Print side | Luk vindue

Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159714
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 07:27


Emne: Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
Skrevet af: Hother
Emne: Panasonic TX-65GZ2000E - nu kalibreret
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 13:49
Jeg er en ekstra glad mand i dag. De gode svende fra Panasonic Center Rødovre har været forbi med mit nye TV. Opsat og klargjort. Mange tak, en meget stor hjælp.

Nu skal der leges lidt, omend det nye TV rent menu mæssigt minder meget om mine tidligere Panasonic TV - heldigvis. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 13:52
Uhhhhh :)
Tillykke, glæder mig til at høre nærmere :)


-------------
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Uhhhhh :)
Tillykke, glæder mig til at høre nærmere :)
Mange tak, jeg skal nok komme med lidt observationer lidt længere fremme. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 14:16
Tilykke med det, det ser spændende ud Thumbs Up


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Tilykke med det, det ser spændende ud Thumbs Up

Mange tak, jeg er sikker på, at jeg liver glad for det.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 16:22
Tillykke! Jeg ser det også som mit næste TV hvis alt går vel Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2019 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tillykke! Jeg ser det også som mit næste TV hvis alt går vel Smile

Mange tak. Joh.... men det koster en del, hvis man vil sætte sådan en dims op på væggen Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-December-2019 kl. 00:47
Jeg kommer senere med en mere omfattede beskrivelse af mine observationer - men billedet er jo bare rigtigt godt t, og jeg glæder mig til en kalibrering som lige får det sidste på plads. Jeg har måttet ned justeret det røde 4 "Click".

Og så er det lyden, den har jeg arbejdet en del med, for der er masser af indstillings muligheder. Jeg har dog fået en ganske fornuftig lyd frem. Som jeg har skrevet så ofte før, så kan en soundbar eller lydsystemet i et TV ikke sammenlignes med et 5.1 system - eller et fuldtonet stereo system. Men på youtube faldt jeg over Phil Collins og Eric Clapton i koncert optagelser, nøj det det lyder godt for et TV, både vokalt og instrumentalt. En subwoofer vil dog blive anskaffet når jeg har fået lidt på min AV-konto igen.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 11:47
Jeg får jo lidt henvendelser omkring mine oplevelser med mit nye TV. Og dem takker jeg så meget for.

Desværre er jeg syg, og det har jeg været det i et par uger nu. Der er ikke så meget energi hos mig.

Men jeg nyder mit nye TV, og der er ret mange nye ting at gå på opdagelse i, når det gælder nye menu punkter - spændende.

Jeg vender tilbageSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 07:43
God Bedring og Rigtig glædelig jul.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

God Bedring og Rigtig glædelig jul.

Mange tak, og i lige måde. Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 14:56

For historien

Jeg har nogle gange taget mig selv i at kigge med forbavselse på mit ny TV. For på væggen hænger det TV som jeg har forsvoret at ville købe – nemlig mit nye Panasonic 65GZ2000E. Og hvorfor har jeg forsvoret dette køb? Jo faktisk af flere årsager, nemlig:

Et forhøjet belysningsniveau, jeg bryder mig ikke om ret mange HDR film med deres i mine øjne meget store lysstyrker som generer mine øjne. Jeg har vist aldrig, bogstaveligt talt – aldrig helt set lyset for dette format. Heldigvis findes der BD HDR, som jeg kan holde ud at se på.



Prisen, det er godt nok et dyrt TV. På den anden side har Panasonic i mine øjne faktisk skabt et ret enestående TV. Panasonic har videre forarbejdet på LG´s OLED paneler, og de har implementeret et i mine ører ganske fint lyd system.

Og endelig havde jeg til mit brug nok ret svært ved at tro på, at jeg kunne få et OLED TV som var bedre end mit forrige TV, nemlig mit Panasonic 65FZ950E – et utroligt velfungerende TV.

Nu hænger der så et 65GZ2000 på min væg. Hvordan hænger den sammen? Det hænger sammen med recordere.dk´s Panasonic aften hos Panasonic Center Rødovre. Arrangementet blev holdt i sommer. Ved den lejlighed havde jeg et 65GZ2000 helt for selv en times tid. Her opdagede jeg f.eks. de yderligere detaljer i min medbragte Sherlock Holmes film i de mørke film passager. Den nævnte film er for mig eminent til at se et TV´s præstationer i ret mørke optagelser. En anden ting der gjorde udslaget for min store interesse var billede dybden i en medbragt BBC´s naturfilm. Billede dybden var fantastisk på mit kalibrerede 65FZ950E, men endnu en tak bedre på et 65GZ2000E – og hvordan ville billede dybden så ikke tage sig ud på et kalibreret GZ2000E.

Lyden, den er speciel. Hvis man ikke ønsker en masse tingel tangel til lidt film lyd, så kan lyd systemet i et GZ2000 faktisk bidrage med noget dynamisk lyd – uden at kalde det surround osv. Bassen er faktisk for et fladskærms TV ret så okay, men lyden fortjener alligevel en lille subwoofer.

