Print side | Luk vindue

IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159542
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 17:22


Emne: IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.
Skrevet af: koldstar
Emne: IKEA TRÅDFRI Fjernbetjening går i stykker ofte.
Skrevet den: 22-November-2019 kl. 10:44

Hej

 Jeg har IKEA Trådfri som jeg generelt er glad for. 

 

Jeg har dog oplevet flere gange at fjernbetjeningerne dør efter et års tid. Det passer vel med at det er tid til batteriskift, men selv med nye batterier kan jeg ikke få liv i dem.

Jeg er nu oppe på 3 fjernbetjeninger som er stået af, så vil lige gøre hvad eventuelle andre brugere herinde har af erfaring? Står jeres fjernbetjeninger også af efter et års tid?



-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-November-2019 kl. 11:01
Hvis de er i stykker inden for de 2 års reklamationsperiode, er det vel bare at tage dimsen i hånden og så besøge IKEA?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 22-November-2019 kl. 11:11
Hej Klaus

Ja, det har du ret i. Min udfordring har været at jeg har en times kørsel hver vej, så det har været lettere/billigere bare at bestille en ny på nettet. 

Jeg forsøgte deres kundeservice og man må til tilsyneladende ikke sende den slags ind til Ikea. 

Så mit spørgsmål var ligeså meget om jeg bare har været uheldig eller det er det man kan forvente.


-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 22-November-2019 kl. 12:14
Jeg har også én, der pludselig holdt op med at virke. Jeg har så 2 timers kørsel hver vej :-( og har ikke gjort noget ved det endnu.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg har også én, der pludselig holdt op med at virke. Jeg har så 2 timers kørsel hver vej :-( og har ikke gjort noget ved det endnu.
Jeg har ikke haft dem så længe, så synes ikke det kunne være batteriet, men med nyt batteri virker den Embarrassed

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 13:50
Har du prøvet med en reset af fjernbetjeningen? Det virkede for mig.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:03
Med 3 “defekte” fjernbetjeninger, er det næppe fjernbetjeningerne som fejler. Nærmere en fejl 40.


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:11
det ville være dejligt hvis det bare var en fejl 40 :)

Har dog prøvet nye batterier og forsøgt at nulstille dem, men der er ikke noget der lyser som der feks gør ved en ny fjernbetjening. 

Tænker jeg bare gemmer de defekte til jeg engang kommer forbi ikea, så kan de forhåbentlig få dem til at virke eller give mig nogle nye.


-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:12
men kunne du få dioderne til at lyse også? Min er helt død.

-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:12
Jeg har også et par stykker der har drillet mig, hvor jeg udskiftede batterierne. Det var helt nye no name 2032 som jeg satte i, og de virkede stadig ikke. Købte så nogle Duracell og så virkede de igen efter ved at holde knappen nede i 10 sek. mener jeg det var.  

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:19
hmm. Tror sgu også mine batterier er et eller andet underligt mærke. Får lige bestil Duracell Jeg kan prøve med.

(Har faktisk haft samme problemstilling med en kattelem, hvor kun Duracell var godt nok :))


-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af koldstar koldstar skrev:

Hej Klaus

Ja, det har du ret i. Min udfordring har været at jeg har en times kørsel hver vej, så det har været lettere/billigere bare at bestille en ny på nettet. 

Jeg forsøgte deres kundeservice og man må til tilsyneladende ikke sende den slags ind til Ikea. 

Så mit spørgsmål var ligeså meget om jeg bare har været uheldig eller det er det man kan forvente.

Når du nu har handlet på nettet.

Så kontakter du jo bare Ikea og spørger hvordan de vil håndterer en fejl, så det sker uden omkostninger for dig??

De kan så vælge at ville have den retur med Post. Fint, hvis den er fejlbehæftet, så betaler de retur portoen og sender dig en ny uden beregning.

Og når de så sender dig en ny, så husk at de 2 års reklamationsret følger varen og ikke købet. Så de 2 år starter forfra.


