Print side | Luk vindue

NB NB Hbbtv VIRKER IGEN

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159461
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 09:30


Emne: NB NB Hbbtv VIRKER IGEN
Skrevet af: bentpetersson
Emne: NB NB Hbbtv VIRKER IGEN
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:03
Hej med jer. 

Fra i eftermiddag ville hbbtv på Drtv ikke længere åbne. I hvert fald dukker det røde mærke ikke længere frem. Vil I der bruger hbbtv tjekke jeres apparat og give mig en tilbagemelding. 
På forhånd tal for hjælpen 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson





Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:32
det virker fint hos mig


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:41
Tak. Det er mærkeligt.
TV har ikke haft opdatering. Jeg har også prøvet at slukke og tænde for Stofakabelboksen. Internet til TV virker også


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:43
har de ikke opgraderet deres platform i dag ?
Se nyhed på forsiden.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:45
Måske fordi hbb TV er blevet opdateret. Jeg skulle gi samtykke ved at trykke på OK, og nu har jeg en stærkt forstørret hjemmeside med programmer. Det ligner noget der er løgn, må jeg indrømme.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:45
Det er også min mening, men dr har ingen information om at opdatering vedrører hbbtb

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:49
Tak munch. Den information kom ikke hos mig. Jeg har dog udstillet mine smarttvapps og hentet hbbtv appen igen. Men heller ikke det hjalp. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:51
Der står man kan logge ind via web på TV’et med en kode der er oplyst. Om det så gir noget brugbart vil jeg lige prøve.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:57
læste om en anden bruger som også havde problemer med HBb på et 2012 Samsung. 
Måske kræver det en nyere version for at det skal virke.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 18:58
Det var faktisk efter at jeg loggede ind via tal ogmobilenhed at der efterfølgende ikke skete noget den næste jegtændte for tv. Men nu kan jeg jo slet ikke komme ind på TVet. 
Jeg har forøvrigt også skrevet til DR om problemet. Et sted hvor man skal oplyse emailadresse og hvor der også står at mani kke får svar. Øh. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:02
lahan. Jeg har kun læst at drtvappen blev tilgængelig fra 2016 og nyere Samsung, men intet om hbbtv. Så det må være et drprpoblem med hbbtv.
Og drtvappen har jo intet med hbbyv at gøre. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:10
Altså grafikken er kæmpestor på hbbTV. Nærmest beregnet til et 20 tommer TV. Jeg går ud fra de arbejder på hbbTV, for det kommer da forhåbentligt ikke til at se sådan ud fremover.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:12
Jeg tror at du har ret munch 😀😉

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

lahan. Jeg har kun læst at drtvappen blev tilgængelig fra 2016 og nyere Samsung, men intet om hbbtv. Så det må være et drprpoblem med hbbtv.
Og drtvappen har jo intet med hbbyv at gøre. 
på flatpanels var der en artikel om en dr opgradering samt en opgradering af hbb softwaren.

Understøtter dit tv nyeste version af hbb ?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:25
Kan det ha noget at gøre med Stofa, som netop har afsluttet deres giganet opgradering?


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:28
Lahan. Det er da et godt og måske grimt spørgsmål. Uha. Jeg må se om jeg kan finde denne information. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 12-November-2019 kl. 19:46
Munch. Nej, det tror jeg ikke.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Stone09
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 07:34
Der kommer mange problemer  med  HHB TV  på den gamle platform, virker ikke her mere  på mit tv samsung og de opdatere ikke smart tv mere  nå har være  heldig  haft det i mange på mit tv fra 2012  på det her model 55 ES 80 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 08:47
Det er en rigtig god ting at kunne glæde sig over det gode, som man har haft frem for at irritere sig over tabet.
Idag kører jeg til Elgiganten. Så skal ultra modellen af Chromecast afprøves. 
Den kan jeg så også tage med til Spanien, hvor jeg så også kan se alle vore Stofakanaler samt det forsvundne DRTV✌️😃


