Print side | Luk vindue

Apple TV til streaming af Stofa web tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159899
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 13:45


Emne: Apple TV til streaming af Stofa web tv
Skrevet af: pvnrecordere
Emne: Apple TV til streaming af Stofa web tv
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 02:03
Hej

Jeg har Stofa WebTV app som jeg forsøger at streame til mit Sony Tv via iPhone/iPad til Apple TV. Internet/WIFI leveres af Telenor via kobber.

Mit problem består i, at streaming ofte fryser og/eller bliver afbrudt. Ret irriterende, da det ofte ikke er muligt at starte streamingen igen fra samme sted.
Ofte fryser WebTV appen, så den skal genstartes, inden jeg kan genoptage streaming.

Jeg er usikker på hvor problemet opstår?
* der er næppe TV’et, da jeg oplevede samme problem med begge mine Sony TV.
* er det mit Apple TV?
* da problemet opstår både ved anvendelse af iPhone og iPad, tænker jeg st problemet ikke er her.
* er det Stofa WebTV der ikke dur sammen med Apple TV?
* mit Telenor WIFI virker stabilt og leverer +25 MB

Er der nogen der har et bud på hvor fejlen opstår?


-------------
Hilsen

Peter



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 04:25
Du kan jo prøve at streame fra DRTV appen.

Hakker den?


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 13:58
Selvom wi-fi virker stabilt kan der sagtens komme afbrydelser, specielt hvis flere streamer samtidig i huset eller naboer på samme wi-fi kanal. Jeg bruger kabel for at få optimal forbindelse. Er der en grund til du ikke bruger Stofa app på Apple TV? 

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Kristian3th
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 14:09
Hjemme hos os bruger vi udelukkende Stofas WebTV app til at se flowTV. Det kører trådløst på Apple TV (4K version). 
Vi oplever også at streamingen fryser/stopper - men det kan den også finde på, når vi ser noget via andre streaming apps (fx Viaplay). 
Jeg har en ide om, at det er fordi den kører trådløst. Så jeg har tænkt mig at kable Apple TV'et, i håb om at undgå det.


Skrevet af: pvnrecordere
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 14:26
@ Mufti
Tak for tippet, det vil jeg prøve, for at udelukke Stofa WebTV


-------------
Hilsen

Peter


Skrevet af: pvnrecordere
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 14:27
@Steen6400
Ang Stofa app på Apple TV, så kendte jeg ikke den mulighed. Tak for tippet.


-------------
Hilsen

Peter


Skrevet af: pvnrecordere
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 14:31
@Kristian3th
Tak for tippet om at kable Apple TV. Men jeg vil helst undgå det, så det bliver plan B.


-------------
Hilsen

Peter


Skrevet af: renep
Skrevet den: 04-Januar-2020 kl. 18:37
Jeg bruger Stofas app på 3 stk apple tv 4K via wifi og har aldrig oplevet ustabilitet.
Jeg har så nok kælet lidt for wifi med 3 ubiquity ap fordelt over mine 140 m2 og trækker nemt 100mbit ved alle apple tv (dog ikke samtidigt).
Jeg har både kørt med 150mbit fra Stofa via antenne og 300mbit fra Fibia via fiber, og det har virket perfekt fra begge internetleverandører.


Skrevet af: pvnrecordere
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan jo prøve at streame fra DRTV appen.

Hakker den?

Lørdag aften prøvede jeg DR TV appen. Billedet frys nogle gange, men startede selv igen. Antal gange blev reduceret til 1/4. En enkelt gang frys appen, så appen skulle lukkes ned.

Så det tyder på at det er Stofa WebTV der er ustabil.


-------------
Hilsen

Peter


Skrevet af: jec
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 11:44
Hvis du ikke allerede har, så prøv at installere “Speedtest by Oolla” på dit Apple TV for at måle den reelle hastighed. 


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:03
...

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

Lørdag aften prøvede jeg DR TV appen. Billedet frys nogle gange, men startede selv igen. Antal gange blev reduceret til 1/4. En enkelt gang frys appen, så appen skulle lukkes ned.

Så det tyder på at det er Stofa WebTV der er ustabil.
Når DRTV heller ikke kører stabilt må det da være din internetforbindelse, kan ikke se hvorfor du mener Stofa WebTV er ustabil. Jeg vil nærmere kalde det en manglende feature i Stofa app'en til at huske, hvor man kom til.


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 06-Januar-2020 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

@Steen6400
Ang Stofa app på Apple TV, så kendte jeg ikke den mulighed. Tak for tippet.

Har du prøvet dette istedet for at bruge din mobil/ipad?

Min første tanke var at det går galt fordi du streamer via mobil/ipad og herefter har en airplay forbindelse til din appleTV


Skrevet af: rskadk
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 07:41
Jeg har slået Qos til på min router og sat mine apple tv til at køre 1 prioritet på alt trafik. Derudover det apple tv der kører trådløst er på 5ghz forbindelse. Det kører umiddelbart ganske fint. 


Skrevet af: noreaga
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan jo prøve at streame fra DRTV appen.

Hakker den?


Lørdag aften prøvede jeg DR TV appen. Billedet frys nogle gange, men startede selv igen. Antal gange blev reduceret til 1/4. En enkelt gang frys appen, så appen skulle lukkes ned.

Så det tyder på at det er Stofa WebTV der er ustabil.


Det giver absolut ingen mening det du skriver der...


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Jeg har slået Qos til på min router og sat mine apple tv til at køre 1 prioritet på alt trafik. Derudover det apple tv der kører trådløst er på 5ghz forbindelse. Det kører umiddelbart ganske fint. 

Det har ingen betydning så længe trafikken ikke prioriteres fra din router og længere ud.

Dit interne netværk er på ingen måder bottleneck for den relativit lille mænge trafik et apple tv generere.


Skrevet af: rskadk
Skrevet den: 07-Maj-2021 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Jeg har slået Qos til på min router og sat mine apple tv til at køre 1 prioritet på alt trafik. Derudover det apple tv der kører trådløst er på 5ghz forbindelse. Det kører umiddelbart ganske fint. 

Det har ingen betydning så længe trafikken ikke prioriteres fra din router og længere ud.

Dit interne netværk er på ingen måder bottleneck for den relativit lille mænge trafik et apple tv generere.

Og hvordan får man det prioriteret? 😊 


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 07-Maj-2021 kl. 16:15
Jeg benytter også Stofa appen på ATV i soveværelset  og det fungerer rigtigt fint!
Prøv, som tidligere speedtest appen. Så kan du måske udelukke dit netværk som værende problemet.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: orm08
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 20:00
nu er jeg ikke netværks ekspert, men dette er jeg ikke sikker på er rigtigt:

 Dit interne netværk er på ingen måder bottleneck for den relativit lille mænge trafik et apple tv generere.”

Hvis man f.eks bor i lejlighed hvor der 20+ andre netværk mener det kan have en indvikning. Tidligere var tricket st køre 5ghz, men det er der mange der gør idag.

En gammel router kan også godt have svært med at håndtere streaming sammen med mange andre klienter på nettet.

Den nemmeste måde at teste det på er at bruge et kabel, og se om det løser problemet



Print side | Luk vindue