Print side | Luk vindue

Hjælp til Tekniker påstand

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 01:01


Emne: Hjælp til Tekniker påstand
Skrevet af: Hitme
Emne: Hjælp til Tekniker påstand
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 18:49
Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på .
Første gang den var afsted med burnin var der også folie på uden der var nogen der sagde noget om det fra værkstedet.
Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Jeg er sg pænt sur for at sige det mildt !:(
her er et billede af mit tv :((





Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 19:03
hvornår er det købt og hvornår fik du første gang skiftet panel ?


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 19:25
det er købt i december 2016 fik skiftet første gang januar 2018


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 20:11
Reelt har de jo kunne afvise det første gang, du fik det repareret.

Jeg kan sagtens forestille mig at der ikke vil ske den samme afkøling, når der er plastik på kølefladerne.

Men du skal jo nok have fat i forbrug.dk


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 21:04
fik det her link overe på flatpanels.dk
https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others" rel="nofollow - https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others
der siger de også det påvirker kølingen, men der var ikke nogen warning sticker på min skærm hverken den første eller den anden. og teknikeren  tog selfølgelig folien med da han gik :-(


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 21:16
Warning sticker.
Seriøst ?


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 21:19
ja kunne ikke komme på hvad de kaldes 



Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

fik det her link overe på flatpanels.dk
https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others" rel="nofollow - https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others
der siger de også det påvirker kølingen, men der var ikke nogen warning sticker på min skærm hverken den første eller den anden. og teknikeren  tog selfølgelig folien med da han gik :-(
Det påvirker helt sikker kølingen, ingen tvivl om det. Men nu kan du ikke måle hvor meget når du ikke har folien. Har du fundet noget om hvor meget varmen påvirker burn in?


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 22:07
nej har ikke fundet noget endnu men de har da også et problem med B8 og C8 hvor der ikke står om det skal fjernes
https://www.avforums.com/threads/serious-warning-for-lg-oled-b8-c8-tvs.2229043/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/serious-warning-for-lg-oled-b8-c8-tvs.2229043/


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 06:54
jeg er simpelthen nød til at spørge, hvorfor har du ikke fjernet det plastik? Du har tydeligvis været klar over at det sad der


Skrevet af: miri
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Du har muligvis en udfordring vedr. folien, men reparationen fra 2018/1 giver en ny garantiperiode på samme fejl, så du skal fastholde deres garantiforpligtelse! Det er vel ikke usandsynligt, at de har fixet panelet, men årsagen ikke er fjernet - og det kan være meget andet end folien!
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret/reparationer-kan-du-klage" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret/reparationer-kan-du-klage



-------------
miri


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 10:09
Jeg vil sige at du har en rigtig dårlig sag, når der tydeligt er angivet, at folie skal fjernes INDEN ibrugtagning af TV'et.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 10:25
Jeg ville spørge om folien kan medvirker til burn in på flatpanels. Ved ikke om de kigger med her.

Men det vil passe LG at afvise en garantireparation for burn in selv hvis der er den mindste undskyldning for det.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ville spørge om folien kan medvirker til burn in på flatpanels. Ved ikke om de kigger med her.

Men det vil passe LG at afvise en garantireparation for burn in selv hvis der er den mindste undskyldning for det.

Som billeder viser, står det klart og tydeligt på folien, at den skal fjernes INDEN ibrugtagning. Det samme på LG"s hjemmeside. Og sikkert også i manualen.


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:19
der var ikke nogen sticker på mit hverken første eller anden gang 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:21
Uanset, så hvorfor hulan lade plastik sidder på?


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:35
Men der var vel en manual? Du har en enormt dårlig sag


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:55
Jeg har lidt svært ved at tro at sådan en folie skulle kunne holde varmen tilbage. Den blokere jo ikke for nogen gennemstrømning. Og at den skulle ha så isolerende en effekt, det har jeg sku svært ved at tro på.

