Print side | Luk vindue

Ny udbyder i stedet for Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159872
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 00:36


Emne: Ny udbyder i stedet for Yousee
Skrevet af: jugglerq
Emne: Ny udbyder i stedet for Yousee
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 10:03
Jeg overvejer at skifte mit Yousee bland selv 36 ud, jeg har fiber ind til huset

nogen der ved om Waooo eller Stofa kan bruges med CA modul, jeg vil ikke have en box hvis det kan undgås




Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 11:57
Jeg tror ikke du kan undgå en boks, selv hvis du havde et mediecenter.
Der sidder ikke noget i dit tv til at modtage tv over ip.
Men boksene i dag kan styres via hdmi-cec fra tv'ets fjerbetjening, så du oplever ikke på samme måde at det ikke er en samlet enhed.

Alternativt kan du vælge Canal Digital med parabol, hvis dit tv kan modtage DVB-S og understøtter CA modul.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:28
Stofa fungerer lige som yousee. Du kan sætte TV direkte til hvis du kan bruge en af TV pakkerne. Ved bland selv skal der bruges kort eller Stofa boksen. Stofas billedkvalitet er eminent, jeg har ikke haft yousee, men tror ikke du kan se forskel.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:42
har lige tjekket Stofa hjemmeside, de kan ikke leverer til mit område, så det er kun Waoo & Yousee,
Det ender sku nok med at jeg skal købe Dplay til konen. 


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Stofa fungerer lige som yousee. Du kan sætte TV direkte til hvis du kan bruge en af TV pakkerne. Ved bland selv skal der bruges kort eller Stofa boksen. Stofas billedkvalitet er eminent, jeg har ikke haft yousee, men tror ikke du kan se forskel.
Stofa over antennekabel (DVB-C), fungerer på samme måde som YouSee over DVB-C.
Men det kræver at man har et kabel inde fra begge udbydere for at man kan skifte. Jeg har hørt om en enkelt herinde, som sagde det var tilfældet.
Ellers er områderne opdelt, så man ikke kan vælge YouSee kabel tv i et område med Stofa kabel tv og omvendt. Det er en teknisk begrænsning i infrastrukturen som afgør dette.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

har lige tjekket Stofa hjemmeside, de kan ikke leverer til mit område, så det er kun Waoo & Yousee,
Det ender sku nok med at jeg skal købe Dplay til konen. 
Eller som nævnt Canal Digital, så får du en app med det samme med alle kanaler og det er gratis at få opsat parabol.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:52
Lige som yousee kan modtages via ip, må det samme gøre sig gældende for stofa. Jeg synes at stofas TV pakker er bedre end yousees. Og især efter den seneste ændring er valget vel let.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Lige som yousee kan modtages via ip, må det samme gøre sig gældende for stofa. Jeg synes at stofas TV pakker er bedre end yousees. Og især efter den seneste ændring er valget vel let.
Hvordan vil du gøre dette uden en boks, som trådstarter ikke ønsker?


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Lige som yousee kan modtages via ip, må det samme gøre sig gældende for stofa. Jeg synes at stofas TV pakker er bedre end yousees. Og især efter den seneste ændring er valget vel let.
Hvordan vil du gøre dette uden en boks, som trådstarter ikke ønsker?
Jeg ser ikke en total afvisning af en boks. Det må være vigtigt at ha valget.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 14:01
Waoo har DVB-C i fiberboksen hos mig. Jeg bor i lejlighed, og har to fibre ind i boksen, den ene til tv.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 19:04
Tak for input,Smile 
jeg må lige prøve høre hos Waoo kunde tjeneste angående hvad det kræver, for at se om det kan være alternativ


Skrevet af: cos68
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Waoo har DVB-C i fiberboksen hos mig. Jeg bor i lejlighed, og har to fibre ind i boksen, den ene til tv.


Ved du hvordan det fungerer med "Vælg selv kanaler"? Vil man så også kunne se disse via DVB-C eller virker det kun for deres faste pakker med 28, 40 eller 65 kanaler?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af cos68 cos68 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Waoo har DVB-C i fiberboksen hos mig. Jeg bor i lejlighed, og har to fibre ind i boksen, den ene til tv.


