Print side | Luk vindue

Tv2 play og kvalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=159912
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 10:33


Emne: Tv2 play og kvalitet
Skrevet af: MeLViS
Emne: Tv2 play og kvalitet
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 14:28
hey

Jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af standard svar fra Tv2 play support. 

Vi oplever de sidste dage fra nytår at kvaliteten af billedet på tv2 play er faldet markant og blevet pixeleret. Ofte går streamet også ud. 

Er der nogen af jer der oplever dette ?  

Min frygt er at der er kommet markant flere brugere på tv2 play efter de har skrottet Yousee og flow tv fra Januar. 

Når problemet er der kan jeg måle +400mbit i huset. Apple tvet kører kablet på en 500/500 forbindelse. 

Jeg kan slå direkte over på netflix appen og streame Witcher i 4k HDR uden issues. 

Om dagen kører tv2 play fint de gange jeg har forsøgt at teste. 



Svar:
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 15:25
Ja, kvaliteten på TV2 PLAY er ikke lige så god som på f.eks. DR TV.

Ud over selve streamingkvaliteten, så hakker live TV ca. hvert 6. sekund og efter seneste opdatering er live TV blevet meget langsomt til at starte.

Det er helt klart et problem hos TV2 PLAY. Overvejer seriøst at droppen det nu hvor de - oveni kvalitetsproblemerne - fjerner TV2 SPORT men bibeholder samme pris.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 15:34
det er ikke bare dårligere kvalitet. Det er 320p opløsning med pixeleringer og helt 10-20sek stop i streamet sommetider. 


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

det er ikke bare dårligere kvalitet. Det er 320p opløsning med pixeleringer og helt 10-20sek stop i streamet sommetider. 

OK, så slemt har jeg aldrig oplevet det.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 17:38
Jeg vil også godt stemme i omkring let forringet kvalitet fra 1. januar - Og jeg siger let forringet fordi den ikke ligefrem var noget at råbe hurra for i forvejen...

Jeg streamer live via tv2play - det hakker aldrig, men billedkvaliteten er godt nok elendig i forhold til det flow tv jeg kom fra i december...




Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ja, kvaliteten på TV2 PLAY er ikke lige så god som på f.eks. DR TV.

Ud over selve streamingkvaliteten, så hakker live TV ca. hvert 6. sekund og efter seneste opdatering er live TV blevet meget langsomt til at starte.

Det er helt klart et problem hos TV2 PLAY. Overvejer seriøst at droppen det nu hvor de - oveni kvalitetsproblemerne - fjerner TV2 SPORT men bibeholder samme pris.

Har lige fået den fulde pakke med live tv resten af januar og kan bekræfte den dårlige kvalitet på live tv. Pixeleret og hak hvert 6. sekund. Hakket opleves ‘kun’ på Apple tv der er f.eks ingen hak på Android tv. Men meget godt at få gratis mulighed for at teste live tv - tror ikke jeg vil kunne leve med den kvalitet i forhold til BoxerTV. Synes arkiv materiale fungerer bedre.


Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 20:50
Sjov nok så er det mest i morgentimerne, jeg oplever at have problemer med at forbinde via Android TV appen. Jeg får besked om at Der er sket en fejl og så ikke andet, og det er fra alle kanaler.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 21:14
https://youtu.be/H3Jmhzoo2Tw" rel="nofollow -  https://youtu.be/H3Jmhzoo2Tw

Tjek kvalitet

Optaget på iPhone 11pro i 4k
Afspillet på Philips 65” 4k Oled via Appletv 4k

Der går nok nogle minutter før youtube har den klar i ordenlig opløsning. 


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

hey

Jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af standard svar fra Tv2 play support. 

Vi oplever de sidste dage fra nytår at kvaliteten af billedet på tv2 play er faldet markant og blevet pixeleret. Ofte går streamet også ud. 

Er der nogen af jer der oplever dette ?  