Jeg sloges en del med mig selv sommeren over – og for den sags skyld en del af efteråret, for IKKE at bestille et 65GZ2000E. Jeg måtte jo erkende at netop det TV havde fanget mig. For en sikkerheds skyld kiggede jeg på et 65GZ1500 for sammenligninger. Men hvad i alverden skulle jeg med et 65GZ1500, når billedet m.v. ikke var bedre end på mit 65FZ950E. Jeg har mod min sædvanlige praksis, ellers overhovedet ikke kigget på andre TV i min ”Tænksomme” fase.  Skulle jeg have et nyt TV, så skulle det altså være et 65GZ2000. Som Vincent Teoh så rigtigt sagde i sin anmeldelse af 65GZ2000, ”Dette er ikke normalt TV, så derfor bliver dette heller ikke en normal anmeldelse”.

Jeg kommer senere med lidt omkring mine indtryk og observationer omkring mit nye TV.

Rigtig god weekend til jer alle.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 15:19
Tak for den foreløbige information John. Nyd dit gode TV og fortsat god bedring. 😀

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for den foreløbige information John. Nyd dit gode TV og fortsat god bedring. 😀
Mange tak.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 14:46
Hej John.
Håber du har fået det bedre?
Jeg har lige læst din tråd, og undrede mig over, du gik så meget op i lyden i dit nye TV, da jeg mente, du havde en Sony HT-ST5000, men efter jeg lige kiggede nogle af dine tidligere indlæg igennem, kan jeg se, du har solgt den; vist endda til samme mand, der har købt dine sidste to TV.
Hvad fik du egentlig for dit Panasonic FZ950, eller er det en hemmelighed?
Er planen, du vil tilslutte en subwoofer, og så leve med det?
Var det ikke dig, der havde et ret så fint system med ELAC-højttalere, for nogle år siden?
Man må sige, det går ned ad bakke i lydafdelingen, mens det går op ad bakke på billedfronten!

God jul, god bedring og god fornøjelse med din nye baby... :)





-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hej John.
Håber du har fået det bedre?
Jeg har lige læst din tråd, og undrede mig over, du gik så meget op i lyden i dit nye TV, da jeg mente, du havde en Sony HT-ST5000, men efter jeg lige kiggede nogle af dine tidligere indlæg igennem, kan jeg se, du har solgt den; vist endda til samme mand, der har købt dine sidste to TV.
Hvad fik du egentlig for dit Panasonic FZ950, eller er det en hemmelighed?
Er planen, du vil tilslutte en subwoofer, og så leve med det?
Var det ikke dig, der havde et ret så fint system med ELAC-højttalere, for nogle år siden?
Man må sige, det går ned ad bakke i lydafdelingen, mens det går op ad bakke på billedfronten!

God jul, god bedring og god fornøjelse med din nye baby... :)



Hej med dig, jeg er desværre stadig ret syg.

Jeg mener at jeg fik 12.5 K for mit 65FZ950 - alt for billigt. Og jep samme som købte mit TV købte også min Sony soundbar. Og samme person købte såmænd også mit tidligere 65DX900.

Også rigtigt at jeg for få år siden havde et rigtigt skønt surround system. Men da jeg opdagede hvor få film jeg så - og ser, så var det mange penge at have bundet op i noget som jeg ikke rigtigt brugte.

Jeg kan snildt nøjes med mit TV og en subwoofer til det som jeg ser. Prioriteringerne ændre sig over tid.

Rigtig glædelig jul til dig også, og jeg passer på min nye babySmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 19:46
ØV!; det er da lidt træls at blive syg op til den søde juletid. 
Godt at du nyder dit nye TV.

Har du bestilt denne? Den siges at være reference på både lyd og billede:

https://www.amazon.co.uk/Seven-Worlds-One-Planet-Blu-Ray/dp/B07W4D6TRZ" rel="nofollow - https://www.amazon.co.uk/Seven-Worlds-One-Planet-Blu-Ray/dp/B07W4D6TRZ

Måske en lille "efter-julegave" ? 

Du ønskes god bedring og glædelig jul!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

ØV!; det er da lidt træls at blive syg op til den søde juletid. 
Godt at du nyder dit nye TV.

Har du bestilt denne? Den siges at være reference på både lyd og billede:

https://www.amazon.co.uk/Seven-Worlds-One-Planet-Blu-Ray/dp/B07W4D6TRZ" rel="nofollow - https://www.amazon.co.uk/Seven-Worlds-One-Planet-Blu-Ray/dp/B07W4D6TRZ

Måske en lille "efter-julegave" ? 

Du ønskes god bedring og glædelig jul!
Hej, nej jeg har ikke bestilt den BD endnu, men den står på bestillingslisten.

Jamen jeg er nødt til at stramme ballerne, for det er mig der altid laver andesteg m.v.

Mange tak, og rigtig glædelig jul til dig også-Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-December-2019 kl. 23:24
Observationer



Nu har jeg haft fornøjelsen af mit nye Panasonic TX-65GZ2000E i godt 14 dage. Jeg har ikke været rundt i samtlige hjørner, men mere i de funktioner som jeg dagligdagen benytter. Disse funktioner er typisk kabel TV via min Yousee boks, afspilning af DVD, BD/HDR BD og Youtube.