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er en rigtig god ting at kunne glæde sig over det gode, som man har haft frem for at irritere sig over tabet.
Idag kører jeg til Elgiganten. Så skal ultra modellen af Chromecast afprøves. 
Den kan jeg så også tage med til Spanien, hvor jeg så også kan se alle vore Stofakanaler samt det forsvundne DRTV✌️😃
alternativt et atv eller shield tv, så slipper du for telefoner, tablet eller andre fjernbetjeninger.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 09:16
Ja, jeg har tænkt på atv, men det fylder vist mere i kufferten end Chromecast, eller hvad og hvordan er prisforskellen?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ja, jeg har tænkt på atv, men det fylder vist mere i kufferten end Chromecast, eller hvad og hvordan er prisforskellen?


Det er jo forskellige ting. 

ATV kan bruges uden mobil/tablet/pc. Her styrer du det via fjernbetjeningen. 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 11:50
Ja, nu har jeg hentet en Chromecast ultra, som jeg får lov til at c prøve i hele 50 dage.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-November-2019 kl. 15:03
Chromecast Ultra og streaming DRTV-anmeldelse.
Hold da helt op. Imponerende 
hurtigt at åbne fx DRTV på mobilen.
Kun to tryk på mobilen, og der kan ses DRTV på TVskærmen.
Med de to tryk er der allerede skiftet fra flowTVkanal direkte til streaming.
Det er mindst 10 gange hurtigere end at vente på det røde HbbTVsymbol, hvor man efterfølgende også fik ventetid på upload til DRTV


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: millemis
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 11:50
Hvilke ‘to tryk’ er det?

MM


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Chromecast Ultra og streaming DRTV-anmeldelse.
Hold da helt op. Imponerende 
hurtigt at åbne fx DRTV på mobilen.
Kun to tryk på mobilen, og der kan ses DRTV på TVskærmen.
Med de to tryk er der allerede skiftet fra flowTVkanal direkte til streaming.
Det er mindst 10 gange hurtigere end at vente på det røde HbbTVsymbol, hvor man efterfølgende også fik ventetid på upload til DRTV
tror bare dit tv er gammelt og langsomt.
Den nye dr hbb loader fint hurtigt på et nyere tv.

Dog ikke helt så hurtigt som på en mobil/atv4k


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 16:23
Her i huset trykker vi kun én gang på Remote for at se DRTV. Den nye er blevet længere tid om at loade, ca 7 sek, før tog det 3 sek.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 19:14
Jeg må beklageligvis trykke hele to gange. Først om valget fx er Netflix, YouTube eller DRTV. Derefter på disse portalers castingsymbol. Her går det virkelig hurtigt og ligeså hurtigt, som jeg altid har oplevet med casting fra mobil eller tablet til tv. 
Derimod var uploadtiden på hbbtv nogle sekunder længere. 
Jeg har dog fået 50 dage til at afprøve chromcasten, der også fylder og vejer mindre i kufferten end appleTV. 
Nu får vi se, men det er nemt, og min telefon har jeg alligevel altid på mig. 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 19:26
Rettelse. Kun 1 tryk. Jeg sidder med min tablet på Drtvappen. Mit TV er slukket. Et tryk på casting symbolet tænder både TV og DRTV. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 19:43
Jeg har 2 TV (Philips OLE & Samsung LED) begge virker HBBTV på. Ikonet er anderledes. Men ellers virke det


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 21:00
På mit Samsung TV fra 2013 virker HBBTV ikke længere. Håber DR kommer med en forklaring og selvfølgelig allerhelst en løsning på det. Kan se at Flatpanels vil følge op på hvad der sker.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 21:05
Jeg tror også, at DR finder en løsning. Tilsyneladende var det meningen at DRTV fortsat kunne køre uden live TV på de lidt ældre apparater, men det skete ikke. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 21:30
Bent du bruger DRTV app’en? Hvordan skifter du imellem de forskellige DR kanaler på live delen?


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 21:49
Munch
Mit TV fra oktober 2015 kan ikke benytte den nye DRTVapp, ligesom Hbbtv som bekendt heller ikke længere er mulig.

