Print side | Luk vindue

Carplay2air tråden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159673
Udskrevet den: 19-Marts-2024 kl. 09:20


Emne: Carplay2air tråden
Skrevet af: nitrotg
Emne: Carplay2air tråden
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 15:45
tænkte at lave en tråd at folk kunne komme med ideer og tips tilat få den til at funke bedst muligt

hvad jeg kan læse mig frem til så er der nogen hvor det bare virker og andre hvor slet ikke..

min virker hver 10 gange måske.. så ikke lige frem et stabilt produkt.. og slet ikke til 1200kr

lad os håbe det er noget der kan fixes i en software opdatering

køre forrresten Skoda 2019 med stor mediepakke



Svar:
Skrevet af: popsi
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 16:08
Tager nok lidt af en chance med købet, men frustrationen med kabel blev trosalt for stor.
Køre Mazda3 med eftermonteret CarPlay (fra Mazda), så krydser fingre for det kan virke. 
Har dog ikke modtaget dimsen endnu, men skulle være på vej.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 16:56
tror de kommer meget an på anlæg man tilslutter den til. derfor det kunne være meget fedt hvis man kunne få bygget et billede over hvad de funker på og hvad ikke


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

tror de kommer meget an på anlæg man tilslutter den til. derfor det kunne være meget fedt hvis man kunne få bygget et billede over hvad de funker på og hvad ikke

De skriver jo højt og tydeligt på forsiden, hvilke bilmodeller og årgange de virker på. Alle andre end de nævnte biler, er og bliver et sats. Måske er man heldig, måske ikke.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

tror de kommer meget an på anlæg man tilslutter den til. derfor det kunne være meget fedt hvis man kunne få bygget et billede over hvad de funker på og hvad ikke

De skriver jo højt og tydeligt på forsiden, hvilke bilmodeller og årgange de virker på. Alle andre end de nævnte biler, er og bliver et sats. Måske er man heldig, måske ikke.

i og med min model er med på den liste og IKKE virker tager jeg sku ikke meget for den liste


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

tror de kommer meget an på anlæg man tilslutter den til. derfor det kunne være meget fedt hvis man kunne få bygget et billede over hvad de funker på og hvad ikke

De skriver jo højt og tydeligt på forsiden, hvilke bilmodeller og årgange de virker på. Alle andre end de nævnte biler, er og bliver et sats. Måske er man heldig, måske ikke.

Har bestemt også læst listen højt og tydeligt inden køb, men der står også de understøtter flere modeller, som IKKE er på listen endnu. De arbejder på sagen.
Hat BT og WiFi i bilen, så en bette chance kan man vel håbe på... 


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 17:23
Hmm.. Ja, det virker til de stadig er i beta-stadiet. Ærgerligt. Men det er sgu også ringe at bilproducenterne ikke bruger head-units der virker med over the air med Carplay og Android Auto uden adapter, når det nu er kommet. Lugter langt væk af, at de har en masse gamle enheder på lager, som de ikke ville brænde inde med.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hmm.. Ja, det virker til de stadig er i beta-stadiet. Ærgerligt. Men det er sgu også ringe at bilproducenterne ikke bruger head-units der virker med over the air med Carplay og Android Auto uden adapter, når det nu er kommet. Lugter langt væk af, at de har en masse gamle enheder på lager, som de ikke ville brænde inde med.

Min kammerat har den nye mercedes aklasse hvor der er trådløs apple carplay i andre lande, men i danmark skal der bruges kabel.. selvom der er bygget trådløs hotspot i bilen og det hele

giver sku heller ikke meget mening


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-December-2019 kl. 18:59
Nej, det giver da absolut nul mening :(

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 05-December-2019 kl. 12:19

Mail fra Carplay2Air:

First of all, I would like to apologize for not delivering the update on the projected date. We were working very hard to release this update for the past 8 weeks and there were quite a few challenges. The good news is that the update is already finished and we accomplished everything we wished for. The last part is we have to make the update process as easy as possible for you, at the moment it might not be suitable for everyone. We doing the best we can to release it to the public this week.