Min frygt er at der er kommet markant flere brugere på tv2 play efter de har skrottet Yousee og flow tv fra Januar. 

Når problemet er der kan jeg måle +400mbit i huset. Apple tvet kører kablet på en 500/500 forbindelse. 

Jeg kan slå direkte over på netflix appen og streame Witcher i 4k HDR uden issues. 

Om dagen kører tv2 play fint de gange jeg har forsøgt at teste. 

Kvaliteten på TV2 Play er som den er, det er bare ikke godt nok for en tjeneste som man betaler for.

Vi er som mennesker forskellige og derfor oplever vi forskellige kvaliteter.

TV2 Play er af så ringe kvalitet på live kanaler, at det aldrig bliver mig, der kommer til feks at se en fodboldkamp på deres platform, ej heller i den gratis periode vi har på nuværende tidspunkt.

Personligt er jeg ok tilfreds med TV2 Play på selve “arkiv” delen, men der er stadig plads til forbedring vedr billedkvalitet.




Skrevet af: gah
Skrevet den: 05-Januar-2020 kl. 22:16
TV2 er jo lige startet med et tilbud hvor at de hele januar, har givet alle tilgang til, at se alt på TV2 Play.
Derfor er der rigtigt mange flere brugere på TV2 Play end normalt.
Dette giver sikkert den ringere billede kvalitet.
Jeg er en af dem som kun betaler for hovedkanalen, men har nu tilgang til alt.
Ikke at dette kan få mig til at tilmelde mig deres Play univers, fordi, hold da kæft, hvor der mange ligegyldige skod programmer på deres kanaler.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 06-Januar-2020 kl. 06:31
en ting er billedekvalitet men det som irriterer mig mest er det lille ryk/ hak i billedet ca hvert 6 sekund der opleves på live tv når det afspilles på Apple tv. Utroligt at TV2 ikke kan få dette fikset .


Skrevet af: gah
Skrevet den: 06-Januar-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 

Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 06-Januar-2020 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 

Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.

Det opleves kun på TV2 PLAY live TV, ikke på TV2 PLAY arkiv eller DR TV, så det kan kun være hos TV2 PLAY problemet ligger.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 06-Januar-2020 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det del med de 6 sekunders hak/kuk oplever vi ikke og jeg er hysterisk med sådan noget. Mit ATV4 er ikke 4K versionen. 


Det samme her der er ingen hak og jeg bruger også ATV4 ikke 4K versionen.
Så måske er det slet ikke TV2 som har et problem.


Det opleves kun på TV2 PLAY live TV, ikke på TV2 PLAY arkiv eller DR TV, så det kan kun være hos TV2 PLAY problemet ligger.


Lige præcis og kun på Apple TV (har kun testet 4K versionen). Det er meget nemt at se 'hakket', hvis man ser på rullebanneret på TV2 News    

Det virker dog fint på mit Android TV så TV2Play app'en til Apple TV har en bug, som de (TV2) tilsyneladende ikke kan eller vil rette.


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 07:35
Har kun oplevet det hak på ATV4K, ikke på andre streamere, heller ikke apps på LG , SONY eller SAMSUNG


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 08:29
Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?

Android TV er som standard låst til 60Hz og har ikke automatisk match af billedfrekvens. Så her vil man - hvis man ser sådan noget - opleve hak med 25/50fps kilder uanset. Med 24fps kilder konverteret til 60Hz vil mange TV kunne lave den omvendte konvertering tilbage til 24, så film afspilles korrekt.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Efter nærmere tests synes jeg også at 'hakket' er tilstede på TV2 Sport (live) på Android TV med TV2play app. Måske fordi TV2 Sport kører med 50fps i modsætning til de andre, der kører med 25fps ?


Android TV er som standard låst til 60Hz og har ikke automatisk match af billedfrekvens. Så her vil man - hvis man ser sådan noget - opleve hak med 25/50fps kilder uanset. Med 24fps kilder konverteret til 60Hz vil mange TV kunne lave den omvendte konvertering tilbage til 24, så film afspilles korrekt.