Design og bygge kvalitet

Designet er i mine øjne meget enkelt og elegant, og minder mig umiddelbart en del om mit tidligere Pioneer KRP-500 hed det vist. Byggekvaliteten er glimrende, og med en god solid plast, som ikke giver antydning af lyde i forbindelse med opvarmning og afkøling. Jeg havde dog utroligt gerne set, at Panasonic´s absolutte topmodel var blevet forsynet med et metal bagpanel, når nu Panasonic gerne vil forsøge at styre varmeafledningen.

I øvrigt er bag panelet et kapitel for sig selv. Normalt ser vi på et OLED TV, et tyndt panel, og en teknikboks. Jeg har nok aldrig forstået den konstruktion, ud over at det skulle virke smart og nyskabende. Ved GZ2000 findes teknikboksen skam stadig, men er suppleret med et højtaler arrangement (Atmos). Desuden virker selve OLED panelet en smule kraftigere end normalt. Det må skyldes Pansonic´s OLED panel modifikationer. Det virker i det hele taget som en meget robust konstruktion, hvor jeg ikke er nervøs for at aftørre mit panel fra tid til anden.

Placering af stik ind- og udgange er stort set identisk med mine tidligere nyere TV. Placeringerne har som altid ,sikkert opnået en vis kritik, men til mit brug er de 2 hoved HDMI stik fint placeret, ligeså et meget anvendeligt USB stik. Der hvor placeringen måske halter, er placeringen af fastopkoblingen af min internet forbindelse, som er placeret på bagsiden af TV´et. Omvendt er denne tilslutning en, som jeg typisk kun roder med en gang. Som noget nyt kan man via hovedtelefon udgangen også benyttes til tilslutningen af en subwoofer. Denne udgang er også placeret tilgængeligt på siden at TV´et. Man skal i så fald ind og ændre i konfigurationen af denne udgang i menuen. Der findes jo også en menu for opsætning af lyd systemet, herunder en hel del prædefinerede lydprofiler.


Menuer

Når nu vi er ved menuerne, så er disse piftet en kende op i forhold til tidligere rent designmæssigt, ligesom der er kommet en mængde nye menupunkter i takt med TV´ets udvikling og nye funktioner. Jeg holder meget af min genkendelige Panasonic menuer. Som APPS er der tilkommet en del nye. Jeg har ikke afprøvet dem alle, for jeg abonnere ikke på noget som helst såsom Netflix, HBO osv. Men jeg har prøvet flere af dem af på den måde, at ved aktivering af en APP så åbner denne sig. Jeg må derfor formode at flertallet af disse fungere. Jeg er helt klar over, at jeg ikke benytter mit TV som mange af jer andre. Jeg gamer ikke, jeg streamer kun via Youtube, og så er det – det. Men jeg sætter stor pris på, at de funktioner jeg har behov for, at de reelt fungerer upåklageligt.

Billede Kvalitet

OLED panelet er Panasonic´s Professional Edition, hvilket hentyder til, at det er designet i samarbejde med Hollywood Picture/Color professionelle folk, men er også beregnet til brug for disse.  Panasonic har jo som altid en fuld ISF indstillings menu, og dem bliver der brug for, når TV´et skal kalibreres i det nye år. Lige nu samler jeg på driftstimer, jeg vil nemlig gerne op på minimum 200 driftstimer før en kalibrering.

Panasonic har med GZ2000 modellen prøvet noget nyt. Man udtager fra LG´s OLED panel produktion, ufærdige OLED paneler, og færdiggøre dem selv. Desuden har TV´et installeret Panasonic´s seneste HCX PRO Intelligent Processor. Jeg har længe været glad for HCX processorer for jeg mener at de indeholder og er grundstenen for Panasonic´s filosofi om det billede som jeg holder af, nemlig det naturlige billede. Jeg var en kende spændt på, om Panasonic med deres nye TV og den specifikke model med de mere end op til 900 Nits i ”Brightness” ved afspilning af BD HDR, stadig prioriterer deres billede filosofi – det gør Panasonic heldigvis.

Langt hen ad vejen matcher billede kvaliteten mit tidligere 65FZ950, jeg havde nu heller ikke ventet andet. Og så alligevel. Jeg synes faktisk at kabel TV, afspilning af DVD og BD, her står billedet en anelse mere klart, skarpt og detaljeret. Kan være indbildning, men jeg tror det ikke. Det der næsten er det hele værd for mig, er de bedre detaljer i mørke film sekvenser. Man kan minsandten se hvad der foregår i det skjulte.

På tale om kabel TV, så har TV´et jo 2 DVB-C tunere, som levere en glimrende billede kvalitet, men tunerne kan stadig væk ikke matche mine YouSee Humax bokse. Der er naturligvis også et tilsvarende antal DVB-S og DVB-T tunere.

Ud af boksen har Panasonic TX-65GZ2000 nogle ganske fornuftige billede indstillinger. Men når jeg har set på anmeldelserne fra AVFORUMS og HDTVTEST kan jeg på diverse kurve se, at der er en smule at komme efter ved en kalibrering, så en sådan vil naturligvis blive gennemført i det nye år. Jeg har altid observeret billede forbedringer efter en kalibrering.