 Men jeg forstår så slet ikke at du ikke tager det af. Men sådan set fuldstændig ligegyldigt. Jeg tror også du har en dårlig sag.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 15:56
Jeg har også et B6, men 55". Der står ikke noget i manualen om at det plast på bagsiden skal fjernes.
Men det stod på en hvid label på bagsiden.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har også et B6, men 55". Der står ikke noget i manualen om at det plast på bagsiden skal fjernes.
Men det stod på en hvid label på bagsiden.

det gjorde det ikke på mit heller ikke på det folie teknikeren hev af igår 



Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

jeg er simpelthen nød til at spørge, hvorfor har du ikke fjernet det plastik? Du har tydeligvis været klar over at det sad der

havde faktisk ikke lagt mærke til at der var folie førend han hev det af


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

jeg er simpelthen nød til at spørge, hvorfor har du ikke fjernet det plastik? Du har tydeligvis været klar over at det sad der

havde faktisk ikke lagt mærke til at der var folie førend han hev det af

Alligevel kan du sige at der var folie på ved første rep 🤡 😉


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

jeg er simpelthen nød til at spørge, hvorfor har du ikke fjernet det plastik? Du har tydeligvis været klar over at det sad der

havde faktisk ikke lagt mærke til at der var folie førend han hev det af

Alligevel kan du sige at der var folie på ved første rep 🤡 😉

 
Ja siden jeg ikke har pillet noget folie af går jeg da ud fra at det sad på endnu da det blev sendt ind


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

fik det her link overe på flatpanels.dk
https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others" rel="nofollow - https://www.lg.com/in/support/product-help/CT20150005-20150256984097-others


WTF er det for en side?
Rodet billedgengivelse, med billeder der er svært at se, hvad ligner!



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 09:09
Vi er ikke i USA. Her i landet må man gerne bruge sin sunde fornuft. Og som de andre siger. Du har en dårlig sag. For man skal pille alt af der ikke har noget med et elektrisk apparat at gøre. Det almindelig. Viden her i landet


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 10:30
Hvis det ingen steder står i dit materiale, så har LG en dårlig sag. Hvis det er SÅ vigtigt, så det sgu stå TYDELIGT! Gem det hele og klag.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 11:49
Efter at have fundet denne tråd, har jeg lige pillet plastikken af mit C8.
Og tro mig - Uden sticker ser man simpelthen ikke den plastik.
Så jeg synes, at LG har en rigtig dårlig sag, når de sælger TV uden at der sidder en sticker på.


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 14:54
Var der folie på både for oven og for neden?


Skrevet af: klander
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 16:52
det var da godt du fik tvet ud af kassen 
tror du skal i DK regner med at du har en MEGET  dårlig sag 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 18:03
ja der var folie begge steder.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

ja der var folie begge steder.
Der er også burn in begge steder så det hjælper dig ikke.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 18:58
Jeg forstår ikke lige, hvorfor der bliver gjort grin med @OP

Har selv et C7 og B8, og ingen af dem bliver varme på den aluplade bagpå. Det lyder lidt som en and fra den montør der har været forbi..


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg forstår ikke lige, hvorfor der bliver gjort grin med @OP

Har selv et C7 og B8, og ingen af dem bliver varme på den aluplade bagpå. Det lyder lidt som en and fra den montør der har været forbi..
God pointe, men et eller andet sted må der være noget varme. Så kan man jo spørge hvorfor det ikke er værst eller kom først det sted.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 19:10
Eller også har den såkaldte "Teknikker" fundet på en forklaring for at slippe for at skifte panelet?
OLED paneler bliver ikke varme. Prøv og se deres Wallpaper modeller, de sidder helt op ad en væg, så at et tyndt stykke plastik skulle isolere så meget på et panel der i forvejen ikke bliver varmt.. Ahh, den skal man sgu længere ud på landet med.. 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:04
Det kan godt være at i mener at det er ligegyldigt. Men jeg tænker at i kloger jer på noget, som i reelt ikke ved. Jeg tænker ikke at LG har skrevet advarsler på div. TV/folie for sjov skyld. Det har helt sikkert en grund.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:10
Super, men jeg tror lidt @Op efterspørger nogen der så kan komme med en eller anden forklaring udover "Når LG siger det, så er det sikkert rigtigt nok".

Jeg har prøvet at forklare at det alu ikke er varmere end omgivelserne, og derudover har jeg prøvet at forklare at deres Walpaper jo sidder helt op ad væggen, og det bliver heller ikke varmt.




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:12
Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.

Jeps, det kunne man sagtens. 
Eller også kunne man høre på et forum for AV interesserede og håbe på der sidder en person med teknisk forstand udover "Prøv og ring til LG" "Når de siger det er det nok rigtigt" "Hvordan kunne du være så dum ikke at vide det"..

Helt ærligt, så har jeg ikke helt forstået, hvad du har bidraget med i denne tråd indtil videre? 





Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:21
Og du burde måske forholde dig til de billeder og link der er postet.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:26
https://www.reddit.com/r/OLED/comments/a5xact/psa_lg_c8_new_tv_remove_your_back_protective_film/?utm_source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body" rel="nofollow - https://www.reddit.com/r/OLED/comments/a5xact/psa_lg_c8_new_tv_remove_your_back_protective_film/?utm_source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:28
https://www.avforums.com/threads/serious-warning-for-lg-oled-b8-c8-tvs.2229043/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/serious-warning-for-lg-oled-b8-c8-tvs.2229043/


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 20:52
Det lyder temmeligt usandsynligt at den film eller folie skulle ha noget at sige ift burn-in. Der genereres nul varme i panelet!


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Eller også har den såkaldte "Teknikker" fundet på en forklaring for at slippe for at skifte panelet?
OLED paneler bliver ikke varme. Prøv og se deres Wallpaper modeller, de sidder helt op ad en væg, så at et tyndt stykke plastik skulle isolere så meget på et panel der i forvejen ikke bliver varmt.. Ahh, den skal man sgu længere ud på landet med.. 
Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 21:24
Iflg linksene sidder folien udelukkende bagpå panelet fra “kassen” og op. Kassen blir iøvrigt kun smålun. Burn-in opstår på Oled paneler ved længere tids statiske emner og IKKE ved varmepåvirkning.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af de personer der "kloger sig" om denne problemstilling der har set det omtalte TV.

Jeg har rent faktisk disse tv, og nej der er INGEN mulighed for at dette har NOGET som helst med varmeudvikling at gøre.

Den film der er tale om sidder på den tynde del af panelet, hvor der, ikke er ventilationshuller eller anden elektronik. Det er derfor også fuldstændig vanvittigt, hvis en person der rent faktisk har set det omtalte TV kan finde på at påstå, at et tyndt stykke folie på en del af et tv der ikke er varmt kan have nogen indflydelse. 





Skrevet af: elendil
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 09:56
Jeg tror muligvis der er film bag på på mit C9. Jeg har kigget lidt ind fra siden efter at have læst denne tråd. Hvad der helt sikkert ikke har været er warning stickers eller tydelige tegn på aftagelig plastik.

Jeg synes enkelte profiler er lidt rigeligt fremme i skoene i forhold til trådstarter.

Mht. varme og burn-in, mener jeg flatpanels, i deres test af GZ2000, udlagde en hypotese om at den bedre køling i denne model kunne forhindre retention og burn-in. Jeg ved dog ikke hvad temperaturen skal være, for at OLEDs har det hårdt. Hverken forside, bagside eller elektronikkasse er varm på mit, med eller uden plastik.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 11:57
Hvis LG holder fast i deres beslutning, så er der jo ikke andet at gøre end at kører en sag via forbrug.dk. (Som jeg skrev tidl.).

Hvad andre brugere mener, er jo fuldkommen irrelevant, de kan mene hvad de vil.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg tror muligvis der er film bag på på mit C9. Jeg har kigget lidt ind fra siden efter at have læst denne tråd. Hvad der helt sikkert ikke har været er warning stickers eller tydelige tegn på aftagelig plastik.

Jeg synes enkelte profiler er lidt rigeligt fremme i skoene i forhold til trådstarter.


Enig, og har lidt samme erfaring. På mit C8 kan man føle en lille overgang på bagsiden af panelet så muligvis sidder der en film. Skal have det ned af væggen for at være sikker.

Men der har så absolut ikke været nogen markering af denne film at den skulle fjernes (hvis den er der).

Hvis man faktisk læser de links der smides rundt her tyder det på at mange slet ikke ved at der findes denne film. De kan vel ikke alle være fuldstændig ignorante. Og de udtalelser der er refereres fra diverse installations teknikere siger det ikke er nødvendigt. 

Kunne være interessant at høre fra en der lige har fået sit LG TV ind af døren om der faktisk er en tydelig markering af denne film.



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis LG holder fast i deres beslutning, så er der jo ikke andet at gøre end at kører en sag via forbrug.dk. (Som jeg skrev tidl.).

Hvad andre brugere mener, er jo fuldkommen irrelevant, de kan mene hvad de vil.

Enig.


Skrevet af: Pangaea
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 14:51
Har et nyt LG C9 og der var ingen markering på folien der er på aluminiumsdelen, så hvis man ikke kigger godt efter, så overser man den nemt. 

