Print side | Luk vindue

Netflix på Sony-fladskærme?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159608
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 14:45


Emne: Netflix på Sony-fladskærme?
Skrevet af: jake51
Emne: Netflix på Sony-fladskærme?
Skrevet den: 28-November-2019 kl. 21:23
Jeg skal købe en fladskærm til min søster
Der var tidligere en del skriveri om, at den indbyggede Smart TV-del var elendig
Er det blevet bedre?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-November-2019 kl. 21:27
Sig til hende hun skal købe et Apple TV.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 28-November-2019 kl. 21:29
Hun er typen, der vil have så få enheder som muligt
Derfor har hun ikke engang en BD-afspiller... hun har jo allerede en DVD-afspiller

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-November-2019 kl. 22:06
Netflix virker fint på Sony tv.
Det er fint hurtigt osv


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skal købe en fladskærm til min søster
Der var tidligere en del skriveri om, at den indbyggede Smart TV-del var elendig
Er det blevet bedre?


Hun kan jo købe et Apple TV istedet for DVD afspiller, Streaming er alligevel fremtiden, og så slippet hun også for af blive sur over af hendes smart tv ikke er særligt smart om nogle år

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 13:27
Apple TV'et kan også gemmes helt væk.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 13:41
Jeg synes, at man gør sig selv en bjørnetjeneste ved at satse på alle disse ukurante løsninger til streaming, såsom Smart TV-platforme, der ikke opdateres. Det er ofte dyrt at være nærig eller forandringsforskrækket. Man ender med at købe en eller anden midlertidig løsning for blot senere at ende på den rigtige løsning.

Overtal hende til Apple TV, hvis hun ønsker at streame sit tv-underholdning - eller giv hende den i julegave Smile


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg synes, at man gør sig selv en bjørnetjeneste ved at satse på alle disse ukurante løsninger til streaming, såsom Smart TV-platforme, der ikke opdateres.


Vi er nogle der har sagt dette siden det "smarte" TV blev opfundet

Apple TV kan jo også tænde og slukke og styre lydstyrken på de fleste TV. Den styrer endda lydstyrken på min forstærker


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skal købe en fladskærm til min søster
Der var tidligere en del skriveri om, at den indbyggede Smart TV-del var elendig
Er det blevet bedre?

Om det er blevet bedre kan jeg ikke udtale mig om, men mit XF9005 har kun været tilkoblet internet ca 24 timer og bliver det kun igen ved en evt opdatering.

Smart tv er og bliver USMART, hvis du spørger mig.

Appletv 4K 32 Gb er absolut en af de bedste løsninger.


Skrevet af: hoejfed
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:01
apple tv 4 og en holder til at sætte bag på tv'et. og SÅ er det et smart tv, ikke før. whats not to like


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:04
Bruger selv Android TV (Shield med version 9 (Pie)), og det er der ingen problemer med. Det er samme OS som i Android TVer, det kan dog være ældre versioner.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:12
er der nogle tv som kører Android 9 ?

Problemet er vel egentligt at det indbyggede ofte har en skrabet CPU mm. Så selvom Android tv kører fint på nvidia så er der ingen garanti for at det også gør det på et tv.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Bruger selv Android TV (Shield med version 9 (Pie)), og det er der ingen problemer med. Det er samme OS som i Android TVer, det kan dog være ældre versioner.

Den oplysning er måske lidt vildledende, da man efter min mening ikke kan sammenligne det indbyggede smart tv og en shield. 

Bare lige min mening, måske jeg tager jeg fejl.





Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Bruger selv Android TV (Shield med version 9 (Pie)), og det er der ingen problemer med. Det er samme OS som i Android TVer, det kan dog være ældre versioner.

Den oplysning er måske lidt vildledende, da man efter min mening ikke kan sammenligne det indbyggede smart tv og en shield. 

Bare lige min mening, måske jeg tager jeg fejl.




Det gør du slet ikke. Der er en verden til forskel. Shield virker 1000 gange bedre og mere stabilt end alle TV med Android TV... Til sammen.
Og ja, så tager det heller ikke 1½-2 år at komme med en opdatering.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 19:56
Kan man klistre/gemme den nye Shield bag et OLED ligesom man kan med AppleTV (- LG W undtaget Wink) ? - er der kommet Itunes app til Shield,så man kan leje 4K HDR film ? ? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 20:05
 Med et Velcro bånd, så kan den side bag TVet, der er ikke i Tunes til Android TV OS. UHD HDR Film kan lejes på Netflix.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 20:27
OK, - jeg troede Netflix stadig kun tilbød serier og egenproduktioner i 4k HDR,hvilket i min verden er uinteressant  ? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

OK, - jeg troede Netflix stadig kun tilbød serier og egenproduktioner i 4k HDR,hvilket i min verden er uinteressant  ? 
korrekt, du kan ikke købe film i Netflix.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 20:31
 Hænger mig ikke i hvem der laver dem, ser dem kun.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 20:34
Dog går der nok ikke længe før ATV+ app'en kommer til Android TV. Det er jo allerede annonceret til Sony TV, så det burde jo kunne virke på alle TV/enheder på den platform.
Og du kan se dine iTunes køb i ATV+ app'en, så til den tid burdet det virke.