Er du 100% sikker på det ? For når jeg afspiller med den indbyggede Netflix App på mit AF8 TV mener jeg bestemt at det er i 24fps .
Er det ikke kun hvis man benytter sig af den indbyggede (software) Chromecast funktion at den er låst til 60Hz ?


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:24
Det er både Chromecast og Android TV. På sidstnævnte kan apps godt indbygge match af billedfrekvens, men det skal gøres via en API. Det har f.eks. Kodi gjort. TV2 Play har ikke taget den i brug. Der er ingen automatisk skift på systemniveau i Android TV. Med indbygget Chromecast kan man slet ikke få 24Hz uanset hvad man gør.

Dit Sony TV vil typisk lave reverse pulldown på 24fps indhold konverteret til 60Hz, så indholdet afspilles korrekt. Det er ikke alle TV, som magter den opgave lige godt.

Det er straks værre, når 25/50fps indhold - altså dansk og europæiske tv-indhold - konverteres til 60Hz.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er både Chromecast og Android TV. På sidstnævnte kan apps godt indbygge match af billedfrekvens, men det skal gøres via en API. Det har f.eks. Kodi gjort. TV2 Play har ikke taget den i brug. Der er ingen automatisk skift på systemniveau i Android TV. Med indbygget Chromecast kan man slet ikke få 24Hz uanset hvad man gør.

Dit Sony TV vil typisk lave reverse pulldown på 24fps indhold konverteret til 60Hz, så indholdet afspilles korrekt. Det er ikke alle TV, som magter den opgave lige godt.

Det er straks værre, når 25/50fps indhold - altså dansk og europæiske tv-indhold - konverteres til 60Hz.



OK, men faktum er at jeg IKKE oplever det famøse 'hak' hvert 6. sekund på TV2play live kanalerne (måske undtagen TV2 Sport?) når det afspilles direkte fra TV2Play app'en på mit Android TV - men KUN når det afspilles fra mit Apple TV 4K
( Og Apple TV står til SDR 50Hz med frame- og indhold match slået til )
Bruger iøvrigt aldrig den indbyggede (software) Chromecast i TV'et.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:43
Jamen det var sådan set egentlig min pointe. Erfaringerne fra Android TV kan være lidt svære at blande ind i diskussionen fordi det kan skyldes nogle andre forhold, såfremt man får hakkende billeder.

Jeg ser også det hakkende billede på TV2 Play live via Apple TV. Der må være noget galt et sted i kæden.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jamen det var sådan set egentlig min pointe. Erfaringerne fra Android TV kan være lidt svære at blande ind i diskussionen fordi det kan skyldes nogle andre forhold, såfremt man får hakkende billeder.

Jeg ser også det hakkende billede på TV2 Play live via Apple TV. Der må være noget galt et sted i kæden.

Måske en ide for Flatpanels at spørge TV2 hvorfor de har dette problem på ATV(4K). Jeg har spurgt dem, men får intet svar...


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 12:46
Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 07-Januar-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 

Bare lige til info

Har lige testet både Appletv4 & 4k, problemet er på begge enheder.

Vi takker alle på forhånd og håber du kan trænge igennem til dem.


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 04:57
Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 07:08
Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?

Benytter du kablet eller trådløs forbindelse?


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 08:46
kablet selvfølgelig

Men selv trådløs burde da give de 4-5 mbit som TV2 streamer i...

Har komplet Unifi grej så wifi og net spiller optimalt (Ping 4ms)


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende

Hvem ved, måske et resultat af de i går annoncerede ændringer i ledelsen på TV2 Play.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Interessant, kan man bare bestille TV2 hos Telia og så se det via an App på ATV4K?

Har de også det fulde TV2 arkiv?


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Interessant, kan man bare bestille TV2 hos Telia og så se det via an App på ATV4K?

Har de også det fulde TV2 arkiv?

TV2 programmerne er en del af pakkerne, billigste koster 99kr. Ja, det fungerer godt med Telia appen på ATV4K. Har dog et problem med at man ikke kan spole netop TV2 programmerne. Må være en fejl, da de sagtens kan spoles via Chromecast.
Ved ikke endnu om arkivet er så stort som på TV2Play. Det går nogle dage bagud.


Skrevet af: Skyhigh
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.



Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende

Hvem ved, måske et resultat af de i går annoncerede ændringer i ledelsen på TV2 Play.

Jeg har også bemærket en marginal forbedring. Jeg tror umiddelbart, at det skyldes, at man har øget antallet af billeder per sekund fra 25 til 50. Jeg har ikke mulighed for at installere Xcode og kan således ikke bekræfte det.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 21:29
Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 17-Januar-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt

Ja det er der stadig, men det er blevet bedre.

Hvis vi er heldig får TV2 det sikker løst inden udgangen af 2020.




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 18-Januar-2020 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt

Ja det er der stadig, men det er blevet bedre.

Hvis vi er heldig får TV2 det sikker løst inden udgangen af 2020.



Det tror jeg så ikke du skal håbe på 🤢 Jeg har haft TV2Play i 5 år. Jævnlig har jeg påtalt problemet via FB og ved direkte kontakt til dem. Jeg har sendt dem optagelser af min oplevelser. Jeg har INTET fået ud af det. Ikke andet end inkompetent rådgivning omkring min opsætning 🤥


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 19-Januar-2020 kl. 04:34
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Billeder per sekund er tydeligvis øget, men der er stadigvæk et hak hvert 6. sekund. Hakket er så kun halvt så langt

Ja det er der stadig, men det er blevet bedre.

Hvis vi er heldig får TV2 det sikker løst inden udgangen af 2020.



Det tror jeg så ikke du skal håbe på 🤢 Jeg har haft TV2Play i 5 år. Jævnlig har jeg påtalt problemet via FB og ved direkte kontakt til dem. Jeg har sendt dem optagelser af min oplevelser. Jeg har INTET fået ud af det. Ikke andet end inkompetent rådgivning omkring min opsætning 🤥

Så er det godt at man bare kan afmelde sit abonnement hos dem.




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-Januar-2020 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?

Hvem har du fiber hos?




Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 07:41
Eniig - lægger som regel på 220-230 op & ned når jeg tester

Men et TV2 stream tager maks 5, så det er næppe et problem med for langsom forbindelse fra min side LOL


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 08:22
@Hajsa:

Nu er TV2Play jo på en måde et de facto monopol, og kunne man godt tænke sig at have adgang til deres arkivtjeneste, forpræmiere og den slags, så er der ikke rigtigt andre steder man kan gå hen. Dette syntes jeg desværre også skinder i gennem, hvis man eks ser folks oplevelser på Trustpilot, Facebook osv. Hvis folk havde andre muligheder, så tror jeg sgu mange var skredet. 


@JaAndersen:

Jeg tror nu heller ikke alle har problemer med deres individuelle forbindelse, men det var mere for at høre om det var samme udbyder, så kunne det jo være noget i deres backbone.
Som jeg læser tråden er der kunder fra både Eniig, Parknet og YouSee, så det er jo nok ikke det. 




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 22-Januar-2020 kl. 13:33
En af mine kollegaer har d.d. chattet med TV2play, og de oplyser faktisk at man er bekendt med problemstillingen, og der arbejdes på en løsning.
Udover det er han blevet tilmeldt en maillingliste, så han motager en mail når fejlen er løst.

Mit bedste råd er at kontakte TV2 Play og give dem besked, så I kan blive registreret på samme mailling liste.

Man kan dog undre sig over, hvorfor de har en driftstatus funktion på deres hjemmeside. 



Print side | Luk vindue