Print side | Luk vindue

GoPro eller andet til 10 årig?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159783
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:27


Emne: GoPro eller andet til 10 årig?
Skrevet af: JordanDK
Emne: GoPro eller andet til 10 årig?
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 11:43
Vi overvejer at give vores 10 årig knægt et action kamera. Kender GoPro af navn og det er sådan ca det. Vi har kigget lidt på det nye GoPro Hero 8 Black, minus jeg har kunne finde ved det er, at man ikke længere kan skifte linsen ud hvilket jo kan blive en ret dyr fornøjelse hvis han er uheldig og tabe det.

Da dette ville være hjemmets første action kamera, ved vi ikke rigtig hvad han vil bruge det til endnu, udover vi har en ide om, at han bl.a. vil bruge det til når han laver videoer til hans YouTube kanal, og ellers når vi igen til sommer skal ud og snorkle under sydligere himmelstrøg.

Men er der andre som kunne være gode? Gerne et hvor der også følger lidt udstyr med. 

Kravene er altså: 

Kunne bruges i vand om det kræver dykkerhus eller ej har ikke så stor en betydning.

Skal gerne kunne overføre direkte til telefon eller iPad til redigering han har en iPhone 8 og en iPad Pro 12,9" 2017 model. 

Ellers hedder den Windows bærbar 2,8 quad-core i5 serie 7.


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.



Svar:
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 12:28
Gopro er rigtig fin, hvis man er bange for det med linsebeskytter kan man evt købe et gopro 7 black som  er billigere og faktisk også rigtig godt. Jeg har selv et 7 og ville opgradere til 8 men synes ikke det giver så meget mere.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 14:18
Jeg har Go Pro 5-6-7 og 8. Go Pro 8 er helt klart det bedste af de 4 og helt klart også min favorit, period.

Farverne og lyset i Høj lyset og skyggeområderne er bare bedre på 8éren og stabilisering er også klart bedre. 4K er på 100mbps. i stedet for 60mbps.

Du kan rigtig nok ikke kan udskifte beskyttelse glasset på 8éren, men du kan købe en såkaldt lens beskytter sæt ligesom ala panzerglas eller. lign. til både for og bag.

Skal du ud i vandet med det, køb et dykkerhus.....Shocked Jeg har så dårlige erfaringer med Go Pro 5-6 og 7 og vand indtrængende i kameraet og har fået dem ombyttede indtil flere gange, Go Pro lover ned til 10MConfused Det har mine aldrig været. Køb det hos el-mutanten eller et lign. sted.Wink

PS: Go Pro´s garanti dækker ikke vandskader selvom skaden er sket på laver vand end de lovet10m.Cry


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 14:19
[QUOTE=Potter]Fejl

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: gah
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 15:12
Blot et hurtigt Go Pro 8 spørgsmål, - når der nu er brugere tilstede.
Kan I sige noget om batteritiden, hvor længe holder det strøm, og er det acceptabelt som et stillbilleder kamera også indendørs ?


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 18-December-2019 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Blot et hurtigt Go Pro 8 spørgsmål, - når der nu er brugere tilstede.
Kan I sige noget om batteritiden, hvor længe holder det strøm, og er det acceptabelt som et stillbilleder kamera også indendørs ?
Jeg har ca.60min. i 4K på et batteri, men det afhænger lidt af hvor meget st.by der har været.

Indendørs brug hmmm, så heller en iPhone XR eller 11. Med mindre der er masser af lys.
Jeg har dog været heldig på nogle museer i dagtimerne.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 01:38
 mange tak for hjælpen. Der er lidt at overveje. Der er ingen over eller ved siden af GoPro som man burde have i tankerne?

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

 mange tak for hjælpen. Der er lidt at overveje. Der er ingen over eller ved siden af GoPro som man burde have i tankerne?
det tætteste du kommer er nok dji


Skrevet af: Nicolait
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 13:23
DJI Osmo action skulle også være et rigtig godt kamera. 

https://www.elgiganten.dk/product/foto-video/action-kamera/32766/dji-osmo-action-actionkamera" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/product/foto-video/action-kamera/32766/dji-osmo-action-actionkamera


Skrevet af: jobbe104
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 10:05
Jeg var på et stramt budget, så valgte denne:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01HPXH29Q/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1" rel="nofollow - https://www.amazon.co.uk/dp/B01HPXH29Q/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1

Umiddelbart meget positiv feedback af over 4000 købere på Amazon.

Om det var det rigtige valg, kan jeg først sige efter d. 24 :)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 17:22
afhængig af opløsningen så er Yi 4k, Yi 4k+ nok de absolut bedste kameraer på markedet ud over osmo action, sony's action og gopro udgaverne. Og du kan få en særdeles hæderlig videokvalitet i 1080p for en 50-70 euro. - du kan sågar få et 4K mirrorless kamera med linse for under 400 euro med et YI M1 kamera.

Men ellers er Akaso nok dem der kommer tættest på i det nedre pris segment.

PS - "everyday dad" på youtube har en mia mio videoer med tests af både kamera og lyd. - YI har dog ikke nogle nye "normale" kameraer, så deres er faktisk 2-3 år gamle ud over deres nyeste 360 kamera. De slår dog stadig de fleste andre billige med flere længder. - Det er sony sensor der sidder i.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 17:30
hvordan er stabilization i disse billige modeller.
Mange kameraer kan tage flotte billeder, men hvis de er rystede så kan det næsten være lige meget.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Jeg var på et stramt budget, så valgte denne:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01HPXH29Q/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1" rel="nofollow - https://www.amazon.co.uk/dp/B01HPXH29Q/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1

Umiddelbart meget positiv feedback af over 4000 købere på Amazon.

Om det var det rigtige valg, kan jeg først sige efter d. 24 :)

Har faktisk haft tjekket den ud Smile dog ikke bestilt det, men får jo gode bruger anmeldelser på Amazon. Glæder mig til at høre om det er godt nok til dig. Big smile


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvordan er stabilization i disse billige modeller.
Mange kameraer kan tage flotte billeder, men hvis de er rystede så kan det næsten være lige meget.

Har også kigget lidt på DJI, tænker om fx Power eller Elgigantens returret også gælder på actioncam hvis man ikke er tilfreds? 

Det som ærgrer ved fx DJI er den manglende HDMI udgang, så er han tvunget til at skulle overføre videoer hver gang hvis han bare vil se den igennem på større skærm. Shocked


-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.



Print side | Luk vindue