Og ja, du kan sagtens klistre den bagpå TV'et. Faktisk er Shield Pro 2019 (2,5cm) tyndere end ATV 4K (3.5cm).

Radiomanden vrøvler dog. Du kan ikke leje 4K på Netflix. De lejer ikke ud :)
Play store lejer ud, men vist kun i 1080p i DK. Opretter du en amerikansk, kan du dog leje 4K der. Men som sagt, så burde ATV+ komme til Android TV inden jul (det var i hvert fald hvad der blev talt om tidligere på året)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 21:03
sidder og kigger ind i et Sony 65XE9305 gennem Tv2Play app'en derpå... 

"Smart" tv er JAMMERLIGT langsomt herpå.. I sådan en grad at jeg overvejer at gi mig selv noget streaming elektronik i julegave :) 


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 21:26
Jeg kan kun anbefale Sony Xf9005 div apps kører upåklageligt og hurtigt hvis man gider at fjerne alt det Bras der er forud installeret (aktiveret) Smilei stuen har vi stadig Windows med kodi og logitech fjernbetjening. Men vi bruger  smart delen på tv mest. 
Men out of the box der kører det langsomt

Mvh 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 21:28
Nagash_ Jeg gider ikke serier, og har af samme grund droppet Netflix denne vinter, da serier og egenproduktioner efterhånden er blevet deres kardinalpunkt Dead 
Omvendt har premiere film og klassikere i 4k HDR meget høj prioritet her i hjemmet Wink Og der har Itunes/AppleTV jo regeret ret så alene i vores del af verden.
Shield bliver derfor i mine - og sikker også mange andres øjne - et væsentligt mere komplet og attrakktivt produkt når det får Itunes app tilgængeligt . 



-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nagash_ Jeg gider ikke serier, og har af samme grund droppet Netflix denne vinter, da serier og egenproduktioner efterhånden er blevet deres kardinalpunkt Dead 
Omvendt har premiere film og klassikere i 4k HDR meget høj prioritet her i hjemmet Wink Og der har Itunes/AppleTV jo regeret ret så alene i vores del af verden.
Shield bliver derfor i mine - og sikker også mange andres øjne - et væsentligt mere komplet og attrakktivt produkt når det får Itunes app tilgængeligt . 

Det var netop heller ikke mig der bragte Netflix på banen. Rettede bare Radiomandens vrøvl. 
Men som sagt, så tror jeg heller ikke Android TV får iTunes. Det er kun Apple TV og Samsung. Alle de andre er kun blevet lovet ATV+ app'en. Men det giver dig mulighed for at se film fra iTunes alligevel. Du skal bare leje/eller købe fra en anden enhed først. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Med et Velcro bånd, så kan den side bag TVet, der er ikke i Tunes til Android TV OS. UHD HDR Film kan lejes på Netflix.
Leje af film i 4K kvalitet på Android TV, der har du Google Play Film. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Med et Velcro bånd, så kan den side bag TVet, der er ikke i Tunes til Android TV OS. UHD HDR Film kan lejes på Netflix.
Leje af film i 4K kvalitet på Android TV, der har du Google Play Film. 

Men ikke i Danmark. Så skal man have en amerikansk konto.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skal købe en fladskærm til min søster
Der var tidligere en del skriveri om, at den indbyggede Smart TV-del var elendig
Er det blevet bedre?

Men for at svare på dit spørgsmål fremfor om alle mulige bokse. Så ja Netflix vil virke fint på et nyt tv nogle år frem. 

Det er dog korrekt hvad alle folk skriver at bokse er bedre, fordi de som regel har kraftigere hardware. 

Men ud fra hvad du har skrevet om din søster, så er jeg sikker på at smarttv vil være fint til hendes behov for at se Netflix.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 22:43
Synes nu også mit XE9005's Netflix fungerer OK. Men betjeningen, responsiveness og UI kan ikke sammenlignes med ATV4k eller Shield.



Print side | Luk vindue