Print side | Luk vindue

Skift fra windows 7 MCE til ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159612
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 16:09


Emne: Skift fra windows 7 MCE til ?
Skrevet af: kenp
Emne: Skift fra windows 7 MCE til ?
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 11:33
Nu har jeg brugte windows 7 og MCE igennem mange år... nu er det på sidste vers, det kører på...
 
jeg ville gerne fortsætte, men når support/sikkerhedsopdateringer forsvinder så må jeg nok gøre noget ved det.. men hvad skal jeg installere for at have det lige så nemt med min fjernbetjening, når jeg bruger min nuværende mce.
 
bruger
 
MCE (med autobackup af optagelser)
HDhomerun
MYmovies
Cyberlink (til mine bluray)
"honeybee" til kanalguide
 
hvad skal jeg skifte det ud til, hvor det er lige så nemt :-)



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:


Nu har jeg brugte windows 7 og MCE igennem mange år... nu er det på sidste vers, det kører på...
 
jeg ville gerne fortsætte, men når support/sikkerhedsopdateringer forsvinder så må jeg nok gøre noget ved det.. men hvad skal jeg installere for at have det lige så nemt med min fjernbetjening, når jeg bruger min nuværende mce.
 
bruger
 
MCE (med autobackup af optagelser)
HDhomerun
MYmovies
Cyberlink (til mine bluray)
"honeybee" til kanalguide
 
hvad skal jeg skifte det ud til, hvor det er lige så nemt :-)
htcp. Er desværre uddøende. Det bedste ville være en Shield tv eller Apple tv og så rippe filmene ned på den server af en art, og så streame filmene. Plex serveren der fint ville kunne kører på en nyrer Windows eller en på det fleste nas med Intel celeron eller i3 processor. Da plex server understøtter hdhomerun


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:


Nu har jeg brugte windows 7 og MCE igennem mange år... nu er det på sidste vers, det kører på...
 
jeg ville gerne fortsætte, men når support/sikkerhedsopdateringer forsvinder så må jeg nok gøre noget ved det.. men hvad skal jeg installere for at have det lige så nemt med min fjernbetjening, når jeg bruger min nuværende mce.
 
bruger
 
MCE (med autobackup af optagelser)
HDhomerun
MYmovies
Cyberlink (til mine bluray)
"honeybee" til kanalguide
 
hvad skal jeg skifte det ud til, hvor det er lige så nemt :-)
htcp. Er desværre uddøende. Det bedste ville være en Shield tv eller Apple tv og så rippe filmene ned på den server af en art, og så streame filmene. Plex serveren der fint ville kunne kører på en nyrer Windows eller en på det fleste nas med Intel celeron eller i3 processor. Da plex server understøtter hdhomerun

Helt dødt er det nu ikke. Man kan stadig købe Dvbviewer/DVB Viewer Media Server. Jeg selv kører med den løsning, men uden at benytte fjernbetjening, selvom der findes plugins til MCE fjernbetjeningen. Har også set at nogen foretrækker Kodi som frontend, på grund af deres GUI

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: kenp
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 16:20
vil jo bare gerne have noget som er nemt ;-) så det hele er i en pakke.. (så må jeg købe en win10 hvis det er det)

Mine film, er blandet ISO og MP4.. mest iso.

Min server er ikke kraftig nok til at køre tv optagelse eller andet bare lidt kraftigt, den klare de opgaver den har (N40l) og er primært fil/mailserver.

Så ikke sikker på at måske plex mv understøtter min hdhr... da det er de gamle Dual (har 2 af dem)

Har apple og adroid ting i huset, man faktisk ikke fan, så jeg “gad” have en Apple tv.

Vi bruger faktisk optage funktionen ;-) vi har yousee play, men kvaliteten af streamingen, er bare ikke så godt, der er mine optagelser bedre.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 29-November-2019 kl. 21:20
mit setup er en gammel pc med et j1900 bundkort som kører som tv-headend server for en hdhomerun. Jeg "samler" dog ikke film og tv-serier specielt stringent - og kører dem som regel lige lidt gennem avidemux for at fjerne lidt reklamer, og så bliver de ellers bare lagt på en lille NAS.


Skrevet af: PhuPhyt
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 14:11
jeg skiftede til NextPVR og den har waf så den er godkendt :) Har ikke set mig tilbage. Jeg skiftede netop en Windows 7 til Windows 10 og vidste heller ikke mine levende råd, men NextPVR programmet blev det som jeg fandt var bedst til at løse opgaven her i huset.


Skrevet af: kenp
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 14:41
kan se jeg må prøve på en af de andre maskiner jeg har windows 10 på. at sætte de forskellige programmer på, for at kunne teste, hvad som bliver tilfredsstillende ..