Efter nogle timers brug af tvet, er bagbeklædningen stadig kun stuetemperatur.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 15:49
Jeg har lige hevet det ned af væggen og kan bekræfte Pangaeas melding. Der er film på bagsiden og den er godt nok svær at se.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg har lige hevet det ned af væggen og kan bekræfte Pangaeas melding. Der er film på bagsiden og den er godt nok svær at se.
Jeg har for 14d siden købt et 1.5 år gammelt LG C7. Da jeg læste tråden måtte jeg lige tjekke. Der var stadig film på alu-bagsiden, som jeg så kunne fjerne. Det er altså noget svært at se. 

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 17:54
Jeg synes da man er lovlig undskyldt hvis man ikke ser en lille film på bagsiden af tv’et.

Jeg havde mit Samsung f8005 hængende i flere måneder, før jeg opdagede en gennemsigtig film på den blanke ramme rundt om skærmen. 


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Kunne være interessant at høre fra en der lige har fået sit LG TV ind af døren om der faktisk er en tydelig markering af denne film.


På mit B6 var der en lille hvid label. Hvis det er så vigtigt at den film bliver fjernet, burde der være en større rød advarsel, foruden det skulle stå i manualen at filmen skulle fjernes.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.

Jeps, det kunne man sagtens. 
Eller også kunne man høre på et forum for AV interesserede og håbe på der sidder en person med teknisk forstand udover "Prøv og ring til LG" "Når de siger det er det nok rigtigt" "Hvordan kunne du være så dum ikke at vide det"..

Helt ærligt, så har jeg ikke helt forstået, hvad du har bidraget med i denne tråd indtil videre? 




DiscomanDK har fulstændig ret det er netop derfor jeg spørger herinde og på flatpanels.dk 
jeg har også tænkt mig at kontakte LG men vil gerne have noget konkret at komme med inden 

Jeg har hele tiden ment at hvis det havde en så stor indflydelse på "varme afviklingen" burde det fremkomme tydeligt både på folien og i manualen hvilket det ikke gør for mit vedkommende.



Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 18:44
En bruger på AV Forums har kontaktet LG:

https://www.avforums.com/threads/protective-film-on-back-of-oled-tv.2261553/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/protective-film-on-back-of-oled-tv.2261553/

So i made efforts to contact LG if this was to be removed or not. It took a while as i didn't just want a default answer from somebody just guessing.
The official answer was that the cover was just protection, and that it should be removed.

What wasn't clarified was what would happen if left on.



-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på .
Første gang den var afsted med burnin var der også folie på uden der var nogen der sagde noget om det fra værkstedet.
Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Jeg er sg pænt sur for at sige det mildt !:(
her er et billede af mit tv :((


Jeg mener i modsætning til en anden, at du juridisk betragtet har en god sag, idet værkstedet tidligere har lukket dit TV med folien på. Du har handlet i god tro, at det  ingen betydning havde. Skriv det til stedet hvor du har købt apparatet og gør din fornyede og forlængede garanti gældende.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 22:43
Jeg vil gerne foreslå at du skriver til LG for at høre hvad LG officielt angiver. Jeg har på dit billede angivet hvor jeg forventer at du kan finde et område som (lidt) opvarmet. Hvis LG fastholder at det er varme som er skyld i din BI ville jeg spørge til hvorfor der så ikke er sammenfald mellem hvor panelet bliver varmet og hvor der er BI.

Desuden ville det være til hjælp hvis LG kunne vise noget dokumentation på at lidt varme giver BI.



Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 22-December-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af de personer der "kloger sig" om denne problemstilling der har set det omtalte TV.

Jeg har rent faktisk disse tv, og nej der er INGEN mulighed for at dette har NOGET som helst med varmeudvikling at gøre.

Den film der er tale om sidder på den tynde del af panelet, hvor der, ikke er ventilationshuller eller anden elektronik. Det er derfor også fuldstændig vanvittigt, hvis en person der rent faktisk har set det omtalte TV kan finde på at påstå, at et tyndt stykke folie på en del af et tv der ikke er varmt kan have nogen indflydelse.

Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.

Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på 



Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.


Du citere jo dit eget citat også:

"Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. "

Jeg kan ikke helt se, hvor din påstand adskiller sig fra den såkaldte "LG teknikers", men derudover er det da aldrig rart når man sidder og påstår til højre og venstre, og der rent faktisk er en person der modsiger det nonsens man lukker ud.