We are exciting for the release as you are and I hope you can understand that,

Thank you,
Michael

Latest email:

Thank you for purchasing our CPLAY2air adapter! As you may already know, we are working tirelessly on our new update which will be a huge improvement from the last one. It took us a little longer than we expected, but we want to make sure that you will receive it when it is fully tested. To keep you excited here is what to expect from the new update:

 

  • Improved connection speed
  • Improved music sound quality
  • Fixes an issue that could cause the adapter to disconnect
  • Fixes an issue that could cause track info and album artworks not appear on the screen
  • Better compatibility, it now also works with more systems, makes an models
  • All-new visual interface
  • Software translation in 12 languages

 

The new system will be released on 22-29th of November, so we are sure that you will be satisfied with its performance.

 

Thank you for your patience,
Michael



Skrevet af: popsi
Skrevet den: 05-December-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Mail fra Carplay2Air:

First of all, I would like to apologize for not delivering the update on the projected date. We were working very hard to release this update for the past 8 weeks and there were quite a few challenges. The good news is that the update is already finished and we accomplished everything we wished for. The last part is we have to make the update process as easy as possible for you, at the moment it might not be suitable for everyone. We doing the best we can to release it to the public this week.

We are exciting for the release as you are and I hope you can understand that,

Thank you,
Michael

Latest email:

Thank you for purchasing our CPLAY2air adapter! As you may already know, we are working tirelessly on our new update which will be a huge improvement from the last one. It took us a little longer than we expected, but we want to make sure that you will receive it when it is fully tested. To keep you excited here is what to expect from the new update:

 

  • Improved connection speed
  • Improved music sound quality
  • Fixes an issue that could cause the adapter to disconnect
  • Fixes an issue that could cause track info and album artworks not appear on the screen
  • Better compatibility, it now also works with more systems, makes an models
  • All-new visual interface
  • Software translation in 12 languages

 

The new system will be released on 22-29th of November, so we are sure that you will be satisfied with its performance.

 

Thank you for your patience,
Michael


Samme mail har jeg også lige modtaget.
Udgivet fra d. 22 til 29 november.


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 05-December-2019 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Mail fra Carplay2Air:

First of all, I would like to apologize for not delivering the update on the projected date. We were working very hard to release this update for the past 8 weeks and there were quite a few challenges. The good news is that the update is already finished and we accomplished everything we wished for. The last part is we have to make the update process as easy as possible for you, at the moment it might not be suitable for everyone. We doing the best we can to release it to the public this week.

We are exciting for the release as you are and I hope you can understand that,

Thank you,
Michael

Latest email:

Thank you for purchasing our CPLAY2air adapter! As you may already know, we are working tirelessly on our new update which will be a huge improvement from the last one. It took us a little longer than we expected, but we want to make sure that you will receive it when it is fully tested. To keep you excited here is what to expect from the new update:

 

  • Improved connection speed
  • Improved music sound quality
  • Fixes an issue that could cause the adapter to disconnect
  • Fixes an issue that could cause track info and album artworks not appear on the screen
  • Better compatibility, it now also works with more systems, makes an models
  • All-new visual interface
  • Software translation in 12 languages

 

The new system will be released on 22-29th of November, so we are sure that you will be satisfied with its performance.

 

Thank you for your patience,
Michael


Samme mail har jeg også lige modtaget.
Udgivet fra d. 22 til 29 november.

Fik vist ikke gjort forrige besked helt færdig....
Mener.. - hvis den er udgivet fra d. 22. til den 29. november, - er der så ingen overhovedet der har modtaget og afprøvet opdateringen?


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 05-December-2019 kl. 17:51
De undskylder for den forsinkede release af opdateringen planlagt til 22-29 november.
Så den må være lige om hjørnet.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 06-December-2019 kl. 09:43
der skal laves nogen seriøse ændring for at få tingene til at spille.. bliver spænderne


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-December-2019 kl. 21:50
Her virker den faktisk ok, og min installation er lidt en hybrid så den har de næppe prøvet før.
(Golf 7 fra 2013 - oprindeligt med Discover Pro (MIB1) men opdateret headunit til MIB2, hvor jeg beholdte min originale skærm. Mener den hedder 7", men kan godt være det var 6.5?)

