Print side | Luk vindue

Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159910
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 04:08


Emne: Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes
Skrevet af: Juleulven
Emne: Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 11:50
Hey 

Jeg har et Samsung QLED QE55Q70 TV.
TV'et er ½ år gammelt.

Her i forbindelse med Dplay/Yousee skilsmissen ville jeg ind og 'redigere' vores favoritter.
Efter et par timer må jeg desværre give op for jeg render ind i følgende problemer:

1. jeg kan ikke klikke 'rediger favoritter'. Funktionen er der (når jeg vælger guide, favoritter men kan ikke komme op og klikke på 'rediger' i højre hjørne.

2. jeg går istedet i 'indstillinger' og 'udsendelser' (almene menupunkter) men punktet 'udsendelse' er gråt og klikker jeg på det siger den; "Denne funktion er ikke tilgængelig"

3. Jeg prøver, at klikke i 'generelt' og 'nulstil' men det er samme problem. nedtonet valg og 'ikke tilgængelig'.

4. jeg prøver, at fjerne 'smart hub' (reset) hvilket kan udføres men gør ingen forskel

5. jeg skriver til Samsung chat support og efter ca. 1 time giver de op og beder mig 'hive strømmen' i 10 minutter og starte op igen og forsøge.

6. punkt 5 udføres og gentager alt ovenstående (uden held)

7. ringer til samsung support som forsøger grundlæggende alt ovenstående, nulstiller aps/cpu/memory men intet hjælper.

jeg har nu fået, at vide der skal en service reperatør på ... og venter selvfølgelig spændt... men ville lige høre om nogen her sidder med en god ide??



Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:05
Nu ved jeg ikke om det der er foretaget svarer til en total factory reset? Hvis det ikke gør det, kan der måske være en timeroptagelse indstillet, da oplevede jeg lidt det samme på mit Sony tv. Ingen mulighed for kanalredigering, når en timerfunktion var aktiv.
Og igen, hvis det tidligere foretaget ikke er en komplet factory reset, ville jeg også prøve det.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 12:19
Det er egentlig det der er den dybere liggende problem ... for jeg kan overhovedet ikke komme ind og lave en 'reset' ... den melder nemlig også; "denne funktion er ikke tilgængelig" ...

jeg har lige kontrolleret, at jeg ikke har timeshift / optagelse aktiv.
men ellers tak for input.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 14:19
prøv at ring til Samsung support.
Jeg havde problemer med at sorterer kanaler på vores Samsung og de kunne overtage tv’et og fik det til at virke


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 14:25
Hej Per

Tak, jeg talte med dem og de gav op og meldte sagen til repetatør .
Vi kunne nemlig heller ikke aktivere remote support grundet samme fejl, 'denne funktion er ikke tilgængelige'. 

Jeg er nok bare nød til at høre hvad service gruppen mener der skal ske. 
Bare lidt træls fejl 😊


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Det er egentlig det der er den dybere liggende problem ... for jeg kan overhovedet ikke komme ind og lave en 'reset' ... den melder nemlig også; "denne funktion er ikke tilgængelig" ...
...
Er der Smart Hub på den model?
Et par links (ved ikke om det er den vej du har prøvet):
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077524/" rel="nofollow - https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077524/
-> se under Factory reset Smart Hub og Factory reset the TV

En anden opskrift:
https://www.coolblue.nl/en/advice/reset-samsung-television-to-factory-settings.html" rel="nofollow - https://www.coolblue.nl/en/advice/reset-samsung-television-to-factory-settings.html



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 17:53
Tak for links Jørgen.
Reset Hub er gjort, derefter general\reset men 'function not availeble' så desværre ja er forsøgt.

og den anden guide er praktisk talt det samme men også forsøgt. vi har dog her 'smart remote' så mange af de funktioner der åbnes via power, mute + xxx (Service Mode) kan ikke gøres da vi ikke fik en 'fuld remote' med til TV'et.

så det er temmelig meget op ad bakke :S 

jeg har fundet firmwaren og forsøger, at installere den via en direkte USB og se om jeg evt. kan overskrive den nuværende og måske løse fejlen ... 


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 08-Januar-2020 kl. 10:56
Hey 

så er sagen løst.
Samsung chatsupport og telefonsupport gav op og lavede en sag til Servicecenter (3.part).
De ringede og bekræftede de funktioner jeg ikke kunne og bestilte et nyt Motherboard.

Teknikkeren har lige været her idag.
under samtalen med den kompetente teknikker fik jeg hurtigt på fornemmelsen at det kunne ende i en regning til mig som slutkunde da sagen blev løst på 2 minutter.

Teknikkeren hev sin 'service remote' frem (fuld funktions remote) og gik i servicemode og udførte en RIGTIG factory reset.

Åbenbart er det ikke afklaret imellem Samsung producent og Samsung servicecentre den mulighed, at kunderne ikke selv kan udføre en factory reset ...  :P

HELDIGVIS kringlede den flinke teknikker sagen så jeg ikke skal have penge op af lommen.




Print side | Luk vindue