Ved afspilning af HDR film er der godt nok knald på ligge hønen når det kommer til lys. Heldigvis kan jeg se de ret få HDR film som jeg har, men jeg kan sagtens forstille mig, at der er HDR film som mine øjne bare slet ikke kan kapere. Jeg er sikker på at en hel del af jer der vil synes, at HDR billedet står lige i skabet, og det er også meningen med dette TV.

En ting der kan bekymre mig er, om den udvidede Brightness slider unormalt på panelets pixels, al den stund at det jo alt andet lige er et standard OLED panel.

Der er i alle anmeldelser kompetent beskrevet lyksalighederne omkring dette TV´s billede kvaliteter. Så jeg vil nøjes med at konstatere, at jeg ikke har set fejl ved panoreringer, hak i langsomme billede forløb o.a., og at jeg er himmel henrykt for dette TV, som jeg ikke umiddelbart forventer dets billede kvalitet bliver overgået de næste par år. Men det vil tiden vise. Med de 2 OLED TV jeg har haft tidligere, så har GZ2000 virkelig taget et spring fremad i forhold til tidligere.  

Fjernbetjeningen er i øvrigt den ganske lækre, velfungerende og ret tunge i aluminium, som blev introduceret med DX900. Funktionkapper er senere blevet opdateret i takt med nye funktioner.   

Lyden

Lyden er interessant på den måde, at jeg tror mange vil mene, at TV-lyden er glimrende til hverdagens TV kigning (med mindre du tilhører den gruppe der nødvendigvis skal have tændt for sit surround system ved enhver lejlighed. Lyder nu også bedst.

Du kan også få noget fornuftigt dynamisk lyd til film inkl. ATMOS (testet ved en ATMOS Demo disc), og det virker hos mig. Det er første gang jeg har haft hørbar ATMOS hos mig, trods flere forsøg med diverse soundbars. Så hvis du gerne vil have en dynamisk film lyd uden et surround system, så gør dette TV det faktisk rigtigt godt i betragtning af, at højtalerne er indbygget i et TV. Jeg overvejer nu stadig en lille subwoofer.

Jeg har oven i købet haft en af mine koncert BD´er i afspilleren, og lyden er bestemt hører værdig, naturligvis uden de lydeffekter og detaljer som mit gamle 5.1 system kunne levere, men musikglæden er der skam stadig.

At købe et TV som er så dyrt kræver hos mig indgående overvejelser - og ikke mindst tests af både det ene og det andet. Derfor er jeg glad for al den helt neutrale hjælp og service som jeg modtog fra Panasonic Center Rødovre, så jeg i ro og mag kunne træffe min afgørelse.

Det er kun detaljer der adskiller dette TV fra andre High End OLED TV, når det kommer til billede kvalitet. Men detaljer som for mig er meget vigtige. At lyden fra TV´et så også er glimrende og spændende, jamen så var det muligt at se gevinsten, i det mindste for mig. Jeg kan ikke lige få øje på et TV jeg hellere ville eje.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 17:24
Imponerende flot skrevet systematisk anmeldelse. Tak for den, John. 

Ps. Blomsterfotoet viser nederst til højre en trekantet bjælke. Er det genskin eller noget på fotoet?
Og er der meget genskin på OLED, som det af og til nævnes? 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Imponerende flot skrevet systematisk anmeldelse. Tak for den, John. 

Ps. Blomsterfotoet viser nederst til højre en trekantet bjælke. Er det genskin eller noget på fotoet?
Og er der meget genskin på OLED, som det af og til nævnes? 
Mange tak for de pæne ord.

Jeg ved faktisk ikke hvad der er for en bjælke, men den ligger afgjort i billedet, genskin er det ikke. Alle billeder er optaget fra Youtube i HDR.

Omkring genskin generelt er GZ2000 hos mig helt som mine forrige OLED´er. Er TV´et slukket kan jeg godt se lidt genskin fra ting i rummet. Når TV´et er tændt, er der normalt intet genskin fra ting i min stue.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 19:17
Mon ikke der menes den aflange trekant UNDER TV’et Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke der menes den aflange trekant UNDER TV’et Wink
Jeg mener slet ikke, at TV´et er med på billedet. Jeg kan ikke greje det.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke der menes den aflange trekant UNDER TV’et Wink

Jeg kan heller ikke se nogen trekant - Men måske er det fordi billedet er taget LIDT på skrå, så det bare ser ud som om, der er en trekant?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 19:58
Du har ikke taget et screenshot, men taget et foto af dit TV med den røde blomst på. Også er der sket det at du har fået noget af væggen under TV med så det ligner en lang kile.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-December-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du har ikke taget et screenshot, men taget et foto af dit TV med den røde blomst på. Også er der sket det at du har fået noget af væggen under TV med så det ligner en lang kile.

Okay så er det opklaret.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Januar-2020 kl. 20:43
Og så har jeg aftalt med Thomas fra TV kalibrering dk., at han kigger forbi mit 65GZ2000 medio februar.



Jeg er meget spændt på hans besøg og hans kalibrering, for jeg har altid kunnet se billede forbedringerefter hans indsats - også selv om et TV som udgangspunkt, leveres med rimelige korrekte billede indstillinger.

Rigtigt godt nytår til jer alleSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 01:54
Da jeg modtog mit nye Pana 65GZ2000 i starten af december var jeg ikke rask, og desværre holdt den tilstand december måned ud. Jeg kiggede intenst på mit nye TV. Jeg synes at det var rigtigt godt, men kunne nok ikke se den udprægede forskel til mit forrige Pana 65FZ950. 