God jul.





Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 09:50
Efter helt objektivt at have læst denne tråd, så mener jeg at trådstarter har en god sag. Der er ingen labels på folien og værkstedet har leveret et apparat tilbage til kunden med samme fejl.
Det må betragtes som en fejl, da folien burde have været fjernet.

Desuden er der adskillige brugere som ikke har lagt mærke til folien på deres tv.

Så jeg vil mene at det ikke skulle være noget problem at få det repareret under garanti.

Men min erfaring siger mig at man kommer længst ved ikke at være en kunde fra helvede.
Så sætter de hårdt mod hårdt med det samme. Spil gerne efter deres regler og hop når de siger hop. Til sidst maler de sig selv op i et hjørne og så kan du give dem dine konklusioner på problemet, når de er løbet tør for de deres forklaringer.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Efter helt objektivt at have læst denne tråd, så mener jeg at trådstarter har en god sag. Der er ingen labels på folien og værkstedet har leveret et apparat tilbage til kunden med samme fejl.
Det må betragtes som en fejl, da folien burde have været fjernet.

Desuden er der adskillige brugere som ikke har lagt mærke til folien på deres tv.

Så jeg vil mene at det ikke skulle være noget problem at få det repareret under garanti.

Men min erfaring siger mig at man kommer længst ved ikke at være en kunde fra helvede.
Så sætter de hårdt mod hårdt med det samme. Spil gerne efter deres regler og hop når de siger hop. Til sidst maler de sig selv op i et hjørne og så kan du give dem dine konklusioner på problemet, når de er løbet tør for de deres forklaringer.

Tænker dette er rigtigt. Men det gør det alligevel nemmere for en selv, hvis folien er væk inden tekniker besøg. 


-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.


Du citere jo dit eget citat også:

"Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. "

Jeg kan ikke helt se, hvor din påstand adskiller sig fra den såkaldte "LG teknikers", men derudover er det da aldrig rart når man sidder og påstår til højre og venstre, og der rent faktisk er en person der modsiger det nonsens man lukker ud.

God jul.
Jeg er helt enig med LG teknikeren i at en folie hindrer varmen i at slippe væk, men jeg har IKKE påstået det er årsagen (eller medvirkende) til BI - tværtimod. Se mit indlæg med http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - billede af skærm , det kan måske hjælpe dig med at forstå det.

Vi var jo faktisk ret enige 21/12 omkring kl. 19. Men så kommer du med at folk " http://forum.recordere.dk/hjlp-til-tekniker-pstand_topic159797_post1606844.html#1606844" rel="nofollow - kloger sig " uden, modsat dig, at have set det pågældende TV. Jeg syntes dog at der mangler et indlæg hvor DU viser at DU har en fordel ved at have set det på gældende TV. Nu påstår jeg så til højre og venstre og det jeg kommer med er nonsens, jeg hæfter mig ved at du ikke har nogen teknisk forklaring til at det jeg skriver ikke er rigtigt. Det undrer mig, men glæder mig, at du også kan komme med "God jul".

Det som jeg har påstået er at:
     At de/n folie " http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606700&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606700" rel="nofollow - påvirker helt sikker kølingen "
      http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606836&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606836" rel="nofollow - At der er forskel på varme påvirkningen om et panel har varme afgivende elektronik bag sig eller ikke .
      http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - At der sandsynligvis er et område bagpå hvor der kan mærkes noget varme. Området jeg angiver er fundet på et 65"C6 .

Såfremt at du er uenig i en eller flere af disse nonsens påstande til højre og venstre, så er du meget velkommen til at komme med en teknisk forklaring på hvad der er forkert. Det andet er svært at bruge positivt eller konstruktivt.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg er helt enig med LG teknikeren i at en folie hindrer varmen i at slippe væk, men jeg har IKKE påstået det er årsagen (eller medvirkende) til BI - tværtimod. Se mit indlæg med http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - billede af skærm , det kan måske hjælpe dig med at forstå det.

Hvordan kan du være enig med en LG teknikker i at folie på den tynde del af et LG OLED tv kan være skyld i at varmen som genereres i elektronikken som ikke er foliebelagt kan have svært ved at slippe væk? Det svarer jo til at du sætter folie på bagsmækken af din bil, og mekanikeren siger at motoren er brændt sammen fordi du har folie på din bil. 


Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Vi var jo faktisk ret enige 21/12 omkring kl. 19. Men så kommer du med at folk " http://forum.recordere.dk/hjlp-til-tekniker-pstand_topic159797_post1606844.html#1606844" rel="nofollow - kloger sig " uden, modsat dig, at have set det pågældende TV. Jeg syntes dog at der mangler et indlæg hvor DU viser at DU har en fordel ved at have set det på gældende TV. Nu påstår jeg så til højre og venstre og det jeg kommer med er nonsens, jeg hæfter mig ved at du ikke har nogen teknisk forklaring til at det jeg skriver ikke er rigtigt. Det undrer mig, men glæder mig, at du også kan komme med "God jul".

Det som jeg har påstået er at:
     At de/n folie " http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606700&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606700" rel="nofollow - påvirker helt sikker kølingen "
      http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606836&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606836" rel="nofollow - At der er forskel på varme påvirkningen om et panel har varme afgivende elektronik bag sig eller ikke .
      http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - At der sandsynligvis er et område bagpå hvor der kan mærkes noget varme. Området jeg angiver er fundet på et 65"C6 .

Såfremt at du er uenig i en eller flere af disse nonsens påstande til højre og venstre, så er du meget velkommen til at komme med en teknisk forklaring på hvad der er forkert. Det andet er svært at bruge positivt eller konstruktivt.

Jeg har lavet et billede som du kan se her:



Den blå firkant er stedet, hvor det omtalte folie er. Det er altså som nævnt op til flere gange på den tynde del, hvor der ingen varme udvikling er. Det vil sige at den del er samme temperatur som det rum tv'et er placeret i.

Hvis du kigger længere nede, så er elektronikken samlet i en form for "pukkel" der dækker ca. 40 % af bagsiden. I den boks er der en lille varme udvikling fra elektronik, men dette er jo IKKE dækket af noget folie.

Nu du er så enig med LG teknikeren i at folien som er placeret i toppen af TV'et forhindre varmen fra puklen i bunden af tv'et i at slippe væk, kan du så ikke prøve at forklare, hvorfor du er det så alle her på forummet kan forstå det? 




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 15:16
Er den øverste halvdel med folien på lavet af aluminium, eller plast?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 15:29
Alu


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 17:13
Ergo kan det godt fungere som køleelement for den elektronik, som sidder længere nede.
Man kan i hvertfald ikke konkludere, at det er ligegyldigt, blot fordi der ikke sidder elektronik bagved.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Ergo kan det godt fungere som køleelement for den elektronik, som sidder længere nede.
Man kan i hvertfald ikke konkludere, at det er ligegyldigt, blot fordi der ikke sidder elektronik bagved.


For at din teori skulle holde vand, så ville det blot kræve at det omtalte stykke alu var varmere end rum temperaturen, hvilket ikke er tilfældet. Ej heller helt nede ved "puklen".


Med andre ord, så er det en teori der ikke holder vand :) 




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 17:21
Nå ja, fordi du konkluderer det, så er det sådan det er... Wink


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 17:35
Helt ærligt , så kan sådan en tynd film da ikke isolere ret meget , og der hvor den sidder slet ikke. Det er kun for at beskytte lidt mod ridser...Jeg er sikker på at det ikke har noget at sige mht. Burn-in
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Alu

Hvis det er alu, vil en tynd plastfilm virke som en isolering. Hvor meget det har at sige er svært at sige, men det er klart at ved et mørkt billede er varmeudviklingen slet ikke den samme som et lyst billede med HDR.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 18:38
Så skulle det kun være et LG Oled TV der blev så varmt. På mit Panasonic er “kølepladen” lavet af glas og blir ikke det mindste varm. Heller ikke når TV’et har stået tændt i 4 timer.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg er helt enig med LG teknikeren i at en folie hindrer varmen i at slippe væk, men jeg har IKKE påstået det er årsagen (eller medvirkende) til BI - tværtimod. Se mit indlæg med http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - billede af skærm , det kan måske hjælpe dig med at forstå det.