På min Android tablet og min oneplus telefon har jeg den nye DRTVapp.
Sidder jeg fx med slukket tv, men men åben tablet på Drtvappen, og jeg trykker på det rektangulære cast-ikon oppe i højre hjørne på mobilenheden (hvilket Netflix, YouTube også har) tændes mit tv automatisk via chromecast. 
Peger jeg på tablettens åbne DRTVapp på live TV, så opstarter livetv på samme måde, som når jeg åbner for streaming af de øvrige programforslag.
Jeg håber, at det giver svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at spørge igen. . 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 22:19
Nej Bent, vi skal lige skelne imellem hbbTV, som er ren TV stream. Og så en app på tablet eller tlf. og det er sidstnævnte jeg spørger til fordi jeg bruger min iPad som TV i situationer hvor jeg vil se noget i køkkenet eller på badeværelset. Og så åbner jeg DRTV app og vælger live TV. Og der har jeg så kun DR1 til rådighed som jeg ser det. På den gamle app var det let at skifte over på DR2, DR K osv.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 22:44
Munck. Hvad mener du med ren TVstream. Chromecast og DRTVappen sørger for at streaming foregår i høj opløsning imodsætning til, når man kun caster sin mobilskærm til TVet.
Jeg har stadig alle livekanaler på app'en. Også dem som du mangler.
Kører du mon med den gamle mobilapp? På Android er den nu rød og sort.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 22:48
Nå jeg fandt ud af det selv. Det tar lidt tid at vænne sig til en ny app. Og på en ny iPad med iOS 13.2.2 er der sket en del i funktionen også.

Med ren TV stream, mener jeg at det alene er TV’et der streamer via hbbTV. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 22:53
Ja det nye røde symbol på appen er det samme på hbbTV nede i højre hjørne på TV’et. Jeg formoder det er fordi det er den samme platform man kommer ind på fra både app og hbbTV.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 23:04
Ok. Jeg forstår nu hvad du mener. 
Nu skal du høre hvad jeg ikke forstår 😃
På mit smart TV findes apps fx YouTube, Netflix. Når jeg tændte min mobil og trykkede på disse platformes cast blev det fx vist i 4K på tv'et.
Men DRTV findes ikke jo  som app på mit TV.
Hvordan bliver DRTVappen på mobil pludseligt lavet til høj TVopløsning, når det via Chromecast når til og vises på Tv'et.
Hvem kan forklare det?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 23:12
DRTV findes som app på mit Panasonic TV.

Cromecasten streamer jo i høj opløsning. Det er ikke en mobil app du streamer til TV.


Skrevet af: millemis
Skrevet den: 14-November-2019 kl. 23:36
Chromecasten henter selv streamen - app’en er sådan set bare en fjernbetjening i det tilfælde.

MM


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-November-2019 kl. 17:10
Til DRstreaming:
I har skrevet at på DRultra virker den gamle HbbTV app.

Det gør det desværre ikke på mit okt. 2015 Samsung UE JS9005. Heller ikke efter sluk og tænd ved kontakten.

Vil recordere. dk også tage direkte kontakt til DRstreaming ?
Det vil sikkert være godt at servicere kommunikation derfra til jeres medlemmer. 




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 15-November-2019 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Til DRstreaming:
I har skrevet at på DRultra virker den gamle HbbTV app.

Det gør det desværre ikke på mit okt. 2015 Samsung UE JS9005. 
Indtil videre skulle det kun være på DTT, altså antennebaseret tv, at de har lavet denne symptombehandling.
Så hvis man har kabeltv, så nytter det ikke noget at prøve.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-November-2019 kl. 17:31
Tak. Det kan være en mulighed, selv om det står kabel-tv i min opsætning. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-November-2019 kl. 16:20
NYT OM HBBTV. 
Jeg har på DRs opfordring den 22.nov. 2019 kl. 16.04 tjekket om mit TV Samsung JS9005 igen virker på Hbbtv. Vi har Stofa fibernet og det sendes som kabel. Ligesom tidligere. 
Hbbtv VIRKER IGEN. Og med hurtigere visning af det røde hbbtv mærke på Tv-skærmen. Afspilning virker godt. 