Nu kender jeg forskellen, en af dem i det mindste. Jeg holder meget af 4K, men uden HDR. Det kan der være mange meninger om, men jeg har min mening, og den står fast.

Som nævnt, jeg har kigget og kigget. Detaljer og farver er vidunderlige, det samme gælder billede dybden, men én ting adskiller sig sig fra samtlige af mine 15 tidligere, og glimrende TV det er simpelthen en detalje, men overordentlig vigtig. Sidespring: Min første fladskærm, et Samsung LCD gik på "Lossen" for mindre et år siden. Fantastisk.

Hvis en 4K optagelse er fin, udsendelse og modtagelse er fin (no shit in and no shit out), så står billedet simpelthen så klippefast. Ingen tant og fjas i billede processing, ingen uro i billedet, og ingen hak og  panorerings fejl, det står bare så enormt roligt. Roen i billedet er næsten "Tung"

Det tog mig lidt tid. Jo mere jeg bruger mit GZ2000, jo mere imponeret bliver jeg, når nu jeg har fået det lidt bedre.     


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: K_J
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 20:44
Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en ældre herre, der har så sarte øjne at lyset fra HDR er så generende at det fravælges, men samtidig kan se de helt små nuanceforskelle på en række OLED skærme.

Jeg ser selv en del HDR på Netflix og Itunes, begge via ATV 4K og 55" C8, men har endnu ikke set noget hvor jeg syntes lyset var for skarpt.

Har du mulighed for at henvise til en scene på youtube eller lignende hvor jeg kan få syn for sagen, eller problemet er måske at mit tv ikke kan vise samme nits som dit, ikke er indstillet ordentlig eller at kvaliteten på Netflix og itunes er for ringe?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en ældre herre, der har så sarte øjne at lyset fra HDR er så generende at det fravælges, men samtidig kan se de helt små nuanceforskelle på en række OLED skærme.

Jeg ser selv en del HDR på Netflix og Itunes, begge via ATV 4K og 55" C8, men har endnu ikke set noget hvor jeg syntes lyset var for skarpt.

Har du mulighed for at henvise til en scene på youtube eller lignende hvor jeg kan få syn for sagen, eller problemet er måske at mit tv ikke kan vise samme nits som dit, ikke er indstillet ordentlig eller at kvaliteten på Netflix og itunes er for ringe?
Nu er jeg jo ikke stære blind på trods af min høje alder. Jeg ved at ubehaget ved visse HDR film intet har med alder at gøre, men alene øjnene. Jeg kender flere der har det som jeg omkring HDR. 

Nu har jeg med vilje ikke sammenlignet med andre OLED TV, men kun med mine egne tidligere TV. Det skyldes at jeg ikke har kigget på andre OLED TV i 2019. Dels havde jeg oprindelig slet ikke planer om et nyt TV i 2019, indtil jeg fik kigget ret indgående på GZ2000.

Jeg kender intet til Netflix eller itunes. Du skal bare være glad for at du ikke har problemer med HDR.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 21:34
har du stadig alle dine gamle tv du sammenligner med?

Eller er det bare placebo effekt


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

har du stadig alle dine gamle tv du sammenligner med?

Eller er det bare placebo effekt
Naturligvis har jeg ikke mine tidligere TV, men mit seneste tidligere TV har jeg nu i god erindring når jeg ser de samme film/scener osv.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 21:44
ok placebo 


Skrevet af: K_J
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 22:21
Om det alderen eller øjnene er i og for sig uden betydning, men øjnene bliver i hvert fald ikke bedre med alderen.
Jeg kender selvfølgelig ikke din alder, men jeg kan læse mig til at du er gået på pension for en del år siden.

Det er nuanceforskellene på dine egne tv jeg tænker på.
Du skifter tv hvert år og kan hver gang se en forbedring på trods af at øjnene ikke er helt i top længere.

Jeg er med på at du ikke bruger netflix og itunes, derfor spørger jeg om du kan henvise til en scene på feks. youtube som du bruger, så jeg selv kan få syn for sagen.
Eller er problemet der kun på BD HDR skiver?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Om det alderen eller øjnene er i og for sig uden betydning, men øjnene bliver i hvert fald ikke bedre med alderen.
Jeg kender selvfølgelig ikke din alder, men jeg kan læse mig til at du er gået på pension for en del år siden.

Det er nuanceforskellene på dine egne tv jeg tænker på.
Du skifter tv hvert år og kan hver gang se en forbedring på trods af at øjnene ikke er helt i top længere.

Jeg er med på at du ikke bruger netflix og itunes, derfor spørger jeg om du kan henvise til en scene på feks. youtube som du bruger, så jeg selv kan få syn for sagen.
Eller er problemet der kun på BD HDR skiver?

Jo jeg kan bestemt se nuance forskelle fra det ene TV til det andet. Ind i mellem har jeg stadig haft det"Gamle" TV opstillet ved siden af, i andre tilfælde har jeg kunne sammenligne TV hos min forhandler som f.eks, FZ950 kontra GZ2000. Og heldigvis er det trods alt stadig sådan, at der sker små udviklinger fra år til år.