Hvordan kan du være enig med en LG teknikker i at folie på den tynde del af et LG OLED tv kan være skyld i at varmen som genereres i elektronikken som ikke er foliebelagt kan have svært ved at slippe væk?
Jeg kan ikke se at LG teknikeren påstår det, og gør LG teknikeren det er jeg ikke enig. Jeg tror dog ikke at OLED panelet er 100% effektivt (uden at vide det), derfor (antager jeg) vil der opstå varme. Folie vil helt sikkert gøre det at den nedsætte denne varmes mulighed for at forsvinde. Det er det som jeg har påstået og det står jeg ved. Jeg har heller ikke påstået at det kan være medvirkende til BI, http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159797&PID=1606943&title=hjlp-til-tekniker-pstand#1606943" rel="nofollow - tvært imod . Jeg vil faktisk ikke blive overrasket hvis det skulle vise sig at folien på toppen holder mere af den varme som stiger op fra elektronikken tilbage/ude, end den lille smule varme fra panelet holdes inde i panelet. Foliet kan derfor samlet set godt sænke temperaturen i panelet.

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Nu du er så enig med LG teknikeren i at folien som er placeret i toppen af TV'et forhindre varmen fra puklen i bunden af tv'et i at slippe væk 
Det er jeg ikke enig med LG teknikeren i, jeg kan faktisk ikke se at der er nogen (heller ikke LG teknikeren) som har påstået at folien gør det.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Helt ærligt , så kan sådan en tynd film da ikke isolere ret meget , og der hvor den sidder slet ikke. Det er kun for at beskytte lidt mod ridser...Jeg er sikker på at det ikke har noget at sige mht. Burn-in
MVH
For at afvise LG teknikerens forklaring skal der nok lidt mere teknisk til. Vi mangler viden om en eventuel sammenhæng mellem varme og burn in. Med noget konkret om dette skulle det være nemt at af vise LG påstanden, hvis de ellers holder fast i den. LG kunne jo samtidig oplyse hvor meget panel temperaturen ændre så ved stue temperatur med og uden folie. 


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

For at afvise LG teknikerens forklaring skal der nok lidt mere teknisk til. Vi mangler viden om en eventuel sammenhæng mellem varme og burn in. Med noget konkret om dette skulle det være nemt at af vise LG påstanden, hvis de ellers holder fast i den. LG kunne jo samtidig oplyse hvor meget panel temperaturen ændre så ved stue temperatur med og uden folie. 

Som teknikeren udlagde det var det udelukkende den ekstra varme der skulle være opstået fordi at jeg ikke havde fjernet folien der er årsag til at jeg har fået BI


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 20:03
gad vide hvad alle dem der har deres tv stående foran et sydvendt vinduesparti gør om sommeren så når solen bager ind bag på tvèt ?


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 23-December-2019 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

For at afvise LG teknikerens forklaring skal der nok lidt mere teknisk til. Vi mangler viden om en eventuel sammenhæng mellem varme og burn in. Med noget konkret om dette skulle det være nemt at af vise LG påstanden, hvis de ellers holder fast i den. LG kunne jo samtidig oplyse hvor meget panel temperaturen ændre så ved stue temperatur med og uden folie. 

Som teknikeren udlagde det var det udelukkende den ekstra varme der skulle være opstået fordi at jeg ikke havde fjernet folien der er årsag til at jeg har fået BI
Det tror teknikeren næppe selv på. Men går den, så går den. Men skriv stille og roligt til LG og se hvad svaret er.


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:47
Så fik jeg svar fra LG det bliver lavet som en garantisag.
Tusind tak for hjælpen herinde Hug


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 20-Januar-2020 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Så fik jeg svar fra LG det bliver lavet som en garantisag.
Tusind tak for hjælpen herinde Hug
Dejligt


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 01:19
Husk så at pille folien af denne gang LOL

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 06:35
.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Husk så at pille folien af denne gang LOL


Pga. denne tråd tjekkede jeg lige min søsters nyindkøbte LG OLED, og ganske rigtigt var der en folie, og ganske rigtigt er det umuligt at se, at den er der, hvis man ikke ved det.

Det kunne LG godt gøre bedre.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 23-Januar-2020 kl. 17:13
Godt du ikke lyttede til alle dem der klogede sig og sagde det var din egen skyld Smile

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Hitme
Skrevet den: 13-Februar-2020 kl. 20:22
Nu er det overstået, det endte med at jeg fik refunderet pengene og har så købt et 65C9 Smile

Har fjernet folien på bagsiden Thumbs Up også selv om det stadig ikke fremgår nogen steder at den skal fjernesDisapprove


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 15-Februar-2020 kl. 21:07
dejligt!

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+



Print side | Luk vindue