Jeg er faktisk ret imponeret over donglen, og at der overhovedet kommer opdateringer til den er mere end jeg havde forventet.

Den emulerer jo overfor iPhone at den er en Wireless Carplay headunit.
Samtidigt, og principielt helt uafhængig emulerer den overfor bilen at den er en kablet iPhone.
Dvs. mens man sætter den op, og når den skriver Connecting osv, så tror bilen jo at der en helt almindelig kablet iPhone der er forbundet.

Men der er sgu noget seriøs reverse engineering de har lavet, for hverken det kablede eller trådløse interface er næppe officielt dokumenteret og jeg vil også gætte på at de er krypteret eller i det mindste forsøgt beskyttet af Apple på en eller anden måde. Derfor er der også risiko for at iOS opdatering kan ødelægge det på et tidspunkt, men lad os håbe Apple lader den overleve.

De småting jeg har oplevet:
* Lidt lang tid om at forbinde - ca 1 minut
* Radio dæmpes ikke ved GPS beskeder
* Enkelte små udfald fra musik, men sker meget sjældent

Hvis en opdatering endda kan forbedre det, så kan jeg da ikke få armene ned :)


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 06-December-2019 kl. 22:53
Jeg har oplevet een enkelt gang, at den ikke koblede sig på. Hev så donglen ud og satte den i igen. Derefter ingen problemer. Kobler sig på efter ca 20 sekunder. Strømmen til usb afbrydes når motoren stoppes og døren åbnes i min bil. Derfor tager det vel lidt lang tid at starte op.
Oplevede en enkelt gang hak i musikken (Telmore Play) mens Google maps kørte samtidig.
Ellers er der ingen forskel fra kablet Carplay.
Mht. RE har du helt sikkert ret Peter. Apple godkender ikke sådn uden videre et hack som dette. Så pas på med fremtidige IOS opdateringer ☺️


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 07-December-2019 kl. 16:28
så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-December-2019 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu

Det første link de sendte ud, til softwaren, var forkert.

Der kom senere et nyt link.

  /Lars


https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/" rel="nofollow">Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/" rel="nofollow - Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

  https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/#disqus_thread" rel="nofollow - 0 Teamet bag trådløs CarPlay har udsendt en større opdatering til CPLAY2air-donglen.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 07-December-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

så er der kommet opdatering. Nogen der har prøvet? Er igang med at flashe den nu men jeg for ikke rød og blå lampe der begge er tændt som skulle betyde opdatering er fuldført. Ved sku ikke om jeg tør Hive den ud. Har ventet 10 min nu

Det første link de sendte ud, til softwaren, var forkert.

Der kom senere et nyt link.

  /Lars


https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/" rel="nofollow">Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/" rel="nofollow - Trådløs CarPlay: Opdatering klar til CPLAY2air-dongle

  https://www.recordere.dk/2019/12/traadloes-carplay-opdatering-klar-til-cplay2air-dongle/#disqus_thread" rel="nofollow - 0 Teamet bag trådløs CarPlay har udsendt en større opdatering til CPLAY2air-donglen.

De har sendt det nye link ud. Virker heller ikke på min. Går ikke igang med at opdatere. Lyser bare rød

Tænker jeg har fået en mandags model af enheden :/


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-December-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

De har sendt det nye link ud. Virker heller ikke på min. Går ikke igang med at opdatere. Lyser bare rød

Tænker jeg har fået en mandags model af enheden :/

Ok. Den nye fil hedder Auto_Box_Update.img og den lagde jeg bare i roden på en ren USB stick.

Selvom de skriver 2-3 minutter, så var den indlæst efter 1:25 her.

Mens den indlæste der blinkede rød statuslampe. Da den var færdig lyste rød+blå lampe.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Leif49
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 11:36
Vores lyser osse bare rødt efter opdateringen, og der sker ikke en pind ved tilslutning i bil...?




Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 18:29
Hvis nogen skulle have lyst til at læse mere om andres problemer med dette produkt:  https://forums.macrumors.com/threads/carplay-adapter-to-convert-to-wireless-carplay.2193978/page-12" rel="nofollow - c2a


Skrevet af: thomas4200
Skrevet den: 12-December-2019 kl. 07:08
Jeg har ikke selv produktet, men faldt over dette på et tysk Kia forum - måske det kan hjælpe nogle af Jer:

"Das letzte Update war eine "Demoversion" mit begrenzten Starts....
Musste heute morgen nachdem der Demo Counter auf 0 war neu aktivieren, via http:/192.168.50.2 kein Problem.

Så en af opdateringerne var en demo-version, og det er åbenbart muligt at tilgå den via et webinterface på dens IP-adresse. Beklager hvis det er kendt viden, men måske brugbart til fejløsning :-)


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-December-2019 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af thomas4200 thomas4200 skrev:

Så en af opdateringerne var en demo-version, og det er åbenbart muligt at tilgå den via et webinterface på dens IP-adresse. Beklager hvis det er kendt viden, men måske brugbart til fejløsning :-)

Ja. Den version CarPlay2air udsendte lørdag d. 7/12 var en midlertidig release, der rettede flere fejl og samtidig forberedte donglen for nemmere opdatering fremover.

Opdateringen i lørdags skulle lægges på, som et nyt 'image' der blev indlæst via en USB-stick.

Tirsdag d. 10/12 kom så det de kaldte 'final release' (for denne omgang) og den kan lægges på direkte fra bilen, blot ved at gå til hjemmesiden på IP 192.168.50.2 (via telefonens browser) og trykke opdatér (altså hvis opdateringen fra lørdag allerede var lagt på).

De anbefaler at telefonen er tilsluttet dongle via kabel (lightning-USB) mens der opdateres. Men jeg gjorde det trådløst, og det virkede også (for mig).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 14-December-2019 kl. 10:49

Vidste mine mange lange frustrende timer med obskure Windows konfigurationer gennem årene, ikke ville komme skidt tilbage senere i livet. 

Minsandten om ikke jeg fik det til at virke med lidt god jysk tålmodighed, - og det endda i en IKKE kompatibelt bil (Mazda med eftermonteret CarPlay).

Ikke testet det helt igennem, men oplever et halvt sekund nøl ved skift i musik. Lyden er fin.

Ved stemme navigering I Google Maps, hvor navigering “overtager” bilens højtalere, bliver det første talte ord nærmest cuttet af. Køre ellers flydende.

Ud over de par småting, er jeg pænt tilfreds.



Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 11:58
Tog chancen, modtog den i onsdags og chokerende nok ser det indtil videre ud til at virke fint i min Golf GTE med Discover Media uden at jeg har gjort noget for at opdatere firmware Star


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af stonefree stonefree skrev:

Tog chancen, modtog den i onsdags og chokerende nok ser det indtil videre ud til at virke fint i min Golf GTE med Discover Media uden at jeg har gjort noget for at opdatere firmware Star

 
Tror du Golf er nogenlunde identisk med T-Roc ?

Hvad er det helt præcist der er kluntet ved at have Iphone’n kablet ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvad er det helt præcist der er kluntet ved at have Iphone’n kablet ?

Jeg fandt det irriterende ikke at have CarPlay før jeg satte telefonen på kabel, og så kunne jeg ind imellem glemme at tage telefonen med, med risiko for indbrud.

Resultatet var at jeg ikke brugte CarPlay-funktioner og apps særligt tit. Nu er det der bare automatisk hvergang.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 18:42
Jeg var måske lidt hurtig til at sige at det bare virker i min Golf. Desværre eksisterer det problem andre også har rapporteret med at hvis man går i bakgear under boot er der en stor chance for at forbindelsen mislykkes. Må antage at det skyldes den måde bakkameraet overtager systemet på. Jeg har oplevet forskellige varianter. Den kan stå uendelig længe i Connecting skærmen, i det tilfælde kan man få den til at forbinde ved at vælge Cancel og derefter vælge telefonen igen. Den kan også ende i helt sort display hvilket som regel betyder at der ikke er noget håb, en enkelt gang blev der dog forbundet efter en del ventetid. Når den forbinder virker alt fint bortset fra at det kun er sket en gang at den autmatisk genoptager afspilning af hvad man nu var i gang med


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 14:00
jer der har bestilt med alm fragt hvor lang tid gik der ca der ?