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 17:00
det var også min tanke. Men Ikeas politik er åbenbart at man skal komme med det. Jeg troede ikke man måtte sælge noget på nettet uden mulighed for at kunne sende det retur.

Det kan selvfølgelig også være hende supporteren jeg talte med der havde misforstået noget, men hun var meget insisterende på at jeg kun kunne reklamere ved at komme forbi en butik.


-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-November-2019 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af koldstar koldstar skrev:

det var også min tanke. Men Ikeas politik er åbenbart at man skal komme med det. Jeg troede ikke man måtte sælge noget på nettet uden mulighed for at kunne sende det retur.

Det kan selvfølgelig også være hende supporteren jeg talte med der havde misforstået noget, men hun var meget insisterende på at jeg kun kunne reklamere ved at komme forbi en butik.


Det må de ikke.

Så må du jo bede om 2 taxa boner.


Skrevet af: nexium
Skrevet den: 24-November-2019 kl. 21:09
Du er ikke den eneste.
Jeg har også to fjernbetjeninger som ikke længere virker.
Eller, på en måde virker de, men de suger batteriet på en uge eller deromkring - også selv om jeg køber mærkevare batterier.
Har prøvet at resette dem flere gange. Batteritiden blev i øvrigt markant kortere siden jeg koblede dem til min ikea-brigde/smarthome.

Jeg har nu lagt dem til side, - til en planlagt ikeatur, hvor jeg vil reklamere over dem - hvis man ellers orker (der plejer at være 1-2 medarbejdere til at servicere ALLE de mange retur/reklamationskunder der står og venter i laaaang tid).



Skrevet af: voight
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 08:25
Ifølge Ikea's egne regler ved online køb og reklamation:

5 års reklamationsret Som kunde hos IKEA har du altid 5 års reklamationsret på dine varer - gem blot din kvittering eller dit fragtbrev og tag kontakt til IKEA ved eventuel reklamation.
Hvis du returnerer en vare, skal du, så detaljeret som muligt, beskrive hvad der er galt med varen. Hvis varen skal returneres med fragt eller post, skal varen altid været pakket i forsvarlig emballage. Vedlæg en kopi af din ordrebekræftelse eller dit fragtbrev, og husk at få en kvittering for afsendelse, når du sender dine varer retur.
Vi modtager ikke pakker uden omdeling, eller pakker sendt pr. efterkrav. Du bærer risikoen for varen frem til, at den er os i hænde

https://www.ikea.com/dk/da/files/pdf/8a/fc/8afccd71/salgs-og-leveringsbetingelser-online.pdf" rel="nofollow - https://www.ikea.com/dk/da/files/pdf/8a/fc/8afccd71/salgs-og-leveringsbetingelser-online.pdf

Så du kan blot sende de defekte varer til dit nærmeste Ikea hus med en fejlbeskrivelse, for det skriver de jo selv. :)


Skrevet af: koldstar
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 08:33

Jeg prøver lige med Duracel batterier senere på ugen -  og hvis det ikke virker må de få den retur med posten uanset hvad deres support siger :)


-------------
Få en personlig startside på http://minstartside.net - Minstartside.net


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 25-November-2019 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af koldstar koldstar skrev:


Jeg prøver lige med Duracel batterier senere på ugen -  og hvis det ikke virker må de få den retur med posten uanset hvad deres support siger :)


Og husk at det er dem der skal betale portoen.

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret-rettigheder" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret-rettigheder

Forhandleren skal betale returfragten, hvis du reklamerer over en vare, du har købt på nettet.

Vil du ikke lægge penge for transporten ud, kan du spørge forhandleren, om du kan få tilsendt en returkuvert eller returlabel.

Handler du online skal du huske, at der er forskel på, om du reklamerer over en vare, eller om du bruger din fortrydelsesret. Bruger du fortrydelsesretten til at sende en vare tilbage, skal du betale fragten tilbage til forhandleren, hvis det er oplyst til dig forud for købet.






Print side | Luk vindue