og nu har jeg også problemer ned deres bredbånd der er ustabilt. Skyldes nok skift til nyt modem.

Mht at optage og pause TV, sparede jeg køb af ny harddisk optager. Mit nyere TV har dobbelte tunere og har sat en harddisk bagpå TV med burretape. Så kan der pauses og optages alt det der er behov for.


Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 10:20
Tak - jo der findes alternativer.
Vægter bare den her arkivfunktion ret højt og tænker lidt fremad.

Stofa er igang med at flytte forbrugerne over i tillægspakker. TV2SportX var første pind som man ikke får i den Store TV pakke. Flytter de mere ud til tillæg der kræver SmartTV - så skal de sørme da se at få deres Boks til at virke.

Er sgu lidt rystet over at en stor udbyder som Stofa - der kommer med deres 2.generation TV Boks kan gøre det så ringe - selv efter 10 måneders frigivelse til forbrugere.

Helt ærligt - håber ikke det er nogle Danske udviklingsfirmaer der står bag design og udvikling af boksen.
Selvfølgelig er den produceret i østen - men Stofa har vel købt designet/udviklingen hos nogen. 
Er der nogen der ved om det er danske firmaer der kan "prale" af det ?


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 15:32
Ikke for at være "Rasmus Modsat", men jeg bruger boksen som den egentligt er tiltænkt, med antennekabel og internet til smart-funktionen. Jeg oplever meget få problemer. 

Blot for at de der har den løsning ikke bliver skræmt væk. 

Hvis I har nogen problemer, kan det være jeg kan hjælpe. 



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 15:47
Jeg mener nu også jeg forsøger at sætte bokssen op som den var tænkt.

Antennekabel og Netværkskabel direkte i enheden. HDMI kabel til en fladskærm.
Stor Stofa TV-pakke gennem beboerforening - HøjhastighedsInternet med over 100mbit forbindelse - leveret igennem beboerforening.

Vi installerer, opgraderer til nyeste software - og forsøger at få tingen til at virke.
Taler 3-4 gange med support - der erkender vi har "et problem som mange andre også har rapporteret" - når vi vil tilgå arkiv eller optagelser. Og så hører vi ikke andet end at "Problem rapport oprettet".

De øvrige ting jeg nævner er vel også blot funktioner/ting der burde virke ved det boksen er tiltænkt til - eller hvad ?

Du siger du oplever "få problemer" ved din "standardløsning" - det lyder heller ikke særligt betryggende. Jeg kan kun advare nye brugere mod at gå ombord i løsningen med de store problemer jeg ser. Det her er jo 2. generation af en løsning - det er da helt i hegnet det ikke bare spiller. De udviklere der har siddet på opgaven burde skamme sig !




Skrevet af: MLS
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:


Du siger du oplever "få problemer" ved din "standardløsning" - det lyder heller ikke særligt betryggende. Jeg kan kun advare nye brugere mod at gå ombord i løsningen med de store problemer jeg ser. Det her er jo 2. generation af en løsning - det er da helt i hegnet det ikke bare spiller. De udviklere der har siddet på opgaven burde skamme sig !

Jeg er fuldstændig enig!

MLS


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 04-September-2020 kl. 19:34
hej 
Fandt lige ud af at textning fra tekstv ikke og der er nok en grund det skal den helle ikke står i 399 teks tv
men brug info knappen - lyd og under tekster - dansk for hørehæmmet -ok.
så skulle der være undertekster på ser lige Disney sjov med undertekster så det virker.
ps den huske nok ikke indstillingen og skal nok løbende sætte. 

syntes mange af de fejl i melder er lig nogen at dem, jeg havde før den stor opdatering ca. april.
et forslag er at i laver en reset til fabrikskinstilling og der efter sætte boksen op igen boksen skulle der gerne hente den nyeste opdatering 

som tidlige nævn har jeg ikke nu nogen nævne værdige problemer.