Nej jeg kan ikke huske et grelt HDR eksempel fra Youtube, og de købte HDR BD film som jeg ikke kunne klare har jeg altid videre solgt til et medlem her på siden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 23:41
Nu er HDR altså andet end effekter med ekstemt lysoutput. Det udvidede farverum giver mulighed for meget mere naturtro billedgengivelse . . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er HDR altså andet end effekter med ekstemt lysoutput. Det udvidede farverum giver mulighed for meget mere naturtro billedgengivelse . . . 

Hov, hov.....lad nu være med at blande fakta ind i denne Panasonic "observation"/lovprisning....hvad bliver det næste?...måleresultater ?? Big smile



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er HDR altså andet end effekter med ekstemt lysoutput. Det udvidede farverum giver mulighed for meget mere naturtro billedgengivelse . . . 

Hov, hov.....lad nu være med at blande fakta ind i denne Panasonic "observation"/lovprisning....hvad bliver det næste?...måleresultater ?? Big smile

Mange tak for dit venlige indlæg. Jeg er helt bekendt med hvad Lennon så rigtigt nævner. Udvidet farverum hjælper bare ikke så meget, hvis man ikke af andre årsager ikke rigtigt synes at HDR er lykken.

Jo, jeg kommer sikkert med lidt måleresultater, efter kalibreringen.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:05
Så er det snart tid til at købe nyt fjernsyn igen (Julegave ide 2020) 

https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er HDR altså andet end effekter med ekstemt lysoutput. Det udvidede farverum giver mulighed for meget mere naturtro billedgengivelse . . . 

Hov, hov.....lad nu være med at blande fakta ind i denne Panasonic "observation"/lovprisning....hvad bliver det næste?...måleresultater ?? Big smile


Og mindst 10-bit per kanal, metadata mv.

Jeg synes, at der ofte i disse tråde tegnes et ret mærkeligt billede af HDR. HDR repræsenterer et skridt tættere på, hvordan vi oplever farver og lys i virkeligheden, samt en større kreativ værktøjskasse til indholdsskaberne. Det bedste der er sket for billedkvalitet siden overgangen til HD-opløsning.

Hvad det derimod ikke repræsenterer - hvilket nogen stadig lader til at misforstå - er et 'look'. Man kunne for så vidt lave en falmet sort/hvid film i HDR. Man kan også lave en film med fuldstændig overstyret farver og lys. Det binder sig dog ikke til HDR som standard. Nu har indholdsskaberne bare et udvidet spænd af lysdynamik og farver at arbejde med.

Hother: Er du sikker på, at dine øjne ikke er lysoverfølsomme? Der findes jo råd for det.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:48
Mon ikke lysfølsomhed skærpes med alderen. Føler selv et kraftigt lyshav er generende. Og kørsel i bil i mørke er efterhånden blevet umuligt med alle de LED forlygter man kigger imod, er bare et andet eksempel på skærpet lysfølsomhed, eller???


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Så er det snart tid til at købe nyt fjernsyn igen (Julegave ide 2020) 

https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/
Næppe. Jeg har kendt til det nye Pana og dets "nye hoved specifikationer" i nogen tid. Til mit brug er det nye uden interesse. Forskellene er minimale. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 10:00
@Rasmus Larsen, mine øjne er lys overfølsomme, burde ofte gå med solbriller, og der er intet at gøre ved det iflg. min læge. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke lysfølsomhed skærpes med alderen. Føler selv et kraftigt lyshav er generende. Og kørsel i bil i mørke er efterhånden blevet umuligt med alle de LED forlygter man kigger imod, er bare et andet eksempel på skærpet lysfølsomhed, eller???

Lysfølsomhed er ikke aldersrelateret.

Problemerne med at se når du kører om aftenen (specielt ved regn eller modlys) er simpelthen fordi dit syn er dårligt/blevet dårligere med alderen. Briller med antirefleks - og/eller gule glas - kan hjælpe.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke lysfølsomhed skærpes med alderen. Føler selv et kraftigt lyshav er generende. Og kørsel i bil i mørke er efterhånden blevet umuligt med alle de LED forlygter man kigger imod, er bare et andet eksempel på skærpet lysfølsomhed, eller???

Lysfølsomhed er ikke aldersrelateret.

Problemerne med at se når du kører om aftenen (specielt ved regn eller modlys) er simpelthen fordi dit syn er dårligt/blevet dårligere med alderen. Briller med antirefleks - og/eller gule glas - kan hjælpe.
Præcis! Øget lysfølsomhed er en sidegevinst til at synet blir dårligere med alderen. En anden sidegevinst er tørre øjne.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 10:35
For de interesserede, så findes HZ2000 specifikationer allerede her:

https://www.panasonic.com/uk/consumer/televisions/4K-OLED-TV/tx-65hz2000b.html" rel="nofollow - https://www.panasonic.com/uk/consumer/televisions/4K-OLED-TV/tx-65hz2000b.html


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Så er det snart tid til at købe nyt fjernsyn igen (Julegave ide 2020) 

https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2020/01/her-er-panasonics-nye-reference-oled/
Næppe. Jeg har kendt til det nye Pana og dets "nye hoved specifikationer" i nogen tid. Til mit brug er det nye uden interesse. Forskellene er minimale. 
 Steve Winters fra AVFORUMS skriver følgende om HZ2000 kontra GZ2000:

"Having now read the full Panasonic press release, there doesn't seem to a huge difference compared to the GZ2000. Panasonic has added Dolby Vision IQ and Filmmaker Mode with intelligent sensing, which means the picture mode and dynamic tone mapping change depending on the ambient light in the room. Well, that's the first thing I'd turn off!"