Ved du hvordan det fungerer med "Vælg selv kanaler"? Vil man så også kunne se disse via DVB-C eller virker det kun for deres faste pakker med 28, 40 eller 65 kanaler?

Der står her, at det kun er pakker - ikke Frit valg.
https://www.fibia.dk/media/2747943/17128_fibia_kanaludbud_sjaelland-og-ø" rel="nofollow - https://www.fibia.dk/media/2747943/17128_fibia_kanaludbud_sjaelland-og-ø erne_web_feb19_lge.pdf

Jeg havde den lille pakke, men har nu kun DR via Apple tv.

Edit: der står dette om Frit valg:
Kanalen kan alternativt tilkøbes enkeltvis eller via temapakker.

Det betyder måske at kanalerne kan fås som DVB-C, men jeg ved det ikke, da jeg kun havde grundpakken.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: cos68
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der står her, at det kun er pakker - ikke Frit valg.
https://www.fibia.dk/media/2747943/17128_fibia_kanaludbud_sjaelland-og-ø" rel="nofollow - https://www.fibia.dk/media/2747943/17128_fibia_kanaludbud_sjaelland-og-ø erne_web_feb19_lge.pdf

Jeg havde den lille pakke, men har nu kun DR via Apple tv.

Edit: der står dette om Frit valg:
Kanalen kan alternativt tilkøbes enkeltvis eller via temapakker.

Det betyder måske at kanalerne kan fås som DVB-C, men jeg ved det ikke, da jeg kun havde grundpakken.


Ok, tak. Tror desværre man skal have boks for at få frit valg så, men det vil et opkald til deres kundeservice jo nok kunne afgøre.


Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 01-Januar-2020 kl. 23:07
Jeg har Boxer tv, hvilken giver adgang til bland selv kanaler direkte på fjernsynet, uden krav om en besværlig boks og ekstra fjernbetjening.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 13:55
Hejsa.
Jeg har Yousee Grundpakke med bland-selv. Pris 405 kr. i måneden.
Vi har 2 TV i hjemmet - begge med smart-tv og Apple TV 4k.
Jeg har nu set på vores behov for programmer, og kan dækkes af streaming:
1. DR programmerne som er gratis
2. TV2 til 49 kr.
3. Dplay til 99 kr.

Altså noget billigere end Yousee, hvorfor vi formentligt opsiger Yousee.
Men vi mister muligheden for at optage programmer og "Start forfra".  "Start forfra" kan vi sagtens undvære, men muligheden for at optage programmer har vi været glade for.

Men hvordan er det med streamingtjenesterne. Bliver live-udsendelserne gemt med mulighed for at se dem senere?


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 14:06
Boxer kører over antenne nettet, så hvis du har et fjernsyn der kan optage på en ekstern hdd, er problemet løst.

Eneste udfordring er naturligvis, hvis du skifter tv. Så er det ikke sikkert at du kan overfører de gemte optagelser.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Boxer kører over antenne nettet, så hvis du har et fjernsyn der kan optage på en ekstern hdd, er problemet løst.

Eneste udfordring er naturligvis, hvis du skifter tv. Så er det ikke sikkert at du kan overfører de gemte optagelser.
Med Boxer TV er der ikke meget sparet i.f.t. de nuværende 405 kr. i måneden. Hos Boxer er prisen 392 kr. i måneden.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Januar-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

  Men vi mister muligheden for at optage programmer og "Start forfra".  "Start forfra" kan vi sagtens undvære, men muligheden for at optage programmer har vi været glade for.

Hej.

Du kan optage 99% af DR og TV2 Play med PC programmet TV4ever. Det er en såkaldt extension to Chrome Browseren.
Den har hidtil været gratis, men de arbejder på en udvidet betalt version. Og jeg ved så ikke, hvordan forskellen mellem den Gratis og Betalte version bliver i fremtiden.
Her er et link:

https://chrome.google.com/webstore/detail/tv4ever/hakgeikmiemocehnfkjdahojanjpjcch?hl=da" rel="nofollow - https://chrome.google.com/webstore/detail/tv4ever/hakgeikmiemocehnfkjdahojanjpjcch?hl=da

Hilsen Carsten.




Print side | Luk vindue