NB Men DET virkede først efter afbrydelse af strøm ved kontakten og gentænd .
Det er tilsyneladende på den gamle DRTVapp, idet der ikke FINDES liveTV, som på min chromecast ultra. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Queen
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 09:00
Ja, nu virkede det det også igen her på mit Samsung tv, da jeg tændte det i aftes Clap



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 09:55
Det lyder godt. Så er jeg ikke alene 😀
DRTV er faktisk svær at undvære, når man først har vænnet sig til det. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 18:29
Men, men, men :  kvaliteten på det nye ændrede DRTV/ Hbbtv står desværre tåget og uklar, mens chromecast viser DRTV  med et klart billede i super kvalitet. Øv 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Queen
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 20:35
Jeg har intet problem med kvaliteten den er nøjagtig som inden problemet opstod, så jeg er glad :-)

Jeg ser lige du har skrevet indenfor 2 timer, jeg har ikke været på siden i aftes
- så håber bestemt ikke det ser anderledes ud senere i aften
- for så bliver jeg bestemt ikke glad :-)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 20:45
Ja. Jeg synes, at kvaliteten var bedre i går. 

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 21:14
Jeg tror det er dit TV Bent. DRTV viser konstant rigtig god kvalitet. Prøvede om jeg kunne se via DR Ultra, men det er ikke muligt fra mit TV.


Skrevet af: Queen
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 08:34
Bent - jeg er også bange for, det er dit fjernsyn der er besværligt - mit var også helt ok i aftes så jeg er stadig glad :-)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 09:09
Fint. Tak. . Min kone så en episode af Fred til lands. Den så billedmæssigt kedelig ud på DRTV. 
Jeg tjekker idag om andet indhold har det på samme måde. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 10:04
Indledningsvis fik jeg en Chromecast ultra efter at Hbbtv holdt op med at virke, så jeg har kun muligheden for en sammenligning i billedkvalitet mellem Hbbtv nu, hvor den atter fungerer og Chromecast ultra.

Kort sagt handler det om udsending på Hbbtv med GAMLE APP oplyst på mit TV til 1080i  og... 

contra Chromecast ultra med NY APP, der oplyst på mit TV til 3840x2160/60p.

Jeg er klar over, at Chromecast ultra ikke sender i nævnte opløsning. 

Sammenligner jeg også andre produktioner, virker det, som om Chromecast ultra leverer en anelse bedre billedkvalitet end, hvad jeg ser på den gamle Hbbapp. 
Jeg mener ikke at TVet er skyld i dette.

Om forskellen så skyldes, at chromecast ultra sender et bedre billede end Hbbtvappen...... eller om der er forskel i udsending på den gamle DRTVapp eller den nye er et spørgsmål.
Forskellen er ikke stor, men den er der. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 11:14
Bent, jeg kan desværre ikke lave sammenligningen. Men kan du ikke skrive til DR og spørge dem om der bør være forskel? Tror det er den eneste måde du reelt finder ud af hvorfor du oplever en forringelse.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 12:30
Tak Munck. God idé

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 12:38
Det lagger og buffer sku hele tiden på vores Sony Android tv fra 2017 , da vi så Sporløs i går aftes vi måtte afbryde at se Sporløs pga , den hele tiden Lagger /og Buffer hele tiden ....  

Håber sku at DR får styr på det hurtigst muligt.....   for det er da helt umuligt at se noget som helst...

Men tilgengæld nå vi ser Live Tv direkte fra Hbbtv virer det fint uden at det hakker og lagger , smat buffer hele tiden....

Det er kun var alt Arkiv indhold det er galt med ....  De må få kigger på deres server og få dette problem fixet,,,


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 26-November-2019 kl. 16:20
Mit TV fungerer godt med både den nye og gamle app, men jeg vil godt vædde en god kopøl på, at billedet er lidt mere uskarpt, som fx på Bagedysten, der er flot optaget.

Prøv at tage strømmen ved vægkontakten i nogle minutter og tænd igen. Lad mig så høre fra dig igen. 
Held og lykke med forsøget, der jo fik mit til at starte op igen ❤️


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson





Print side | Luk vindue