Kodi
Plex
Nextpvr

om jeg kan få det til at spille sammen, i en løsning som vi kan bruge herhjemme... det er mest tv-optagelser og film, vi bruger det til.. (ikke billeder og musik)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 30-November-2019 kl. 21:46
Droppede selv HTPC og skiftede til:

- Synology NAS DS216Play med TVHeadend og Plex
- Nvidia Shield med Kodi og TVHeadend plugin
- HDHomerun HDHR3
- Plex
- MRMC til afspilning af TV optagelser via ATV4K

Spiller bare perfekt og uden nogen vedligeholdelse.

Købte en lille Xiaomi Mi box med Kodi og TVHeadend plugin og kan se optagelser via den på andre TV. Mit Sony TV i soveværelset kører Android og med Kodi og TVheadend plugin kan jeg se optagelser der også (Og selvsagt hvad der ligger af ripped materiale på NAS'en).

Så mit klare råd er at droppe MCE og gå på et tilsvarende setup.


Skrevet af: kenp
Skrevet den: 01-December-2019 kl. 12:06
Mec sker alligevel, når der ikke kommer opdateringer længere...

Men så må den få Windows 10... (Intel nuc)

Men ATV sker ikke, og nok heller ikke en nvidia shield...


Skrevet af: dtomsen
Skrevet den: 01-December-2019 kl. 15:40
Til streamning bruger jeg enten mit fjernsyn OLED LG B6 eller min Intel NUC7PJYH med Pentium J5005 og LibreELEC (barebone Linux + KODI) installeret.



Sammen med min server med en fanless Pentium G4600T+Thin Mini-ITX, Win 10 og PLEX som backup og ud-af-huset backend dækker det alle mine behov.



Fysisk afspilning af skiver tager en Oppo UPD-203 sig af, men det sker sjældnere og sjældnere 🙂





Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-December-2019 kl. 19:42
min htpc blev skrottet da atv4 kom

Så var alle problemer næsten løst

Filerne ligger stadig på nas.  Og atv i flere rum.  

Meget nemt og skal ikke vedligeholdes


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 01-December-2019 kl. 23:40
Jeg har ikke sat mig ind i alle de løsninger der er skitseret.
Nysgerrig efter:
Kan man booke optagelser af serier?
Pt. skal der optages Tinka, kan man bare skrive optag dem?
Men de skal kun optages på TV2, ikke alle de andre kanaler, f.eks. Zulu
Kan man hente EPG to uger frem, og automatisk føre sine timere frem




-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 02-December-2019 kl. 08:49
Det er lidt enklere i MCE hvor man blot dobbeltklikker et program i TV guiden.

I den løsning jeg bruger med TVHeadend som plugin i Kodi skal man manuelt indtaste program navn/tekst etc. Eller ændre en engangs optagelse til repetitiv. Lidt enklere.


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 16:49
Jeg er selv igang med at genoplive min htpc.
Der er trukket antenne- og netværkskabel til værkstedet, og så skal den stå derude og lege server.

Jeg er gammel bruger af Argus TV - det var lidt bøvlet at sætte op, men havde en god fleksibilitet og logik. Man kunne selv bestemme, hvor den skulle gemme optagelser. Også havde den et godt web interface, hvor man kunne programmere enkeltprogrammer og serier. Og i modsætning til Yousees arkiv - så optog den kun nye udsendelser, og ikke genudsendelser.
XMLTV fungerede også rigtigt fint.
Men det bliver desværre ikke udviklet og supporteret på det mere. Men den konsekvens at plugin'et til Kodi ikke virker mere.

Derfor vil jeg prøve noget nyt, ligesom trådstarter.

Min spinkle erfaring er:
TV-Mosaic - ser ok ud, men bøvlet at sætte op. Svært at se om ens XMLTV data er loadet, og generelt er opsætning og skanning af kanaler ikke optimalt. Programmet er også meget langsomt i brugerfladen.

NextPVR - skal jeg prøve igen. Jeg blev sur over at jeg ikke kunne få ordentlig adgang til opsætning, og at skanning af kanaler suttede for vildt. Men jeg har nok ikke haft tålmodighed nok.

DVB viewer har jeg ikke prøvet i flere år. Men det koster vist lidt, ikke?

Det kan være jeg bare skal nøjes med ArgusTV, og så laver optagelser direkte fra programmet på en stationær og så nøjes med mediebokse til at afspille. Kodi driller mig bare lidt.

Hvis jeg ikke havde min server, så ville jeg købe en Synology og installere TV headend - og ville jeg bruge flere penge, så en ny tuner - Octopus Net C2 med indbygget kortlæser.



Print side | Luk vindue