Så nej, som tidligere nævnt, ikke noget nyt TV til mig i år. 




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 11:02
Indlæg flyttet til anden tråd.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 09-Januar-2020 kl. 22:20

Hej Hother,

Har mange af de samme synspunkter som dig.

HDR har heller ikke nogen nævneværdig (i min overbevisning) en visuel åbenbaring eller rendyrket wow-oplevelse - som naturligvis er en individuel opfattelse.

Dog anerkender jeg, at der er en stor forskel på 10Bit vs. 8Bit kildematerialet, hvor jeg personligt kan se en visuel og markant detaljeret forskel.





-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Januar-2020 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hej Hother,

Har mange af de samme synspunkter som dig.

HDR har heller ikke nogen nævneværdig (i min overbevisning) en visuel åbenbaring eller rendyrket wow-oplevelse - som naturligvis er en individuel opfattelse.

Dog anerkender jeg, at der er en stor forskel på 10Bit vs. 8Bit kildematerialet, hvor jeg personligt kan se en visuel og markant detaljeret forskel.



Mange tak for dit indlæg. Jeg ar også fået nogle PM´s der fortæller, at de også har problemer med HDR omkring lys. De pågældende vover åbenart ikke at skrive det offentligt, måske er de nervøse for, at de får at vide, at de ikke rigtigt har forstået HDR.

Men helt klart, 10 bit og detaljer kan være enestående.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 10-Januar-2020 kl. 06:05
Hvis det er højlyset i HDR, som generer jeres øjne, så sæt eventuelt nogen bias-lys bag skærmen. Nyere OLED-modeller fra f.eks. LG har også en indstilling i menuen, så man kan begrænse højlysets intensitet ved blot at skære tidligere i toppen på lyskurven (EOTF).

Der er da ikke nogen grund til at være bange for at ytre sin mening. Pointen er bare, at HDR ikke er et look. Man kan lave alle typer visuelle look under HDR-paletten. Det dækker i praksis over mange komponenter, herunder også 10-bit og et noget større farverum.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 00:39
Der er et par ting som har irriteret mig undervejs, f.eks. at jeg ind i mellem mister min trådløse internetforbindelse, men også at Youtube går i baglås. Det sidste er det værste, for jeg har ikke fundet en work around. Jeg kan såmænd godt vælge en HDMI forbindelse, og af den vej se TV, men det er så uden lyd. Der er intet andet tilbage, end en factory reset, og starte forfra med indstillinger osv. Ret surt.

Desværre ser det ud til, at jeg må udskyde min kalibrering, for det aftalte tidspunkt ser ud som om, at det falder sammen med et kommende hospitalsophold. Jeg skal have en maveoperation af de lidt større, og hvornår jeg er oppe og på plads. det kan jeg ikke lige overskue. Jeg havde ellers glædet mig til den kommende kalibrering Embarrassed




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 00:52
UH! Det lyder ikke særligt rart - med operationen, altså. Cry Men kan du ikke bare hakke et netværkskabel i r*ven af apparaturet? Det kan vel også være pga. at det trådløse hopper af, at YouTube "går i stykker"?

Ellers bare go' bedring til dig!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

UH! Det lyder ikke særligt rart - med operationen, altså. Cry Men kan du ikke bare hakke et netværkskabel i r*ven af apparaturet? Det kan vel også være pga. at det trådløse hopper af, at YouTube "går i stykker"?

Ellers bare go' bedring til dig!
Jo, der er vel flere muligheder med den netværksforbindelse. Det kan vel også være min router.

Mange tak for dine pæne ord.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 15:44
Held og lykke samt god bedring herfra. 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Held og lykke samt god bedring herfra. 

Mange tak. Sådanne hilsener luner i svinget 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 17:11
Altid godt når de ved hvad der skal til for at gøre det bedre!
God bedring! 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Basto
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 17:20
God bedring

Mvh Michael


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2020 kl. 17:58
Mange tak skal I have.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 20:03
Hej Hother,

Har sendt dig en PB.

Bedste hilsner,



-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2020 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hej Hother,

Har sendt dig en PB.

Bedste hilsner,


Mange tak, og i lige mådeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 17:30
Så havde jeg langt om længe besøg af Thomas fra TV Kalibrering DK. Vi regnede ud, at det var 5. gang, at han var på besøg hos mig.

Resultat af kalibreringen:

- Bedre grå skala/kontrast (synlig forskel)
- Justering af RGB m.v. Farverne stod rimeligt, men faktisk dårligere end jeg havde regnet med. - der der en synlig forskel til den røde farve.
- Opsætning m.v. checket på alle leder og kanter.