-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 06-September-2020 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hej 
Fandt lige ud af at textning fra tekstv ikke og der er nok en grund det skal den helle ikke står i 399 teks tv
men brug info knappen - lyd og under tekster - dansk for hørehæmmet -ok.

Ja – enig – det her med undertekster bør jo ikke være TTV det kører over. Selvfølgelig bør man anvende boksens muligheder for tekster.

Løsning med ”factory Reset” den troede vi ikke på - Vi installerede jo en helt ny boks – og opdaterede/installerede nyeste firmware.

Oplevelsen med Stofa-boksen har rystet mig – det var sgu ringe.

Nu var jeg så forbi de gamle for at installere en ny HD-Recorder – og finder ud af at den ikke – lige ud af æsken – kan konfigurere sig til Stofa net. Og min far siger så undervejs – ”Samme problem som var med den gamle”. Stofa ændrede åbenbart i noget i netværket 28/8 – og så tabte Samsung HDD boksen alle kanaler. Efter adskillige samtaler med support kom de dengang til konklusion at hans 4 år gamle HDD er defekt – og han smider den ud og ringer til mig !

Det er altså ringe af Stofa Support de ikke kan hjælpe en forbruger igennem med at få eksisterende udstyr  til at virke efter en system-ændring. Igen – vi taler om en trofast kunde der betaler kasse for en stor TV pakke og har så stor tiltro til det support fortæller at man skrotter velfungerende udstyr.

Stofa – dårlig TV Boks – dårlig oplevelse med support på rigtigt mange områder – øv.

Igen – de der påtænker at springe på deres vogn med en TV Boks – pas på !




Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 06-September-2020 kl. 19:47
hvad går der galt med de hd recorder, hvad skulle stofa have ændre som slå dem ud Geek
for hvis i har fuld pakke så er det vil bare tuner der skal sætte op med de rigtig frekvenser
https://stofa.dk/vejledning/kanalsoegning

med hensyn til factory Reset” så kan det godt have en affekt, fordi boksen så får en ren ny installation. tænker ved en opdatering så bygger den oven på. men ok jeg ved det ikke med sikkerhed.

  • Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
  • Netværks-ID: 0
  • Modulation: 64 QAM
  • Symbol rate: 6900 KS
 


-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: jsc99dk
Skrevet den: 10-September-2020 kl. 12:23
Hej

Vil høre om der er andre der oplever samme fejl som mig.

Jeg har 4k fjernsyn og kører derfor med 3840x2160-50hz opløsning på Stofa boksen, men tit oplever vi at når vi tænder den, så er der lyd på men intet billed. Man kan fint se grafikken, men selve udsendelsen kan man ikke se. 
Har fundet ud af, at for det meste hjælper det at gå ind under indstillinger og ændre til fx 3840x2160-60hz og så tilbage rette tilbage til 3840x2160-50hz, som jo er den anbefalet opløsning. Meeen det er noget bøvlet at gøre sådan, har også prøvet sluk/tænd, det er hjælper nogen gange, men det bare noget træls når man har sat CEC til, for så slukker/tænder ens fjernsyn jo også.

Men er der andre der oplever det samme? Og evt. har haft kontakt til Stofa ang. dette?

Mvh
Jesper


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 10-September-2020 kl. 12:44
jsc99dk: Det lyder som fejl på kopibeskyttelse/HDCP (der bruges når der er video, men ikke menuer/grafik). Prøv eventuelt et andet HDMI-kabel, hvis du har et liggende. Det kan også være boksen, men så er kablet i hvert fald udelukket.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jsc99dk
Skrevet den: 10-September-2020 kl. 12:55
Hej Rasmus

Jeg ser hvad jeg har liggende, dog er jeg bange for de andre ikke er 4K kompatible, ellers må jeg jo prøve at købe andet kabel og teste.
Men tak for input til fejlfinding, for jeg havde da afskrevet HDMI kabel fejl, nu når jeg kunne se grafikken..

/Jesper



Print side | Luk vindue