-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

jer der har bestilt med alm fragt hvor lang tid gik der ca der ?

I mit tilfælde lidt mere end to uger.
Men tror meget det afhænger af hvor de sender fra.
Min blev sendt fra Kina.


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 03-Januar-2020 kl. 11:40
Super ser frem til at prøve den i vores I30 :)


-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: Leif49
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 11:52
Har en helt ny Skoda Karoq, og må konstatere at den ikke virker... Da den sandsynligvis er defekt (lyser rødt, uanset hvad) vil de ha at jeg skal returnere den til Kina, for at de kan bytte den.... men omkostningerne ved at sende til Kinea løber op i ca 76$, så jeg kan kun sige: "Hold jer langt fra denne adapter, det er spild af penge..."


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:23
er præcis i samme bås som dig. Konstant rød efter deres “forkerte” opdatering fil de smed ud

De vil også have mig til at returnere den med tracking. Har prøvet at forklare at det er for dyrt herfra

Havde imens oprettede en sag på PayPal som har givet mig medhold. De kræver dog også den blev sendt tilbage, men sjovt nok til litauen.. så har sendt den som rekommanderet brev til 120kr


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:29
Lyder da ikke alt for godt og der kan ikke smides en firmware på der virker eller der er måske ikke så meget support fra dem

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Leif49 Leif49 skrev:

Har en helt ny Skoda Karoq, og må konstatere at den ikke virker... Da den sandsynligvis er defekt (lyser rødt, uanset hvad) vil de ha at jeg skal returnere den til Kina, for at de kan bytte den.... men omkostningerne ved at sende til Kinea løber op i ca 76$, så jeg kan kun sige: "Hold jer langt fra denne adapter, det er spild af penge..."
Har du ikke betalt med PayPal?

PayPal betaler retur porto. Jeg har lige sendt en vare retur til Kina, hvor PayPal betalte returportoen. Jeg gav 120 for anbefalet brev.


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 15:57
er slet ikke imponeret desværre , den har meget svært ved at oprette forbindelse , har forbindelse til boksen via Bluetooth men ved ikke connecte til Apple CarPlay slukker jeg så min mobil får jeg forbindelse 

Når der endelig er forbindelse spiller der bare


-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 16:26
Kan det så ikke være bilen der ikke vil lave en CarPlay forbindelse med en "anden" enhed end den har BT forbindelse med? Prøv at slette din BT parring med bilen, og se om det hjælper.

Her kører det fint, og connector rimeligt hurtigt.
Mit eneste problem er en lille forsinkelse i lyden ved telefonopkald.

Jeg hører nu meget mere podcasts, fordi at den jo bare "er der", selv på ture hvor tlf bare ligger i lommen. Jeg synes ikke det tager ret meget strøm at høre podcasts og bruge navigation, så jeg bruger det tit på 1-2 timers ture uden at miste nævneværdig strøm. Har den næsten altid stående på Google Maps med sattelitkort når jeg kører.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 16:30
tror måske jeg har fundet fejlen ved dog ikke helt hvordan jeg lige skal løse den , den skal åbenbart hoppe over på et wifi men det kan den ikke da den ude ved min bil kan se husets wifi

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: 2tonone
Skrevet den: 15-Januar-2020 kl. 18:17
Hej

Inden jeg når til at sende min enhed retur, da jeg ikke kan få det til at virke...

Er der så nogen i en fornuftig radius (ca 50'ish km) af Odense, som har deres carplay2air enhed til at virke OG som er villig til at teste min. 

lars


Skrevet af: zagreus
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 21:35
virker perfekt dog en del besvær i starten af december 

-------------
Samsung UE46D7005 | Denon AVR-1912| Dali Concept 6 | ASUS E35M1-I Deluxe Mediacenter | MacMini AMD GFX | Synology DS1513+


Skrevet af: Jrhe
Skrevet den: 26-Marts-2020 kl. 14:50
Hej. 

Er der nogen som har prøvet denne i en Seat Ibiza fra 2018? Smile


-------------
Jonathan Henriksen


Skrevet af: B_H_S
Skrevet den: 17-Maj-2020 kl. 19:54
Hvor køber i den..?


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 17-Oktober-2020 kl. 08:15
Hej

Hvad er status på airplay2air dimsen??

Virker det stabilt - jeg har læst en del dårlige anmeldelser, hvor der klages over stabiliteten. Er det blevet bedre, eller bare spild af penge?





Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 17-Oktober-2020 kl. 11:31
lytter lige med 

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 11:32
Min har været meget stabil i starten og blev ofte brugt på 1-3 timers ture uden problemer.
Efterhånden er den dog blevet mere og mere ustabil. Efterhånden er det sjældent den virker mere end 5-10 minutter af gangen.

Om det skyldes opdateringer til selve dimsen, eller iOS opdateringer ved jeg ikke.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 12:03
min far har lige bestilt en - håber den duer :)

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 20-Oktober-2020 kl. 17:22
Efter at have læst en del dårligt om Carplay2air produktet, har jeg vovet chancen og bestilt en Carlinkit v2.0 fra Ali til 600 leveret fra Spanien - den har tilsyneladende gode anmeldelser

http://www.aliexpress.com/item/33046258222.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.11274c4ddQq8Yb" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/33046258222.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.11274c4ddQq8Yb



Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Efter at have læst en del dårligt om Carplay2air produktet, har jeg vovet chancen og bestilt en Carlinkit v2.0 fra Ali til 600 leveret fra Spanien - den har tilsyneladende gode anmeldelser
Håber selvfølgelig det kommer til at spille, men ud fra skærmbilledet med firmware opdatering og connection vinduet, så ser softwaren ud til at være identisk med min Carplay2air :-)


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Efter at have læst en del dårligt om Carplay2air produktet, har jeg vovet chancen og bestilt en Carlinkit v2.0 fra Ali til 600 leveret fra Spanien - den har tilsyneladende gode anmeldelser
Håber selvfølgelig det kommer til at spille, men ud fra skærmbilledet med firmware opdatering og connection vinduet, så ser softwaren ud til at være identisk med min Carplay2air :-)

Tak for info - det må vi se Smile




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 13:15
thansen serogsåud til have fået nogen’
https://www.thansen.dk/elektronik/mobiltilbehor/apple/iphone-6s/diverse/apple-carplay-traadlos-adapter/n-2129021294/pn-234096376/" rel="nofollow - https://www.thansen.dk/elektronik/mobiltilbehor/apple/iphone-6s/diverse/apple-carplay-traadlos-adapter/n-2129021294/pn-234096376/




Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 13:19
CarPlay2air og CarLinkIt er så identiske, at de bruger nøjagtigt den samme firmware. :)


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 08:43
Til info, så opdaterede jeg firmwaren på min Carplay2Air igår (igen igen), og i løbet af den første halve time lykkedes det ikke at få den til at holde forbindelsen i mere end max 2 minutter af gangen. Den var nok forbundet 6-8 gange, inden jeg endte med at sætte kablet direkte i på resten af turen.

Det er p.... træls! Specielt når jeg i min anden 20 år gamle bil har monteret en Kenwood DMX-8019 med indbygget trådløs CarPlay der bare spiller. Mit næste bilkøb er efterhånden betinget af at den har trådløs CarPlay...


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: cmax
Skrevet den: 31-Oktober-2020 kl. 15:51
Er der nogen der har prøvet den fra T Hansen.?


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 31-Oktober-2020 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

CarPlay2air og CarLinkIt er så identiske, at de bruger nøjagtigt den samme firmware. :)

Carlinkit er ude i en version 2 med forbedret chipset - aner ikke om den er magen til carplay2air.

Jeg har kørt en lille uges tid nu, med carlinkit - ingen problemet so far Smile



Print side | Luk vindue