Her lidt billeder fra seancen:










Og hermed slutter formentlig fortællingerne om mine TV, mine BD afspillere og andre gode ting som jeg undervejs har købt.

Mange tak fordi at I har læst med. 




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 17:33
Godt at høre nyt fra dig!
Håber da ikke du stopper med at fortælle om din store interesse!




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Godt at høre nyt fra dig!
Håber da ikke du stopper med at fortælle om din store interesse!


 Mange tak Peter, det var pænt af dig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 18:25
Hej Hother, håber det går dig vel og ikke mindst dit helbred.

Hvordan så det ud med lysstyrken “Nits” På din skærm?


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 18:36
Hej, det ar været en ret hård tid, og det vel det også være det næste halve år. Men det går.

Det blev faktisk målt til 1000 nits. Jef så dog ikke selv målingen udført.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 08:26
Det gør mig ondt med dit helbred,Håber du snart får det bedre.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Det gør mig ondt med dit helbred,Håber du snart får det bedre.

Mange tak skal du have. Det håber jeg sørme også.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 10:55
Omkring kalibrering.

Jeg kan på sin vis godt forstå, at hvis man har erhvervet f.eks. et LG 55 OLED til en billig pris, så ofre man ikke en kalibrering. Og så forstår jeg det alligevel slet ikke.

For går man bare lidt op i billede kvalitet, og vil have det bedste ud af sit TV, så er der ofte en del at hente ved en professionel kalibrering. Det er min helt faste overbevisning efter et antal TV i mit hjem.

Jeg har skrevet om emnet før, jeg ved bare ikke om folk tænker så meget over det.

Alt andet lige, pengene til en kalibrering er ofte givet rigtigt godt ud. 

Forskellen for mig ligger typisk på denne måde: "Det er sørme et godt billede - til efter en kalibrering - hold da nu helt op et pragtfuldt og detaljeret billede!"


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 20:46
Målingen bliver foretaget hver gang hvidbalancen måles igennem i HDR tilstand, der ramte din skærm 994 cd/m2 på 10% vindue (100% hvid)

-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 20:56
Tak for mange gode og saglige indlæg. Held og Lykke med helbredet. Håber du får energi til at skrive igen, når de næste generationer af Panasonic TV har fristet for meget Wink

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

Målingen bliver foretaget hver gang hvidbalancen måles igennem i HDR tilstand, der ramte din skærm 994 cd/m2 på 10% vindue (100% hvid)

Tak for hjælpen Thomas - også for din flotte indsats i går.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Marts-2020 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Tak for mange gode og saglige indlæg. Held og Lykke med helbredet. Håber du får energi til at skrive igen, når de næste generationer af Panasonic TV har fristet for meget Wink

Mange tak for dit dejlige indlæg, det luner.

Desværre ved jeg ikke hvor længe jeg skal være syg. Det må tiden vise.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Marts-2020 kl. 13:05
Så lige, at TV kalibrering.dk og Thomas på hans Facebook side, har lagt lidt ud omkring hans kalibrering af mit 65GZ2000 + nogle skønne billeder taget efter kalibreringen. Du kan se mere her:

https://www.facebook.com/kalibrering.dk/" rel="nofollow - https://www.facebook.com/kalibrering.dk/


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-April-2020 kl. 11:59
Og nu runder mit 65GZ2000E 5 måneder. Den eneste funktionsfejl jeg har observeret for et stykke tid siden var, da Youtube gik i stock. Det eneste jeg kunne gøre var, at ændre til fabriksindstillinger. Håber godt nok ikke det sker igen med et kalibreret TV - pokkers mange indstillinger.Ellers fungere TV´et perfekt, herunder også de APPS som jeg benytter.

Jeg tester jo jævnligt med flere forskellige farver, om der er tegn på burn-in. Intet har dog vist sig. Men indrømmet, jeg passer lige så godt på dette TV, som jeg har passet på de forrige. Ingen TV2 News eller tilsvarende på mit TV.

Heldigvis sker det stadig hver dag, at jeg næsten overraskes over den skønne billede kvalitet. Og lyden, jamen her overraskes jeg ind i mellem over hvor meget bas der kan være i sådan et lille højtaler system.

Pas på jer, og ikke mindst tage hensyn til andre. Det er vist begyndt at knibe med netop hensynet til andre - desværre. Jeg føles fristet til at skrive "Hvor svært kan det være".

God søndag til jer alle.  




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2020 kl. 02:11
Jeg har fået lidt PM´s, som spørger om jeg regner med at sælge mit nuværende 65GZ2000E i år.

Her må jeg sige nej, det regner jeg ikke med.

1. Med min sygdom kommer jeg næppe til at kunne teste et kommende HZ2000 TV som jeg ønsker.

2. Jeg tvivler oprigtigt på, at det nye TV kommer op med et bedre billede, på de områder jeg værdsætter. 

3. Jeg vil ikke igen tabe en pokkers masse penge på et superb TV, der er så godt som nyt.

4. Nå ja, jeg har i givet fald allerede en meget interesseret køber. Det bliver så ikke lige aktuelt.

Måske i 2021 kan jeg se på sagen, hvis et nyt Panasonic TV kommer op med noget meget interessant for mig, og hvis jeg er blevet rask nok til ikke længere at tænke i kræft. Time will show.Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue